Mag ik even kwijt #177

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Meltrain »

Stéphane schreef:In Antwerpen hadden ze het idee om hun nieuwe trams Albatros te noemen.
Waar kennen we dat van ? :)
Ik vond de naam die als tweede geëindigd is (GegAnt) eigenlijk beter.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

MdJ schreef:Is een brief (laten)sturen dan niet handiger?

[in koor] " OPGELOSTT !1!!!11!1! " [/in koor]
De bestelling had ik al per normale briefpost verstuurd in maart. Heb toen mijn mailadres er toen ook bij vermeld voor de zekerheid. De originele bestelling was in maart niet leverbaar, maar vanaf deze week weer wel. En ik heb vanmiddag inmiddels het mailtje gehad dat de rest van de bestelling is opgestuurd. Dus binnen 3 a 4 werkdagen moet het bij mij aankomen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

Vandaag een plantje gekregen van m'n werk ivm de Dag van de Verpleging morgen.
Een beetje waardering is er dus nog wel... :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door MdJ »

Wat voor een plant? :D
Bij twijfel: gebruik beton.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door JWM »

De planten die voorheen daar altijd op de vensterbank stonden waarschijnlijk. Bespaart weer water.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daantje »

Ronaldussen schreef:Vandaag een plantje gekregen van m'n werk ivm de Dag van de Verpleging morgen.
Een beetje waardering is er dus nog wel... :)
Wij krijgen morgen taart (zoals ieder jaar) en de verpleging krijgt volgens mij ook een cadeautje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door deadlock »

Op SysAdminDay krijg ik nooit wat want het is in de zomervakantie en ik kan me geen SAD herinneren (bemerk de afkorting trouwens) dat ik vrij had in de afgelopen 14 jaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

@Mdj: Een Vlijtig Liesje.

@JWM: Ik heb ze vandaag bezorgd zien worden door de bloemist, dus dat zit wel goed. En de planten die nu nog op de groep staan krijgen al nauwelijks water, kostenbesparing is nihil dus :mrgreen: :mrgreen:

@Daantje: Het is voor het eerst dat wij iets krijgen op deze dag. Sterker nog, tot vandaag had ik er nog nooit van gehoord...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:@JWM: Ik heb ze vandaag bezorgd zien worden door de bloemist, dus dat zit wel goed. En de planten die nu nog op de groep staan krijgen al nauwelijks water, kostenbesparing is nihil dus :mrgreen: :mrgreen:
Cactussen dus. Past ook wel goed bij die tehuizen waar vaak lekker flink wordt gestookt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

Cactussen lijken mij inderdaad erg geschikte plantjes gezien onze doelgroep die overal met de tengels aanzit en alles in de mond stopt :') :mrgreen: :mrgreen:

Over flink stoken gesproken... Vorige week was het echt bloedheet binnen. Buiten was het rond de 20 graden en door het platte dak is het al vrij snel warm binnen maar dit keer was het echt te warm gewoon. Loop ik langs een radiator, voel ik daar best wel een hitte van af komen, stonden die radiatoren nog op stand 5 :')
Echt, als ergens wel op bezuinigd kan worden dan is het wel op de stookkosten...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daantje »

Het is volgens mij altijd de tweede dinsdag in mei nav de verjaardag of sterfdag van Florence Nightingale. Bij ons was er ook altijd een activiteit zoals een speurtocht of zeskamp oid maar dat is nu later in het jaar en heet nu ook niet meer naar de dag van de verpleging. De taart is gebleven maar wel voor al het zorgpersoneel
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Suus »

Ik was vandaag wel in een ziekenhuis maar geen personeel dat taart at gezien. Wel een dame bij de receptie van de polikliniek die een heel droog koekje aan het eten was en daarin bijna stikte toen ze het snel naar binnen propte om weer achter de balie plaats te kunnen nemen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Het is volgens mij altijd de tweede dinsdag in mei nav de verjaardag of sterfdag van Florence Nightingale. Bij ons was er ook altijd een activiteit zoals een speurtocht of zeskamp oid maar dat is nu later in het jaar en heet nu ook niet meer naar de dag van de verpleging. De taart is gebleven maar wel voor al het zorgpersoneel
De dag van de verpleging is ieder jaar op 12 mei.

Zie hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dag_van_de_Verpleging
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Stéphane »

Ronaldussen schreef:Cactussen lijken mij inderdaad erg geschikte plantjes gezien onze doelgroep die overal met de tengels aanzit en alles in de mond stopt :') :mrgreen: :mrgreen:

Over flink stoken gesproken... Vorige week was het echt bloedheet binnen. Buiten was het rond de 20 graden en door het platte dak is het al vrij snel warm binnen maar dit keer was het echt te warm gewoon. Loop ik langs een radiator, voel ik daar best wel een hitte van af komen, stonden die radiatoren nog op stand 5 :')
Echt, als ergens wel op bezuinigd kan worden dan is het wel op de stookkosten...
Met flink stoken heb ik ondertussen ook zo mijn ervaringen. Als ze het bij ons op de campus in alle lokalen een minimumtemperatuur van 16°C willen halen moeten ze zo hard stoken dat het in andere lokalen 26°C wordt.
In het lokaal van Spaans is zo'n temperatuur nogwel passend. :)
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

Is het een oud (school) gebouw?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Hainje »

Het ironische is - volgens mijn moeder die met licht dementerende ouderen heeft gewerkt - dat ook al is het binnen 35 graden, die oudjes blijven het koud hebben. :D

Uiteraard viel ze dan zelf bijna van d'r stokje door de hitte. :')
🍉
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Stéphane »

KM46 schreef:Is het een oud (school) gebouw?
Daar lijkt het wel op, ja.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Het ironische is - volgens mijn moeder die met licht dementerende ouderen heeft gewerkt - dat ook al is het binnen 35 graden, die oudjes blijven het koud hebben. :D
Dat kan kloppen. Mensen met dementie kunnen slecht hun lichaamstemperatuur regelen en ze kunnen het vaak ook nog slecht of zelfs niet verwoorden dat ze het heet of koud hebben.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daantje »

KM46 schreef: De dag van de verpleging is ieder jaar op 12 mei.

Zie hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dag_van_de_Verpleging
Dan wordt het bij ons gewoon elk jaar op een dinsdag daaromheen gevierd. Wel handig met veel parttimers die veelal niet werken op maandag, woensdag en vrijdag.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door marvinkok »

Mijn vriendin kreeg een zakje snoep en een ballon... Maar dan wel voor het hele team van 10 man, oftewel een snoepje de man . Scheelt dat ze nog in een klein team werkt :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Aking »

Dat het hier in Bucu nog steeds prima toeven is! Biertje, graadje of 25, en af en toe een beetje op en langs het spoor rondstruinen :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door AppleMoose »

marvinkok schreef:Mijn vriendin kreeg een zakje snoep en een ballon... Maar dan wel voor het hele team van 10 man, oftewel een snoepje de man . Scheelt dat ze nog in een klein team werkt :')
Dat is wel erg treurig ja :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Daantje »

Voor ons was er ook wel eens een oliebol over voor de hele afdeling (20 man) op oudjaarsdag of met sinterklaas kregen alleen de mensen een speculaaspop die die dag daadwerkelijk werkten :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Suus »

Met voedsel dat je kan bewaren is dat wel treurig ja. Van die oliebol begrijp ik het nog wel, dat zijn al snel tennisballen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #177

Bericht door Hendrik »

Nee joh! Oliebollen kun je na een paar dagen nog prima eten. Even opwarmen van tevoren... Heerlijk!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 103 gasten