NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Daniel »

NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg
Geplaatst op: maandag 11 mei 2015 09:05
Laatst bijgewerkt: maandag 11 mei 2015 09:06


MAASTRICHT - Als Limburg besluit om de aanbesteding van het openbaar vervoer in de provincie voor de periode 2016 - 2031 over te doen, dan zal de NS daar opnieuw aan meedoen. Dat zou het spoorbedrijf hebben laten weten aan de Ondernemingsraad en vakbond FNV. De NS wil dit niet bevestigen aan Dagblad De Limburger / Limburgs Dagblad. Volgens een woordvoerder is het nog "onduidelijk".
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door sirvinniei »

Als abellio, qbuzz of NS...
En ik dacht dat ze gezegd hadden niet meer mee te doen aan regionale aanbestedingen.
Ik heb geen onderschrift
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Gekko123 »

Nee, ze hadden gezegd om hun rol op de regionale spoorlijnen te herzien. Dat wil niet meteen zeggen dat ze niet meer meedoen.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Zonnig »

Als de NS in wat voor vorm dan ook weer mee doen is er (wederom) geen eerlijk of/of gelijk speelveld om de aanbesteding te kunnen doen. Voor de NS een haar zusters / dochters e.d. zullen uitgesloten MOETEN worden van de aanbesteding Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vind het niet erg als een NS-dochter meedoet met de gunning, maar dan moet de NS eerlijk spel vertonen. Nu heeft de NS veel te veel te zeggen in een NS-dochter en kan de NS toch zichzelf bevooroordelen.

Hierom hoop ik al een tijdje dat er een onafhankelijk systeem voor de stations en voorzieningen komt, ipv alles bij NS gooien. Het kabinet maakt er ook naar dat de NS voordelen blijft behouden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door sirvinniei »

Zonnig schreef:Als de NS in wat voor vorm dan ook weer mee doen is er (wederom) geen eerlijk of/of gelijk speelveld om de aanbesteding te kunnen doen. Voor de NS een haar zusters / dochters e.d. zullen uitgesloten MOETEN worden van de aanbesteding Limburg.
Zullen we dan ook maar meteen de dochterondernemingen van DB uitsluiten :wink:
Ik heb geen onderschrift
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Yanaike »

Wat heeft DB hier mee te maken? Zij hebben toch niks fout gedaan?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door sirvinniei »

Het is ook maar speculatie of de NS uberhaupt iets fout heeft gedaan.
Het ging er meer over het uitsluiten van NS omdat ze te veel macht zouden hebben. Volgens die redenering moet je arriva ook uitsluiten, dat is ook een staatsbedrijf.
Ik heb geen onderschrift
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Yanaike »

Als NS weer meedoet, hebben ze in ieder geval beschikking over de gegevens die Abellio onterecht verkregen heeft. Dat valt niet te zeggen over DB/Arriva en in die zin is er geen gelijk speelveld lijkt me. Het gaat daarbij helemaal niet om het wel of niet staatsbedrijf zijn, dat is weer een hele andere discussie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Thom91 »

Je kan die informatie negeren, nieuw team formeren etc.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door deadlock »

Die gegevens heeft Veolia natuurlijk ook en je zou kunnen overwegen om ze gewoon openbaar te maken zodat er weer een level playing field ontstaat. Niet denken in problemen maar in oplossingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door AppleMoose »

Precies dat. Openbaar maken die zooi en iedereen heeft weer een gelijke kans.
Maar het is gewoon eerst afwachten of er een nieuwe aanbesteding komt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door SuperGhost »

sirvinniei schreef:Het ging er meer over het uitsluiten van NS omdat ze te veel macht zouden hebben. Volgens die redenering moet je arriva ook uitsluiten, dat is ook een staatsbedrijf.
Dan zou je dus alle vervoerders moeten uitsluiten :wink:

Maar gaat die macht niet meer over bijv. de stations waar NS eigenaar van is en waar ze dus bij een bid oneerlijke concurrentie mee hebben (NS kan voor zichzelf natuurlijk veel minder aan gebruikskosten vragen als dat ze aan de concurrenten vragen)?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Vinny »

Je kunt ook in zee gaan met een of andere touringcar operator, SuperGhost. Het is alleen niet zo verstandig om een vervoerder te selecteren die nauwelijks tot geen ervaring heeft in het openbaar vervoer. Het is nog altijd zo dat de OV-vervoerswereld voor een zeer groot deel in handen is van (semi-)overheidsbedrijven. Fact of life...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door WSM »

NS heeft zichzelf in deze kwestie gediskwalificeerd door het plegen van zeer ernstige fraude. Het valt te hopen dat NS dus ook uitgesloten wordt van een eventuele nieuwe aanbesteding.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door sirvinniei »

Nogmaals, het is wild speculeren door te zeggen dat NS er iets mee te maken zou hebben.
Dat 1 van de schuldige leidinggevende dat zegt is bij verre niet genoeg bewijs.
Ik heb geen onderschrift
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door WSM »

Het is een van de werkmaatschappijen / dochterondernemingen van NS en dus is NS eindverantwoordelijk.
Het kan niet zo zijn dat men het Qbuzz laat verknallen en nu dat ze betrapt zijn dat ze lekker Rbuzz laten inschrijven.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door huibf »

De zittende vervoerder heeft ook voordeel, in alle opzichten. Zowel de cijfers als eventueel het te behouden materieel.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Je kunt ook in zee gaan met een of andere touringcar operator, SuperGhost. Het is alleen niet zo verstandig om een vervoerder te selecteren die nauwelijks tot geen ervaring heeft in het openbaar vervoer. Het is nog altijd zo dat de OV-vervoerswereld voor een zeer groot deel in handen is van (semi-)overheidsbedrijven. Fact of life...
En heel eerlijk gezegd zijn die er ook verdomd goed in. Misschien mis ik wat Amerikaanse bedrijven maar die zijn hier marginaal aanwezig voor zover ik weet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door deadlock »

WSM schreef:Het is een van de werkmaatschappijen / dochterondernemingen van NS en dus is NS eindverantwoordelijk.
Dat is een mening, geen feit. Totdat er een rechter over geoordeeld heeft is het zelfs pure speculatie.
Het kan niet zo zijn dat men het Qbuzz laat verknallen en nu dat ze betrapt zijn dat ze lekker Rbuzz laten inschrijven.
Waarom denk je dat er nooit ingeschreven wordt op aanbestedingen door het bedrijf zelf maar altijd door een dochterbedrijf? Juist. Ik ga een vergelijking maken die niet helemaal klopt maar de lijn wel aangeeft; De constructie die met NSFS gedaan werd via Ierland was misschien niet netjes maar juridisch helemaal correct. Er is echter een klein probleempje aan het veranderen van die constructie; Het gaat ons miljarden kosten. En dan heb ik het over procenten van het BNP.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Vinny »

Kortom ben je liever arm met principes, of schatrijk en schijt aan alles wat met moraal en zo van doen heeft? ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Maxim »

Aan wie wordt de belasting van NS lease straks betaald? Oja, aan de eigenaar van NS. Dus in plaats van een beetje belasting voor de Ieren gaat straks alles rechtstreeks naar de aandeelhouder. Lijkt me best wenselijk als ik aandeelhouder was :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door deadlock »

Ja, gast, lees je eerst even in over de bewuste constructie want er gaat dus veel minder geld naar de staat met de oude constructie waarbij NS via Ierland dingen doet dan hoe het nu gedaan gaat worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Maxim »

Ja, gast (bijzondere manier van aanspreken...), ik geloof dat we elkaar niet helemaal begrijpen. Ik zeg namelijk óók dat er met de nieuwe constructie meer geld naar de staat gaat. Maar ik zeg óók dat diezelfde staat enig aandeelhouder is en er dus voor zóu kunnen kiezen om dat geld te reseeveren voor, laat ik eens iets noemen, het spoor.

Hoe dan ook, we dwalen af. :D
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Bericht door Jonkervoort »

SuperGhost schreef:Dan zou je dus alle vervoerders moeten uitsluiten :wink:
Nee hoor, vergeet EBS en Syntus niet. Mooie gelegenheid voor die bedrijven om ook weer eens wat te winnen. En ik dacht dat Noot ook had ingeschreven op IJsselmond en Zeeland? Dan kunnen ze Limburg vast ook wel aan toch :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten