OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Vandaag maar weer eens in metro E blijven zitten tot het eindpunt Den Haag Centraal. Het was al vrij lang geleden dat ik dat had gedaan: ik wist niet eens dat de metro nu bij spoor 12 stopt i.p.v. spoor 11.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door verfmeer »

Volgens mij hebben ze daar nog steeds 2 perrons, het zou me niks verbazen als ze het sporengebruik wisselen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Zeker, er zijn twee perrons. Maar de metro stopte altijd bij spoor 11. Zelfs bij vertragingen e.d. werd spoor 12 (vrijwel) nooit gebruikt. Maar nu dus wel. Geen idee waarom trouwens!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Anne »

Vanwege werkzaamheden aan de verlichting op spoor 11 en door leggen van de natuurstenen vloer in de hal van CS vertrekt lijn E tijdelijk vanaf spoor 12.
INFO

Volgens dit bericht zou de vloer inmiddels wel klaar zijn.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Dank voor de info! Dat wist ik niet. De vloer leek inderdaad klaar te zijn.

Vandaag weer een andere bus uit Zuid-Holland Noord op lijn 396 (Dirksland - Rotterdam): de 7741. Nog even, en de hele serie is hier geweest! ;)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Gekko123 »

Aangezien ik nog wel eens in Den Haag Centraal kom (ook met lijn E) weet ik dat er door werkzaamheden er tijdelijk eigenlijk maar 1 spoor beschikbaar is. Er is eerst een tijdje geweest dat ze bezig waren met spoor 12 en dat dat perron geheel niet toegankelijk was voor reizigers, aannemelijk om daar de vloer en/of de verlichting te vernieuwen. Nu ze bezig zijn met spoor 11 is het dus even omgekeerd.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Ik kreeg bijna een vakantiegevoel door de toeristische route die de bus reed: i.v.m. file op de A29 reden we binnendoor via Klaaswaal. Achteraf bleek het niet echt nodig te zijn, want niet al te ver na afslag Oud-Beijerland was het leed geleden. Oorzaak was volgens de VID een ANPR-controle van de politie. :roll: Maar goed, ik heb mijn geboortegrond weer eens begroet! :)

In Middelharnis/Sommelsdijk sloegen we trouwens de haltes Centrum en Krakeelstraat over i.v.m. een zeer grote brand. De buschauffeuse kondigde het netjes ruim van tevoren aan! :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Vanmiddag rond kwart voor drie werd op Amsterdam Centraal de B-zijde van perron 13/14 inclusief een VIRM naar Vlissingen met een handjevol reizigers erin afgesloten door de politie. Geen idee wat er aan de hand was verder, op een gegeven moment ging de trein vanzelf weer verder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Tochjo »

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Vanmiddag rond kwart voor drie werd op Amsterdam Centraal de B-zijde van perron 13/14 inclusief een VIRM naar Vlissingen met een handjevol reizigers erin afgesloten door de politie. Geen idee wat er aan de hand was verder, op een gegeven moment ging de trein vanzelf weer verder.
Er stond een koffer op 14b en mochten van de politie niet verder. Hebben er tot 14:56 gestaan vanaf 14:22. Bleek dat het een koffer was die waarschijnlijk iemand vergeten is mee te nemen ofzo. We mochten om 14:54 langzaam (gewoon 40 uiteindelijk) langs het pakketje rijden en op 14a uitstappen..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door webguy »

Paar berichten verplaatst, paar berichten over verkeerde topic verwijderd.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Niek »

Vandaag reisje Ledn-Aml gemaakt, via Ut en Amf vanwege verstoring op Shl. Had overgangskaart, dus mooi 1ste klasse gereisd, en 1e klasse pimpelexpress gereden. De tering, wat zit dat goed
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Geniaal gepland: in Zevenbergen komt in het weekend de Sprinter uit Den Haag op het ene halfuur en lijn 117 op het andere halfuur. En beide rijden 1x/uur.
Werd maar een ritje door naar Breda en daar met de trein verder, was uiteindelijk sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door MR92 »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Vanmiddag rond kwart voor drie werd op Amsterdam Centraal de B-zijde van perron 13/14 inclusief een VIRM naar Vlissingen met een handjevol reizigers erin afgesloten door de politie. Geen idee wat er aan de hand was verder, op een gegeven moment ging de trein vanzelf weer verder.
Er stond een koffer op 14b en mochten van de politie niet verder. Hebben er tot 14:56 gestaan vanaf 14:22. Bleek dat het een koffer was die waarschijnlijk iemand vergeten is mee te nemen ofzo. We mochten om 14:54 langzaam (gewoon 40 uiteindelijk) langs het pakketje rijden en op 14a uitstappen..
Ah, vandaar dat mijn trein in Rotterdam richting Roosendaal met +25 op het bord stond. Heb zelf maar de sprinter genomen. Volgens mij bleek later dat die IC met +25 op Rotterdam er tussen uit is gehaald.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door waldo79 »

Om onduidelijke redenen was de bar in t148 vanmiddag gesloten. De stop in Apd was echter lang genoeg om de Ap to Go te verrassen met een bezoekje.

Later, in Zeist terugkomend van een terrasje, nog getuige geweest van een ruzie tussen de chauffeur van lijn 74 en een fietser, die blijkbaar pardoes uit een uitrit kwam. De chauffeur ging helemaal uit zijn plaat en verweet de fietser hoge mate van nonchalance :N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Z2N »

Dat de bar dicht was komt door de nasleep van de DB-staking van deze week.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door webguy »

Amsterdam - Bentheim en vice versa is het treinpersoneel van NS (International) maar het barpersoneel is altijd van DB. Is ook op de ICE zo, daar geldt het geloof ik tot Keulen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Dat je nu eenmaal een conflict krijgt in Amersfoort als de t11619 op spoor 5 op de t11618 keert, dat is niet te voorkomen. Maar of het nu zo handig is om (inmiddels voor de tweede keer in korte tijd) juist de 11618 er als eerste uit te sturen... Dat geeft zo ongeveer de grootst mogelijke effecten verderop gezien de t1718 in Utrecht al maar 4 minuten heeft om zowel te splitsen als kop te maken. En die vandaag maar tot Hilversum rijdende 11618 heeft ook nergens last van gelijkvloers kruisende treinen die de 1718 wel treft: bij lichte vertragingen mag in Den Dolder de s5500 namelijk altijd voorlangs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

waldo79 schreef:Later, in Zeist terugkomend van een terrasje, nog getuige geweest van een ruzie tussen de chauffeur van lijn 74 en een fietser, die blijkbaar pardoes uit een uitrit kwam. De chauffeur ging helemaal uit zijn plaat en verweet de fietser hoge mate van nonchalance :N
Nu is het zo dat fietsers soms ook lomp de weg op draaien.

Heb ooit iets soortgelijks meegemaakt. De fietser draaide in de dode hoek van de bus de weg op. Toen de chauffeur het doorhad is hij even gestopt en heeft, in rustige taal overigens, de fietser uitgelegd hoe levensgevaarlijk hij bezig was. Die jongen leek genuine geschrokken te zijn. Hij dacht dat de chauffeur hem altijd kon zien in spiegels.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Michael »

webguy schreef:Amsterdam - Bentheim en vice versa is het treinpersoneel van NS (International) maar het barpersoneel is altijd van DB. Is ook op de ICE zo, daar geldt het geloof ik tot Keulen?
<

In de ICE gaat Nederlands personeel gewoon tot Frankfurt voor zover ik weet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door VIRM »

Iemand vond het tijdens de avondspits tijd voor een mooie wandeling langs het spoor, waardoor het een beetje een zooitje was in de avondspits bij Den Haag/Leiden. Mijn s12700 kwam uiteindelijk met +8 op Schiphol aan. De daaropvolgende aansluiting die ik kon nemen, de s2600, reed ook met iets van +5.
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Inderdaad: alle treinen die uit die richting kwamen, reden met vertraging.
Tegelijkertijd zag ik wel een Thalys ri. Amsterdam door Den Haag HS rijden. Lijkt me niet zo handig, als er een spoorloper is in de buurt van Leiden. Maar goed, er zal vast een reden voor geweest zijn. Al stond die reden niet bij het storingenoverzicht, want daar stond niets over problemen met de HSL...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door webguy »

Ging ook goed vanavond bij Bnk. Dit weekend een nieuwe tunnel geplaatst en vanavond moesten we precies daar stapvoets rijden. Omdat ook achter ICE zaten vertrokken we al 7 min later uit Utrecht, werd dus +15 in Ede.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daelea »

Onderstaande scherm hangt sinds een week of twee op een aantal plekken op station Leiden Centraal - ik heb ze in elk geval gezien bij de AH to Go op het busstation en bij de Smullers in de stationstunnel (twee stuks daar). *O*

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Nee hoor, dit is gewoon hetzelfde beeld als op de TB7s van NS. Verschil is makkelijk te zien: Rijden de Treinen heeft linksboven bij het spoornummer het blauwe blokje zitten zoals dat ook op de bebording op de stations staat, NS zelf heeft dat blokje niet op de schermen staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten