Mag ik even kwijt #177

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef:
KM46 schreef:Kijk even op de buienradar en je zult zien dat deze buien die in Zwolle zijn gevallen ontstaan zijn boven de Veluwe en niet in België.
Gaan we de Veluwe de schuld geven? :evil:
Die bui bij Zwolle was wel boven de Veluwe ontstaan en kwam niet uit België. Kijk maar eens goed op de buienradar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

Ben maar in het weertopic verder gegaan voordat Bee nog meer van slag raakt :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Wubbo »

JWM schreef:VInd het altijd onbegrijpelijk als mensen zeggen dol te zijn op vroege diensten omdat ze daarna nog wat aan hun dag hebben. Ik ben dan juist de rest van de dag verrot :')
Je hebt vroege diensten en vroege diensten... Ik heb nu een kantoorbaan, maar begin daar altijd net voor half 8. Op de een of andere manier kon ik, toen ik nog onregelmatige diensten draaide, de vroege diensten ook goed hebben, zolang ze begonnen na 06.30. Ergens ligt er een grens in hoe vroeg ik wil (en kan) opstaan om ook na het werk nog wat aan de dag te hebben, die ligt bij mij ergens net voor zessen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daniel »

Klinkt inderdaad best herkenbaar die grens : nog vroeger dan 6.00 uur op staan lukt me niet, al ben ik nog altijd iemand die wat traag opstart dus ben alsnog niet extreem vroeg op 't werk.
Maar met een 40-urige werkweek is zo rond kwart voor acht beginnen wel prettig anders ben ik helemaal zo laat thuis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

Drie van de vier dagen dat ik vrijwilligerswerk doe begin ik rond 13:00 uur en eindig ik rond 17:00 uur - 17:30 uur. En de andere dag begin ik rond 11:00 uur en eindig ik rond 15:00 uur.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

Toen ik nog met de trein naar mijn werk ging en ik om 7 uur 's morgens moest beginnen, ging mijn wekker om kwart voor 5, 5 uur. Ik moest dan altijd de eerste trein nemen, een trein later kon ook maar dan mocht de trein niet eens +5 hebben anders kwam ik al te laat. In de weekenden/vakanties was dat niet zo'n heel groot probleem, maar op gewone doordeweekse dagen moet je echt om stipt 7 uur beginnen, anders red je het niet om iedereen op tijd uit bed te krijgen etc. Om 8 uur moeten ze namelijk al met de taxi mee naar school/werk/dagbesteding.

Nu ik de auto heb gaat mijn wekker zo'n driekwartier later, een heel groot verschil zo 's morgens vroeg.
Maar de nachten blijven gewoon kort en zeker als je maar 3 uurtjes hoeft te werken is dat niet leuk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daniel »

Owja, ik heb ook ooit nog 7 maanden voor stage heen en weer naar Arnhem gereisd (vanuit Dordrecht)... dat was toen dus om 6.17 uur de eerste bus en in de trein ontbijten omdat het anders wel erg vroeg werd. Sindsdien weet ik dus wel dat voor 6.00 uur opstaan voor mij niet echt werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Michael »

Ik ben ook geen ochtendmens maar voor de variatie vind ik de meestal afwisselende diensten wel oké.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door STF »

STF schreef:Het nieuwe motorblok voor de zitmaaier is geleverd met een defecte temperatuursensor (geeft permanent 20 graden aan).
Vandaag is er een vervangende temperatuursensor geleverd; OOK defect... Af en toe toch echt absurd hoe slecht wij het treffen met onderdelen!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Suus »

Ik kan op elke tijd opstaan, als je mij even een paar dagen geeft om te wennen is het daarna geen enkel probleem. Het is een kwestie van discipline, als je vroeg op moet, moet je ook op tijd naar bed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Ik kan op elke tijd opstaan, als je mij even een paar dagen geeft om te wennen is het daarna geen enkel probleem. Het is een kwestie van discipline, als je vroeg op moet, moet je ook op tijd naar bed.
Precies dat, ik sta bijna elke dag half 6 op al bijna 2 jaar. Je went eraan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door webguy »

Voor iedereen die wel iets nieuws wil testen en/of nog stapels etickets heeft - heb vorig weekend een Android appje in elkaar gezet om je ticket te kunnen scannen en te zien wat er in de barcode staat. Zie hier MyFirstRailpocket. Heb vooral getest met NS e-tickets, dus als iemand DB tickets heeft - hoor graag of het lukt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door STF »

Is bij mij altijd zo'n humor; ga ik 1 uur eerder slapen dan gebruikelijk, kom ik er de volgende dag 1 uur later uit dan gebruikelijk, dus slaap ik in totaal 2 uur langer! Geen idee wat daar de logica achter is.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door baladid »

webguy schreef:Voor iedereen die wel iets nieuws wil testen en/of nog stapels etickets heeft - heb vorig weekend een Android appje in elkaar gezet om je ticket te kunnen scannen en te zien wat er in de barcode staat. Zie hier MyFirstRailpocket. Heb vooral getest met NS e-tickets, dus als iemand DB tickets heeft - hoor graag of het lukt.
Ik instaleer hem later vanavond en kijk dan of het lukt.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:
STF schreef:Het nieuwe motorblok voor de zitmaaier is geleverd met een defecte temperatuursensor (geeft permanent 20 graden aan).
Vandaag is er een vervangende temperatuursensor geleverd; OOK defect... Af en toe toch echt absurd hoe slecht wij het treffen met onderdelen!!!
Hmm, dit is wel opvallend hoor. Ligt het bij jullie aan de locatie van de camping :mrgreen: ? Of aan het merk van de grasmaaier?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Ronald »

Is het geen vochtprobleem? Onlangs geconcludeerd dat het altijd regent in Luxemburg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

Daar zat ik ook aan te denken ja :wink: .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef:Ik kan op elke tijd opstaan, als je mij even een paar dagen geeft om te wennen is het daarna geen enkel probleem. Het is een kwestie van discipline, als je vroeg op moet, moet je ook op tijd naar bed.
Voor 12 uur 's nachts val ik zeer zelden in slaap en met mijn wisselende diensten (laat/vroeg, geen "vast" rooster) is het ook zeer moeilijk een fatsoenlijk ritme in te bouwen. Maar als de wekker gaat, sta ik op. Wel of geen korte nacht (soms slaap ik inderdaad de hele nacht niet), ik ben nagenoeg altijd op tijd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door STF »

KM46 schreef: Hmm, dit is wel opvallend hoor. Ligt het bij jullie aan de locatie van de camping :mrgreen: ? Of aan het merk van de grasmaaier?
Aan het merk van de zitmaaier ligt het in zo'n geval absoluut niet want zo'n sensor is gewoon van het merk Perkins (=fabrikant van motoren) terwijl de zitmaaier van Etesia is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Voor iedereen die wel iets nieuws wil testen en/of nog stapels etickets heeft - heb vorig weekend een Android appje in elkaar gezet om je ticket te kunnen scannen en te zien wat er in de barcode staat. Zie hier MyFirstRailpocket. Heb vooral getest met NS e-tickets, dus als iemand DB tickets heeft - hoor graag of het lukt.
Geinig. Ik zie trouwens dat 'ie oudere E-tickets (vond er nog wat opgeslagen op m'n harde schijf) anders scant dan nieuwere. De codes uit 2013 komen in de lijst als "VERVOERSBEW FULL NAME" terwijl codes uit 2014 "Vervoersbewijs Retour" of "Vervoersbewijs Enkel" opleveren met eronder de daadwerkelijke naam van degene die het ticket heeft aangeschaft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door STF »

Ronald schreef:Is het geen vochtprobleem? Onlangs geconcludeerd dat het altijd regent in Luxemburg.
Eerder dan een vochtprobleem in Nederland want daar komt het onderdeel namelijk vandaan.
En dat altijd verhaal van altijd regen snap ik niet zo veel van hoor, vandaag gewoon lekker zonnig weer hier terwijl het zo te zien op o.a. Ardan zijn foto aardig noodweer was in Nederland. :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Z2N »

webguy schreef:Voor iedereen die wel iets nieuws wil testen en/of nog stapels etickets heeft - heb vorig weekend een Android appje in elkaar gezet om je ticket te kunnen scannen en te zien wat er in de barcode staat. Zie hier MyFirstRailpocket. Heb vooral getest met NS e-tickets, dus als iemand DB tickets heeft - hoor graag of het lukt.
Bij mij crasht de app zodra ik hem aanzet... :N

(Huawei Ascend P6, Android 4.2.2, geen andere apps actief)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door webguy »

Daniel schreef: Geinig. Ik zie trouwens dat 'ie oudere E-tickets (vond er nog wat opgeslagen op m'n harde schijf) anders scant dan nieuwere. De codes uit 2013 komen in de lijst als "VERVOERSBEW FULL NAME" terwijl codes uit 2014 "Vervoersbewijs Retour" of "Vervoersbewijs Enkel" opleveren met eronder de daadwerkelijke naam van degene die het ticket heeft aangeschaft.
Dat is het leuke van de barcodes - de layout die je ziet wordt zo omschreven in de barcode - het zijn losse velden met een kolom en rij. De aanpassing was inderdaad in 2014 - ik weet toevallig dat het iets met poortjes was :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door webguy »

Z2N schreef:[
Bij mij crasht de app zodra ik hem aanzet... :N
(Huawei Ascend P6, Android 4.2.2, geen andere apps actief)
Had hier ook een telefoon die dat deed - dus ga ik morgen oplossen.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door baladid »

Hier ook. Kan het dus niet testen met DB-Tickets.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten