Liever niet met de rolstoel in de bus

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Raymond »

(verhaal speelt zich af in Eindhoven)

Liever niet met rolstoel in de bus
zaterdag 14 maart 2009 | 02:47 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 14 maart 2009 | 08:27
Op donderdagmiddag moest ik naar Blixembosch. Al meerdere keren heb ik de bus gepakt met mijn elektrische rolstoel. Toen ging het wel goed, soms wat gezucht van de chauffeur, maar ik kwam waar ik wilde zijn. Op 5 maart ging het helemaal fout.

Ik wachtte bij de bushalte Pagelaan op lijn 55, op weg naar het station. Die kwam mooi op tijd. Ik vroeg netjes of de chauffeur de plank even voor me
wilde uitleggen. Helaas. De chauffeur zei 'kost te veel tijd', deed de deur dicht en reed weg.

Lees verder..
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door STF »

Ja daar was ik al bang voor, leuk elke bus geschikt maken voor rolstoelen maar als het dan een keertje nodig is, werkt het niet of is het de chauffeur allemaal teveel werk...
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door asd »

de reactie "kost te veel tijd" is in één woord schandalig! Hoe durft zo'n buschauffeur. Ik hoop van harte dat Hermes dit klantonvriendelijk stuk opspoort en stevig op de vingers tikt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door STF »

Dat ook niemand van de reizigers even helpt he?
Ik zat in Amsterdam in tram 12 toen door de omroep het bericht kwam; welke reiziger wil een oude mevrouw met haar rolator even de tram in helpen?
Ik was de enige die opstond... Paar haltes later heb ik haar er uiteraard ook weer uitgeholpen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Geert »

Als reiziger moet je het ook maar net meekrijgen, vanaf een afstand lijkt het net alsof iemand vraagt of dit de goede bus is. Maar de chauffeur zit zeker fout lijkt mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Suus »

Het lijken allemaal van die kleine dingen, maar als dit soort dingen keer op keer gebeuren lijkt het mij enorm frustrerend. Ook door de onkennis van de helpende mensen.

Ik heb toen een dagje gewerkt op Capelse Brug, en ik was toevallig heel even boven bij het perron richting Capelle/Nesselande/Ommoord, en net op dat moment kwam er een meisje met een rolstol uit de lift, en die wilde naar binnen. Maar het brede poortjes was ingesteld op éénrichtingsverkeer, waardoor ze niet naar binnen kon. Ik had dat niet door en zei dat ze het breede poortje kon gebruiken. Ze werd niet boos maar ik schaamde mij wel toen ik even later zag dat dat dus echt niet ging lukken :oops: Nouja, ik heb haar toen met de rug naar het poortje gezet, ben naar binnen gelopen, heb weer uitgecheckt bij het brede poortje en heb haar vervolgens (onder fel alarm van het poortje) naar binnen getrokken. Vervolgens nogmaals uitgecheckt (met contractor card kan dat) en haar chipkaart meegenomen, en vervolgens haar kaart ingecheckt en aan haar teruggegeven. En toen er maar even een RET-medewerker op afgestuurd om het poortje anders in te stellen. Was hun nooit opgevallen, maar volgens de computer stond het poortje als zes maanden verkeerd ingesteld. :shock: Kortom, je merkt het gewoon niet als je niet zelf gefrustreerd wordt met dit soort zaken :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Chauf21 »

Tja, op zo'n manier wordt het openbaar vervoer weer niet aantrekkelijk gemaakt :(
Juist voor mensen die in een rolstoel zitten, zijn er de afgelopen jaren enorm veel verbeteringen doorgevoerd. Met deze handelswijze vergooi je dat allemaal...

Overigens schandalig hoeveel chauffeurs deze persoon geweigerd hebben!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Fles »

Typisch wel, de reacties op die site zelf klinken allemaal als "rolstoelers moeten niet met het OV willen". Ook van buschauffeurs zelf.

Waarom er dan geld uitgegeven wordt aan rolstoelvriendelijke vervoermiddelen is me een beetje een raadsel, maar okee :roll:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door AppleMoose »

Hier wordt ik even heel boos van :evil: en die reacties op dat forumachtig iets(wat is het) wordt ik helemaal giftig van!
Wat een egoïstische klootzakken :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

We lopen hier lekker te pochen dat we zo goed voor de minder valide medemens zorgen, maar als het er op aan komt zijn we gewoon stelletje egoïstische klootzakken :evil: :evil: :evil:

Vooral niet aan de ander denken hoor, alleen maar ikke, ikke, ikke en de rest kan lekker stikken :evil: :evil:
Ik moet op tijd rijden, ik wil niet opstaan, ik ben veels te druk met muziek luisteren, ik wil op tijd op het werk zijn etc. :evil: :evil:

Stom volk :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door tsov »

Blijven ademen! :o
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door AppleMoose »

Ja sorry hoor, maar ik kan ik gewoon ontzettend kwaad over worden :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Fles »

Ronzol schreef:Hier wordt ik even heel boos van :evil: en die reacties op dat forumachtig iets(wat is het) wordt ik helemaal giftig van!
Wat een egoïstische klootzakken :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
:o Agressie tegen buschauffeur :o

Gauw dat meldpunt bellen!! :shock: :pos:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Ruben »

Bij kinderwagens/buggy's lijkt het credo anders wel te zijn "hoe meer, des te beter", dan maakt opeens niemand zich zorgen over de veiligheid van andere passagiers - die dingen kunnen zeker niet door de lucht vliegen, nog eerder dan een rolstoel met een persoon erin lijkt me, maar goed.
Het gros van de buschauffeurs heeft zelf kinderen, en begrijpt dat de wagen meemoet. Kan ditzelfde groepje dat wél een rolstoel weigert dan ook ff nadenken hoe het is om in zo'n ding te moeten zitten en te willen reizen?
Sowieso zou men de barrière nog kleiner moeten maken door electrisch uitschuifbare plankjes te maken, die door de chauffeur vanaf zijn plek bediend kunnen worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef: Sowieso zou men de barrière nog kleiner moeten maken door electrisch uitschuifbare plankjes te maken, die door de chauffeur vanaf zijn plek bediend kunnen worden.
Dat gebeurd ook meer en meer, zo ook in Noord-Holland Noord, maar we zijn net van het hogevloersmaterieel af, om nu meteen al het lagevloersmaterieelzonderelektrischplankje ook weer naar de sloop te sturen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Liever niet met de rolstoel in de bus

Bericht door Fles »

zo'n plankje gaat stuk, want zit laag bij de grond, heel vuilgevoelig etc. En gaat het plankje niet stuk, dan kan een gemakzuchtige chauffeur altijd nog ZEGGEN dat het plankje stuk is. (al kost dat meer energie (maar minder tijd) dan even op een knopje duwen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten