Tunneltje, 2e station en afval in de spoorberm Boskoop

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Tunneltje, 2e station en afval in de spoorberm Boskoop

Bericht door Suus »

Blijkbaar een themanummer van de Gouwe Koerier (wekelijks huis-aan-huis-krantje van Boskoop), want er stonden maar liefst drie stukjes over het spoor in de krant van vandaag.

De gemeente wil een fiets- en spoortunneltje van het centrum van Boskoop naar de Snijdelwijk in het westen van het dorp, waardoor senioren een rondje rondom het seniorentehuis kunnen lopen, fietsers en voetgangers een directere verbinding hebben met een veiligere fietsroute van en naar het centrum, en de entree van een gepland park toegankelijker maken. Ze hebben reeds 600.000 euro aan subsidie binnen, er wordt nog gezocht naar extra subsidies en wat het de gemeente gaat kosten. In april moet de beslissing over de bouw genomen worden, die moet in 2010 plaatsvinden als het spoor toch buiten dienst is.

Tijdens dezelfde periode moet ook station Boskoop Snijdelwijk gebouwd worden. Dat station moet ten noorden van deze spoorwegovergang komen, en dan aan de westkant. Het station wordt dan in 2010 in gebruik genomen bij de opening van Fase I van de RijnGouweLijn Oost.

Daarnaast wordt er door de beheerder van de schooltuinen langs het spoor geklaagd over de hoeveelheid afval die achter het door ProRail geplaatste hek is en wordt gedumpt. Volgens deze meneer wordt het afval met vuilniszakken tegelijk over de berm gegooid. ProRail heeft per brief meerdere keren aangegeven er extra aandacht aan te geven, maar er is nog nooit wat opgeruimd. Hij pleit dan ook voor een vrijwilligersteam dat net zoals "vroeger" een keer per maand al het afval in de spoorberm gaat opruimen. Volgens hem is al 90% van de aanwezige reptielen zoals ringslangen gestorven sinds de bouw van het nieuwe hek twee jaar geleden.

:mrgreen: Ik moest even mijn frustatie kwijt over de kneuterigheid van al die artikelen, zo kan ik ook 40 pagina's broadsheet vullen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Tunneltje, 2e station en afval in de spoorberm Boskoop

Bericht door math1985 »

Bee schreef:De gemeente wil een fiets- en spoortunneltje van het centrum van Boskoop naar de Snijdelwijk in het westen van het dorp, waardoor senioren een rondje rondom het seniorentehuis kunnen lopen
Hmm, het staat er echt :(.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tunneltje, 2e station en afval in de spoorberm Boskoop

Bericht door Suus »

Tja, helaas wel. Kan er niet zo veel van zeggen, behalve dat het best een groot tehuis is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tunneltje, 2e station en afval in de spoorberm Boskoop

Bericht door Vinny »

Volgens hem is al 90% van de aanwezige reptielen zoals ringslangen gestorven sinds de bouw van het nieuwe hek twee jaar geleden.
En wat is er met de konijnenpopulatie gebeurd? :P

On topic: Het afval bij Boskoop valt heus wel mee. Ik heb er zelf geïnspecteerd: het is natuurlijk niet overal even netjes, maar goed het is en blijft natuurlijk Nederland, een land waar men liever de rotzooi in de tuin van een ander gooit dan dat men de moeite neemt om het spul naar de daarvoor bestemde afvalbak te brengen :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tunneltje, 2e station en afval in de spoorberm Boskoop

Bericht door Suus »

De konijnen zitten een stukje zuidelijker, in het Gouwebos. Hier gaat het om het stuk tussen het station van Boskoop en de spoorwegovergang die ik op Google heb gelinkt . Daar zaten allemaal schooltuinen en zitten er nog volkstuintjes en kwekerijen. Ik kom er elke dag wel langs (dan wel in de tram, dan wel met de hond), en ik vind het ook wel meevallen eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten