Mag ik even kwijt #177

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Z2N »

Het wordt enger en enger in Frankrijk: ik zit net naar de beelden van afgelopen 1 mei te kijken, de dag waarop Franse journalisten, compleet voorzien van een officiële perskaart, fysiek aangevallen zijn door Europarlementariërs van het Front National. Zeker als je je beseft dat deze partij bij de meest recente Departementale verkiezingen 25% van de stemmen kreeg, en dus een kwart van het Franse electoraat achter zich had, is dit dood en doodeng... -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik kan op elke tijd opstaan, als je mij even een paar dagen geeft om te wennen is het daarna geen enkel probleem. Het is een kwestie van discipline, als je vroeg op moet, moet je ook op tijd naar bed.
Niet helemaal, er bestaan zeker wel ochtend- en avondmensen. Discipline is niet de enige factor. Als ik om 9:00 moet beginnen dan verslaap ik me consequent een paar keer per maand, 10:00? Geen enkel probleem.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

STF schreef:Is bij mij altijd zo'n humor; ga ik 1 uur eerder slapen dan gebruikelijk, kom ik er de volgende dag 1 uur later uit dan gebruikelijk, dus slaap ik in totaal 2 uur langer! Geen idee wat daar de logica achter is.
Omdat je dan net weer in een diepe slaapfase zit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Ardan »

Ik slaap NOOIT voor 1 uur. Volgende dag vroeg eruit is geen probleem echter, als ik maar even rust heb gepakt. Merk vaak wel dat ik op zo'n dag rond 18 uur even inkak en een uurtje ga rusten of slapen.
Als ik bij vriendlief slaap is het altijd rond 7 uur eruit, 6 30 gaat de wekker maar meestal rekken we dat nog wel. Hij moet ergens tussen 6 en 9 beginnen maar kiest meestal voor ergens tussen half 8 en 8 uur anders wordt de dag zo lang. Ik fiets dan 20 minuten naar huis en ben er voor 8 uur weer. Moet ik die dag werken om 10 uur, dan moet ik echt niet nog even gaan slapen want dan verslaap ik me geheid, wakker blijven is beter...
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

Jongens en meisjes/voornamelijkstiekemtochouwelullen; Hebben jullie ook dat je minder goed kan uitslapen nu in vergelijking met vroeger?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door baladid »

GIESSEN AN DER LAHN HEEFT KABELTELEVISIE! ;-)
Nou, de stad had het al langer, maar nu mijn huis ook. Op het moment nog analoog, over een week of twee ga ik dan ook over op digitaal.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Jongens en meisjes/voornamelijkstiekemtochouwelullen; Hebben jullie ook dat je minder goed kan uitslapen nu in vergelijking met vroeger?
Ja
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
Bee schreef:Ik kan op elke tijd opstaan, als je mij even een paar dagen geeft om te wennen is het daarna geen enkel probleem. Het is een kwestie van discipline, als je vroeg op moet, moet je ook op tijd naar bed.
Niet helemaal, er bestaan zeker wel ochtend- en avondmensen. Discipline is niet de enige factor. Als ik om 9:00 moet beginnen dan verslaap ik me consequent een paar keer per maand, 10:00? Geen enkel probleem.
Slechts 10% van de bevolking is een echt ochtend- of avondmens, de rest heeft voornamelijk een gebrek aan discipline of geen zin om vroeg op te staan maar is er fysiek wel toe in staat, aldus een artikel uit de Quest een tijdje geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Suus »

Als je in een 24-uurs ploegenschema werkt wordt het wat anders natuurlijk, omdat je dan moeilijker een leefritme kan opbouwen. Een vriendin van mij die bij Tata in een rotatie van drie ploegen werkt en waar een week uit negen dagen bestaat kan niet elke dag naar bed als je de ene dag om 22:00 en de andere dag om 6:00 moet beginnen. Maar daarvoor wordt je weer gecompenseerd in een ploegentoeslag op het salaris.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door webguy »

baladid schreef:Hier ook. Kan het dus niet testen met DB-Tickets.
Balen - zat een foutje in, die ik zojuist heb opgelost. Binnen paar uur dus een update.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Jongens en meisjes/voornamelijkstiekemtochouwelullen; Hebben jullie ook dat je minder goed kan uitslapen nu in vergelijking met vroeger?
Ja.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Slechts 10% van de bevolking is een echt ochtend- of avondmens, de rest heeft voornamelijk een gebrek aan discipline of geen zin om vroeg op te staan maar is er fysiek wel toe in staat, aldus een artikel uit de Quest een tijdje geleden.
Dat kan best zijn alhoewel ik daar graag de brondata van wil zien en comparatives met andere studies, de Quest aanhalen vind ik veel te makkelijk. Dat betekent echter niet dat de rest van de mensen die moeilijk uit hun bed komt geen discipline heeft. Een verkeerd http://nl.wikipedia.org/wiki/Circadiaan_ritme is niet de enige oorzaak, er zijn mensen bij wie bepaalde REM-fases niet helemaal goed lopen en zo zijn er nog een paar duizend andere aandoeningen waardoor iemand kan overkomen als een luie aap maar dit niet is.

En dat is nog afgezien van dingen die invloed hebben waarvan mensen het niet weten. Zo is er speciale software die bepaalde kleuren in je beeldscherm iets filtert. Deze kleuren hebben invloed op hormonen waardoor je hersens actiever blijven en het moeilijk wordt om de slaap te vatten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door JWM »

Nu ik de auto heb gaat mijn wekker zo'n driekwartier later, een heel groot verschil zo 's morgens vroeg.
Maar de nachten blijven gewoon kort en zeker als je maar 3 uurtjes hoeft te werken is dat niet leuk.
Ehm, 3 uur werken met zo'n lange reistijd?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Aking »

Zo... Na een week aan zee vertoefd te hebben eindelijk weer onderweg naar Bucuresti..

Chişinău moet ik de volgende keer maar doen :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Z2N »

deadlock schreef:Jongens en meisjes/voornamelijkstiekemtochouwelullen; Hebben jullie ook dat je minder goed kan uitslapen nu in vergelijking met vroeger?
Nope, ben pas net een kwartiertje wakker... :X

Toegegeven, mijn slaap werd in tweeën geknipt doordat ik vanochtend vroeg drie uur lang ochtenddienst had, maar alsnog heb ik klok rond geslapen in de afgelopen 24 uur :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

Z2N schreef:Nope, ben pas net een kwartiertje wakker... :X

Toegegeven, mijn slaap werd in tweeën geknipt doordat ik vanochtend vroeg drie uur lang ochtenddienst had, maar alsnog heb ik klok rond geslapen in de afgelopen 24 uur :')
Dat soort dingen zorgt voor een dusdanige verstoring van je nachtrust dat je dit soort dingen krijgt inderdaad. Beetje jetlagachtig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Z2N »

webguy schreef:
baladid schreef:Hier ook. Kan het dus niet testen met DB-Tickets.
Balen - zat een foutje in, die ik zojuist heb opgelost. Binnen paar uur dus een update.
De app doet het bij mij ondertussen wel, maar alle tickets die ik gescand heb (NSH/NSI, DB, SNCF, NMBS, zelfs SBB) gaven de melding onbekend ticket...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door microshit »

deadlock schreef: En dat is nog afgezien van dingen die invloed hebben waarvan mensen het niet weten. Zo is er speciale software die bepaalde kleuren in je beeldscherm iets filtert. Deze kleuren hebben invloed op hormonen waardoor je hersens actiever blijven en het moeilijk wordt om de slaap te vatten.
Ik kan je zeggen, ik heb hier zeer veel profijt van. Heet F. Lux en haalt rondom zonsondergang de blauwtinten uit het beeld. Dit blauwe licht heeft namelijk een remmende werking op de aanmaak van melatonine, wat je slaap regelt. Sinds ik dit geïnstalleerd heb, en niets anders wijzigde in m'n dagelijkse routine, val ik een stuk beter in slaap.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

Ja die bedoel ik inderdaad! Daarbij wil ik nog een keer zeggen trouwens dat als je TV kijkt van een afstand en je hebt een wat modernere TV waarbij de helderheid zich aanpast aan de omgeving, dat het probleem veel minder schijnt te zijn.

Ik heb zelf trouwens nul last van dit blauwe licht en val als een blok in slaap.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:
Nu ik de auto heb gaat mijn wekker zo'n driekwartier later, een heel groot verschil zo 's morgens vroeg.
Maar de nachten blijven gewoon kort en zeker als je maar 3 uurtjes hoeft te werken is dat niet leuk.
Ehm, 3 uur werken met zo'n lange reistijd?
Als ik deze diensten niet zou aannemen zou ik bijna helemaal niet meer werken... (0-urencontract)
3 uur is wel de kortste dienst die gegeven wordt en dat is ook mijn absolute minimum.
Als ik volledig met OV zou gaan, ben ik een goed uur onderweg. Niet omdat de afstand zo schrikbarend groot is, maar meer omdat de aansluiting tussen trein en bus zwaar ruk is (20 min. wachten). Daarom had ik ook een fiets op het station staan zodat ik o.a. 20 minuten tijdwinst kon boeken (fietsen was 15/20 min.). Met de auto doe ik van deur tot deur nu zo'n 20/25 minuten over. Dus nu is het wel beter te doen om slechts drie uurtjes te werken.

Gister had ik het er nog over dat ik nagenoeg altijd op tijd was op m'n werk. Vandaag overdreef ik daar wel een beetje in, was zowaar een uur te vroeg -o- (7 uur ipv 8 uur).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:3 uur is wel de kortste dienst die gegeven wordt
Dat is een wettelijke bepaling volgensmij. In sommige beroepsgroepen schiet de flexibilisering wel een beetje door...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Thom91 »

microshit schreef:
deadlock schreef: En dat is nog afgezien van dingen die invloed hebben waarvan mensen het niet weten. Zo is er speciale software die bepaalde kleuren in je beeldscherm iets filtert. Deze kleuren hebben invloed op hormonen waardoor je hersens actiever blijven en het moeilijk wordt om de slaap te vatten.
Ik kan je zeggen, ik heb hier zeer veel profijt van. Heet F. Lux en haalt rondom zonsondergang de blauwtinten uit het beeld. Dit blauwe licht heeft namelijk een remmende werking op de aanmaak van melatonine, wat je slaap regelt. Sinds ik dit geïnstalleerd heb, en niets anders wijzigde in m'n dagelijkse routine, val ik een stuk beter in slaap.
Check! Gebruik het ook op zoals vaste pc als Macbook! Op telefoon gebruik ik Twilight. Verademing! _O_
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Het wordt enger en enger in Frankrijk: ik zit net naar de beelden van afgelopen 1 mei te kijken, de dag waarop Franse journalisten, compleet voorzien van een officiële perskaart, fysiek aangevallen zijn door Europarlementariërs van het Front National. Zeker als je je beseft dat deze partij bij de meest recente Departementale verkiezingen 25% van de stemmen kreeg, en dus een kwart van het Franse electoraat achter zich had, is dit dood en doodeng... -o-
Ik weet niet of het doodeng is, wat ik wel weet is dat de samenleving in Frankrijk te maken heeft met een bijzonder ernstige vorm van verval kampt. De problemen met de banlieu, staan niet op zichzelf. Er is een zeer ernstige tweedeling ontstaan tussen de "haves" en de "have nots". Ik ben vorig jaar in Marseille geweest en ik ben eigenlijk wel geschrokken. Aan de ene kant volgevreten ambtenaren die op hun 55e (!) kunnen stoppen met "werken" (lees een beetje aanklooien achter een bureautje en af en toe eens goedemorgen zeggen) en aan de andere kant mensen die van bittere armoede eten uit vuilnisbakken vissen. :shock:

Wat verder ook niet helpt is dat het het minst innovatieve land van Europa is, en vreemde talen spreken ze ook niet: de gemiddelde Fransman spreekt 1,2 taal. Daarin staan ze ongeveer onderaan in de ranglijst... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daantje »

JWM schreef:
Ronaldussen schreef:3 uur is wel de kortste dienst die gegeven wordt
Dat is een wettelijke bepaling volgensmij. In sommige beroepsgroepen schiet de flexibilisering wel een beetje door...
Ik (ziekenhuis CAO) mag gewoon opgeroepen worden voor een spoedgeval waarbij ik in minder dan drie uur klaar ben hoor. En dan ben ik minstens drie kwartier onderweg enkele reis.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daantje »

Ik zet mijn laptopscherm vaak donkerder 's avonds, vind ik ook fijner.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten