OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3 ton

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3 ton

Bericht door Daniel »

OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3 ton
Geplaatst op: maandag 11 mei 2015 23:37
Laatst bijgewerkt: maandag 11 mei 2015 23:38


UTRECHT - De provincie Utrecht moet bijna drie ton investeren om het openbaar vervoer tijdens de Tourstart in goede banen te leiden. Dat staat in een brief van het college van Gedeputeerde Staten. Volgens de provincie is onlangs duidelijk geworden dat een groot deel van het openbaar vervoer niet door de tourorganisatie wordt geregeld. Omdat de Tourorganisatie volgens de provincie niet over genoeg geld beschikt om alternatief vervoer aan te bieden, draait de provincie op voor de kosten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door waldo79 »

Uit het citaat wordt me niet duidelijk dat de bereikbaarheid van bijvoorbeeld het WKZ en het Diakonessenhuis in het geding is. Ik ben heel benieuwd hoe men het verkeer draaiende wil houden...vooral als het al druk is met bezoekers binnen de stadsgrenzen :lol:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef: Volgens de provincie is onlangs duidelijk geworden dat een groot deel van het openbaar vervoer niet door de tourorganisatie wordt geregeld. Omdat de Tourorganisatie volgens de provincie niet over genoeg geld beschikt om alternatief vervoer aan te bieden, draait de provincie op voor de kosten.
Nogal knullig dat je er nu pas achter komt...
Als dit tekenend is voor de gehele organisatie vrees ik dat Nederland wederom een financieel fiasco tegemoet gaat... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door ovforens »

Ben benieuwd naar de omleidingen en het extra vervoer. Waar komen de grote parkeerplaatsen? Er komt in elk geval een tijdelijke parkeervoorzieningen ergens in Strijkviertel de Meern. Dat zou zo maar eens gewoon het hele industrieterrein kunnen zijn met een pendelbus met een stuk of 4 haltes op dit terrein. Dat kan aardig wat opvangen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door ArrivaBas »

die parkeerplaats bij de Uithof misschien als het te druk wordt?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door microshit »

Neem aan dat sowieso P&R De Uithof wel open is? En anders is er over de Uithof heen ook nog wel meerdere parkeerplaatsen die op dat moment zeer beperkt in gebruik zijn.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door Tristan »

Een paar weken geleden heb ik aan Connexxion en Arriva gevraagd wat de gevolgen van 'Le Grand Départ' voor lijn 195 zouden zijn, maar beide vervoerders gaven aan hier nog niks over te weten.

In eerste instantie dacht ik dat ze dat al wel wisten, maar nog niet openbaar wilden maken, maar nu ik het artikel van dit topic heb gelezen, vermoed ik dat deze vervoerders dus echt nog niks wisten/weten.

Dat is een zeer kwalijke zaak.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV-fiasco Tourstart Utrecht dreigt; provincie betaalt 3

Bericht door ODRAIL »

Meestal worden dergelijke wijzigingen kort van te voren pas publiekelijk bekend gemaakt. Dat bijna standaard in ons land.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten