Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Gezien de route is het overigens volgens mij ook helemaal niet wenselijk dat een bus daar rijdt. Ik ken dat stukje van mijn rijlessen. Komende over de brug en meteen naar rechts is een hele krappe weg met een erg onoverzichtelijke bocht. Voor lijn 85 is er weinig alternatief, door Beuningen gaan rijden kost teveel tijd. Maar voor lijn 5, die 4x per uur rijdt, kan ik me voorstellen dat ze die niet over die krappe weg willen laten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat klopt, maar dat een deel van Beuningen geen bus meer heeft door een afsluiting in Weurt, terwijl die bus er wel gewoon kan komen, vind ik onbegrijpelijk.fogeltje schreef:Dat sommige delen van een dorp verstoken blijven bij werkzaamheden is verder heel normaal hoor. Toen bij ons in het dorp verschillende straten in fases op de schop gingen bleef een deel van het dorp een half jaar verstoken van OV, je moest even iets verder lopen. Dat is nu eenmaal zo.
Desnoods kan Breng ook een extra bus inzetten op die lijn als het qua dienstregeling niet past.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik zag gisteren lijn 1 via de Sint-Annamolen de Hatertseweg op rijden, een omleiding ofzo?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Maar wie gaat die extra bus betalen? Kun je dat onder de noemer "ondernemingsrisico" scharen en bij Breng neerleggen, of moet de gemeente (opdrachtgever werkzaamheden neem ik aan) dat betalen? Nogmaals, dit is niet iets vreemds of nieuws maar gangbaar bij omleidingen. Er vervallen dat ook vaker haltes die met een omweg wel bediend zouden kunnen worden.Meltrain schreef:Dat klopt, maar dat een deel van Beuningen geen bus meer heeft door een afsluiting in Weurt, terwijl die bus er wel gewoon kan komen, vind ik onbegrijpelijk.
Desnoods kan Breng ook een extra bus inzetten op die lijn als het qua dienstregeling niet past.
Ik deel je mening dat het netjes zou zijn als proberen zoveel mogelijk halten aan te doen, zeker gezien de duur van de omleiding, maar dat maakt zo een vervangende bus juist ook extra duur.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Over de omleiding van lijn 5 in Weurt/ Beuningen is een politieke discussie over geweest, vooral dat lijn 5 behoorlijk wat haltes niet aandoet tijdens de omleiding.
http://www.gelderlander.nl/regio/wijche ... -1.4864376
http://www.gelderlander.nl/regio/wijche ... -1.4864376
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Een beetje bij allebei, maar ik neig er meer naar dat de gemeente (of provincie) gewoon een extra busrit inkoopt. In elk geval hadden hierover goede afspraken gemaakt moeten worden.fogeltje schreef:Maar wie gaat die extra bus betalen? Kun je dat onder de noemer "ondernemingsrisico" scharen en bij Breng neerleggen, of moet de gemeente (opdrachtgever werkzaamheden neem ik aan) dat betalen?Meltrain schreef:Dat klopt, maar dat een deel van Beuningen geen bus meer heeft door een afsluiting in Weurt, terwijl die bus er wel gewoon kan komen, vind ik onbegrijpelijk.
Desnoods kan Breng ook een extra bus inzetten op die lijn als het qua dienstregeling niet past.
Als de bus tijdens zijn omleidingsroute een hele rare slinger moet maken om één of twee haltes te bedienen, ben ik het met je eens, al is het dan nog gangbaar om voor die haltes een pendelbusje te laten rijden.fogeltje schreef:Nogmaals, dit is niet iets vreemds of nieuws maar gangbaar bij omleidingen. Er vervallen dat ook vaker haltes die met een omweg wel bediend zouden kunnen worden.
In Beuningen geldt echter dat er haltes vervallen ná de feitelijke omleiding. Dit zijn haltes die zelfs met de omleiding makkelijk bediend hadden kunnen worden, desnoods door lijn 5 (in elk geval bij de korte ritten) als ringlijn door Beuningen te laten rijden.
Ik vind het dus niet vreemd dat Weurt niet bediend wordt door lijn 5, maar wel dat een deel van Beuningen niet bediend wordt.
@Wolfje98: Gelukkig ben ik dus niet de enige die het opvalt en vindt dat dit niet kan. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Waarom lijn 5 niet dezelfde omleiding geven als lijn 85? Waar is de logica!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Omdat er dan 6x/uur een bus door een smal straatje in Weurt moet aldus de diverse artikelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Vaak is het zo dat tot een bepaald aantal DRU de kosten voor een omleiding voor de vervoerder is. Daar boven voor de opdrachtgever (en die moet dus extra DRU inkopen bij de vervoerder)
De opdrachtgever zal vervolgens de "schade" verhalen op de "veroorzaker", de opdrachtgever van degene die de omleiding veroorzaakt. (Dat kan de gemeente zelf zijn, of juist de aannemer die meer ruimte nodig heeft, of de provincie zelf)
De opdrachtgever zal vervolgens de "schade" verhalen op de "veroorzaker", de opdrachtgever van degene die de omleiding veroorzaakt. (Dat kan de gemeente zelf zijn, of juist de aannemer die meer ruimte nodig heeft, of de provincie zelf)
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Inderdaad, er zijn wegwerkzaamheden op de Sint Jacobsweg tussen de Slotemaker de Bruïneweg en de Hatertseweg. Hierdoor moeten lijnen 1, 3 en 4 een aangepaste route rijden (de halte Akkerlaan is niet bereikbaar).Berk-24 schreef:Ik zag gisteren lijn 1 via de Sint-Annamolen de Hatertseweg op rijden, een omleiding ofzo?
Alleen heeft lijn 1 denk ik verkeerd gereden, wat die hoort gewoon nog via halte Van Peltlaan te rijden. Ik denk dat je een bus van lijn 1 gezien hebt die de afslag vergeten was. Dan is bij de Sint Annastraat de eerstvolgende mogelijkheid om weer op de goede route te komen.
De normale omleidingsroutes zijn namelijk:
- Lijnen 1 en 3 rijden hierdoor rijden via de Hatertseweg naar de Slotemaker de Bruïneweg i.p.v. via de Sint Jacobslaan (halte Akkerlaan vervalt).
- Lijn 4 wijkt niet meer uit via de Sint Jacobslaan en blijft de Hatertseweg volgen tot de Steenbokstraat (halte Akkerlaan vervalt.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat dus, dat had ik al aangegeven dat ik vermoedde dat daar het knelpunt zit. Ik ben tijdens mijn rijlessen ook vaker dat stukje gereden en geloof me, als je daar met een regulier gemotoriseerd vehikel (lees: auto) doorheen moet, dan is dat al geen pretje. Heel erg smal en komende vanaf de rotonde uit Nijmegen is de bocht naar links ook heel onoverzichtelijk. Als bussen elkaar daar tegenkomen (met allemaal verkeer achter zich), dan heb je daar wel een uitdaging. Ik denk dat met lijn 85 het liefst ook een slinger door Beuningen zou laten maken, maar dat kost dusdanig veel tijd dat het niet meer goed is te maken.Daniel schreef:Omdat er dan 6x/uur een bus door een smal straatje in Weurt moet aldus de diverse artikelen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Hallo allemaal
Ik zag gisteren op lijn 4 in Arnhem de Nijmeegse Citaro 4486 rijden!
Iemand enig idee waarom?
Grtz Niels
Ik zag gisteren op lijn 4 in Arnhem de Nijmeegse Citaro 4486 rijden!
Iemand enig idee waarom?
Grtz Niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Geen idee, wel zeer opmerkelijk. Normaal gezien komen ze niet verder dan Bemmel Papenstraat met lijn 300 en de voetbalpendel richting het Gelredome (Geleed CNG Mercedes Nijmegen).
Op dit moment rijdt Breng 4486 op lijn 4 richting Nijmegen CS.
Dus hoe het kan dat hij in Arnhem is gesignaleerd is mij een raadsel.
Op dit moment rijdt Breng 4486 op lijn 4 richting Nijmegen CS.
Dus hoe het kan dat hij in Arnhem is gesignaleerd is mij een raadsel.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Er was blijkbaar een defecte bus en men kon in Arnhem niet snel genoeg een vervangende bus optrommelen. Helaas dus geen blijver. Wat mij betreft gaan alle Citaro's naar Arnhem, dan zijn wij er mooi vanaf.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Maar wat moet Arnhem ermee? Als streekbus zijn die Citaro's niet geschikt en Arnhem heeft maar 4 stadslijnen waar geen trolleybussen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Waarom zijn de Citaro's niet geschikt als streekbus dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ze hebben een stadsbusinrichting en -interieur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ja maar dat maakt Breng niks uit, die laat ze ook rond rijden op lijn 83 naar Venlo, lijn 99 naar uden etc., ze rijden planmatig op de streek.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
fogeltje schreef:Er was blijkbaar een defecte bus en men kon in Arnhem niet snel genoeg een vervangende bus optrommelen. Helaas dus geen blijver. Wat mij betreft gaan alle Citaro's naar Arnhem, dan zijn wij er mooi vanaf.
Wanneer gaan de Citaro's naar Arnhem????
Grtz Niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Nee bedankt, jullie mogen ze houden :')fogeltje schreef:Wat mij betreft gaan alle Citaro's naar Arnhem, dan zijn wij er mooi vanaf.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik vind zowel de breng man als breng citaro bussen allemaal niks, rijden voor geen meter, slechte stoelen etc.
De enige fijne breng bussen vind ik de ambassadors die nog rond rijden, de 18xx en de 86xx.
Ik ben blij dat ik steeds meer met Arriva Brabant bussen reis, 100x beter.
De enige fijne breng bussen vind ik de ambassadors die nog rond rijden, de 18xx en de 86xx.
Ik ben blij dat ik steeds meer met Arriva Brabant bussen reis, 100x beter.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik kwam zojuist dit filmpje tegen. Iemand meer informatie?
Basislijn
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Chauffie is in ieder geval niet schuldig.
Achteruitrijden is een bijzondere manoeuvre en dan dien je het overige verkeer voorrang te verlenen(maw, lekker wachten tot je alleen bent).
Daarnaast én verwacht je het niet én je rijdt dus samen in dezelfde richting, dus dat zie je amper, tenzij je er specifiek op let.
Achteruitrijden is een bijzondere manoeuvre en dan dien je het overige verkeer voorrang te verlenen(maw, lekker wachten tot je alleen bent).
Daarnaast én verwacht je het niet én je rijdt dus samen in dezelfde richting, dus dat zie je amper, tenzij je er specifiek op let.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Vandaag vertrok Breng 4514 om 14:42u vanaf Cs als lijn 3 naar Berg en Dal Arika museum, iemand enig idee waarom?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Heveadorp, lijntje 51, richting Wageningen.Lijn65 schreef:Ik kwam zojuist dit filmpje tegen. Iemand meer informatie?
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten