Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Er komen nieuwe bussen. Ook als Arriva was gebleven hadden er nieuwe bussen gekomen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39174
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ze zullen wel zo´n beetje moeten... veel van de in de afgelopen jaren overtollig geworden bussen zijn al afgevoerd en verkocht (hele reeksen Amba´s naar Ivoorkust bijvoorbeeld). Echt veel bestaand Connexxion-materieel zal er dus niet meer beschikbaar zijn. Hooguit dat wat nu tijdelijk nog in Zeeland zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
De maximale leeftijd van al het materieel is 11 jaar voor bussen en 8,5 jaar voor auto's. Dan kom je al snel op nieuwe bussen uit. Althans, in elk geval voor een groot deel van het wagenpark. Bovendien is het niet aantrekkelijk om halverwege de duur van de concessie ander materieel in te zetten, aangezien dat twee maanden voorafgaand aan de inzet door de provincie moet worden goedgekeurd.
Opvallend is trouwens dat bestaande bussen die al bij aanvang van de concessie worden ingezet, aan de EEV-norm moeten voldoen, terwijl bestaande bussen die na aanvang van de concessie worden ingezet, aan de Euro VI-norm moeten voldoen. Bestaande bussen EEV en nieuwe bussen Euro VI zou ik logischer gevonden hebben.
Voor Scholierenlijnen, Versterkings- en/of Verdichtingsritten volstaat trouwens Euro 3 met actief gesloten roetfilter. Voor auto's geldt de Euro V-norm.
Tijdens de eerste periode van de concessie mag van de eisen worden afgeweken, als de provincie daarmee instemt.
Opvallend is trouwens dat bestaande bussen die al bij aanvang van de concessie worden ingezet, aan de EEV-norm moeten voldoen, terwijl bestaande bussen die na aanvang van de concessie worden ingezet, aan de Euro VI-norm moeten voldoen. Bestaande bussen EEV en nieuwe bussen Euro VI zou ik logischer gevonden hebben.
Voor Scholierenlijnen, Versterkings- en/of Verdichtingsritten volstaat trouwens Euro 3 met actief gesloten roetfilter. Voor auto's geldt de Euro V-norm.
Tijdens de eerste periode van de concessie mag van de eisen worden afgeweken, als de provincie daarmee instemt.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Persbericht over de ondertekening van de uitvoeringsovereenkomst voor R-Net Rotterdam Zuidplein - Dirksland: http://www.zuid-holland.nl/kaart/nieuws ... et-goeree/
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Denkt men dat er veel in de dienstregeling of lijnennet veranderd gaat worden?
Denkt men hier ook dat TCR of Van Oeveren in dit gebied gaat rijden op bepaalde lijnen of als versterking?
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Verder alleen iets met lijn 133 en 136, meer niet.
Denkt men hier ook dat TCR of Van Oeveren in dit gebied gaat rijden op bepaalde lijnen of als versterking?
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Verder alleen iets met lijn 133 en 136, meer niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dat is allemaal nog niet bekend. Ik verwacht in elk geval geen schokkende wijzigingen.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Hooguit dat de 178 weer gecombineerd wordt met de 168.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Waarom denk je specifiek aan die lijnen?
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
omdat die lijn combineren gunstig kan zijn voor 's-Gravendeel
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Waarom? Ze hebben niet voor niets de boel opgesplitst.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
even voor de goede orde, de 165 rijdt ook niet meer via 's-Gravendeel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Euh, ja... Dat komt (deels) omdat de 175 is opgeheven.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Arriva heeft zonder enige aankondiging een wijzigingsblad voor HWGO op de website gezet. Kwam het net bij toeval tegen. Het wijzigingsblad is tegelijk met de nieuwe dienstregeling ingegaan op 25 januari, maar het PDF-bestand dateert van 29 april... :') En er staan toch best essentiële dingen in, zoals een aantal vervallen ritten...
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Foei arriva, niet eens melding maken ervan.
Wanneer eindigt het bezwaarperiode?
Wanneer eindigt het bezwaarperiode?
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Standaard bezwaartermijn is zes weken, dus dan zou de termijn volgende week aflopen. Ik weet echter niet zeker of in dit geval ook de standaardtermijn geldt...
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Welke wijzigingen kunnen ze verwachten in de nieuwe concessie?
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Wat in elk geval zeker is, is dat de lijn(en) Rotterdam - Oude Tonge - Dirksland onderdeel van R-Net worden (met in elk geval in de spits een sneldienst die niet via Oude Tonge rijdt), maar of er ook nog verder wordt gereden naar Ouddorp (eventueel in een lagere frequentie) en of lijn 130 (dus via Heinenoord) blijft bestaan, is nog niet eens zeker.
Maar ook ik ben heel benieuwd naar de vervoerplannen van Connexxion.
Zou dit ook de eerste concessiewisseling sinds tijden worden waar geen rechtszaak aan te pas hoeft te komen? :X
Maar ook ik ben heel benieuwd naar de vervoerplannen van Connexxion.
Zou dit ook de eerste concessiewisseling sinds tijden worden waar geen rechtszaak aan te pas hoeft te komen? :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dat laatste zou te hopen zijn! :)
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Volgende week dinsdag verloopt het bezwaartermijn. En ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Arriva bezwaar gaat maken want ze zijn maar al te blij dat ze in december van deze verlieslatende concessie af zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Wordt lijn 133 weer doorgetrokken naar Rotterdam Zuidplein? Zou wel handig zijn, aangezien de meeste mensen in Oude Tonge toch overstappen richting Rotterdam.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik zou niet weten waarom dat niet mag? Concessie Zeeland, Voorne-Putten en nu ook Hoekse Waard/Goeree Overflakkee zijn allemaal van Connexxion dalijk. En daarkomt bij dat er altijd grens overschrijdende lijnen rijden van andere vervoerders dan de vervoerder die rijdt in een concessie. Verder kan er gewoon materieel opgedeelt worden, iedere concessie/garage levert 33% van het materieelHendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Kan iemand mij zeggen of lijn 104 - Hellevoetsluis-Renesse nu ook weer onder Connexxion vlag gaat vallen? :D
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Natuurlijk zijn er altijd grensoverschrijdende lijnen (zoals bijv. Interliner 395 Zierikzee - Rotterdam), maar die zijn dan expliciet toegestaan.
Lijn 104 hoort bij concessie HWGO, dus uiteraard gaat Connexxion die ook rijden.
Lijn 104 hoort bij concessie HWGO, dus uiteraard gaat Connexxion die ook rijden.
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dan kan lijn 133 dus dalijk weer doorgetrokken worden naar Rotterdam ZuidpleinHendrik schreef:Natuurlijk zijn er altijd grensoverschrijdende lijnen (zoals bijv. Interliner 395 Zierikzee - Rotterdam), maar die zijn dan expliciet toegestaan.
Lijn 104 hoort bij concessie HWGO, dus uiteraard gaat Connexxion die ook rijden.
Mooi om te zien dat lijn 104 weer terug gaat naar Connexxion. Deze kustlijn werd ooit gereden door de voorganger van Connexxion, namelijk ZWN. Van Spijkenisse Centrum naar Vlissingen Sluizen! 3 uur in de bus, dat waren nog is tijden! *bus* :D
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten