Het is weer half maart!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Vinny »

Het was wel gezellig in de trein. Omdat ik vandaag met mijn zusje reisde weer eens tweede klas gezeten. De conducteuren hadden er ook weer zin in vandaag: 'Oh ik zie dat iedereen een boek bij zich heeft, fijne reis nog' (zonder verder enige controle :o )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

Ja dat had ik vorig jaar dus :D Gisteren maar liefst ZEVEN keer gecontroleerd :lol:

Die anderhalve verdwaalde die een kaartje gekocht had werd nog net niet hardop uitgelachen :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Jurjen »

Ik zat echt raar te kijken toen wij de enige waren in ons rijtuig (of althans, de bovenste helft ervan) met een Boekenweek. De rest had allemaal van die rare gele kaartjes. ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Meltrain »

Ik ben in tien treinen slechts drie keer gecontroleerd, waarvan twee keer in de t146. :P
De HC van die trein riep bij vertrek uit Deventer trouwens nog om dat het boekenweekgeschenk ook in die trein geldig was. niet dat ik er wat aan had, want ik was ter hoogte van Almelo De Riet al gecontroleerd. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door reisthijs »

Ik had gisteren 9 treinen, 4x controle. Waarvan 2x in de stoptrein Maastricht-Roermond. In trein t3150 een conducteur die zeker dacht "een kaartje is een kaartje" en dus ook in boekenweekgeschenken stempels zetten.

De drukte was heel verschillend, Heerlen-Maastricht was een stampvol tweetje, Maastricht-Roermond een bijna leeg tweetje (maar ja, welke doorgaande reiziger Maastricht-Nijmegen neemt dan ook die stoptrein :wink: )

Hoeveel van die 180.000 mensen zouden hun treinkaartje/boekje nu eigenlijk ook daadwerkelijk gelezen hebben? :roll: Erg bijzonder vond ik het overigens ook weer niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Jurjen »

reisthijs schreef:Ik had gisteren 9 treinen, 4x controle. Waarvan 2x in de stoptrein Maastricht-Roermond. In trein t3150 een conducteur die zeker dacht "een kaartje is een kaartje" en dus ook in boekenweekgeschenken stempels zetten.
Och, daar heb ik in de s3000 nog om gevraagd. Maakt je boekje toch uniek, hè?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Caspar »

Gister 1x controle gehad vanaf Groningen naar Hoorn, pas voorbij Zaandam was dat. Tussen Groningen en Amersfoort zou er ook geen doorkomen aan zijn voor de HC met de drukte. Opvallend genoeg werd ik op de heenweg vanaf Amsterdam tot Groningen ook niet gecontroleerd, en het was toen wel rustig genoeg om normaal door de trein te kunnen lopen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Justin »

Ik zat vorige week niet op te letten: toen ik wat gekocht had in een boekenwinkel, vroeg de caissière of ik het boekenweekgeschenk wilde. Ik was alleen met m'n gedachten ergens anders en zei nee. Stond ik buiten: ow oeps... volgens mij had ik ja moeten zeggen :lol: . Heb hem van mn vriend zondag gekregen zodat ik gratis naar huis kon vanuit Asd :P.

Controle: hmmm, gaat de laatste tijd erg slecht. Ik word nog altijd NIET gecontroleerd in de t2860 op Amf-Rtd :P en ben afgelopen 5 keren nog nooit gecontroleerd op de s2100 wanneer Ddr het eindpunt is (en ik dan het volledig traject doe)....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Controle: hmmm, gaat de laatste tijd erg slecht. Ik word nog altijd NIET gecontroleerd in de t2860 op Amf-Rtd :P
Controle lijkt zich inderdaad te concentreren op de andere richting. Wordt zelf veel vaker (vrijwel dagelijks) gecontroleerd in de t12723 Rtd->Ut maar vrijwel nooit in de t2856 op Ut->Rtd.
Gister kwamen ze zelfs in de t1967 tussen Rtd en Ddr langs, da's helemaal uniek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

Controle, hmmm.... Was dat niet met zo'n blauwe kerel die dan vraagt om zo'n geel papiertje van vroeger? :?:

Wanneer komt dat tussen Ut en Ed, weet iemand dat? :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door webguy »

Tussen Ed en Ah of Ah en Ed meestal ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Justin »

Ik werd eergisteren zomaar gecontroleerd in de s1900 tussen Ddr en Rtd :lol: .

De assistent-conducteur wenste ons vervolgens goedenavond (het was 11:40 maar goed), toen we 10 minuten in Rtb bleven staan...

Vandaag wenste de hc van t1743 na Bhv een fijne, zonnige dag (opdat we 'van de zon kunnen genieten'), aangezien we tussen Dld en Amf langzaam zouden gaan rijden :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het is weer half maart!

Bericht door ODRAIL »

Ik vraag me eigen af of het mogelijk is om de actie vrij reizen met het boekenweekgeschenk te verplaatsen tot de zondag na de boekenweek. Dit omdat ik gisteren een boek gekocht heb, en het vrij reizen niet meer mogenlijk is. :?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Jurjen »

KM46 schreef:Ik vraag me eigen af of het mogelijk is om de actie vrij reizen met het boekenweekgeschenk te verplaatsen tot de zondag na de boekenweek. Dit omdat ik gisteren een boek gekocht heb, en het vrij reizen niet meer mogenlijk is. :?
Dan had je gewoon even eerder een boek moeten kopen hè. Ik ga ook geen Kruidvatkaartje op Markplaats kopen als 'ie niet meer geldig is, en dan zeuren dat 'ie een paar weekjes langer geldig moest zijn.

Die actie is om op de zondag in de Boekenweek allerlei literair verantwoorde dingen te checken.


Zoals dit straattheater in Utrecht wat ik nu mooi kon gaan kijken!

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten