DB IC bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Rik
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 apr 2015, 10:09

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Rik »

De proef was blijkbaar succesvol, vanaf 21 mei keert de verbinding naar Londen terug: http://www.bahn.de/i/view/NLD/nl/prices ... -bus.shtml
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Klopt. Ik hoorde het van de chauffeur maandagavond.

Daarnaast zijn ze bezig met onderzoek naar nog een nieuwe bestemming.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Z2N »

Parijs! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Mr-W »

@Z2N
Afbeelding
Een bus Eindhoven-Leuven/Brussel zou ook fijn zijn.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Brussel zou ik zeker voorstander van zijn!!

Mooie ronde voor de bus:
Eindhoven-Antwerpen-Brussel-Roermond-Dusseldorf-Eindhoven of omgekeerd :-)

Ik ben benieuwd naar andere opties, het geen ze mee bezig zijn is nog niet geraden in elk geval :P
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Wijkhoven »

Rik schreef:De proef was blijkbaar succesvol, vanaf 21 mei keert de verbinding naar Londen terug: http://www.bahn.de/i/view/NLD/nl/prices ... -bus.shtml
Ah, dat is wel positief inderdaad! Ikzelf vind het overigens een te verre reis voor met de bus.
Hans schreef:Ik ben benieuwd naar andere opties, het geen ze mee bezig zijn is nog niet geraden in elk geval :P
Poeh, nu maak je me wel benieuwd! Ik kan zelf zo snel even niks bedenken voor welk traject een bus handiger zou zijn dan een trein.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hainje »

Dusseldorf - Enschede - Groningen
🍉
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Berk-24 »

Dat betwijfel ik ten zeerste
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door BR628 »

Lijkt mij juist zeer logisch. Arriva zit in Groningen en vanuit Düsseldorf wordt er al gereden naar België.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Berk-24 »

Enschede-Groningen mag niet eens worden aangeboden aangezien dat in strijd is met de concessieregels
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door BR628 »

Volgens mij mag dat wel, aangezien het een buitenlandse verbinding is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Meltrain »

Er mogen alleen geen binnenlandse reizigers mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TheRoy-t »

Zolang je naar Groningen in Enschede niet mag instappen en andersom niet mag uitstappen is er niks aan de hand toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Alleen is er niet echt een logische snelwegroute, wat voor een langeafstandsbus wel de voorkeur heeft. Ik denk eerder aan een andere bestemming in Duitsland (Keulen), België (Luchthaven, Gent, Brugge) of Frankrijk (Lille)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

Groningen-Enschede zou legaal kunnen worden door een route via Duitsland. Officieel heb je dan een kaartje Groningen-Meppen en een Meppen-Enschede...'Ik gok op Antwerpen-Utrecht-Groningen-Bremen-Hamburg.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Statler Rail »

Eindhoven-Frankfurt lijkt mij een logische verbinding.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Eindhoven - Brussel is zeker een mogelijkheid. Naar Frankfurt zou kunnen, maar zit erg op de grens met wat je met 1 chauffeur afkunt en krijg je een scheve dienstregeling.

Ik zit zelf eerder te denken aan verbindingen vanuit Maastricht, maar dan zit je met de stallingslocatie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Internationale buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen naar Londen

Met ingang van donderdag 21 mei gaat de internationale buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen driemaal per week doorrijden naar Londen. U heeft van donderdag tot en met zaterdag reismogelijkheden naar Londen. De terugreis naar Düsseldorf is op vrijdag tot en met zondag. De touringcars maken gebruik van de overtocht over het Engelse kanaal vanaf Calais naar Dover. Deze buslijn wordt uitgevoerd door luxe dubbeldekker touringcars die van alle gemakken zijn voorzien. Zo is er een toilet aanwezig, kunt u gebruik maken van gratis wifi en hebben de zitplaatsen extra beenruimte. Tijdens de rit zijn er snacks en drinken te verkrijgen.

Voor een enkele reis Düsseldorf-Londen kunt u een ticket aanschaffen met het Europa-Spezial IC Bus tarief vanaf € 29,-. Tickets zijn online te koop via www.bahn.com/nl/icbus. U kunt hier ook de dienstregeling raadplegen.

http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... ar-londen/
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

Eindhoven-Frankfurt lijkt me onwaarschijnlijk, omdat er met de Bus Eindhoven-Düsseldorf en de ICE Düsseldorf-Frankfurt al een goede verbinding is.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Wijkhoven »

Bedoelde Hans nu dat ze ook bezig zijn met een andere bestemming vanaf Eindhoven, of een ander traject in Nederland? Dat lijkt mij nogal relevant om de opties te beperken. :P

Een lijn vanaf Eindhoven naar Brussel is een mogelijkheid, maar die loopt dan wel vrij parallel met de lijn naar Antwerpen. Ze zouden ook de lijn vanuit Antwerpen kunnen doortrekken naar Brussel, maar dat concurreert dan wel met de reguliere treinverbinding. Voor Eindhoven - Frankfurt krijg je (zoals hierboven gezegd) ook concurrentie met de reguliere treinverbinding en die is nog wel van DB zelf ook.

Ik kan dus nog steeds niet echt een andere geschikte bestemming vanuit Eindhoven vinden. Parijs misschien? Met de trein is dat een niet geheel ideale verbinding, dus een buslijn zou kunnen. Alhoewel er wel al andere busmaatschappijen zijn die die verbinding bieden. Die maatschappijen rijden alleen niet zo vaak en structureel geloof ik.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door waldo79 »

Vanuit Eindhoven naar Parijs kan prima per trein. Overstappen in Rotterdam van en naar Thalys.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Of met deze bus naar Antwerpen en daar overstappen. Daar kan je niet echt tegen concurreren omdat het een overstap is met een redelijke frequentie (bijna 1x/uur) en een zeer concurrerende snelheid. Londen is dat al wat minder door meerdere overstappen, de gehele incheckprocedure etc. De bus via Roermond rijdt naar Brussel-Noord, ook daar moet je nog klunen om bij de ES-terminal in Brussel-Zuid te komen (al zijn ES-tickets volgens mij standaard geldig vanaf alle Brusselse stations, bij Thalys geldt die voorwaarde iig wel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door waldo79 »

Zo had ik het nog niet bekeken.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Ik had even wat inlegproblemen, maar die zijn opgelost.

Het juiste antwoord staat er inmiddels tussen.

Men is aan het kijken voor uitbreiding naar Keulen en mogelijk wordt dat dan vanuit Roermond.
Al lijkt Eindhoven-Keulen rechtstreeks per bus mij ook een prima optie (en sneller als via Düsseldorf met bus-trein).

Vwb Thalys. Via Antwerpen is handiger als via Rotterdam. Of via Brussel Noord met de IC bus vanuit Roermond inderdaad.
Eurostar tickets die je bij NMBS koopt zijn inderdaad geldig vanaf elk Belgisch station.
Ik laat me namelijk volgende maand naar Hasselt brengen :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Bij tickets van zowel Thalys als Eurostar is Elk Belgisch Station een prijsoptie, niet de standaard :) Elk Brussels Station is wel standaard maar vreemd genoeg kan ik het nergens mee vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten