Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Daniel »

Ik zie in de spits eigenlijk altijd wel mensen werken in de trein. Zijn wel vaak de reizigers die wat langere afstanden afleggen. In mijn geval dus reizigers die minstens Utrecht - Zwolle reizen, dan kom je met wat natransport al snel op die 70 minuten.
Maar inderdaad, het zijn ook weer geen heel grote groepen. Komt ongetwijfeld ook door een meerderheid aan reizigers over kortere afstanden waarvoor het niet praktisch is om in de trein aan het werk te gaan omdat de reisafstand nu eenmaal te kort is. Overigens is werken middels een tablet tegenwoordig ook in kennelijk, want dat zie ik ook steeds vaker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Ja dat geldt voor jou. 1 individu. Maar dat geldt misschien niet voor die duizenden andere forensen in de trein. Hoeveel werknemers hebben een eigen laptop van het werk bijvoorbeeld? Dat lijkt me ook wel van invloed en dat heeft ook zeker niet iedereen. Een smartphone is tegenwoordig vrij gemeengoed maar daar kan je zeker niet je volledige job mee uitvoeren.
Het geldt voor de meeste mensen dat ze professioneel genoeg zijn om op een vrij anonieme manier zaken over de telefoon kunnen bespreken. Niet alles maar heel veel. Met een beetje skills kan je het vrij eenvoudig over personen hebben en je medereiziger denkt dat je het over Obama, een fietsbel of Pol Pot zou kunnen hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Dan nog, het blijkt uit bovenstaande posts volgens mij wel dat werken in de trein nog niet voor iedereen weggelegd is, en dat er hobbels zijn wat betreft privacy & vertrouwelijkheid. Daar zal niet iedereen even goed mee om kunnen gaan als jij.

Uiteindelijk zijn de features in de trein ook belangrijk.
- Zolang je een tweezitter met stoeltafel voor je hebt kan het uitstekend. In een vierzitter wordt het alweer lastig. Gevolg: de juiste stoel moet wel beschikbaar zijn zodat je je werk kan uitvoeren.
- Eventueel stroom vereist eerste klas, een abonnement dat niet iedere zakelijke reiziger heeft. Randvoorwaarde maar lijkt me wel handig.
- Het internet dus, eigen hotspotje opzetten lijkt mij nog steeds het snelst en betrouwbaar (Privacygevoelige data!)

En zo zullen er nog wel wat meer features in de trein ontbreken die werken in de trein makkelijker kunnen maken.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Batterijen gaan uren mee man en verder ben je smoesjes aan het zoeken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Ik zoek niet specifiek smoesjes maar zaken waar bedrijven of werknemers issues mee zouden kunnen hebben met betrekking tot werken in de trein. Ik heb namelijk nooit iemand zien werken in de trein van Heerhugowaard naar Amsterdam.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Hainje »

Maar ligt dat nu meer aan het gebrek aan privacy, of aan het volk wat doorgaans op dat traject in de trein zit? Afbeelding

Om nog maar te zwijgen over het tijdstip dat jij dat traject aflegt.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Alle treinen tussen 07:00 en 09:15 niemand zien werken..
Komt wel goed schatje.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door SuperGhost »

Hoe kun jij alle treinen tegelijk checken, zowel boven als onder in zowel ri. Utrecht als ri. Arnhem?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Ik zie in de spits eigenlijk altijd wel mensen werken in de trein. Zijn wel vaak de reizigers die wat langere afstanden afleggen. In mijn geval dus reizigers die minstens Utrecht - Zwolle reizen, dan kom je met wat natransport al snel op die 70 minuten.
Maar inderdaad, het zijn ook weer geen heel grote groepen. Komt ongetwijfeld ook door een meerderheid aan reizigers over kortere afstanden waarvoor het niet praktisch is om in de trein aan het werk te gaan omdat de reisafstand nu eenmaal te kort is. Overigens is werken middels een tablet tegenwoordig ook in kennelijk, want dat zie ik ook steeds vaker.
Als je verder 40 uur per week op kantoor doorbrengt. Is het dan heel erg dat ik*een uurtje uit het raam kijk met een gezellig muziekje op en de Spits lees? :twisted:

* zo denkt de gemiddelde treinforens er volgens mij over. In ieder geval ik ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Ik heb afgelopen vrijdag nog een half uur de nieuwe Rail Magazine gelezen tijdens werktijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Alargule

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Alargule »

Alleen al daarvoor verdien je een levenslange spoorban.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Hainje »

Zullen we anders even on-topic gaan? :')
🍉
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Hageneis »

deadlock schreef:
Thom91 schreef:Ja dat geldt voor jou. 1 individu. Maar dat geldt misschien niet voor die duizenden andere forensen in de trein. Hoeveel werknemers hebben een eigen laptop van het werk bijvoorbeeld? Dat lijkt me ook wel van invloed en dat heeft ook zeker niet iedereen. Een smartphone is tegenwoordig vrij gemeengoed maar daar kan je zeker niet je volledige job mee uitvoeren.
Het geldt voor de meeste mensen dat ze professioneel genoeg zijn om op een vrij anonieme manier zaken over de telefoon kunnen bespreken. Niet alles maar heel veel. Met een beetje skills kan je het vrij eenvoudig over personen hebben en je medereiziger denkt dat je het over Obama, een fietsbel of Pol Pot zou kunnen hebben.
Bijvoorbeeld door in het laatste geval zijn geboortenaam te gebruiken (Saloth Sar). :-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Geert »

In de trein kun je prima werken met een laptopje, zeker als je niet hoeft te bellen maar wat rapporten schrijft, wat mails doorleest, etc. Als je bang bent voor privacy is er speciale folie te koop waarmee je de inkijkhoek verkleint, zelfde spul wat ook op de schermen van geldautomaten zit. Als je drie kwartier moet treinen per enkele reis kom je een heel eind :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Daniel »

Verbouwing station Driebergen-Zeist start in 2017
Geplaatst op: dinsdag 16 augustus 2016 21:17
Laatst bijgewerkt: dinsdag 16 augustus 2016 21:18

ZEIST/DRIEBERGEN-RIJSENBURG - BAM gaat volgend jaar beginnen met de verbouwing van station Driebergen-Zeist. ProRail en het Bunnikse bouwbedrijf hebben dinsdag de aanneemovereenkomst voor circa 90 miljoen euro getekend.
De werkzaamheden aan het station beginnen in het voorjaar van 2017.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door dnmw2705 »

De kap van bomen is ondertussen gebeurd. Ook zijn de gebouwen waar het busstation gaat komen al naar de grond. Station ziet er nu al heel anders uit!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door ovforens »

Dit weekeinde was de overweg aan de Hoofdstraat afgesloten. Daarnaast reden er extra NS-bussen wegens werkzaamheden aan dezelfde overweg. Het was geeneens een verkeerschaos tot mijn verbazing.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door dnmw2705 »

Volgens mij is er inderdaad weinig oponthoud geweest!
Vanaf de Driebergen kant is na het spoor het rechter fietspad nog steeds niet open. Veel frustraties onder fietsers die vanuit Zeist komen omdat iedereen nu aan de linker kant rijdt. Je kan pas bij oversteek bij Nieuw Beerschoten oversteken.
Hopelijk schiet het daar beetje op!
Verder vind ik de verandering van het station erg fijn, alleen jammer dat Driebergen Zeist haar intercity status verliest. Gaat Veenendaal de Klomp dat ook verliezen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Zugführer »

Ja, het is de bedoeling dat alle intercity's tussen Utrecht en Arnhem alleen nog in Ede-Wageningen gaan stoppen. Er komt dan een doorgaande sprinter van Utrecht naar Ede-Wageningen bij om Driebergen-Zeist en Veenendaal-de Klomp met Ede-Wageningen te blijven verbinden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door sirvinniei »

dnmw2705 schreef:Volgens mij is er inderdaad weinig oponthoud geweest!
Vanaf de Driebergen kant is na het spoor het rechter fietspad nog steeds niet open. Veel frustraties onder fietsers die vanuit Zeist komen omdat iedereen nu aan de linker kant rijdt. Je kan pas bij oversteek bij Nieuw Beerschoten oversteken.
Hopelijk schiet het daar beetje op!
Verder vind ik de verandering van het station erg fijn, alleen jammer dat Driebergen Zeist haar intercity status verliest. Gaat Veenendaal de Klomp dat ook verliezen?
Daar is op dit forum al zoveel discussie over geweest :lol:
PHS is iig al meerdere keren met enkele jaren uitgesteld, dus het is de vraag of het er ooit nog komt (om het nog niet te hebben over de storingsgevoeligheid van 13 treinen per uur per richting over dubbelspoor)
Ik heb geen onderschrift
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door groningen »

Verbouwing station Driebergen-Zeist: "We zitten een paar jaar in de rotzooi"

Reizigers en omwonenden worden donderdagavond bijgepraat over de aanpak van station Driebergen-Zeist. Ze kunnen dan voor de laatste keer op de plannen reageren, voordat de bouwwerkzaamheden binnenkort gaan beginnen. De verwachting is dat de operatie veel overlast zal veroorzaken.

Er komt onder meer een tunnel bij het station, zodat het verkeer niet meer eindeloos voor de spoorbomen hoeft te wachten. "Nu is het een rommelige situatie, met een gelijkvloerse kruising. We gaan daarom een vierbaanstunnel bouwen. Ook wordt het spoor vierbaans aangelegd, zodat treinen elkaar hier straks vrij kunnen passeren", vertelde projectmanager Pieter Kersten van bouwbedrijf BAM donderdagochtend in Utrecht is Wakker.

Bron: RTV Utrecht
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 16 feb 2017, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright citaat ingekort en link geplaatst
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door BrengMe »

Heb je ook een linkje naar het artikel?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door groningen »

Die overkapping lijkt niet echt lang te worden op de illustratie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door dnmw2705 »

Komend weekend zal spoor 3 verwijderd worden.

https://www.provincie-utrecht.nl/@32047 ... eload=true


Ik hoop dat ze ooit terug komen op de beslissing om van Driebergen Zeist een sprinter station te maken.. Ff naar Arnhem moet nu eerst.weer via Utrecht. Lekker als je aan de HAN studeert..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten