(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door JeePee »

Chauf21 schreef:Daantje had ik vanochtend overigens ook een paar keer aan de telefoon. Ze zal het zelf beter kunnen vertellen, maar het reisje naar Rotterdam verliep niet helemaal zoals gepland :P
Alsof dat aan de sneeuw en wisselstoringen zou liggen :) :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

webguy schreef:Ah, dat verklaart alle storingen en vertragingen in Rotterdam :P
Ik was nog niet eens in Rotterdam, ja ;)

Ik wilde vanmorgen om half acht van Leidschendam naar Rotterdam maar kreeg tijdens m' n ontbijt al te horen dat er geen treinen reden. Maakte op zich niet veel uit want ik was toch van plan om met de Randstadrail te gaan en die reed voor zover ik wist wel. Met de bus naar station Leidschendam-Voorburg gegaan, bus was iets te laat en propvol maar ging allemaal goed. Op Leidschendam-Voorburg aangekomen zag het perron al zwart van de mensen. Na twintig minuten wachten (ipv acht normaal) kwam er een los (!) metrostelletje aanrijden, propvol, er kon echt niemand meer bij. Ongeveer een kwartier later kwam het volgende propvolle metrostelletje waar een jongen en een meisje zich in propten die tentamen hadden in Rotterdam en nog drie kwartier hadden om daar te komen. Inmiddels zag het perron nog zwarter van de mensen en kwamen er alleen maar stampvolle losse stelletjes langs richting Den Haag Centraal. Om half negen kwamen er dan eindelijk twee stelletjes waar ik met veel moeite inpaste. Ik stond dus al ruim drie kwartier te wachten in de sneeuw en in de kou op Leidschendam-Voorburg en wilde om deze tijd eigenlijk allang op mijn stage zijn. We reden érg langzaam en stonden onderweg verschillende keren stil. Het was zo warm en benauwd dat ik echt het gevoel had dat ik bijna flauw zou gaan vallen maar ik wilde er ook niet uitgaan omdat ik wist dat ik dan helemaal niet meer op een redelijke tijd in Rotterdam zou kunnen komen omdat overal op de perrons nog steeds mensen moesten achterblijven. Om tien over negen was ik eindelijk op Rotterdam Hofplein, daar duurde het zeker tien minuten voor ik het perron af was. Die jongen en het meisje die naar hun tentamen moesten zag ik bij Pompenburg staan wachten op tram 7. Het had dus niet uitgemaakt of ik me in die vorige Randstadrail gepropt had. Na ongeveer tien minuten wachten kwam een vrij lege tram 8 aanrijden, blijkbaar was de ochtendspits in Rotterdam alweer een heel eind voorbij. Om kwart voor tien kwam ik dan eindelijk op mijn stage aan en toen was ik nog een van de eersten, veel mensen stonden vast in de file of waren gestrand op het station van Utrecht.

Het was me het reisje en de chaos wel weer. Eindstand: twee en een half uur over een ritje Leidschendam - Rotterdam waar je normaal precies de helft van de tijd (vijf kwartier) over doet ;) Dan nog was ik blij dat ik niet eerder opgestaan was en eerder weggegaan was want op het moment dat ik aankwam op Leidschendam-Voorburg was er al 40 minuten lang geen Randstadrail geweest. Ik hoorde in de Randstadrail ook van mensen dat ze op Den Haag Centraal al zo vol zaten dat ze Laan van NOI gewoon voorbij gereden zijn omdat er niemand meer bij kon. Ik heb nog overwogen om zelf naar Den Haag Centraal of Laan van NOI te gaan maar dat had dus blijkbaar ook niet veel uitgemaakt. Op zich reed de Randstadrail gewoon, alleen wel met vertraging en te weinig materieel maar de boosdoener was nog het feit dat er geen treinen waren en daardoor iedereen zijn toevlucht zocht in de Randstadrail.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag verwachtte ik een keer dat de RET vertraging zou hebben door de sneeuw en wat schetst mijn verbazing. De heen -en de terugreis op de route Zuidplein - Schenkel met de metro verliep zonder vertraging. Ik ben positief verrast door ze. :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Vanmorgen rond 11.10 reed een touringcar tegen het verkeer in het Arriva-platform bij Amsterdam CS op :shock: Hij keerde door langs de haltes langs het water te blijven rijden en vervolgens terug te steken richting de andere haltes...
Zo dus:
Afbeelding
(ongeveer :lol:)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Had vanmorgen wel wat vertraging verwacht, maar wat 't uiteindelijk zou worden... m'n bus van 6.37 uur naar het station kwam keurig op tijd aan, maar stond na drie haltes al in de file om de wijk uit te komen: hoogst uitzonderlijk om die tijd. Onderweg met lage snelheid was duidelijk te horen dat de ABS ingreep als voor een halte geremd was, maar zowaar precies op tijd op het station gearriveerd.
Aldaar bleek er geen treinverkeer naar Rotterdam mogelijk, dus maar een strippenkaart aangeschaft en even gekeken welke bus het eerste naar Rotterdam zou gaan. Dat bleek de 188 te zijn, die zowaar nog eerder dan gepland kwam: de rit van 6.48 uur kwam met +10 bij de halte aan als gevolg van de gladheid. Vervolgens bij het verkeerslicht naast 't station nog wat mensen opgepikt en toen stapvoets richting Zwijndrecht over de glibberige Dordtse straten (gestrooid was er niet). Onderweg waarschuwden tegemoetkomende bussen ons nog voor een gevaarlijk glad plekje, maar goed ook anders waren we gewoon rechtdoor de Oude Maas in gegaan in de bocht van de Achterhakkers. Vlak daarvoor ga je ook nog eens naar beneden een dijkje af.

Bij Zwijndrecht de bus wat verder gevuld, al viel de drukte nog reuze mee, en toen richting de A16. Die stond dus compleet vast: na een half uur stonden we nogsteeds naast de oprit Zwijndrecht / afrit H.I. Ambacht en besloot de chauffeur maar binnendoor te rijden. Dat werd glibberen richting Rijsoord en door Ridderkerk. Aan de rand van Rotterdam gleden we nog bijna weg in de bocht om op de busbaan bij halte Cannenburghstraat te belanden.
Daar heel voorzichtig de helling van de busbaan langs de A16 af om op de Brienenoordbrug nog even vast te staan. Uiteindelijk met een recordvertraging van 70 minuten op de Kralingse Zoom aangekomen :shock: Had zelf 'n razendsnelle verbinding met perfecte aansluitingen per metro naar het centraal station, maar met de dienst van de chauffeur van de bus waar ik net uit kwam ging het wat minder goed... z'n pauze was 'ie al kwijt en de volgende rit zou al met +40 beginnen! Veel te beginnen was daar niet tegen... ondanks vier pogingen onderweg bleek de ASL compleet overbelast en onbereikbaar te zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:[...] maar met de dienst van de chauffeur van de bus waar ik net uit kwam ging het wat minder goed... z'n pauze was 'ie al kwijt en de volgende rit zou al met +40 beginnen! Veel te beginnen was daar niet tegen... ondanks vier pogingen onderweg bleek de ASL compleet overbelast en onbereikbaar te zijn...
Dan is het te hopen dat 'ie verderop in z'n dienst nog wat speling had, anders had 'ie eerst ook nog 30 minuten pauze moeten nemen :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vergeet ik deze helemaal... stadsdienst Dordrecht heeft van ca. 8.00 uur tot 9.30 uur compleet platgelegen vanwege de extreme gladheid :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Karl »

mb90 schreef:Vandaag verwachtte ik een keer dat de RET vertraging zou hebben door de sneeuw en wat schetst mijn verbazing. De heen -en de terugreis op de route Zuidplein - Schenkel met de metro verliep zonder vertraging. Ik ben positief verrast door ze. :P
Verbaasde mij ook al inderdaad (zie vorige pagina), had al een :shock: geplaatst.

Wat ik nog was vergeten, ik zag tussen zeven en acht een oude BBA bus de Krimpenerwaard inrijden, gevolgd door enkele touringcarbussen, geen idee wat ze daar deden, kon ook niet zien of er iemand in zat.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Ik heb van horen-zeggen dat er bussen reden tussen Rotterdam en Utrecht omdat er geen treinen reden, misschien dat dat ze geweest zijn?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Wat ik nog was vergeten, ik zag tussen zeven en acht een oude BBA bus de Krimpenerwaard inrijden, gevolgd door enkele touringcarbussen, geen idee wat ze daar deden, kon ook niet zien of er iemand in zat.
Was die BBA-bus zo'n geel/blauw/rode bus?
Die zie ik namelijk ook nog wel eens rijden in Rotterdam Noord. Ik vermoed dat het scholierenritten zijn :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:Was die BBA-bus zo'n geel/blauw/rode bus?
Die zie ik namelijk ook nog wel eens rijden in Rotterdam Noord. Ik vermoed dat het scholierenritten zijn :)
Als ik dat geel/blauw/rood paars/geel mag noemen dan zijn dat scholierenritten voor zwemlessen als ik het goed heb.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Karl »

Vrijwel helemaal geel, met een oranje randje onder. Specifieker kan ik met mijn buskennis helaas niet zijn. Reden tot voorkort in Breda en omgeving.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Uit de beschrijving maak ik op dat deze bus bedoeld wordt:
Afbeelding
Hij is/was van een Islamitische scholengemeenschap in Rotterdam, maar zit af en toe ook verstopt tussen stoeten bussen van zowel Snelle Vliet als Milot... Geen idee dus van wie die bus is :roll: (misschien zijn er wel meerdere in Rotterdam, trouwens...)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Karl »

Zo ongeveer zag 'ie er wel uit, wanneer ik 'm nog eens zie zal ik kijken of ik meer details kan ontdekken.

In Krimpen aan den IJssel rijden vaker Milot bussen, dus het zou daar inderdaad mee te maken kunnen hebben. Er zijn, mij bekend, geen Islamitische scholen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Ik zie in Rotterdam Noord de laatste maanden ook regelmatig een lichtblauwe bus rondrijden voor (neem ik aan) scholierenvervoer. Die bus heeft de Arriva-kleurstelling maar verder geen logo's. Iemand die hier toevallig meer van weet? :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Milot heeft een ex-Arriva-alliance, die heeft ook een tijdje voor RandstadRail gereden :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Ik denk dat ik de bus van Karl vandaag gezien heb op het Zuidplein. Dat was een Den Oudsten B88 met een BBA-verleden. Er stond verder helemaal niets op.

Het was deze bus. (Bron: OV in Boskoop)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zag ik de Flower Power MAN-demo aardgasbus, compleet met Arriva logo's (het ding is voor enkele jaren door Arriva Groningen geleast) op het voorterrein van de HTM-garage staan! Zo rond 12.00 uur kwam hij langsgereden in zuidelijke richting over de Haagse Fruitweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

tsov schreef:Uit de beschrijving maak ik op dat deze bus bedoeld wordt:
http://i227.photobucket.com/albums/dd31 ... trosta.jpg
Hij is/was van een Islamitische scholengemeenschap in Rotterdam, maar zit af en toe ook verstopt tussen stoeten bussen van zowel Snelle Vliet als Milot... Geen idee dus van wie die bus is :roll: (misschien zijn er wel meerdere in Rotterdam, trouwens...)
Klopt, zo'n bus rijdt dagelijks langs mijn huis. :)
Verder ging het vanmiddag lekker bij de RET :roll: :
-rond 11:30 was er een kapotte tram op het Breeplein in de richting Zuid, waardoor er een tramfile van tenminste 6 trams stond (zoveel waren het toen ik er voorbij kwam)
-vanmiddag was er een storing op de Slinge, waardoor lijn 25 naar Lombardijen i.p.v. Carnisselande reed en reizigers met bussen naar Vrijenburgerbos werden vervoerd. Vanaf Vrijenburgerbos reden er weer trams naar Waterkant. Rond 16:45 was deze storing voorbij.
Zelf ben ik nog wel met een bus naar Vrijenburgerbos gegaan, maar ik was te laat om een Citadis achteruit van het viaduct te zien komen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Wat doe je als je een beetje laat van huis bent? Juist, dan ga je jezelf maar scheren in de metro. :lol: Ik zat raar te kijken toen iemand die naast mij stond en zich ineens ging scheren. 2 mensen een stukje verderop moesten er wel een beetje om lachen. De rit van Zuidplein naar Beurs werd zo wat afwisselender. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

En werd 't nog wat... je ziet toch niet waar je bezig bent lijkt me :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Het zag er aardig uit, maar ook niet meer dan dat. Hij gebruikte onder de grond de deur als een soort spiegel, maar boven de grond deed ie het maar op gevoel. :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Buslijn 5 is verlegd in Arnhem voor wel 9 maanden lang. Er zijn zelfs speciale nieuwe haltes aangelegd (en bovenleiding opgehangen), en er vervallen een paar, maar denk je dat CXX de dienstregeling aanpast, nee joh :) Zelfs de actuele reisinformatie snapt 't halverwege de rit over het andere stukje niet meer... We hangen gewoon een vertrekstaat op van een halte die een stukkie verderop is, en vermoeden dat de tijden wel kloppen :)

Maar ja, waar zeur ik om: ik heb nu op twee hoeken van waar de Hogeschool staat een halte, waarvan de nieuwe 'verlegde' halte nu 2x zoveel bussen krijgt. Daarnaast zijn die bussen nu ook btje snel: school - station deed ik woensdag in 15 min, anders was het al snel 25 - 30 :P
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door waldo79 »

webguy schreef:Daarnaast zijn die bussen nu ook btje snel: school - station deed ik woensdag in 15 min, anders was het al snel 25 - 30
Dat stukje over die klinkerstraat bij het Winkelcentrum is ook tijdrovend. En een mooie beproeving van de schokdempers van een bus 8-)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Dat de van Hools (ex-BBA'ers) die in het zuiden rijden random igezet worden op buslijnen weet ik ondertussen, maar vandaag trof ik er eentje op lijn 54 (Maastricht-Vaals). Volgensmij was het de bedoeling dat deze bussen enkele Volvo's zouden vervangen (en die rijden veelal op de stadslijnen van Maastricht)...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten