Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Weet iemand wat de inkomsten zijn voor de treintrajecten die nieuw zijn in deze concessie?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vermoed dat dat soort detailinformatie logischerwijs nooit naar buiten zal komen.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zijn concessies die het wel melden in PvE of NvU.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
NS-dochter Abellio niet meer de winnaar van OV-concessie Limburg
29 april 2015
De provincie Limburg heeft het contract met NS-dochter Abellio opgezegd. Daarmee komt de enige overgebleven kandidaat Arriva weer in beeld. Het bod van Veolia is namelijk ongeldig verklaart. Mogelijk moet ook de hele aanbesteding overnieuw. In dat geval mag NS weer meedoen. Dat blijkt uit antwoorden van de Limburgse gedeputeerde Patrick van der Broeck (CDA) woensdag op vragen uit Provinciale Staten (PS) van Limburg.
Zie ook: NS-dochter Abellio blijkt vals gespeeld te hebben bij OV-concessie Limburg
Het gaat om de aanbesteding voor het openbaar vervoer in de provincie vanaf eind 2016 tot en met 2031. Afgelopen maart kreeg Abellio Limburg de concessie. De waarde van de opdracht komt neer op 2 miljard euro. De aanbesteding in Limburg is uniek, omdat het om zowel bussen als stoptreinen gaat. Lees verder
29 april 2015
De provincie Limburg heeft het contract met NS-dochter Abellio opgezegd. Daarmee komt de enige overgebleven kandidaat Arriva weer in beeld. Het bod van Veolia is namelijk ongeldig verklaart. Mogelijk moet ook de hele aanbesteding overnieuw. In dat geval mag NS weer meedoen. Dat blijkt uit antwoorden van de Limburgse gedeputeerde Patrick van der Broeck (CDA) woensdag op vragen uit Provinciale Staten (PS) van Limburg.
Zie ook: NS-dochter Abellio blijkt vals gespeeld te hebben bij OV-concessie Limburg
Het gaat om de aanbesteding voor het openbaar vervoer in de provincie vanaf eind 2016 tot en met 2031. Afgelopen maart kreeg Abellio Limburg de concessie. De waarde van de opdracht komt neer op 2 miljard euro. De aanbesteding in Limburg is uniek, omdat het om zowel bussen als stoptreinen gaat. Lees verder
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom Arriva uitsluiten? Wat hebben die gedaan?Berk-24 schreef:Optie D (niet voor de hand liggend): de deelnemende partijen (Arriva, NS, Veolia) worden uitgesloten en de aanbesteding gaat opnieuw voor andere partijen (bv Connexxion en Syntus). Hoeven ze ook niet de hele tijd zitten moddergooien naar elkaar.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens de gedeputeerde zijn het dus precies de twee opties die ik gisteren ook voor ogen had:
Om voornoemde reden zou ik indien de aanbesteding overnieuw moet, de concessie opsplitsen in één of meer kleinere concessies zodat meer partijen een bieding kunnen doen. Dat betekent wel dat veel uitgangspunten opnieuw moeten worden vastgesteld en dat je minimaal één jaar vertraging hebt ten opzichte van de huidige aanbesteding.
Ik ken de inhoud van het Arriva-bod niet, maar als de provincie daar niet erg van onder de indruk is kan dat een aanleiding zijn om juist wél voor een nieuwe aanbesteding te kiezen.
Waar ik gisteren nog overtuigd was dat het optie A zou worden, denk ik inmiddels dat optie B voor de provincie wellicht aantrekkelijker is. De aanbesteding opnieuw onder dezelfde voorwaarden leidt er waarschijnlijk toe dat er dan maar één geldige inschrijving wordt gegaan, door Arriva. Voor Veolia kan het nog steeds niet uit en NS zal niet meer meedoen. Grote kans dat die bieding dan slechter zal zijn dan het huidige bod, dat nog onder concurrentie tot stand is gekomen.Statler Rail schreef:Er zijn eigenlijk twee opties:
A) de provincie kan het voorlopige gunningsbesluit inttrekken en de aanbesteding staken wegens ernstige onregelmatigheden.
B) de provincie kan de bieding van Abellio Limburg ongeldig verklaren en gunnen aan de volgende inschrijver (Arriva).
Om voornoemde reden zou ik indien de aanbesteding overnieuw moet, de concessie opsplitsen in één of meer kleinere concessies zodat meer partijen een bieding kunnen doen. Dat betekent wel dat veel uitgangspunten opnieuw moeten worden vastgesteld en dat je minimaal één jaar vertraging hebt ten opzichte van de huidige aanbesteding.
Ik ken de inhoud van het Arriva-bod niet, maar als de provincie daar niet erg van onder de indruk is kan dat een aanleiding zijn om juist wél voor een nieuwe aanbesteding te kiezen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Journalist is verkeerd ingelicht, zie: http://twitter.com/PatrickvdBroeck/stat ... 2713765889wouter15 schreef:NS-dochter Abellio niet meer de winnaar van OV-concessie Limburg
29 april 2015
De provincie Limburg heeft het contract met NS-dochter Abellio opgezegd. Daarmee komt de enige overgebleven kandidaat Arriva weer in beeld. Het bod van Veolia is namelijk ongeldig verklaart. Mogelijk moet ook de hele aanbesteding overnieuw. In dat geval mag NS weer meedoen. Dat blijkt uit antwoorden van de Limburgse gedeputeerde Patrick van der Broeck (CDA) woensdag op vragen uit Provinciale Staten (PS) van Limburg.
Zie ook: NS-dochter Abellio blijkt vals gespeeld te hebben bij OV-concessie Limburg
Het gaat om de aanbesteding voor het openbaar vervoer in de provincie vanaf eind 2016 tot en met 2031. Afgelopen maart kreeg Abellio Limburg de concessie. De waarde van de opdracht komt neer op 2 miljard euro. De aanbesteding in Limburg is uniek, omdat het om zowel bussen als stoptreinen gaat. Lees verder
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat zijn nu precies de mogelijke gevolgen voor Abellio (de inschrijver en exploitant Alphen-Gouda) en Qbuzz (de dochteronderneming die exploitant in ZOF, GD en Utrecht is)? Als ik OVtenders moet geloven, zou een gevolg kunnen zijn dat de vervoervergunningen van Qbuzz, Abellio EN de NS opgeheven kunnen worden. Hierdoor zijn we ineens een nieuwe vervoerder nodig voor tig concessies in recordtijd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat ik elders langs zag komen is dat deze openbaring door NS een geval van het zogenoemde Stealing Thunder kan zijn geweest.
Op zich een interessante theorie en het komt op mij best logisch over dat zelf vooraf melden dat je fout bent geweest kan helpen om er minder zwaar voor gestraft te worden.
Wat dat betreft lijkt het mij niet heel waarschijnlijk dat andere concessies ingetrokken worden. Zou eerder verwachten dat, gezien de fraude voornamelijk plaatsvond toen Qbuzz nog een zelfstandig dochterbedrijf van NS was, de naam Qbuzz nu sneller uit het straatbeeld verdwijnt en vervangen wordt door Abellio. Dat ondanks dat die naam nu ook wel besmet geraakt is.
Op zich een interessante theorie en het komt op mij best logisch over dat zelf vooraf melden dat je fout bent geweest kan helpen om er minder zwaar voor gestraft te worden.
Wat dat betreft lijkt het mij niet heel waarschijnlijk dat andere concessies ingetrokken worden. Zou eerder verwachten dat, gezien de fraude voornamelijk plaatsvond toen Qbuzz nog een zelfstandig dochterbedrijf van NS was, de naam Qbuzz nu sneller uit het straatbeeld verdwijnt en vervangen wordt door Abellio. Dat ondanks dat die naam nu ook wel besmet geraakt is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Laten ze de concessies van Qbuzz maar uitrijden als Qbuzz ALS dit mag.
Amerika is nog geen Nederland, dus ben benieuwd wat onze wetten hiervan zeggen.
Amerika is nog geen Nederland, dus ben benieuwd wat onze wetten hiervan zeggen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat vind ik dan weer een verkeerde reden, een aanbesteding opnieuw doen omdat het enige overgebleven bod je niet aanstaat. Zolang het geen onrealistisch bod is (zoals Veolia in 2006) dan mag dat geen rijden. Dat je minder krijgt voor je dubbeltje dat je wilt uitgeven mag geen reden zijn.Statler Rail schreef: Ik ken de inhoud van het Arriva-bod niet, maar als de provincie daar niet erg van onder de indruk is kan dat een aanleiding zijn om juist wél voor een nieuwe aanbesteding te kiezen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Eigenlijk niks, maar die willen volgens mij de kaasschaaf in het vervoer zetten. Vind het een beetje raar voor de Limburger dat ze echt blij zijn gemaakt met een dode mus. Maar ik denk dat Arriva en Syntus en misschien een andere vervoerder erbij opnieuw een bod laten doen er niet in zit.fogeltje schreef:Waarom Arriva uitsluiten? Wat hebben die gedaan?Berk-24 schreef:Optie D (niet voor de hand liggend): de deelnemende partijen (Arriva, NS, Veolia) worden uitgesloten en de aanbesteding gaat opnieuw voor andere partijen (bv Connexxion en Syntus). Hoeven ze ook niet de hele tijd zitten moddergooien naar elkaar.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat hele verhaal van OVTenders vind ik nogal stemmingmakerij. Een bedrijf opdoeken als sanctie is echt niet zomaar iets. Dat zou betekenen dat de provincies waar Qbuzz nu rijdt zonder OV komen te zitten en dat alle werknemers zonder baan komen te zitten.
Qbuzz heeft dat misschien de regels overtreden. Daarvoor kunnen uiteraard sancties worden uitgedeeld, maar het is verder geen bedrijf dat doelen heeft die strijdig zijn met de wet. NS toont aan dat het ze menens door de top naar huis te sturen.
Het is wel duidelijk nu dat het intern behoorlijk rammelt bij Veolia. Eerder kwam er ook al een nieuwsbericht naar buiten dat ze deze concessie zo lang mogelijk wilde rekken.
Een nieuwe aanbesteding lijkt me alleen noodzakelijk als de provincie ergens verzaakt heeft. Voor zover de berichten die er nu zijn, lijkt me dat niet het geval. Arriva kan dus waarschijnlijk gewoon de concessie krijgen. Daar zal Veolia waarschijnlijk bezwaar tegen maken. Dan is het aan de rechter om te beoordelen of dat bezwaar gegrond is (en dat lijkt me niet het geval, want Arriva noch de provincie hebben onjuist gehandeld).
Qbuzz heeft dat misschien de regels overtreden. Daarvoor kunnen uiteraard sancties worden uitgedeeld, maar het is verder geen bedrijf dat doelen heeft die strijdig zijn met de wet. NS toont aan dat het ze menens door de top naar huis te sturen.
Het is wel duidelijk nu dat het intern behoorlijk rammelt bij Veolia. Eerder kwam er ook al een nieuwsbericht naar buiten dat ze deze concessie zo lang mogelijk wilde rekken.
Een nieuwe aanbesteding lijkt me alleen noodzakelijk als de provincie ergens verzaakt heeft. Voor zover de berichten die er nu zijn, lijkt me dat niet het geval. Arriva kan dus waarschijnlijk gewoon de concessie krijgen. Daar zal Veolia waarschijnlijk bezwaar tegen maken. Dan is het aan de rechter om te beoordelen of dat bezwaar gegrond is (en dat lijkt me niet het geval, want Arriva noch de provincie hebben onjuist gehandeld).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is vaker gebeurd toch? Ik herinner me twee gevallen waarin Qbuzz volgens mij de enige inschrijver was: concessie Zuid-Oost Friesland en Rotterdam Streek (beiden rond 2009, zeg ik zo uit mijn hoofd). (OfZugführer schreef:Interessante kwestie, in feite zijn er nu 2 biedingen ongeldig. Maar wat doet men normaal als er maar één geldige bieding binnen komt? Wordt het dan automatisch die? Mijn gevoel zegt van niet
Ik weet niet of het gebruikelijk is in de ov-markt maar aanbestedingen worden wel eens afgeblazen. Gebeurt niet vaak, want de boel wordt tenslotte niet voor niets aanbesteed.BR628 schreef:Ehhm, als er maar 1 geldige inschrijver is dan heeft de aanbestedende overheid geen keus. Dan wordt het automatisch die. Nogal oneerlijk als ze de boel dan afblazen.Zugführer schreef:Interessante kwestie, in feite zijn er nu 2 biedingen ongeldig. Maar wat doet men normaal als er maar één geldige bieding binnen komt? Wordt het dan automatisch die? Mijn gevoel zegt van niet
Vergeet niet dat Abellio de man moedwillig ingehuurd heeft en men wist van het concurrentiebeding. Terecht dat de aanbieding van Abellio ongeldig wordt verklaard door de provincie.JWM schreef:Ergens vind ik het ook wel een beetje doorslaan. Wat de betrokken medewerker heeft gedaan vind ik eigenlijk vooral een zaak tussen Veolia en die ex-medewerker. En Veolia kan zich ook achter de oren krabben hoe het mogelijk is dat een medewerker die jarenlang in dienst is geweest zo weinig sympathie en respect toont voor z'n ex-werkgever.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En laten we aub niet vergeten dat het bod op Limburg van Veolia terzijde is gelegd ivm ongeldigheid. Ik vermoed daarom dan ook dat Veolia geen poot heeft om op te staan bij een gang naar de rechter indien Arriva de concessie gegund krijgt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Intern rammelt het ja bij Veolia, maar dat komt voornamelijk door wat bulldozers in CXX-groen die voor de poort staanstarx schreef:Dat hele verhaal van OVTenders vind ik nogal stemmingmakerij. Een bedrijf opdoeken als sanctie is echt niet zomaar iets. Dat zou betekenen dat de provincies waar Qbuzz nu rijdt zonder OV komen te zitten en dat alle werknemers zonder baan komen te zitten.
Qbuzz heeft dat misschien de regels overtreden. Daarvoor kunnen uiteraard sancties worden uitgedeeld, maar het is verder geen bedrijf dat doelen heeft die strijdig zijn met de wet. NS toont aan dat het ze menens door de top naar huis te sturen.
Het is wel duidelijk nu dat het intern behoorlijk rammelt bij Veolia. Eerder kwam er ook al een nieuwsbericht naar buiten dat ze deze concessie zo lang mogelijk wilde rekken.
Een nieuwe aanbesteding lijkt me alleen noodzakelijk als de provincie ergens verzaakt heeft. Voor zover de berichten die er nu zijn, lijkt me dat niet het geval. Arriva kan dus waarschijnlijk gewoon de concessie krijgen. Daar zal Veolia waarschijnlijk bezwaar tegen maken. Dan is het aan de rechter om te beoordelen of dat bezwaar gegrond is (en dat lijkt me niet het geval, want Arriva noch de provincie hebben onjuist gehandeld).
Door de overname van Connexxion door Transdev zeker nu icm de verloren concessies door Veolia Transport NL, is de organisatie Veolia Transport NL overbodig geworden en het is al eigenlijk een jaar duidelijk dat Veolia onder CXX geveegd ging worden. In dat licht moet je denk ik ook het vertrek van wat hoge piefen bij VTN zien vermoed ik.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja kan allemaal maar ik vind het hmmmwoah. Kan er op dit moment geen betere term voor verzinnen.Daniel schreef:Wat ik elders langs zag komen is dat deze openbaring door NS een geval van het zogenoemde Stealing Thunder kan zijn geweest.
Op zich een interessante theorie en het komt op mij best logisch over dat zelf vooraf melden dat je fout bent geweest kan helpen om er minder zwaar voor gestraft te worden.
Wat dat betreft lijkt het mij niet heel waarschijnlijk dat andere concessies ingetrokken worden. Zou eerder verwachten dat, gezien de fraude voornamelijk plaatsvond toen Qbuzz nog een zelfstandig dochterbedrijf van NS was, de naam Qbuzz nu sneller uit het straatbeeld verdwijnt en vervangen wordt door Abellio. Dat ondanks dat die naam nu ook wel besmet geraakt is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hm ik weet het niet. Lijkt me het beste voor NS om zich even terug te trekken uit het OV (behalve natuurlijk de trein), maar dat kan nu natuurlijk nu hun Duitse tegenhanger DB via Arriva de Nederlandse OV-marktt aan het veroveren is. Lijkt me op dit moment logischer om door te gaan met Qbuzz. Abellio kreeg in het begin de meeste (negatieve) media-aandacht, terwijl Qbuzz vooral in Groningen en Utrecht een best aardige naam heeft opgebouwd.
Mij lijkt het echter het best voor NS om beide bedrijven te dumpen en Connexxion over te nemen van Transdev. Transdev heeft nu twee slecht draaiende merken (CXX & Syntus), waarvan CXX de meeste bekendheid heeft, en CXX heeft volgens mij geen echt slechte naam maar is een beetje anoniem. Met een impuls van de NS is CXX denk ikklaar voor de strijd met Arriva.
Mij lijkt het echter het best voor NS om beide bedrijven te dumpen en Connexxion over te nemen van Transdev. Transdev heeft nu twee slecht draaiende merken (CXX & Syntus), waarvan CXX de meeste bekendheid heeft, en CXX heeft volgens mij geen echt slechte naam maar is een beetje anoniem. Met een impuls van de NS is CXX denk ikklaar voor de strijd met Arriva.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Syntus is niet van Transdev maar van Keolis.
Transdev is 50% Veolia, 50% Franse overheid.
Keolis is 70% SNCF, 30% Pensioenfonds Canadeese provincie Québec.
Transdev is 50% Veolia, 50% Franse overheid.
Keolis is 70% SNCF, 30% Pensioenfonds Canadeese provincie Québec.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oftewel, het zijn bijna allemaal oud-staatsbedrijven die, via allerlei constructies, nog altijd de dienst uitmaken in OV-land.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
CXX is niet van NS en zal dit ook nooit worden. De inschrijving heb ik even opgezocht, Abellio is de officiële inschrijver. Echter heeft de NS de dochterbedrijven Qbuzz en Abellio nogal ingewikkeld verweven. NS had er misschien beter aan gedaan als beide dochterbedrijven compleet gescheiden waren, want nu zijn de effecten voor Qbuzz zelf niet duidelijk, net als de effecten voor reizigers in de gebieden waar Qbuzz rijdt.Jonkervoort schreef:Hm ik weet het niet. Lijkt me het beste voor NS om zich even terug te trekken uit het OV (behalve natuurlijk de trein), maar dat kan nu natuurlijk nu hun Duitse tegenhanger DB via Arriva de Nederlandse OV-marktt aan het veroveren is. Lijkt me op dit moment logischer om door te gaan met Qbuzz. Abellio kreeg in het begin de meeste (negatieve) media-aandacht, terwijl Qbuzz vooral in Groningen en Utrecht een best aardige naam heeft opgebouwd.
Mij lijkt het echter het best voor NS om beide bedrijven te dumpen en Connexxion over te nemen van Transdev. Transdev heeft nu twee slecht draaiende merken (CXX & Syntus), waarvan CXX de meeste bekendheid heeft, en CXX heeft volgens mij geen echt slechte naam maar is een beetje anoniem. Met een impuls van de NS is CXX denk ik klaar voor de strijd met Arriva.
Ik vraag me af of Huges de waarheid gesproken heeft over dat ie niet wist waarom de Veoliamedewerker werd aangetrokken. De belangen van de NS zijn veel groter. Mocht uiteindelijk blijken dat Huges meer weet van deze fraude, zijn alle poppetjes aan het dansen.
Tegenwoordig moet je een staatsbedrijf zijn om eventueel overlevingskans te hebben in dit OV-land. Alleen dan krijg je kapitaal genoeg om concessies te winnen. De meeste concessies hebben al een omzet- , minimale bedrijfsgrootte- en ervaringseis in het PvE staan. Nieuwe bedrijven die net opgericht worden, zijn dan per direct uitgesloten.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Jij vindt het ingewikkeld maar dat is het natuurlijk niet. Vrij simpel allemaal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan nodig ik je uit om het uit te leggen. :)
Het enige dat Abellio dus gedaan heeft, is ervoor zorgen dat ze evenveel kennis heeft als Veolia.
Of denk ik nu te simpel? (Indien ja, met uitleg graag.)
Maar is dat dan niet ook oneerlijk?Ronaldussen schreef:De zittende vervoerder heeft toch altijd
al meer kennis van het concessiegebied dan de andere bieders? Dus lijkt me nogal duidelijk dat Veolia meer wist dan Arriva.
Het enige dat Abellio dus gedaan heeft, is ervoor zorgen dat ze evenveel kennis heeft als Veolia.
Of denk ik nu te simpel? (Indien ja, met uitleg graag.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja. Dat is zeker te simpel.
Hoe zou jij het vinden als je probeert een huis te kopen en je hypotheek adviseur geeft al jouw gegevens aan de concurent, zodat zij op basis van jouw gegevens een net iets scherper bod te kunnen doen?
Sorry ik heb ff geen betere vergelijking, maar het gaat hier om pure diefstal van privé gegevens, die uit uit eigen gewin (van R. de B.) worden doorgegeven.
Hoe zou jij het vinden als je probeert een huis te kopen en je hypotheek adviseur geeft al jouw gegevens aan de concurent, zodat zij op basis van jouw gegevens een net iets scherper bod te kunnen doen?
Sorry ik heb ff geen betere vergelijking, maar het gaat hier om pure diefstal van privé gegevens, die uit uit eigen gewin (van R. de B.) worden doorgegeven.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat ik me nu afvraag: Stel dat NS alle bestuurders van Qbuzz/Abellio ontslaat + een zware boete geven via een rechterlijke gang, is dan de bedrijfvoering gered? Ik neem namelijk aan dat er in de top grove fouten zijn gemaakt waar de bedrijfsvloer in de concessies zelf geen invloed op hebben. Ik zou het zonde vinden als al het concessiepersoneel de problemen krijgen en de leiding ermee weg komt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten