Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

De 3400 is weer eens opgedoken op lijn 11 in plaats van een dubbelgelede
marco1975
Berichten: 12
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 09:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door marco1975 »

ov'tje schreef:De 3400 is weer eens opgedoken op lijn 11 in plaats van een dubbelgelede
dat komt omdat gisteren een 25 meter bus in de takels van poort hing

Afbeelding
Laatst gewijzigd door marco1975 op wo 13 mei 2015, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

De 3400 is weer hersteld van zijn schade van de aanrijding op Zernike.

De 3490 kwam gisteren niet meer van zn plek door veel foutmeldingen.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Foto's van de 3490 zoals we hem het liefst zien

https://www.facebook.com/chris.poort.50 ... nref=story
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

3073 naar Beijum rond 18.25 op de WA Scholtenstraat.
Karimbu
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 17:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Karimbu »

JeroenSpock schreef:Foto's van de 3490 zoals we hem het liefst zien

https://www.facebook.com/chris.poort.50 ... nref=story
Praat ff voor jezelf
Karimbu
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 17:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Karimbu »

Kan iemand mij vertellen. Waarom de qlink blauw bussen knal rood van binnen zijn? Wie heeft bedacht heey dat is een goed idee doen we rood
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door sirvinniei »

Waarom rijdt lijn 11 ondanks dat het de laagste frequentie van de qlink lijnen heeft dubbel geleed in tegenstelling tot geleed?
Ik heb geen onderschrift
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Omdat je met piekmomenten zit (aansluiting op de treinen in Station Noord en Zuidhorn). Die komen gem. 2x per uur aan met aansluiting richting Zernike. De andere twee ritten per uur (tot Reitdiephaven) zijn ook beduidend minder druk. Er is dus op bepaalde momenten teveel vervoersvraag voor een normale gelede bus.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Karimbu schreef:Kan iemand mij vertellen. Waarom de qlink blauw bussen knal rood van binnen zijn? Wie heeft bedacht heey dat is een goed idee doen we rood
De bussen kunnen met slechts een paar stickertjes ook naar wens verQ-link paars, groen, roze of geeld worden en rood is natuurlijk de standaard interieurkleur in GD. Dat is denk ik de gedachte erachter.
Avanti050
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 17:18
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Avanti050 »

Zit momenteel in een standaard Integro op lijn 300 naar Emmen. Het is een tijdje terug dat ik 12 meter-bussen op deze lijn heb gezien, worden deze überhaupt nog planmatig ingezet op lijn 300?
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Ja, op zaterdag sowieso. Dan komt de 3634 (Groninger omloop) van 304 af en doet nog één of twee slagen 300.
De 3600 en 3606 zijn reservebussen in Groningen, die hier en daar nog een ritje doen. Die worden ook gebruikt voor versterkingsdiensten.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Qbuzzie »

Hebben meer mensen er last van gehad dat de lijn 4 van 15:27 bij Dorth helemaal niet is begonnen aan zijn rit op 16 mei 2015? Mij viel dit wel op. Ik had deze bus uitgekozen. Ik stond samen met iemand anders bij de bushalte Dorth in Roden te wachten op deze bus. Maar de bus kwam gewoon niet. Een kwartier later dan de geplande aankomsttijd kwam er een bus aan met de normale opschrift maar ik stak mijn hand op en de bus reed door. Volgens Qbuzz was dit een materiële inzet en dus niet voor passagiers bedoeld. De eerstvolgende bus kwam pas een half uur later.

Ik heb hierover verhaal gedaan bij de klantenservice van Qbuzz bij het Hoofdstation. Deze verwezen me door naar de website. Daar heb ik toen ik thuis was een klachtenformulier ingevuld. Vandaag heb ik antwoord terug gekregen met de uitleg dat de bus om 15:29 aankwam bij Dorth. Dit kan nooit! Ik was vijf minuten voor die tijd samen met een onbekend iemand staan wachten. We hebben allebei de bus niet voorbij zien komen. Hebben meer mensen deze bus niet voorbij zien rijden? Of was ik de enige bij de Dorth die de bus niet voorbij heeft zien gaan?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Busreiziger
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Busreiziger »

Ik heb die bus inderdaad ook niet voorbij zien komen.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

Wat toevallig. Ik heb die bus ook niet voorbij zien komen
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Qbuzzie »

Bijzonder dat Qbuzz bij hoog en laag beweert dat de bus wel is langs geweest. Heb voor de zekerheid even een mailtje terug gestuurd met de vraag of dit echt wel klopt.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Op Twitter was er een paar dagen geleden een bericht door iemand geplaatst over de bus van 14.27 die te laat kwam bij Roden Dorth en doorreed zonder te stoppen (wellicht niet door dat materiële inzet?). Lijkt een beetje op jouw verhaal maar dan een uur verschil. Zoek maar eens terug met zoekterm QbuzzGD.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat er chauffeurs zijn die bewust door rijden bij een halte waar mensen staan die een hand opsteken en mee willen.
Klaass
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 dec 2014, 19:56
Locatie: Den Haag/Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Klaass »

Ik heb laatst ook al twee keer zo'n situatie gehad, de eerste keer was met lijn 12. Ik stond 10 minuten voor tijd op het hoofdstation te wachten samen met 5 andere reizigers, en de bus kwam niet opdagen. We werden doorverwezen naar de "service" balie. En die gaf aan dat we maar op de volgende moesten wachten, meer wist de beste man van Qbuzz niet te vertellen. Vervolgens via twitter contact gezocht met Qbuzz. Hun reactie was dat de bus 10 seconde te laat vanaf het hoofdstation was vertrokken. (Hoe dan, we stonden tien minuten voor tijd bij de juiste halte, en nog zo'n 20 minuten nadat de bus zou moeten vertrekken bij de halte gewacht nergens een lijn 12 zien rijden.) Maar goed, heb uiteindelijk maar drie klachten ingediend (1. Bus die niet kwam opdagen, 2. Het ontbreken van klantvriendelijkheid bij het servic loket op HS, 3. de klachtafhandeling van Qbuzz naar aanleiding van hun reactie.) vervolgens werd ik voor de zoveelste keer afgescheept met een waardeloze klantenservice. Het was niet de eerste keer dat ik een negatieve ervaring met Qbuzz in Groningen - Drente had, dus ook maar de klachten doorgestuurd naar het OV bureau.
Erg jammer, ik was altijd erg positief over Qbuzz. Vooral door de ervaringen van HTMBuzz toen Qbuzz nog 50% van de aandelen bezat. En ook in Utrecht had ik juist goede ervaringen met Qbuzz.
Maar goed, het gebeurd dus wel vaker dat een bus niet komt opdagen en Qbuzz de klacht slecht afhandelt?
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Als je met de klachtenafhandeling bij Qbuzz ontevreden bent kun je altijd nog bij het Ov-bureau een klacht indienen. Deze moeten ze in behandeling nemen.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Heb nog nooit problemen gehad met de klachtafhandeling, wel een keer gehad dat mijn bus niet op kwam dagen. Was de eerste bus van de dag op een zaterdag. Klantenservice gebeld en daar kreeg ik te horen dat het hek van de stalling niet open wou. Er zou zo spoedig mogelijk een vervangende bus geregeld worden. Na 50 minuten wachten door mijn vader naar Groningen gebracht. de tweede bus was nog een half uur wachten. Achteraf bleek na navragen bij chauffeurs dat de eerste rit gewoon vervallen is en dat die vervangende bus nooit gereden heeft...
Basislijn
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Volgens mij behoor je dan sowieso een financiële compensatie te krijgen in de vorm van een gratis kaartje. Dat heb ik hier een keer eerder gelezen en er stond ook iets in het programma van Eisen bij de aanbesteding (al weet ik dat niet precies meer) over compensatie. Die vervangende bus moet ook komen. Qbuzz was daar volgens mij redelijk uitgebreid in.
@Klaass: ik vermoed dat dit echt komt doordat er wel degelijk een signaal is afgegeven door die bus. Daardoor lijkt het alsof de rit wel is gereden, alleen blijkbaar niet van de goede halte.
OVinArabie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 mei 2015, 18:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door OVinArabie »

Qbuzzie schreef:Hebben meer mensen er last van gehad dat de lijn 4 van 15:27 bij Dorth helemaal niet is begonnen aan zijn rit op 16 mei 2015? Mij viel dit wel op. Ik had deze bus uitgekozen. Ik stond samen met iemand anders bij de bushalte Dorth in Roden te wachten op deze bus. Maar de bus kwam gewoon niet. Een kwartier later dan de geplande aankomsttijd kwam er een bus aan met de normale opschrift maar ik stak mijn hand op en de bus reed door. Volgens Qbuzz was dit een materiële inzet en dus niet voor passagiers bedoeld. De eerstvolgende bus kwam pas een half uur later.

Ik heb hierover verhaal gedaan bij de klantenservice van Qbuzz bij het Hoofdstation. Deze verwezen me door naar de website. Daar heb ik toen ik thuis was een klachtenformulier ingevuld. Vandaag heb ik antwoord terug gekregen met de uitleg dat de bus om 15:29 aankwam bij Dorth. Dit kan nooit! Ik was vijf minuten voor die tijd samen met een onbekend iemand staan wachten. We hebben allebei de bus niet voorbij zien komen. Hebben meer mensen deze bus niet voorbij zien rijden? Of was ik de enige bij de Dorth die de bus niet voorbij heeft zien gaan?
Dat gebeurt niet alleen bij lijn 4, vrees ik...
Lijn 2 komt soms echt 10 minuten te vroeg, kunnen ze dan niet even wat langer bij een bepaalde halte wachten?
Maar als een buschauffeur je heel vrolijk begroet, dan wil ik ze wel weer vergeven!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

OVinArabie, ben erg benieuwd naar de komende reisverslagen. :D
In ieder geval, shalom, welkom.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

OVinArabie schreef: Dat gebeurt niet alleen bij lijn 4, vrees ik...
Lijn 2 komt soms echt 10 minuten te vroeg, kunnen ze dan niet even wat langer bij een bepaalde halte wachten?
Maar als een buschauffeur je heel vrolijk begroet, dan wil ik ze wel weer vergeven!
Laatst gewijzigd door gebruiker77 op za 17 mar 2018, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten