Buslijnen in de provincie Gelderland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Hainje »

Bungalowparken zijn nu doorgaans niet echt belangrijke bestemmingen voor ov. :P
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Sowieso zijn extra buslijnen goed voor de werkgelegenheid. ;)
En waarom kon vroeger alles maar en loopt iedereen te klagen als er opeens één lijn parallel rijdt aan het spoor of andere vage klachten? :N
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

Omdat er bezuinigd moet worden. Geld groeit niet aan de boom. Een parallele buslijn betekent dat een ander dorp op bepaalde uren niet meer bedient wordt. Ik zou zelf liever lijn 29 schrappen (parallel met spoor) en dan Lobith/Tolkamer 's avonds en op zondag ook bediening geven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Sowieso zijn extra buslijnen goed voor de werkgelegenheid. ;)
En waarom kon vroeger alles maar en loopt iedereen te klagen als er opeens één lijn parallel rijdt aan het spoor of andere vage klachten? :N
Gij moet nog veul leren vriend. ;)
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Berk-24 schreef:Omdat er bezuinigd moet worden. Geld groeit niet aan de boom. Een parallele buslijn betekent dat een ander dorp op bepaalde uren niet meer bedient wordt. Ik zou zelf liever lijn 29 schrappen (parallel met spoor) en dan Lobith/Tolkamer 's avonds en op zondag ook bediening geven.
Nee, dat is flauwekul, bezuinigen is niet nodig. Wij zijn een van de rijkste landen van de wereld en sinds die marktwerking er is moet opeens alles zo goedkoop mogelijk. Als de overheid bijvoorbeeld de ABN-ambro top niet salarissen van 8 ton zou geven dan zou er wat geld overblijven voor OV. Er is wel geld, alleen het geld wordt totaal verkeerd besteed. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

Goede gezondheidszorg en goed onderwijs heeft toch echt een hogere prioriteit dan een paar extra buslijntjes
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Berk-24 schreef:Goede gezondheidszorg en goed onderwijs heeft toch echt een hogere prioriteit dan een paar extra buslijntjes
Dat is waar, maar in de zorg wordt veel geld verspilt hoor. Maar het gaat een beetje offtopic denk ik. :P

Maar ik denk serieus dat een buslijn Nunspeet - Epe best potentie kan hebben, als je het slim aanpakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

Dwarsverbindingen zijn nooit echt grote publiekstrekkers. Je mag in ieder geval nog blij zijn dat Harderwijk-Lelystad nog rijdt, ook op zondag, maar voor de rest is er weinig vraag naar dwarsverbindingen. Zelfs tussen Apeldoorn en Harderwijk rijdt de bus nog een vrij kronkelige route, terwijl daar meer vraag naar is dan naar Epe-Nunspeet.

Verder rijden er in andere regio's al de secundaire vervoersverbindingen niet meer 's avonds en in het weekend, zoals Reusel-Tilburg. Terwijl daar veel meer vraag naar is dan Epe-Nunspeet. Ik verzoek je dan ook eerst meer te verdiepen in de situatie voordat je dit soort dingen voorsteld. Het feit dat andere forummers al niet reageren geeft al aan hoe achtelijk dit voorstel is.

Voor die enkeling die van Epe naar Nunspeet moet kan omreizen via Zwolle of gaan liften,
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

De buslijn Apeldoorn - Harderwijk is juist kronkelig, omdat Elspeet bediend moet worden. Voor de rest valt het best wel mee.
Epe - Nunspeet is ongeveer 15 km, kleine afstand wat dat betreft (Tilburg - Reusel daarentegen gaat al gouw richting de 30 km). Kijk je zou met deze dwarsverbinding een snelle verbinding kunnen maken tussen Apeldoorn en Nunspeet. Ik zeg ook niet dat de lijn in de avonduren of op zondag moet rijden, daar zijn gewoonweg te weinig reizigers voor.
Het feit dat andere forummers al niet reageren geeft al aan hoe achtelijk dit voorstel is.
Dit is wel een erg snelle conclusie. En ze vinden het misschien een achterlijk voorstel, dan hoeft dat nog niet zo te zijn.

En het is AchteRlijk.* :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door deadlock »

regenmaker schreef:Sowieso zijn extra buslijnen goed voor de werkgelegenheid. ;)
Vals dilemma.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

deadlock schreef:Vals dilemma.
Harde feit. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Suus »

Meer belasting om lege bussen te subsidiëren kost werkgelegenheid. Harde feit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Berk-24 schreef:Zelfs tussen Apeldoorn en Harderwijk rijdt de bus nog een vrij kronkelige route, terwijl daar meer vraag naar is dan naar Epe-Nunspeet.
Voor Apeldoorn-Harderwijk zou het ook gewoon beter zijn om die route via Harsselaar ('Barneveld-Noord') te laten verlopen en dan lijn 205 (Barneveld-Harderwijk) te versnellen en ook tussen de spitsen in een halfuursdienst te geven. Dan krijg je een snellere én frequentere verbinding.
regenmaker schreef:De buslijn Apeldoorn - Harderwijk is juist kronkelig, omdat Elspeet bediend moet worden.
En die moet alleen bediend worden, omdat de bus anders te leeg is. Voor de ontsluiting van Elspeet is die bus namelijk helemaal niet nodig, want daar rijdt ook al lijn 112 (Wittenberg - Nunspeet, verder doorrijdend als lijn 100 naar Zwolle).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:En die moet alleen bediend worden, omdat de bus anders te leeg is. Voor de ontsluiting van Elspeet is die bus namelijk helemaal niet nodig, want daar rijdt ook al lijn 112 (Wittenberg - Nunspeet, verder doorrijdend als lijn 100 naar Zwolle).
Lijn 104 bied een rechtstreekse verbinding tussen Elspeet en Uddel richting Apeldoorn waar wel degelijk vraag naar is. In de spits zit lijn 104 overvol.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

*Kick*

Wil even vragen:Wat vinden jullie ervan als er naast de Campusbusbaan in Nijmegen een vertramming komt van lijnen 300 en 10 in Nijmegen? En eventueel een nieuwe busbaan naar Dukenburg? Misschien betere alternatieven?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door AppleMoose »

Dat lijkt mij pas zin hebben als beide lijnen de hele dag door geleed en minimaal voor 95% gevuld rijden. Dat is nu absoluut niet het geval. Sterker nog, beide lijnen zijn enkel in de ochtend (tot een uur of 10/11) en eind van de middag (vanaf een uur of 3) (over)vol, rest van de dag is er capaciteit genoeg. Plus dat je wel erg veel kosten gaat maken. Een relatief kort stukje zul je van nieuwe infrastructuur moeten voorzien en je hebt relatief weinig trams nodig, dus dan ben je per tram ook meer kwijt dan wanneer je een groot aantal trams kunt aanschaffen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Ik zal je uit de droom helpen, ook rond het middaguur zitten de bussen tussen CS en Heyendaal vol.

Lijn 10 is alleen korte periodes tussen 10 en 12 en tussen 13-15 relatief rustig en 's avonds (maar dan rijdt die ook maar beperkt en met normale bussen). En rijdt tot 's avonds ook gewoon altijd met gelede bussen (behalve de extra ritten in de ochtendspits, want dat zijn doortrekkingen van streeklijnen).

De reden dat men vertramming van lijn 10 wil, is dat het goedkoper is én meer capaciteit biedt (volgens gemeente en stadsregio, daarover is al een bijeenkomst geweest voor omwonenden). Ik denk dat dat best wel eens zou kunnen, want met zo'n zeer hoge frequentie krijg je al snel dat de brandstofkosten hoger zijn dan het extra onderhoud dat een trambaan kost.

Daarnaast is meer bussen tussen CS en Heyendaal laten rijden niet meer zomaar een oplossing. Enerzijds rijden er in de ochtendspits al tot 62! bussen per uur (die ook allemaal uitpuilen) en bij meer bussen krijg je filevorming. Als tweede is ook het aantal DRU's (vrijwel) op vernam ik. Dus meer bussen laten rijden wordt dan sowieso lastig. Sterker nog: er zijn al busplannen elders in Nijmegen die niet mogelijk zijn doordat er geen DRU's meer voor zijn.

Ik ben zelf ook niet zo positief over de tramplannen. Voor lijn 10 zou dat nog wel kunnen, maar voor lijn 300 is het alleen rendabel tussen Bemmel en Heyendaal (vandaar ook die knip daar), maar daar zijn ook nog andere oplossingen én komt er in de toekomst sowieso nog een lijn uit Zevenaar bij (waarvan ze nog niet weten of die na Bemmel naar Elst of naar Nijmegen moet) die dus ook nog mee kan helpen voor de vraag tussen Bemmel en Heyendaal.


Ik ben ook van mening dat men eerst eens aan andere dingen moet denken, er zijn namelijk nog wel een paar dingen die men eerst kan doen.

Er werd al eens geopperd om de intercity's door te trekken naar station Heyendaal. Daar ben ik wel voor (zal al veel helpen), maar ik zie NS daar helaas niet aan meewerken, dus dat laat ik maar even buiten beschouwing.

Maar ook binnen het busnet kunnen er nog zaken aangepast worden om beter aan de vraag te voldoen of de relatie CS-Heyendaal te ontzien.

1. Aanpassingen lijnnet Nijmegen-Oost (betreft huidige lijnen 2, 8 en 9)
- Laat lijn 9 voortaan via het centrum en Altrade rijden i.p.v. via de Oranjesingel-Prins Bernhardstraat. Hierdoor krijgt Altrade een rechtstreekse verbinding met Heyendaal, waardoor men niet meer om hoeft te reizen via de drukke route CS-Heyendaal. Lijn 9 rijdt dan tussen CS en halte Badhuis dezelfde route als lijn 8

Verder zou ik lijn 8 niet meer naar Berg en Dal laten rijden, maar laten afbuigen naar de Sint-Maartenskliniek (belachelijk dat dat ziekenhuis vrijwel letterlijk links gelaten wordt door lijn 8) en lijn 2 na datzelfde ziekenhuis doorsturen naar Berg en Dal. Dit omdat lijn 2 nog bij twee belangrijke scholen stopt (Montesorri en Canisius) die leerlingen uit Berg en Dal trekken.

Indien er bezuinigd moet worden kan daarbij zelfs lijn 8 teruggebracht worden naar 2x p/u op CS-St.Maartenskliniek, omdat een er samen met lijn 9 dan nog een kwartiersdienst op een groot deel van de route gereden wordt en reizigers uit Berg en Dal verschoven worden naar lijn 2.

Lijnen 6 en 83* via station Heyendaal sturen
Dit zou ook al helpen omdat veel studenten ook vlakbij station Heyendaal moeten zijn (Technovium en de locaties van de HAN staan direct rond dat station en ook twee grote studentenflats). Daarnaast haal je de kruising op de Campusbaan weg, waardoor er betere doorstroming is.
Lijn 6 kan daarbij met gelede bussen gaan rijden en net als de andere stadslijnen ook weer 4x p/u gaan rijden (levert alsnog iets meer capaciteit op, meer scheelt DRU's en zorgt voor betere aansluiting op de treinen). Voor lijn 83 is het iets anders, want daar vraag ik me af wat de plannen zijn. De stadsregio wil namelijk lijn 300 doorsturen naar Malden (dan rijdt die al via station Heyendaal uiteraard), maar wil dan geen parallele buslijnen bij, dus de vraag is dan wat er met lijn 83 gebeurt. Wat mij betreft wordt die dan via Groesbeek naar Heyendaal gestuurd (kan dan lijn 25 en deels lijn 5 vervangen). Lijn 6 (en 83) via station Heyendaal sturen levert 1 a 2 minuten extra reistijd op buiten de spits (en zorgt binnen de spits voor minder vertragingen, doordat er minder in de files aangesloten hoeft te worden).
De haltes Sint Annamolen en Groenestraat vervallen dan. Voor de halte Groenestraat kan 100 meter verderop aan de Campusbaan een vervangende halte komen, waar dan zelfs meer bussen per uur stoppen (die halte zou er dus op vooruit gaan). Voor halte Sint Annamolen zou er dan van de haltes om de omgeving gebruik gemaakt moeten worden. Voor (vrijwel) het gehele verzorgingsgebied van deze halte betekend dat nog altijd dat er binnen 500 meter een bushalte aanwezig is (de nieuwe bushalte aan de Campusbaan en de bestaande haltes HAN, Radboudumc, Pandastraat en Hertstraat), dus dat is acceptabel lijkt me.

Aanpassingen bediening Afrikamuseum
Lijn 3 naar het Afrikamuseum aanpassen: via Heyendaal laten rijden en doortrekken naar Berg en Dal (1,4 verder dan huidige eindhalte Afrikamuseum). Hierdoor ontstaat er een rechtstreekse verbinding tussen Berg en Dal en Heyendaal, waardoor deze reizigers niet meer om hoeven te reizen via Nijmegen CS. Dit terwijl de doortrekking een vrij klein stukje bevat, waar door het via Heyendaal reizen ook nog eens de route in Nijmegen sneller maakt (echter is doordeweeks dan wel een normale bus nodig i.p.v. een midibus, in Berg en Dal kan dan doorgekoppeld worden, net zoals lijn 11 in Beuningen doet).

HOV-lijnen
Ik zou de huidige HOV-lijnen omdraaien qua eindpunt in Nijmegen als de nieuwe lijn vanaf Zevenaar erbij komt.
Je krijgt dan:
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - P+R Ressen - CS - Weezenhof
Lijn 331: Velp/IJsseloord II - Presikhaaf - Arnhem CS - Elst - Oosterhout - Nijmegen CS - Heyendaal - Malden - P+R Heumen
Lijn 3xx: Zevenaar - Bemmel - P+R Ressen - Nijmegen CS - Heyendaal (ik noem hem maar even lijn 333)

Zo krijgen zowel Elst/Oosterhout(wijk) als Bemmel een rechtstreekse verbinding naar Heyendaal.
Daarnaast kun je de huidige benodigde spitsritten vanaf Bemmel integreren met de lijn uit Zevenaar, terwijl de lijn via Elst straks wellicht ook spitsritten nodig zou moeten hebben, aangezien langs die route nog een heel deel van Nijmegen-Noord gebouwd gaat worden (lijn 300 krijgt daar weinig van bij). Die extra drukte voor lijn 331 kun je dan opvangen door gelede bussen te gebruiken, waardoor je geen extra ritten nodig hebt.

Gelede bussen inzetten in andere lijnen via Heyendaal
Veel extra bussen over de Campusbaan sturen heeft geen zin (filevorming). Daardoor zul je dus moeten kijken naar inzet van gelede bussen in de reguliere stads/streeklijnen via Heyendaal.

De makkelijkste daarbij is lijn 14. Eindbestemming Brakkenstein ligt immers direct onder Heyendaal. Om niet met onnodig veel capaciteit te rijden op Arnhem-Nijmegen knip je de lijn dan in Nijmegen. De helft van de ritten van lijn 14 eindigen nu toch al op Nijmegen CS, dus een volledige knip is dan net veel verder weg (evt. kunnen de ritten dan wel eindigen bij Plein 1944 indien wenselijk en er ruimte voor is).

Verder had ik al lijn 6 genoemd. Lijn 12 valt sowieso af (veel te lange route). Lijnen 11, 13 en 15 zouden dan overblijven als opties. Ik zie die lijnen echter ook niet zo snel gebeuren. Alleen lijn 11 zou mogelijk een optie kunnen zijn, maar alleen als lijn 5 tussen Beuningen en CS (Beuningen-Nijmegen wordt ook een HOV-route) met gelede bussen zou gaan rijden.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

De bezetting is zeer slecht verdeeld onder de diverse lijnen. Dus de oplossing is niet meer bussen, maar een tactisere dienstregeling en wat mij betreft zou halte sint-annamolen meer gebruikt moeten worden onder HAN-cursisten.

Verder zie ik meer in een busbaan tussen CS en Dukenburg pal langs het spoor waar lijnen 2, 99 en 331 van gebruik maken en eventueel deels lijn 8. Verder zie ik ook liever een busbaan tussen CS en Lent pal langs het spoor. De huidige busverbinding via het centrum is traag em bussen door het centrum zorgen voor gevaarlijke situaties. De investering is duur maar er gaan ook veel bussen over de nieuwe busbaan (lijn 13, 14, 15, 33, 300 en 331). Lijn 3 gaat via station Lent, het centrum van Nijmegen, station Heijendaal en Brakkenstein en komt niet langs Nijmegen CS. Reizigers CS-Oosterhout stappen in Lent over. Reizigers CS-Afrika Museum reizen eerst met lijn 5 en stappen in Heilig Landstichting over.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Suus »

De gemeente Nijmegen, de provincie Gelderland, ProRail, Veolia/Arriva en NS moeten gewoon eens om de tafel gaan zitten hoe de treindienst vanaf station Nijmegen naar station Heyendaal verbeterd kan worden in plaats van het probleem met nog meer bussen of zelfs een tram op te lossen.

Want realiseer je nu eens goed: Je gaat nieuwe rails direct tussen twee treinstations zonder tussenhaltes en naast een dubbelsporige spoorlijn aanleggen om een probleem met volle bussen op te lossen naast treinen die in de tegenspitsrichting rijden. Een versterking van de treindienst samen met een ontmoedigingsbeleid voor de bussen (minder bussen laten rijden of met een omweg) is een veel betaalbare oplossing. Nijmegen mag al heel dankbaar zijn dat de grote onderwijsinstellingen op loopafstand van een treinstation liggen, in andere steden (Utrecht, Groningen) is dat namelijk het basisprobleem.

En een busbaan direct naast een spoorbaan tussen de stations Nijmegen en Nijmegen Dukenburg in? Natuurlijk, er wonen ook mensen langs de spoorbaan die niet direct bij de stations wonen, maar we willen juist toch een netwerk waar omliggende gebieden met OV-knooppunten worden verbonden in plaats van een netwerk waar alle modaliteiten parallel aan elkaar naar de knooppunten rijden? Er is bovendien net een nieuw station tussen Nijmegen Dukenburg en Nijmegen aangelegd om een deel van het probleem te tackelen, waarom zou je daar nog eens direct parallel aan willen rijden? Had het station dan niet gebouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

Het gaat om de verweggelegen wijken Weezenhof, Dukenburg, Lindenholt en de dorpen Grave, Zeeland en Uden snel met Nijmegen CS te verbinden, die buslijnen rijden nu ook al parallel aan het spoor. Je kunt beter de busverbindingen versnellen door een busbaan dan door de busdiensten te verleggen.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

@Bee, je kunt dan beter lijnen 11 t/m 15 via de Sint-Annastraat laten rijden met een extra halte bij de Tandheelkunde-faculteit die prima een groot gedeelte van de Radboud Universiteit ontsluit. Huijgensgebouw kan gebruik maken van de trein. HAN-cursisten van de trein of halte Sint-Annamolen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Berk-24 schreef:@Bee, je kunt dan beter lijnen 11 t/m 15 via de Sint-Annastraat laten rijden met een extra halte bij de Tandheelkunde-faculteit die prima een groot gedeelte van de Radboud Universiteit ontsluit. Huijgensgebouw kan gebruik maken van de trein. HAN-cursisten van de trein of halte Sint-Annamolen.
Daar ben ik fel op tegen. De trein zit in de spits al overvol net als lijn 10/300. De route van lijnen 11 t/m 15 zijn prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Suus »

Berk-24 schreef:Het gaat om de verweggelegen wijken Weezenhof, Dukenburg, Lindenholt en de dorpen Grave, Zeeland en Uden snel met Nijmegen CS te verbinden, die buslijnen rijden nu ook al parallel aan het spoor. Je kunt beter de busverbindingen versnellen door een busbaan dan door de busdiensten te verleggen.
Alleen lijn 2 en 99 rijden nu parallel aan het spoor op een vierbaansweg en met een ontsluitende functie voor de buurten direct langs de Graafseweg, een dichtere concentratie van buslijnen op die as lijkt mij ongewenst, je zou hooguit een gedeelte van lijn 8 kunnen schrappen. Lijn 6 loopt al te ver van het spoor om dat ook nog te gaan bundelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

regenmaker schreef:
Berk-24 schreef:@Bee, je kunt dan beter lijnen 11 t/m 15 via de Sint-Annastraat laten rijden met een extra halte bij de Tandheelkunde-faculteit die prima een groot gedeelte van de Radboud Universiteit ontsluit. Huijgensgebouw kan gebruik maken van de trein. HAN-cursisten van de trein of halte Sint-Annamolen.
Daar ben ik fel op tegen. De trein zit in de spits al overvol net als lijn 10/300. De route van lijnen 11 t/m 15 zijn prima.
Maar lijn 83 en lijn 6 niet en die komen ook langs de HAN en universiteit alleen aan de andere kant
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Berk-24 »

Bee schreef:
Berk-24 schreef:Het gaat om de verweggelegen wijken Weezenhof, Dukenburg, Lindenholt en de dorpen Grave, Zeeland en Uden snel met Nijmegen CS te verbinden, die buslijnen rijden nu ook al parallel aan het spoor. Je kunt beter de busverbindingen versnellen door een busbaan dan door de busdiensten te verleggen.
Alleen lijn 2 en 99 rijden nu parallel aan het spoor op een vierbaansweg en met een ontsluitende functie voor de buurten direct langs de Graafseweg, een dichtere concentratie van buslijnen op die as lijkt mij ongewenst, je zou hooguit een gedeelte van lijn 8 kunnen schrappen. Lijn 6 loopt al te ver van het spoor om dat ook nog te gaan bundelen.
Lijn 2, 99 en 331 staan vaak vast in het verkeer op de drukke Graafscheweg. Een busbaan zorgt weldegelijk voor een kwaliteitsimpuls en er zijn naast station Goffert tussenliggende haltes mogelijk voor lijn 2. Lijn 99 is een streeklijn dus die zou tussen Dukeburg en CS alleen station Goffert moeten bedienen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten