Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Gekko123 »

Het verlengen naar Leidschenveen van de spitsdiensten van lijn D is niet mogelijk, doordat het materieel wat op lijn D rijdt en geen bovenleiding heeft en niet beschikt over het goede beveiligingssysteem.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door MetroRET »

Op lijn C rijdt ook SG3 en dat kan dan gewisseld worden, mede door de komst van de 5700-serie die hier prima een aanvulling op kan geven.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Hendrik »

Er moet sowieso extra materieel komen voordat de dienstregeling kan worden uitgebreid. Net als het andere nieuwe materieel kan dat prima materieel met pantograaf en juiste beveiligingssysteem zijn.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door groningen »

Misschien moeten we maar Japanse stijl metro-induwers in dienst nemen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Thom91 »

MetroRET schreef:Daarom lijkt het me handig op de spitsdiensten van metrolijn D naar Leidschenveen te verlengen.
Nah, dat is zonde van al die treinstellen daar. Er is wat ondercapaciteit maar niet om die hele lijn door te trekken. Wat extra ritjes Leidschenveen - Rotterdam C zullen ongetwijfeld de pijn verlichten.
Komt wel goed schatje.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Berk-24 »

Snap ook niet waarom er nooit lijn F tussen Zoetermeer Centrum en Rotterdam Centrum is geïntroduceerd. Er is alleen een boogje tussen de Hofpleinlijn en de Zoetermeerlijn en op enkele Zoetermeerse stations hoge perrons nodig.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Hendrik »

Nu de ZoRo-busbaan er ligt, komt er al helemaal geen directe metroverbinding meer tussen Zoetermeer en Rotterdam...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Nu de ZoRo-busbaan er ligt, komt er al helemaal geen directe metroverbinding meer tussen Zoetermeer en Rotterdam...
Dus feitelijk moet er dan gekozen worden:
Of je houdt de ZoRo-bus
Of je stelt een lijn F in en de busbaan is voor Jan Joker aangelegd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Busfoto.nl »

U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door ArrivaBas »

Bijna hetzelfde, ik dacht dat die busbaan pal naast de RandstadRail lag. U mag trouwens 'je' zeggen, want ik ben 13.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Hendrik »

Busfoto.nl schreef:U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Zo gek was de opmerking van ArrivaBas toch niet? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Suus »

Nu ligt de ZoRo-busbaan wel zo dat mocht men later toch nog iets willen, er vrij snel aangesloten kan worden op het te bouwen nieuwe eindpunt van RandstadRail 4 in Zoetermeer. Al verwacht ik niet dat die lijn dan nog verder komt dan metrostation Rodenrijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Thom91 »

Je kan er altijd nog lightrail van maken
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Vinny »

Hendrik schreef:
Busfoto.nl schreef:U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Zo gek was de opmerking van ArrivaBas toch niet? :?:
Voor iemand van 13 getuigt dit van scherpzinnigheid zou ik zelfs willen zeggen. Voor mensen die wat ouder zijn, zoals ondergetekende: dit hebben we zien aankomen. Eén van de pijlers van Randstadrail was verbetering van het openbaar vervoer tussen Zoetermeer en Rotterdam. Dat is dus een directe metroverbinding een geen buslijn waarmee reizigers halverwege de reis worden opgezadeld met een extra en onnodige overstap. We zien dat het dus anders is gelopen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Klaasje »

Als de Noordsectie van de HSL als een gewone spoorlijn voor 200 km/h was aangelegd dan had Zoetermeer een station gehad en daarmee prachtige verbindingen met Rotterdam en Amsterdam. Dan was de ZORO-bus niet nodig geweest. Maarja.. Jutland enzo. :')
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Berk-24 »

Vinny schreef:
Hendrik schreef:
Busfoto.nl schreef:U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Zo gek was de opmerking van ArrivaBas toch niet? :?:
Voor iemand van 13 getuigt dit van scherpzinnigheid zou ik zelfs willen zeggen. Voor mensen die wat ouder zijn, zoals ondergetekende: dit hebben we zien aankomen. Eén van de pijlers van Randstadrail was verbetering van het openbaar vervoer tussen Zoetermeer en Rotterdam. Dat is dus een directe metroverbinding een geen buslijn waarmee reizigers halverwege de reis worden opgezadeld met een extra en onnodige overstap. We zien dat het dus anders is gelopen...
En daardoor overbelasting voor lijn E.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door SLToilet »

Klaasje schreef:Als de Noordsectie van de HSL als een gewone spoorlijn voor 200 km/h was aangelegd dan had Zoetermeer een station gehad en daarmee prachtige verbindingen met Rotterdam en Amsterdam. Dan was de ZORO-bus niet nodig geweest. Maarja.. Jutland enzo. :')
In België deden ze anders niet zo moeilijk over een zijspoor waarlangs het weilandstationnetje Noorderkempen werd gebouwd (maar in Nederland zijn we natuurlijk goed in het bedenken van onnozele en ongeschreven wetten in infrastructuur).

Afhankelijk van het wegdektype zou je er rails in kunnen leggen. Dat zou ideaal zijn geweest om een 2*6=12/uur-dienstregeling uit te kunnen voeren. Maar ja, iemand kwam weer op het idee om er een bus van te maken en er asfalt neer te leggen. Niet dat ik iets tegen bussen heb, maar Rotterdam-Zoetermeer is nu de grootste ontbrekende schakel als het gaat om spoor in de Zuidvleugel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door ArrivaBas »

Klaasje schreef:Als de Noordsectie van de HSL als een gewone spoorlijn voor 200 km/h was aangelegd dan had Zoetermeer een station gehad en daarmee prachtige verbindingen met Rotterdam en Amsterdam. Dan was de ZORO-bus niet nodig geweest. Maarja.. Jutland enzo. :')
Zoetermeer heeft een station aan de spoorlijn Den Haag - Gouda
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Hendrik »

Ik neem aan dat Klaasje een station aan de HSL bedoelt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door ArrivaBas »

dat zou kunnen... dat is mij niet duidelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Thom91 »

Je zou het kunnen afleiden aan Amsterdam & Rotterdam als bestemming, maar nu is het wel helder denk ik.
Komt wel goed schatje.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door 010jongen »

De frequentie op lijn 23 is toch vorig jaar verhoogd naar een 7,5 min. dienst? Misschien kunnen ze lijn 23 inkorten tot Centraal Station en zodoende wat vaker gaan rijden naar Beverwaard, vraag me af in hoeverre reizigers doorreizen van Zuid naar de Kruiskade en verder.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door ArrivaBas »

Thom91 schreef:Je zou het kunnen afleiden aan Amsterdam & Rotterdam als bestemming, maar nu is het wel helder denk ik.
Nu wel, Thom
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Meltrain »

010jongen schreef:De frequentie op lijn 23 is toch vorig jaar verhoogd naar een 7,5 min. dienst? Misschien kunnen ze lijn 23 inkorten tot Centraal Station en zodoende wat vaker gaan rijden naar Beverwaard, vraag me af in hoeverre reizigers doorreizen van Zuid naar de Kruiskade en verder.
Toevallig ken ik iemand die dat dagelijks doet. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Thom91 »

1 individu, dat is geen reden om dat zo te houden..
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten