CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Wel een zeldzaamheid trouwens Dit is op spoor 14a en normaliter gaan de sprinters naar Rhenen vanaf 12 :pos:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Hmmm, sinds wanneer ligt Leeuwarden in het buitenland? Gisteren gaf de CTA van spoor 12 in Utrecht (in de hal aan de roltrap) aan dat de IC naar Leeuwarden als internationale trein reed.
Door de werkzaamheden vandaag tussen Valkenburg en Heerlen gaven de CTA's van spoor 6 aan dat er busvervoer plaatsvond. Een zijde van de CTA gaf echter iets anders aan:
Je gelooft het niet, maar toevallig klopte dit regeltje vandaag, beide stellen die pendelde tussen Maastricht Randwyck en Valkenburg reden met de 1e klas aan de zuidzijde...
Door de werkzaamheden vandaag tussen Valkenburg en Heerlen gaven de CTA's van spoor 6 aan dat er busvervoer plaatsvond. Een zijde van de CTA gaf echter iets anders aan:
Je gelooft het niet, maar toevallig klopte dit regeltje vandaag, beide stellen die pendelde tussen Maastricht Randwyck en Valkenburg reden met de 1e klas aan de zuidzijde...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op Rotterdam Lombardijen vanmiddag een CTA met...
Sneltrein
De trein richting Dordrecht
vertrekt heden van spoor 2
Klopte op zich wel, de eerstvolgende trein naar Dordrecht was een sneltrein Beter als de andere kant van die CTA waar wel "Let op omroepbericht" stond, maar met "Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag HS" naast de mededeling.
Sneltrein
De trein richting Dordrecht
vertrekt heden van spoor 2
Klopte op zich wel, de eerstvolgende trein naar Dordrecht was een sneltrein Beter als de andere kant van die CTA waar wel "Let op omroepbericht" stond, maar met "Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag HS" naast de mededeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Je hebt de img-tags i.p.v. de smallimg-tags gebruikt. Dan is hij een stuk beter te zien.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Inderdaad, met [smallimg] wordt je foto automatisch verkleind. Heb het voor je aangepast ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Dank je wel! :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Wat ze in Almelo aan het doen zijn weet ik niet, maar er gaat daar van alles mis. Wat overigens wel min of meer consequent "opgelost" wordt
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Hehe, dat is geloof ik nu al weer een hele poos :). Moet maar weer eens zuslief in Amri gaan opzoeken denk ik
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Welk boekje draaien ze er voor als de stoptrein + 5 of meer heeft ?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De omgeleide s2800 werd op Rtd aangekondigd als IC Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal - stopt extra te Gouda.
Op Gouda als Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal. En uiteindelijk stopte-ie niet in Breukelen... (Zie opvallende dingen van Wubbo)
Op Gouda als Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal. En uiteindelijk stopte-ie niet in Breukelen... (Zie opvallende dingen van Wubbo)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Volgens de CTA bij de oostelijke roltrappen naar spoor 7 in de hal van Utrecht Centraal zou IC t856 naar Schagen daarheen rijden "via Maarssen - Abcoude". Klopt op zich wel natuurlijk, maar heb toch zo'n vermoeden dat dat flapje bedoeld is voor een trein die daar wel stopt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De t2114 maakte volgens de CTA van spoor 1c in Dordrecht vanmorgen wat extra stops, maar ging vanaf Delft wel heel snel verder naar Schiphol
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De CTA van spoor 1b (vanuit Zwijndrecht gezien) op Dordt spoort sowieso niet echt de laatste tijd. Er blijven nog steeds flapjes hangen en geven soms de meest gruwelijke vertragingen aan.
Ook die op 2b geeft al een heeeele poos aan dat er busvervoer plaatst vindt .
Ook die op 2b geeft al een heeeele poos aan dat er busvervoer plaatst vindt .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Hetzelfde vanochtend gezien, dus waarschijnlijk een structureel foutje. Andere kant van de CTA is wel goed.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Gisteren een aantal CTA's gezien:
* In Elst ging de Sprinter na Brummen door naar Den Haag Centraal
* In Oss ging de stoptrein na Nijmegen Dukenburg door naar Zutphen
En natuurlijk de D-trein met toeslag van Arnhem Velperpoort, maar die is niet meer speciaal.
* In Elst ging de Sprinter na Brummen door naar Den Haag Centraal
* In Oss ging de stoptrein na Nijmegen Dukenburg door naar Zutphen
En natuurlijk de D-trein met toeslag van Arnhem Velperpoort, maar die is niet meer speciaal.
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Die cta met d-trein op arnhem velperpoort zag ik afgelopen donderdagavond ook.
Toch wel jammer dat je dan alsnog in een SGMm III zit
Toch wel jammer dat je dan alsnog in een SGMm III zit
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Gisteren stond de t1953 op spoor 2 van Dt aangegeven als Internationale Trein..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Zowel eergisteren als vandaag kleine chaos op spoor 14 in Utrecht omdat een s3100 binnenkomt onder een CTA die een licht vertraagde ICE toont. Ga zo door.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vanmorgen was het ARGOS-bord in Dordrecht nog niet helemaal wakker... daarop was nog te lezen dat er bussen i.p.v. nachtnettreinen reden tussen Leiden en Amsterdam wegens werkzaamheden afgelopen nacht.
Klein detail: de eerste reguliere trein naar Schiphol was al een half uur daarvoor vertrokken, de laatste nachtnettrein anderhalf uur eerder
Klein detail: de eerste reguliere trein naar Schiphol was al een half uur daarvoor vertrokken, de laatste nachtnettrein anderhalf uur eerder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Maarre, op de nacht van zondag op maandag rijden er toch geen nachttreinen in Brabant?
Dan is die mededeling helemaal een beetje oud dan
Dan is die mededeling helemaal een beetje oud dan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Inderdaad ja, maar de werkzaamheden waren wel afgelopen nacht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten