OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

Ook in de maand mei kan je in dit topic al je reiservringn m.b.t. het OV weer kwijt. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Topick-aap en lelijke smiley. Tevens fipo.
Ik doe ook maar wat
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Niek »

Tering, is het alweer zo laat? Was te druk met virtueel treintjes besturen :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Mijn hele trammaterieelpark is ineens uitgevallen :cry:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Topick-aap en lelijke smiley. Tevens fipo.
Je moeder is een lelijke smiley. :evil:
🍉
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Niek »

Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door deadlock »

Daar zou Jeremy echt niet van opkijken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

De t5659 zag ik vanmiddag langsrijden met een deur van de onbemande loc open, dat leek me toch niet zo heel handig. Blijkbaar zat de HC er een eind vandaan want ik zie nu dat die trein er op Den Dolder vertraging door opgelopen heeft, sorry stoptreinreizigers :P (qua punt klopt dat precies met wanneer @NS_Online aangaf het gelijk door te geven, zowaar snapten ze eens in één keer een tweet met treinnummer erin)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: zowaar snapten ze eens in één keer een tweet met treinnummer erin)
Ik doe dat ook regelmatig en ik heb niet de indruk dat ze dat niet begrepen. Kan zijn dat je elke keer een nieuwe medewerker trof die nog niet zo thuis was in dat jargon. :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Ik dacht dat met het nieuwe wijzigingsblad de t3571 op vrijdag eindelijk eens wat groter ging rijden dan één ICM3, maar blijkbaar was dat toch weer eenmalig. Beetje jammer dat de trein met staanplaatsen uit alle stations van Schiphol tot Utrecht vertrokken is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ODRAIL »

En we beginnen de maand mei met 10 minuten vertraging bij de NS :wink: .
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

Mijn eerste reis van mei ging slecht, hopelijk geen voorteken voor mijn examens later deze maand.

Het begon in Brandevoort 552 viel uit door een defect voertuig. Daarna naar 24 gelopen en die had ook +12.
Plan-V444 opgepikt op Helmond HBF zag dat de ICE ging via spoor drie waardoor de wissel defect raakte.
De sprinter liep 25 minuten vertraging op doordat hij terugmoest om tussen helmond en brouwhuis te keren.

Terug naar huis IC met een lichte vertraging waardoor ik mijn bus miste. Helaas was de sprinter uitgevallen. De IC mocht niet stoppen van Prorail en daarna werd het hele treinverkeer stilgelegd.
Dus dat werd of 58 minuten wachten op de bus of een taxi bellen en hopen op restitutie of als laaste optie bij plan-v444 achterop naar brandevoort.
Ik koos voor het laatste.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door waldo79 »

Weekenddrukte in t831. Middelste bakken zitten goed vol. Eerste klas zitvol en de tweede staanplaatsen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Bij de s800 in het weekend is de voorste bak meestal de beste bak. Staat het verste van de trap in Asd, Asa en Ut. Tegenwoordig niet meer in Ht maar nog wel in Ehv, Wt en Rm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag vriendin naar Schiphol moeten brengen, de t3530 kunnen halen omdat de 156 flink te vroeg was in Ehv. Zaten in het middelste treinstel, ik staan, vriendin kon zitten. In Ht toch maar naar het achterste treinstel gelopen, ruimte zat.

In Houten viel het me op dat de stroom even uitviel en dat er maar 1 lamp brandde(ik neem aan noodverlichting) en dat de airco uitgeschakeld was, samen met de schermen. We reden met ongv 40 km/h naar Utrecht, na het van 4 naar 2 sporen gaan, liepen er 3 gasten met backpacks langs het spoor, aan de verkeerde kant van het groene hek welteverstaan. Opeens kwam de melding van de conducteur dat de trein niet verder zou rijden door een technisch defect.

Voor Ut nog even gewacht, je kon een speld horen vallen nu de airco was uitgeschakeld(en er maar 10 mensen in de hele coupe zaten). Conducteur heeft nog 3x hetzelfde opgeroepen, alleen wel in het Nederlands -o- Lekker handig voor een IC naar Schiphol die vol buitenlanders zit. We werden op spoor 14 afgezet en toen de t3130 maar gepakt.

Daarna nog wat drama op het vliegveld, maar dat is geen OV *O*
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:Bij de s800 in het weekend is de voorste bak meestal de beste bak. Staat het verste van de trap in Asd, Asa en Ut. Tegenwoordig niet meer in Ht maar nog wel in Ehv, Wt en Rm.
Ik bleek redelijk voorin gezeten te hebben. Terug in het tweede stel van t3552 kon ik juist een kanon afschieten. In mijn 1e klas coupé zat verder niemand.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ongepland zo'n 20 minuten in Bodegraven door mogen brengen: de tegentrein was stuk (uiteraard een DDZ-VI ja...). Net op het moment dat omgeroepen werd in de trein dat we gingen omkeren kwam echter toch de tegentrein nog binnen en kon met +20 alsnog de rit vervolgd worden.
In Alphen a/d Rijn nog even met de volgende tegentrein gekruist en uiteindelijk in Leiden aangekomen op de tijd waarop de trein daar alweer had moeten vertrekken. Zal nog wel een tijdje gevolgen gehad hebben op 't enkelspoor daar.

Zou ook niet de laatste vertraging van de dag zijn: in de Bollenstreek was het nog een wat grotere chaos dan de chaos die het er altijd al is en reden sommige ritten met liefst +45. Op een zeker moment kwam ik nog twee achter elkaar rijdende bussen van de kwartiersdienst van lijn 50 tegen die geen van beide op tijd bleken: de ene reed met +30, de ander met +15 :P
Gezien in het verkeer op de N208 compleet geen beweging zat reed lijn 854 op een zeker moment om via de N206, leverde nog wel een paar leuke plaatjes op deze alternatieve route via Noordwijkerhout op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag een rondje met de trein gedaan met medeforumlid Bee. :) Vandaag twee nieuwe trajecten voor mij: Nijmegen-Venlo en Venlo-Eindhoven. En de overgangskaart naar de 1ste klas was ook een mooie bonus. :)

Nog wat opvallendhei
- Ook bij Veolia hebben HC's kennelijk last van het grote aantal abonnementen: ik mocht wederom uitleggen wat een OV Chip Plus-abonneemnt was. ;)
- In de Veolia trein werd bij Blerick en Venlo omgeroepen aan welke kant je uit moest stappen. NS, lezen jullie mee?
- In Eindhoven werd omgereoepn dat vooraan het perron geen treinen stopte wegens een smal perron in verband met verbouwingswerkzaamheden, en dat de trein zou stoppen op het bredere perron. Vrijwel meteen daarna stopte de Sprinter naar Nijmegen (uitgevoerd met een enkel dapper stelletje Plan V) precies in de verbouwingszone. :mrgreen:
- Bee was rond 20:30 op Duivendrecht aangenaam verrast door in de richting Gein nog een Zilvermeeuw te spotten (drie stellen nota bene!). Die koekblikken rijden dus nog in het wild rond. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Milco »

Vandaag wezen toeren met een Kruidvat-dagkaart. 's Avonds had ik de IC-direct van Rotterdam Centraal naar Schiphol, dus ik had op Rotterdam Centraal een toeslag gekocht. Ik kon de ICd van 19:24 nog halen, maar ik besloot die van een half uur later te nemen, zodat ik nog even treinen kon fotograferen en filmen. De ICd van 19:54 uur kwam uiteindelijk met afwisselend +15 en +20 op de borden te staan, wat uiteindelijk +25 werd. Ik ingestapt en bij het inrijden van de Schipholtunnel hadden we +20, maar we stonden aangekondigd op spoor 3, alwaar de s2600 nog even voor mocht. Vlak voor het perron hebben we nog stilgestaan in de tunnel (nadat de s2600 ons nog inhaalde), waarna we uiteindelijk alsnog met +25 op Schiphol aankwamen. Vlak na ons kwam de s9200 nog binnen en daarna de ICd na ons, die slechts met een klein plusje aankwam... Vertrekken deed ie echter maar niet, want hij mocht om een of andere duistere reden sowieso de s5800 voor laten gaan en ik vertrok met de IC van 21:03 naar Almere nog eerder dan de ICd, die om 20:51 had moeten vertrekken...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:Vandaag een rondje met de trein gedaan met medeforumlid Bee. :)
Aha ... dus Bee mocht weer optreden als blindengeleidehond :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

En is daarin ruimschoots gefaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Gisterenavond ging de t3177 defect op spoor 1 in Schiphol. Daardoor heb ik met de t12775 ruim tien minuten voor de Schipholtunnel staan wachten tot we eindelijk naar spoor twee mochten. Daar was het wat rommelig, uiteindelijk ging de t3577 (met DD-AR) maar naar spoor 3. De omroep kwam pas toen de trein al langs het perron stond, waardoor de vertraging nog opliep. De t5777 werd eerst zoals gebruikelijk op spoor 1 gezet maar mocht daarna toch naar spoor 2. Die liep daarna nog vertraging op om reizigers ervan te overtuigen dat het geen goed idee was die trein naar Utrecht te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Michael »

Stond vanmiddag op station Breda op de bus te wachten. Er was een groepje jongeren aan het skateboarden op het busstation waar veel mensen last van hadden. Dit hielden ze vol tot ze door een controleteam van Arriva werden aangesproken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Vinny »

Vandaag werd ik op station Sneek Centraal aangesproken door een meisje van een jaar of 15: "Meneer, weet u waar spoor 2 is?". Ze moest naar Leeuwarden, en de trein erheen stond al klaar aan het betreffende perron. Ik wijs haar die trein aan (de enige die er op dat hele station te vinden is). Zegt ze, "Ja ik snap ook helemaal niets van dit systeem".
Ik ben benieuwd hoe die vanmiddag nog is thuisgekomen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ODRAIL »

Zeker iemand die bijna nooit met het ov reist?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten