Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Het verlengen naar Leidschenveen van de spitsdiensten van lijn D is niet mogelijk, doordat het materieel wat op lijn D rijdt en geen bovenleiding heeft en niet beschikt over het goede beveiligingssysteem.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Op lijn C rijdt ook SG3 en dat kan dan gewisseld worden, mede door de komst van de 5700-serie die hier prima een aanvulling op kan geven.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Er moet sowieso extra materieel komen voordat de dienstregeling kan worden uitgebreid. Net als het andere nieuwe materieel kan dat prima materieel met pantograaf en juiste beveiligingssysteem zijn.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Misschien moeten we maar Japanse stijl metro-induwers in dienst nemen.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Nah, dat is zonde van al die treinstellen daar. Er is wat ondercapaciteit maar niet om die hele lijn door te trekken. Wat extra ritjes Leidschenveen - Rotterdam C zullen ongetwijfeld de pijn verlichten.MetroRET schreef:Daarom lijkt het me handig op de spitsdiensten van metrolijn D naar Leidschenveen te verlengen.
Komt wel goed schatje.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Snap ook niet waarom er nooit lijn F tussen Zoetermeer Centrum en Rotterdam Centrum is geïntroduceerd. Er is alleen een boogje tussen de Hofpleinlijn en de Zoetermeerlijn en op enkele Zoetermeerse stations hoge perrons nodig.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Nu de ZoRo-busbaan er ligt, komt er al helemaal geen directe metroverbinding meer tussen Zoetermeer en Rotterdam...
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Dus feitelijk moet er dan gekozen worden:Hendrik schreef:Nu de ZoRo-busbaan er ligt, komt er al helemaal geen directe metroverbinding meer tussen Zoetermeer en Rotterdam...
Of je houdt de ZoRo-bus
Of je stelt een lijn F in en de busbaan is voor Jan Joker aangelegd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Bijna hetzelfde, ik dacht dat die busbaan pal naast de RandstadRail lag. U mag trouwens 'je' zeggen, want ik ben 13.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Zo gek was de opmerking van ArrivaBas toch niet?Busfoto.nl schreef:U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Nu ligt de ZoRo-busbaan wel zo dat mocht men later toch nog iets willen, er vrij snel aangesloten kan worden op het te bouwen nieuwe eindpunt van RandstadRail 4 in Zoetermeer. Al verwacht ik niet dat die lijn dan nog verder komt dan metrostation Rodenrijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Je kan er altijd nog lightrail van maken
Komt wel goed schatje.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Voor iemand van 13 getuigt dit van scherpzinnigheid zou ik zelfs willen zeggen. Voor mensen die wat ouder zijn, zoals ondergetekende: dit hebben we zien aankomen. Eén van de pijlers van Randstadrail was verbetering van het openbaar vervoer tussen Zoetermeer en Rotterdam. Dat is dus een directe metroverbinding een geen buslijn waarmee reizigers halverwege de reis worden opgezadeld met een extra en onnodige overstap. We zien dat het dus anders is gelopen...Hendrik schreef:Zo gek was de opmerking van ArrivaBas toch niet?Busfoto.nl schreef:U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Als de Noordsectie van de HSL als een gewone spoorlijn voor 200 km/h was aangelegd dan had Zoetermeer een station gehad en daarmee prachtige verbindingen met Rotterdam en Amsterdam. Dan was de ZORO-bus niet nodig geweest. Maarja.. Jutland enzo. :')
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
En daardoor overbelasting voor lijn E.Vinny schreef:Voor iemand van 13 getuigt dit van scherpzinnigheid zou ik zelfs willen zeggen. Voor mensen die wat ouder zijn, zoals ondergetekende: dit hebben we zien aankomen. Eén van de pijlers van Randstadrail was verbetering van het openbaar vervoer tussen Zoetermeer en Rotterdam. Dat is dus een directe metroverbinding een geen buslijn waarmee reizigers halverwege de reis worden opgezadeld met een extra en onnodige overstap. We zien dat het dus anders is gelopen...Hendrik schreef:Zo gek was de opmerking van ArrivaBas toch niet?Busfoto.nl schreef:U heeft geen enkele notie van het bedieningsgebied van de ZoRo-bus?
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
In België deden ze anders niet zo moeilijk over een zijspoor waarlangs het weilandstationnetje Noorderkempen werd gebouwd (maar in Nederland zijn we natuurlijk goed in het bedenken van onnozele en ongeschreven wetten in infrastructuur).Klaasje schreef:Als de Noordsectie van de HSL als een gewone spoorlijn voor 200 km/h was aangelegd dan had Zoetermeer een station gehad en daarmee prachtige verbindingen met Rotterdam en Amsterdam. Dan was de ZORO-bus niet nodig geweest. Maarja.. Jutland enzo. :')
Afhankelijk van het wegdektype zou je er rails in kunnen leggen. Dat zou ideaal zijn geweest om een 2*6=12/uur-dienstregeling uit te kunnen voeren. Maar ja, iemand kwam weer op het idee om er een bus van te maken en er asfalt neer te leggen. Niet dat ik iets tegen bussen heb, maar Rotterdam-Zoetermeer is nu de grootste ontbrekende schakel als het gaat om spoor in de Zuidvleugel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Zoetermeer heeft een station aan de spoorlijn Den Haag - GoudaKlaasje schreef:Als de Noordsectie van de HSL als een gewone spoorlijn voor 200 km/h was aangelegd dan had Zoetermeer een station gehad en daarmee prachtige verbindingen met Rotterdam en Amsterdam. Dan was de ZORO-bus niet nodig geweest. Maarja.. Jutland enzo. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Ik neem aan dat Klaasje een station aan de HSL bedoelt.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
dat zou kunnen... dat is mij niet duidelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Je zou het kunnen afleiden aan Amsterdam & Rotterdam als bestemming, maar nu is het wel helder denk ik.
Komt wel goed schatje.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
De frequentie op lijn 23 is toch vorig jaar verhoogd naar een 7,5 min. dienst? Misschien kunnen ze lijn 23 inkorten tot Centraal Station en zodoende wat vaker gaan rijden naar Beverwaard, vraag me af in hoeverre reizigers doorreizen van Zuid naar de Kruiskade en verder.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Nu wel, ThomThom91 schreef:Je zou het kunnen afleiden aan Amsterdam & Rotterdam als bestemming, maar nu is het wel helder denk ik.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Toevallig ken ik iemand die dat dagelijks doet.010jongen schreef:De frequentie op lijn 23 is toch vorig jaar verhoogd naar een 7,5 min. dienst? Misschien kunnen ze lijn 23 inkorten tot Centraal Station en zodoende wat vaker gaan rijden naar Beverwaard, vraag me af in hoeverre reizigers doorreizen van Zuid naar de Kruiskade en verder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
1 individu, dat is geen reden om dat zo te houden..
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten