Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Als hij toevallig al iemand kent die dat doet zullen er vast meer zijn Thom.
Ik doe ook maar wat
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Het probleem met lijn 23 inkorten tot Beverwaard - CS ligt niet ten oosten van CS, maar ten westen van CS, die daarmee een flink aantal doorgaande trams naar het centrum zien verdwijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Er blijven nog steeds 8 trams per uur doorrijden (21/24).Bee schreef:Het probleem met lijn 23 inkorten tot Beverwaard - CS ligt niet ten oosten van CS, maar ten westen van CS, die daarmee een flink aantal doorgaande trams naar het centrum zien verdwijnen.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Ja 8, van de huidige 16 :')
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
En wellicht nog veel meer die er wel van profiteren.. Je weet het niet en om nou 1 iemand aan te halen als referentie lijkt me niet helemaal correct.Ardan schreef:Als hij toevallig al iemand kent die dat doet zullen er vast meer zijn Thom.
Komt wel goed schatje.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Dat is toch prima? Zo vol zitten die trams niet, en vanaf kruisplein loop je zo de stad in.Natorious schreef:Ja 8, van de huidige 16 :')
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Als je met zestien trams niet vol zit wil dat niet betekenen dat je met acht trams dat ook niet zit. Ik vermoed dat het omslagpunt daar best in het midden ligt met alle gevolgen van dien voor reistijd en comfort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Misschien is het een idee om tram 23 te splitsen in 23 en 24, die allebei 6x/uur rijden, de één van Vlaardingen via CS naar Beverwaard, en de andere van Schiedam Noord via CS naar Beverwaard?
Tram 21 kan dan alleen CS - De Esch rijden.
Nadeel is wel dat het traject CS - Marconiplein daalt van 16x naar 12x/uur. Voordeel is dat Vlaardingen-noord weer een volwaardige tramverbinding krijgt (in plaats van de huidige dorpsfrequentie die meer aan een streekbus doet denken).
Tram 21 kan dan alleen CS - De Esch rijden.
Nadeel is wel dat het traject CS - Marconiplein daalt van 16x naar 12x/uur. Voordeel is dat Vlaardingen-noord weer een volwaardige tramverbinding krijgt (in plaats van de huidige dorpsfrequentie die meer aan een streekbus doet denken).
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Denk je niet dat er een rede is dat de frequentie in Vlaardingen noord ooit naar beneden is bijgesteld?
Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E
Ja, die was dat op de Schiedam Spaland-tak erg weinig reizigers zaten. Maar om een of andere politieke reden was het onaanvaardbaar om dan die twee Spalandse tramhaltes van tram 21 te schrappen, dus toen hebben ze maar de (wel goed gebruikte) Vlaardingse tramfrequentie gehalveerd en ook die naar Spaland gehalveerd.Abracadabram schreef:Denk je niet dat er een rede is dat de frequentie in Vlaardingen noord ooit naar beneden is bijgesteld?
Efficiënter was geweest om de 21 volledig (8x/uur) naar Vlaardingen te laten rijden, en de bus van Spaland naar station Schiedam-Centrum (die op dat stuk 2x zo snel is als tram 21) wat vaker te laten rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten