OVer Missers in de Reisinformatie #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ODRAIL »

En de regering gaat (voor de zoveelste keer) ook kijken of het net zoals bij Koningsdag een nationale vrije dag wordt. Maar het zal wel bij kijken blijven. De werkgevers sputteren weer eens tegen.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door dennistd »

Berk-24 schreef:
regenmaker schreef:
Ronald schreef:En het is voor velen ook gewoon een werkdag, en dan heb ik het niet alleen over winkelpersoneel. Typisch Nederlands, wel een feestdag maar dit niet officieel regelen :neg:
Maar wie van Syntus Twente haalt het dan ook in zijn hoofd om op 5 mei zondagsdienstregeling te gaan rijden? :N
Bee schreef:De werkgevers willen niet dat het een feestdag is omdat er dan teveel feestdagen zouden zijn (wat reuze meevalt trouwens). Bij de overheid en het onderwijs is het wel een feestdag.
Nederland is een van de landen met de minste feestdagen. :idea:
Een zaterdagsdienstregeling is tot daar aan toe, maar een zondagsregeling. Zeker in de ochtend en in sommige gebieden (waaronder Twente) is er nog bestwel verschil tussen een zaterdags en zondagsdienstregeling. Een aantal lijnen rijdt wel op zaterdag, maar niet op zondag (95, 97, 66, grotendeels 80, grotendeels 51, 81, 96 en 59)
Vanmorgen om 8u hadden er ook mensen in Oldenzaal aan de chauffeur van de eerste bus daar (naar Denekamp) gevraagd waarom er geen bus naar Enschede kwam. Tja, de eerste reed vandaag pas om 8.56u (dezelfde die eerst nog naar Denekamp moest).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door regenmaker »

Ronald schreef:ALLE spitsritten?
De extra spitsritten, bedoel ik. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Vinny »

-Koningsdag: de NS gooit de dienstregeling op z'n kop en andere vervoerders hebben ook een erg afwijkende dienstregeling. Algemeen uitgangspunt is een zaterdagsdienstregeling met extra ritten op drukke trajecten.
De vervoersbehoefte is op die dag dusdanig afwijkend van het gebruikelijke patroon dat alleen een totaal andere dienstregeling géén chaos oplevert. Maar dat is op zich geen nieuws, de eerste keer dat ik ergens in de loop van mijn tienerjaren Koninginnedag in Amsterdam ging vieren weet ik nog dat ik een gelede bus stampvol voorbij zag rijden en toen dacht ik - ik wacht wel een half uurtje. Bleek er na vijf minuten wéér een gelede bus te rijden die ook stampvol zat :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Afgelopen en komende avond en nacht (tussen 19.00 en 6.00 uur) is er wegens werkzaamheden aan de Vondellaan een omleiding op de Utrechtse lijnen 74 en 77. Kennelijk kunnen de schermen in de bus niet helemaal overweg met zo´n onderbroken omleidingsperiode want in mijn bus vanmorgen toonden ze halten Bleekstraat en Balijelaan nog als vervallen in de lijst met eerstvolgende haltes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in Amersfoort nog "Groningen, let op: rijdt naar Deventer" op de borden voor de aangepaste s500 en s12500 maar vanmiddag was dat al aangepast naar het toch stukken duidelijker "Deventer via Apeldoorn". Overigens ook in Utrecht al de aangepaste bestemming keurig op de borden.
Nu nog een meldinkje eronder dat de IC naar Groningen wegens werkzaamheden niet rijdt en 'tis perfect.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door JWM »

Ik zag net op Utrecht toch echt Groningen via Amersfoort en Apeldoorn. Let op rijdt naar Deventer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Ik zag ook verschillen tussen TB7 en TBP. Op welke van de twee zag jij het? In Amersfoort ook de geniale omroep dat de IC naar Apeldoorn en Groningen afwijkend naar Deventer zou rijden.

Ook nog een fraaie in Dordrecht: zag een aankondiging van de zomerdienst in de bus hangen, maar die bleek nog van 2014 te zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door JWM »

Op zo'n TB7. Ik kon de trein naar Amsterdam in eerste instantie niet vinden toen ik uit automatisme naar spoor 5/7 was gelopen :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door webguy »

TB7 en TBP hebben net andere regels mbt eindbestemming en.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door JWM »

Eigenlijk is het ook wel een rare maatregel, voor de reizigers Amersfoort - Zwolle had het doortrekken van de 1500 ook volstaan. Utrecht - Zwolle gaat sneller via Amsterdam Zuid en Rotterdam - Zwolle is even snel via Schiphol zonder IC direct en spaart een overstap uit voor reizigers naar Leeuwarden en Groningen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Thom91 »

Je zal ongetwijfeld de meest directe reisrelatie willen faciliteren, en verder vermoed ik dat het omlooptechnisch ook het makkelijkst is.
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door JWM »

Ik maak een denkfoutje :P

VIa Deventer is Utrecht - Zwolle nu juist wel sneller dan via Amsterdam Zuid omdat de doorgetrokken treinen juist voor een korte overstap zorgen die er normaal niet is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Die korte overstap heb je natuurlijk ook als je de s1500 altijd laat doorrijden, maar op deze manier scheelt het wel een overstap in Amersfoort. En tussen Rotterdam en Amersfoort kan je ook makkelijker een langere trein laten rijden om uiteindelijk de extra capaciteit tussen Amersfoort en Deventer te kunnen bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door huibf »

Wat betreft de 5 mei perikelen. Hermes en Breng reden een zaterdagdienst. Echter de online gegevens konden er niet mee overweg.
Er zit een probleem in de datasets wat neerkwam dat een zaterdagdienst niet getoont kon worden (en dus de normale dinsdagdienstregeling liet zien als de dinsdag) als zaterdag niet gereden wordt en niet in de vakantieperiode viel.
maw 407,415 en bijna alle buurtbussen....

Ook in de bussen geen info op de schermen

En geen feestdagen'sticker' op de vertrekstaten.

Alle 3 vragen om een verbetering.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Somoht »

Er was ook een expliciete zaterdagdienst actief tot de noodlevering op Vrijdag voor 5 mei. De databestanden van CXX hebben altijd een lijst met uitzonderingsdagen waarop de bussen als op madiwodovrzazo rijden. Die import had ik zelf ingelezen met die 5mei-als-zaterdag uitzondering nog actief.
Dat leidde in bepaalde gebieden tot nogal veel afwijkingen tot het voer uit volgsysteem (ritnummers afwijkend)
Rond 09 uur dus, toen een her-import uitgevoerd zonder die uitzondering. En toen kwam het uit op wat jij beschreef
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

De omroep in Amersfoort over het niet verder dan Hilversum rijden van de t11618 gaf als omreisadvies de IC naar Utrecht van een kwartier later. Achja, moet NS zelf weten als ze graag meer GTBV uitbetalen maar wellicht was de trein naar Utrecht die tegelijk vertrekt handiger geweest :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Gekko123 »

Daniel schreef:Die korte overstap heb je natuurlijk ook als je de s1500 altijd laat doorrijden, maar op deze manier scheelt het wel een overstap in Amersfoort. En tussen Rotterdam en Amersfoort kan je ook makkelijker een langere trein laten rijden om uiteindelijk de extra capaciteit tussen Amersfoort en Deventer te kunnen bieden.
Theoretisch was dat misschien zo, maar door werkzaamheden in Utrecht en het bijbehorende aangepaste perrongebruik konden de IC's naar Deventer niet langer zijn dan 8 bakken. En vervolgens wordt er in alle wijsheid besloten om 2x ICM-III in te zetten op de drukste momenten. Daarnaast wouden ze bij NS schijnbaar ook niet meer dan 1 hc op deze verbinding zetten, waardoor 2x ICM-IV niet mocht... Resultaat in de trein mag zich natuurlijk al wel raden -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Dat zal hooguit in het weekend zo geweest zijn, er waren op donderdag en vrijdag nog geen werkzaamheden in Utrecht. Vraag me af waar die beperking vandaan kwam dan want de ICs uit Amersfoort ri. Gouda leken als enige spoor 9 te gebruiken. En sowieso: ik had die zaterdag een s1700 die gewoon met 12 bakken VIRM reed en alleen een tijdje voor Utrecht heeft moeten wachten. Volgens OVtijden reed er wel meer dat langer dan 8 bakken was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Gekko123 »

Ik had het misschien iets moeten verduidelijken. Het ging om de treinen die normaal naar Groningen/Leeuwarden horen te gaan (en nu dus naar Deventer gestuurd waren). Deze werden in Utrecht afgelopen weekend op 11A afgehandeld (naar de reizigers werd geheel spoor 11 gecommuniceerd).

En precies deze treinen sluiten mooi aan in Deventer op de treinen van/naar Zwolle. Dat maakte de verdeling van het materieel nogal scheef (erg ruim bij de normaal al rijdende s1600 en s1700, krap bij de extra treinen).
busje77
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 20:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door busje77 »

In Oss vertrekt de volgende trein naar Arnhem al dagen om 23.56.


http://www.bd.nl/opinie/blogs/stadsgezi ... -1.4920535
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

best vaag...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door DrechtBlub »

busje77 schreef:In Oss vertrekt de volgende trein naar Arnhem al dagen om 23.56.


http://www.bd.nl/opinie/blogs/stadsgezi ... -1.4920535
Huehuehuehuehuehue

*hue

Dat word lang wachten :roll:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Geert »

Wat een artikel zeg, vooral die PS aan het einde :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Weliswaar geen reisinfo, maarja, het kwam via dezelfde omroepinstallatie. De railcatering in mijn trein vanmiddag: "Ook heb ik diverse lekkernijen, zoals opladers voor uw mobiele telefoon".
Die lagen mij toch ietwat te zwaar op de maag :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten