Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Lijn 133 wordt niet doorgetrokken naar Rotterdam zuidplein omdat het traject Dirksland - Middelharnis - Oude-Tonge - Rotterdam R-Net wordt. En om nou naast een R-Net lijn ook nog lijn 133 te laten rijden lijkt mij een beetje overdreven.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Gekko123 schreef:
Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.
Gekko123, zie mijn eerdere reacties. Heel ZWN wordt dalijk van Connexxion. Zij worden concessiehouder in Zeeland, Voorne-Putten en HGWO. Lijn 136 wordt gewoon lijn 133 van Middelburg via Oude-Tonge naar Zuidplein... en alle concessiegarages leveren 33% van het materieel! :wink:
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

OV Hoekschewaard schreef:Lijn 133 wordt niet doorgetrokken naar Rotterdam zuidplein omdat het traject Dirksland - Middelharnis - Oude-Tonge - Rotterdam R-Net wordt. En om nou naast een R-Net lijn ook nog lijn 133 te laten rijden lijkt mij een beetje overdreven.
Traject 133 Middelburg - Oude Tonge blijft zoals het is, er komt een snelle overstap en het andere trajectdeel Oude-Tonge- Zuidplein lijn 133 wordt R-NET. Niets is onmogelijk! :wink:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:Wat in elk geval zeker is, is dat de lijn(en) Rotterdam - Oude Tonge - Dirksland onderdeel van R-Net worden (met in elk geval in de spits een sneldienst die niet via Oude Tonge rijdt), maar of er ook nog verder wordt gereden naar Ouddorp (eventueel in een lagere frequentie) en of lijn 130 (dus via Heinenoord) blijft bestaan, is nog niet eens zeker.
Maar ook ik ben heel benieuwd naar de vervoerplannen van Connexxion.

Zou dit ook de eerste concessiewisseling sinds tijden worden waar geen rechtszaak aan te pas hoeft te komen? :X
Ik denk niet dat lijn 130 nog blijft bestaan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

BusFreakRotterdam schreef:
Gekko123 schreef:
Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.
Gekko123, zie mijn eerdere reacties. Heel ZWN wordt dalijk van Connexxion. Zij worden concessiehouder in Zeeland, Voorne-Putten en HGWO. Lijn 136 wordt gewoon lijn 133 van Middelburg via Oude-Tonge naar Zuidplein... en alle concessiegarages leveren 33% van het materieel! :wink:
Grappig dat ik dat eerder vroeg en toen een slecht antwoord kreeg
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

BusFreakRotterdam schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Lijn 133 wordt niet doorgetrokken naar Rotterdam zuidplein omdat het traject Dirksland - Middelharnis - Oude-Tonge - Rotterdam R-Net wordt. En om nou naast een R-Net lijn ook nog lijn 133 te laten rijden lijkt mij een beetje overdreven.
Traject 133 Middelburg - Oude Tonge blijft zoals het is, er komt een snelle overstap en het andere trajectdeel Oude-Tonge- Zuidplein lijn 133 wordt R-NET. Niets is onmogelijk! :wink:
Kan, het zou veel leuker zijn als er een gecombineerd lijnennet zou ontstaan met nieuwe lijnen(die nog wel dezelfde oude haltes en routes aandeden voor de bewoners) en niet zomaar bezuinigd wordt en er zomaar belangrijke punten worden weggeknipt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

Het is nu definitief de gunning gaat naar Connexxion. Arriva gaat de hoeksewaard verlaten.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Connexxion is definitief de nieuwe concessiehouder voor de busconcessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee. Vorige week verstreek de termijn waarbinnen partijen bezwaar konden aantekenen tegen het gunningsbesluit van de provincie. Niemand heeft van deze mogelijkheid gebruik gemaakt.

In de komende periode worden voorbereiding getroffen voor de start van de nieuwe concessie. Die gaat in per 13 december 2015. Connexxion, Arriva (de huidige concessiehouder) en de provincie spannen zich in om tot een soepele overgang van de concessie te komen.

Vernieuwingen
De nieuwe concessie is aan Connexxion verleend voor een periode van 8 jaar, met een verlengingsoptie van nog eens 2 jaar. Nieuw in de concessie is onder andere de lancering van R-net op de corridor Dirksland-Middelharnis/Sommelsdijk-Oude Tonge-Rotterdam Zuidplein, gratis Wifi op alle bussen en de inzet van een aantal zero-emissiebussen die op waterstof rijden. Met inbegrip van de verlengingsoptie is de totale waarde van de nieuwe concessie circa €200 miljoen.

Bron: Persbericht provincie Zuid-Holland
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

wat gaat Connexxion voor soort bussen bestellen, ben daar wel benieuwd naar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat is nog niet bekendgemaakt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Eindelijk een aanbesteding zonder rechtszaken. :D
Mooi dat Connexxion nu voldoende tijd heeft om de bussen te bestellen en de vervoerplannen uit te werken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Dat is nog niet bekendgemaakt.
Waarschijnlijk Citea's
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

ArrivaBas, ik denk niet dat Connexxion nog in de stemming van Citea´s zit. Ik denk dat ze de hele regio gewoon een kleurtje gaan geven. Dus dat houdt in dat het gewoon (Spijkenisse)grijs of (Zeeland)wit gaat worden met een opschrift erop van Connexxion of die nieuwe Zeeland uitstraling.

Maar het is wel een goede suggestie omdat er door Arriva eerst met Ambassadors reed. Dus dat Connexxion het nu gaat opvolgen door middel van Citea´s, is geen stomme gedachte. Voor de normale streek althans.

Maar voor de R-net kan het gewoon waar zijn wat hij zegt. Als een groot deel niet op waterstof gaat rijden.

Maar ik zelf denk dat ze voor Iveco Crossway´s gaan. En zelf hoop ik dat ze voor de Man Lion´s City LE gaan zodat in Rotterdam voor een groot deel met MAN wordt gereden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef:Eindelijk een aanbesteding zonder rechtszaken. :D
Mooi dat Connexxion nu voldoende tijd heeft om de bussen te bestellen en de vervoerplannen uit te werken.
Aan de andere kant: dat er nauwelijks geboden is en er van de bezwaarmogelijkheid helemaal geen gebruik is gemaakt zegt ook wel wat over de commerciële interesse voor deze concessie.

Voor wat betreft de bussen: ik heb het programma van eisen niet paraat maar volgens mij worden er - op die waterstofbussen na - geen bijzondere dingen geëist voor wat betreft de aandrijving of de kleur. Dan kan het in principe elke standaard low-entry bus zijn, waarbij het dan voornamelijk afhangt van a) de kosten en b) de beschikbaarheid. Een huisstijl zoals in Zeeland is sowieso niet van toepassing want de Hoeksche Waard en Goeree-Flakoverkee zijn Zuid-Holland.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

nvdw schreef:Goeree-Flakoverkee
Die variant heb ik nog nooit gezien... :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OmniLezer schreef:ArrivaBas, ik denk niet dat Connexxion nog in de stemming van Citea´s zit. Ik denk dat ze de hele regio gewoon een kleurtje gaan geven. Dus dat houdt in dat het gewoon (Spijkenisse)grijs of (Zeeland)wit gaat worden met een opschrift erop van Connexxion of die nieuwe Zeeland uitstraling.

Maar het is wel een goede suggestie omdat er door Arriva eerst met Ambassadors reed. Dus dat Connexxion het nu gaat opvolgen door middel van Citea´s, is geen stomme gedachte. Voor de normale streek althans.

Maar voor de R-net kan het gewoon waar zijn wat hij zegt. Als een groot deel niet op waterstof gaat rijden.

Maar ik zelf denk dat ze voor Iveco Crossway´s gaan. En zelf hoop ik dat ze voor de Man Lion´s City LE gaan zodat in Rotterdam voor een groot deel met MAN wordt gereden.
Ik had niet aan de MAN Lion's City's gedacht. dan wordt het de TÜ.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

Wat ik gehoord heb waarom arriva niet gewonnen heeft is dat het bod van de provincie te laag vonden. En daarom om niet in hoger beroep gaan.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Arriva heeft extra geld aan de provincie gevraagd voor de nieuwe concessie. Daarom heeft de provincie besloten het bod van Arriva niet eens te beoordelen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik hoorde van een chauffeur iets over 13 meter crossway's voor r-net
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:
nvdw schreef:Goeree-Flakoverkee
Die variant heb ik nog nooit gezien... :P
Ik heb veel gehoord in m'n tijd op flakkee, maar dit?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door BrengMe »

Ik denk ook dat het crossway's worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

in IJsselmond en Zeeland rijden ze ook.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Maar ik vraag me één ding af.
Waar vinden ze nou een Streekbus die op Waterstof rijdt en geschikt is voor lange afstanden(lijn 396).
(Eentje die gelijk is aan en Scania, Volvo of Ivecobus)

De meeste(enige) bussen die op waterstof rijden, zijn stadsbussen.
Dat valt best tegen of niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Denk dat we het maar even af moet wachten, is waarschijnlijk beter dan elk te bedenken bustype maar op te noemen. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OmniLezer schreef:Maar ik vraag me één ding af.
Waar vinden ze nou een Streekbus die op Waterstof rijdt en geschikt is voor lange afstanden(lijn 396).
(Eentje die gelijk is aan en Scania, Volvo of Ivecobus)

De meeste(enige) bussen die op waterstof rijden, zijn stadsbussen.
Dat valt best tegen of niet.
Misschien zijn die busjes bedoeld voor de lijntjes naar Oud-Beijerland
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten