Het grote computertopic! #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Thom91 »

Volgens mij is in de laatste versie van Chrome (44) het lettertype licht aangepast.
Komt wel goed schatje.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door baladid »

Wij krijgen kabel in huis! Als het een beetje meezit ga ik dus van 16mbit naar 60mbit of 120mbit. En digitale tv inclusief opnemen en timeshift - een hele verandering tegenover digitenne.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daantje »

Ik heb nog steeds digitenne :o
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Thom91 »

Dat Hololens is echt iets wat zo uit een film lijkt te komen. Superawesome!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Toevallig iemand hier ervaring met de foutmelding "Fout in inktsysteem" op een HP b109a printer? Standaardoplossingen die zo even snel online te vinden zijn heb ik al geprobeerd, maar zowel de rest door alle kabels los te halen en na 2 minuten weer terug te stoppen als het reinigen van de printkop hebben geen effect gehad.

Of is de makkelijkste optie gewoon een nieuwe printer kopen? :P (Beetje jammer want kreeg de melding toen ik er net een nieuwe cartridge in deed. De oude weer terug erin doen lost het echter niet op)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door webguy »

Is ie niet toevallig verlopen? Dat doet HP wel eens met cartridges...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ook een keertje gehad. Ik had de cartridges iets te lang bewaard. Voortaan koop ik wel cartridges waar een datum opstaat meer als anderhalf jaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

De nieuwe bedoel je? Lijkt me wel sterk, heb 'm pas 3 weken geleden gekocht... en dan zou het terugzetten van de oude toch het probleem moeten oplossen?
In elk geval hebben de drie kleurencartridges die er nog in zitten een datum in 2016 erop staan en de nieuwe zwarte is zelfs tot 2017 houdbaar volgens 't opschrift.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Heeft toner een houdbaarheidsdatum eigenlijk? Ik doe met deze toner al bijna 9 jaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daantje »

Die van de kleuren laser printer van Canon bij ons op het werk wel. Wij moesten meer op die printer gaan printen want anders moesten ze de toners weggooien. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Met nieuwe ja. Het heeft me toen een wel geld gekost om weer nieuwe te moeten kopen. Later wel na veel gebakkelei met HP mijn geld terug gekregen :? .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Hainje »

Houdbaarheidsdatum lijkt mij echt een trucje van de fabrikant om meer cartridges te verkopen. Geloof er werkelijk geen hol van dat de kwaliteit van de prints na die datum achteruit gaan.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Heeft toner een houdbaarheidsdatum eigenlijk? Ik doe met deze toner al bijna 9 jaar.
We hebben het hier niet over toners maar over cartridges :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Achja, printers op 't werk... bij mij heeft die een "waste tray" die eens in de zoveel tijd vol is. En die kan je dan niet gewoon legen, nee, die moet je weggooien en een nieuwe voor bestellen voordat je weer kunt printen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:We hebben het hier niet over toners maar over cartridges :idea: :wink: .
Dat zei je moeder vannacht ook!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Achja, printers op 't werk... bij mij heeft die een "waste tray" die eens in de zoveel tijd vol is. En die kan je dan niet gewoon legen, nee, die moet je weggooien en een nieuwe voor bestellen voordat je weer kunt printen.
Dan moet je zorgen dat er eentje in voorraad, zodat je hem direct kun wisselen :idea: .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daantje »

Wij mogen op het werk officieel geen toners en afvalcontainers meer wisselen, dan moeten we bellen om dat te laten doen. Alleen is er heel vaak niemand ingedeeld voor het gebouw waar ik werk waardoor ze dan drie dagen later komen. Tsja, niet handig als je die printer gebruikt voor leukemiediagnostiek want in de tussentijd is mijn patiënt misschien al overleden -O- Heb nu toch maar weer alles in voorraad liggen zelf, zo'n ding vervangen kan ik zelf ook nog wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Suus »

Printers zijn echt de grootste scam van de IT-industrie. Je koopt tegenwoordig een behoorlijke goede printer voor een paar tientjes maar alles wat printers nodig hebben aan inkt of onderdelen is duurder dan goud.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daantje »

Ik heb daarom ook een iets duurdere printer gekocht met goedkopere (en kleinere want grote raken altijd verstopt) cartridges voor die paar keer per jaar dat ik thuis print.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Geert »

Bee schreef:Printers zijn echt de grootste scam van de IT-industrie. Je koopt tegenwoordig een behoorlijke goede printer voor een paar tientjes maar alles wat printers nodig hebben aan inkt of onderdelen is duurder dan goud.
En het gaat altijd kapot, trekt het papier scheef of print niet dubbelzijdig als je dat wel wilt en wel dubbelzijdig als je dat juist niet wilt.

http://theoatmeal.com/comics/printers
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Dan moet je zorgen dat er eentje in voorraad, zodat je hem direct kun wisselen :idea: .
Zo werkt dat dus niet als je met meerdere personen op een afdeling werkt: 't wordt altijd wel een keer vergeten om na het vervangen een nieuwe te bestellen :wink:
En niet iedereen neemt altijd het initiatief een probleem op te lossen als het optreedt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Printers zijn echt de grootste scam van de IT-industrie. Je koopt tegenwoordig een behoorlijke goede printer voor een paar tientjes maar alles wat printers nodig hebben aan inkt of onderdelen is duurder dan goud.
Apple is de grootste scam van de IT-industrie. Het verbaast me oprecht dat ze geen printers produceren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Hendrik »

Printerfabrikanten hebben er inderdaad een handje van om a) honderd-en-één 'verbruiksartikelen' in een printer te stoppen (waar uiteraard niet op gewezen wordt bij aanschaf) en b) zelf te bepalen of een onderdeel het nog mag doen. Wat dat laatste betreft: een melding dat de kwaliteit minder kan zijn als je doorprint terwijl de cartridges 'leeg' zijn, vind ik op zich geen probleem. Maar maak het dan wel mogelijk om die melding te 'overrulen'! Want uit ervaring weet ik dat een cartridge echt nog niet leeg is als het apparaat dat zegt... Maar bijv. een Xerox-printer weigert dan om nog iets te printen. :-(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Tja, dat kon mijn printer dan nog wel... moest ´m alleen wel altijd op de kwaliteit "optimaal" zetten om het laatste beetje uit de cartridge te krijgen, want met hogere printsnelheden ging ´ie dan wel witte strepen geven.

Maar het knullige is dat dat ding van mij nu hij die fout in het printsysteem heeft in het geheel niet meer bruikbaar is. Terwijl het een multifunctioneel ding is, maar scannen gaat nu dus ook niet meer :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door isadora »

Daniel schreef:Toevallig iemand hier ervaring met de foutmelding "Fout in inktsysteem" op een HP b109a printer? .....
Daniel, kun je hier iets mee:
http://support.hp.com/us-en/document/c01458034
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten