OVer je OV-Chipkaart #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door bartjemestrom »

Maar hoe doet men het dan met saldo?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Globetrotter »

bartjemestrom schreef:Weet niet of het al eens besproken was.

ik was vanmorgen vergeten in te checken in Roermond en daar kwam ik pas achter toen ik om wilde checken in Heerlen van NS naar Veolia. In mijn snelheid had ik pas in de gaten dat het fout was gegaan toen ik al was ingecheckt bij Veolia.

Naja, dan maar geld terugvragen. Dus ik check uit in Voerendaal. Na 3 uur weer terug. Ik check in bij Veolia in Voerendaal, uit in Heerlen. En dan wil ik bij NS inchecken, check ik daar weer uit. Bij een ander paaltje van NS werd ik weer netjes ingecheckt.

Foutje van het systeem of wat is er aan de hand? Dacht dat een checkin werd overschreven als je weer bij een andere vervoerder zou inchecken en deze foutieve checkin niet meer kon herstellen?
Volgens mij heb je na het inchecken bij NS zes uur de tijd om uit te checken. Waarschijnlijk stond je nog ingecheckt van de heenreis, omdat dit binnen de zes uur viel.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door bartjemestrom »

Klopt, maar ik checkte dus in bij NS (dacht dat ik uitcheckte), en vlak erna checkte ik in bij Veolia.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Michael »

In dit geval kan je alsnog via Mijn NS uitchecken. Dat kan wel pas een dag later.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door deadlock »

bartjemestrom schreef:Maar hoe doet men het dan met saldo?
Dat staat op een gedeelte wat toegankelijk is voor alle vervoerders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12819
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hainje »

Zo'n chip is ook nog eens opgedeeld in aparte sectoren? Nooit geweten! :o

Weer wat geleerd. :p
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door deadlock »

In principe is het gewoon een kleine geheugenkaart met wat extra elektronica.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Zo'n chip is ook nog eens opgedeeld in aparte sectoren? Nooit geweten! :o

Weer wat geleerd. :p
Als ik het ooit een keertje goed gehoord / gelezen heb zitten er in zo'n twaalf sectoren. Allen voor een apart doel (lees product).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door reisthijs »

bartjemestrom schreef:Klopt, maar ik checkte dus in bij NS (dacht dat ik uitcheckte), en vlak erna checkte ik in bij Veolia.
Ja, dan was je dus tegelijkertijd bij NS en Veolia ingecheckt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Gisteren maar even een meldingkje ingediend bij ProRail over de vindplaats van de CiCo's op Den Haag Centraal (ja, ik weet dat daar lekker verbouwd wordt...). Vandaag al meteen teruggebeld met de vraag om welke sporen het ging, en het zou meteen naar de projectorganisatie worden doorgegeven en ik zou ook een terugkoppeling krijgen.
Waar de NS klantenservice maaaaaaaanden duurt om te communiceren, doet ProRail dus effe snel. :)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door waldo79 »

Dat is een opsteker voor ProRail, dat meldinkje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

reisthijs schreef:
bartjemestrom schreef:Klopt, maar ik checkte dus in bij NS (dacht dat ik uitcheckte), en vlak erna checkte ik in bij Veolia.
Ja, dan was je dus tegelijkertijd bij NS en Veolia ingecheckt.
Dat heb ik dus ook een keertje gehad. Maar dat bij NS en Connexxion (op station Amersfoort om precies te zijn).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:Gisteren maar even een meldingkje ingediend bij ProRail over de vindplaats van de CiCo's op Den Haag Centraal (ja, ik weet dat daar lekker verbouwd wordt...). Vandaag al meteen teruggebeld met de vraag om welke sporen het ging, en het zou meteen naar de projectorganisatie worden doorgegeven en ik zou ook een terugkoppeling krijgen.
Waar de NS klantenservice maaaaaaaanden duurt om te communiceren, doet ProRail dus effe snel. :)
Heb je dit via internet gedaan?
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

@Waldo: hoezo, opsteker?

@KM: nope, gewoon even ProRail Publiekscontacten gebeld.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door waldo79 »

VIRM schreef:@Waldo: hoezo, opsteker?
Ik las je bericht als een verkapt compliment aan ProRail. Zij slaagden erin je binnen korte tijd te beantwoorden,
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef:
VIRM schreef:@Waldo: hoezo, opsteker?
Ik las je bericht als een verkapt compliment aan ProRail. Zij slaagden erin je binnen korte tijd te beantwoorden,
Ah zo. Ja, dat klopt. Telefoonnummer heeft geen keuzemenu, antwoorden zijn meestal erg snel binnen.
NS Klantenservice gaat helemaal in lockdown-modus als je een niet-standaardvraag stelt. :mrgreen: Een ik-ben-vergeten-uit-te-checken-vraag is standaard kost. Een jullie-rotzooi-is-niet-toegankelijk-vraag is moeilijk en moet je als klant heel erg veel tamtammen om uberhaupt een antwoord te krijgen.
Beul van de blindegeleidelijn
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hageneis »

VIRM schreef:Gisteren maar even een meldingkje ingediend bij ProRail over de vindplaats van de CiCo's op Den Haag Centraal (ja, ik weet dat daar lekker verbouwd wordt...). Vandaag al meteen teruggebeld met de vraag om welke sporen het ging, en het zou meteen naar de projectorganisatie worden doorgegeven en ik zou ook een terugkoppeling krijgen.
Waar de NS klantenservice maaaaaaaanden duurt om te communiceren, doet ProRail dus effe snel. :)
Gewoon naar de trappen aan de oostkant lopen. De poortjes zijn niet te missen :-D
Ze staan vreemd genoeg nog steeds open. Dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Geert »

Ze zullen wel open blijven totdat er aan de andere kant ook poortjes staan die dicht gaan.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hageneis »

Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door verfmeer »

Hageneis schreef:Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
Dat zijn overstappers. Als je achterin de trein zit is het vaak handiger om via het viaduct naar het vertrekperron te gaan dan via de hal. Het is korter in afstand en minder druk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Geert »

Hageneis schreef:Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
Als het al allemaal zwartrijders zouden zijn (verfmeer noemt terecht overstappers) dan zouden die toch eenvoudig omlopen via de hal? Die poortjes nu al sluiten terwijl ze een paar honderd meter verderop nog niet eens geïnstalleerd zijn lost niet echt veel problemen op, dan kun je ze net zo goed in één keer sluiten. Scheelt ook nog eens onderhoud en ergernis bij overstappers.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hageneis »

verfmeer schreef:
Hageneis schreef:Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
Dat zijn overstappers. Als je achterin de trein zit is het vaak handiger om via het viaduct naar het vertrekperron te gaan dan via de hal. Het is korter in afstand en minder druk.
Dat het in veel gevallen handiger is, want minder druk en aan de trappenkant wordt niet (meer) verbouwd, klopt. Maar ik zie veel van die mensen richting busplatform oversteken en niet naar een ander perron lopen. Niet dat ik iedereen in de gaten hou, dus ik kan zomaar een behoorlijk deel rechtgeaarde overstappers missen.

Mijn punt is dat de hardware er staat en dat sinds 9 juli iedereen moet in- en uitchecken. Dus lijkt het mij vreemd om de poortjes die er al staan niet te gebruiken.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door baladid »

Hageneis schreef:
verfmeer schreef:
Hageneis schreef:...en dat sinds 9 juli iedereen moet in- en uitchecken.
Met een E-ticket moet je niet inchecken. Met een papierkaartje Den Haag-Keulen, gekocht bij DB, kun je nog niet eens inchecken.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hageneis »

baladid schreef:
Hageneis schreef:
verfmeer schreef:
Hageneis schreef:...en dat sinds 9 juli iedereen moet in- en uitchecken.
Met een E-ticket moet je niet inchecken. Met een papierkaartje Den Haag-Keulen, gekocht bij DB, kun je nog niet eens inchecken.
En zit daar geen QR-achtige code op?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Nee, op Duitse kaartjes nog niet. Deze reizigers kunnen zich vervoegen bij een servicemedewerker of het loket voor een speciale sleutelkaart. Zie http://www.ns.nl/scanticket
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten