Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Als het een succes is kunnen de kaartautomaten blijven staan. Lijkt mij toch niet zo vreemd om eerst een beperkte proef te houden voor een jaar voordat je meteen overal van die dure kaartautomaten gaat neerzetten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Als het met het hoog op uitbreiding is dan niet. Meer dat het me nogal zonde lijkt van de apparatuur als ze na een jaar weer weggehaald worden.

Waar ik me meer over verbaas is dat de ontwikkelingen rondom actuele reizigersinformatie op de haltes helemaal stil lijkt te staan. Die testopstelling op het Koningsplein heeft nog geen seconde tijden weergegeven.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Roeland »

Is er weleens serieus onderzocht om tram 10 vanaf Westerpark door te trekken naar Sloterdijk?
De stadsregio heeft toch de wens om de Centrumring (Leidseplein) beter te ontsluiten naar de stations Amstel en Sloterdijk? Volgens mij zou een doorgetrokken tram 10 daar leuk in kunnen passen.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Dat gaan ze al bereiken door tram 12 een andere route te geven. Heb je ook geen extra infrastructuur nodig.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Lijn 60 tussen Nassaukade en Sloterdijk was geen succes. Een spookbus die rond Westerpark reed.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Volgens mij was het de bedoeling dat lijn 21 zou worden versneld (rechtstreeks vanaf Haarlemmerplein via Nassauplein de Haarlemmerweg op), dat lijn 60 de omweg door de Staatsliedenbuurt zou overnemen en ook naar Centraal zou doorrijden. Maar om de een of andere reden, ik weet niet waarom, is dat niet doorgegaan. Als dat wel was gebeurd had die lijn meer potentie gehad. En een groot deel van de gebruikers van lijn 21 had een snellere route gehad.
足元にご注意下さい
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:Proef van een jaar maar? :?
Ik denk dat ze willen afwachten of die automaten heel blijven. :oops:
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Roeland »

n-evo schreef:Lijn 60 tussen Nassaukade en Sloterdijk was geen succes. Een spookbus die rond Westerpark reed.
Dat klopt. Ik pleit ook niet voor een doorgetrokken tram 10 omdat er zoveel Westerparkers naar Sloterdijk willen, maar om de omgeving Leidseplein / Marnixstraat (waar die 60 nooit kwam) een betere verbinding met Sloterdijk te geven.
Dus het "succes" van die 60 is m.i. geen maatstaf voor een doorgetrokken tram 10.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk wordt lijn 22 doorgetrokken richting Sloterdijk, de halte Nassauplein ligt naast het Westerpark.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Roeland schreef:Dat klopt. Ik pleit ook niet voor een doorgetrokken tram 10 omdat er zoveel Westerparkers naar Sloterdijk willen, maar om de omgeving Leidseplein / Marnixstraat (waar die 60 nooit kwam) een betere verbinding met Sloterdijk te geven.
Dus het "succes" van die 60 is m.i. geen maatstaf voor een doorgetrokken tram 10.
Oké... Maar dat Leidseplein-verhaal wordt dus gedekt door het verleggen van tram 12. De enige meerwaarde dan nog van tram 10 naar Sloterdijk is het ontsluiten van Westerpark en een stukje Jordaan.

Wat lastig is dat we geen idee hebben wat er concreet aan het lijnennet veranderd gaat worden en welke lijn straks waar naartoe gaat. Spannend dat wel. :P
Laatst gewijzigd door n-evo op vr 15 mei 2015, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Mojito schreef:Volgens mij was het de bedoeling dat lijn 21 zou worden versneld (rechtstreeks vanaf Haarlemmerplein via Nassauplein de Haarlemmerweg op), dat lijn 60 de omweg door de Staatsliedenbuurt zou overnemen en ook naar Centraal zou doorrijden. Maar om de een of andere reden, ik weet niet waarom, is dat niet doorgegaan. Als dat wel was gebeurd had die lijn meer potentie gehad. En een groot deel van de gebruikers van lijn 21 had een snellere route gehad.
Er waren infrastructurele knelpunten die niet opgelost konden worden. De Haarlemmerweg kon in de spits het toegenomen busverkeer niet verwerken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Combino_2001
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Combino_2001 »

De einde van de Blokkendoos trams is in zicht.

Op dit moment zijn er slechts 5 trams van dit type overgebleven in de dienst, 784,794,801,809,813. Afgelopen April was de 781 en 805 ook buiten dienst gesteld met aanrijdingschade.

Ik vraag me af hoe lang de overgebleven wagens zullen blijven in de dienst.. ik weet wel dat GVB wil zo spoedig alle Blokkendozen buiten dienst vanwege de hoge kosten van onderhoud.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

In een eerdere brief aan de stadsregio wordt december 2015 genoemd als het einde van de inzet, dit wegens een gebrek aan reserveonderdelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Zijn er al plannen om er een te bewaren?
足元にご注意下さい
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Er komen dan dus gewoon ritten te sneuvelen? Andere trams zijn er niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Ja tram 2 gaat minder vaak rijden :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Er rijden momenteel ook minstens twee zwart/roze trams door de hoofdstad voor een campagne van Magnum.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

JWM schreef:Ja tram 2 gaat minder vaak rijden :lol:
Al die arme toeristen. :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

GVB - Combino (13G/C1), 2094 (BBC First/KPN), tram 9, Linneausstraat (Amsterdam)
Since Monday there is a tenth tram in Amsterdam with commercial advertising, Combino 2094 wears an outfit to promote the new BBC First television channel that is available for KPN users. So now we have the following advertisement trams in Amsterdam: 2085-2088 Ziggo, 2089 EasyJet, 2090-2093 Magnum and the 2094 BBC First. All trams are being operated from the Lekstraat depot (this depot hosts the tram lines 3, 4, 7, 9, 12 and 14).

Today it is running on tram line 9 and I was able to catch it at the Eerste van Swindenstraat-stop, which is the stop for the Tropenmuseum (Tropical Museum), which you can spot in the back of this picture.

GVB - Combino (13G-C1), 2094 (BBC First/KPN), tram 9
Linneausstraat (Amsterdam)

Via
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Kijk, dat ziet er pas fraai uit :D
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Amstram17 »

Zal me niks verbazen als die binnen 4 weken met schade binnen staat, vanwege de donkere achterkant ;)
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

JWM schreef:Kijk, dat ziet er pas fraai uit :D
Dat is jouw persoonlijke mening. Ik vind het foeilelijk.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Is iets fraai vinden een persoonlijke mening? Weer wat nieuws geleerd. :')

Overigens vind ik het ook om niet aan te zien.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Ik vind zo'n totaalreclame een stuk mooier dan die halfreclames die je kan vinden op Antwerpse trams. Ik vind ook dat dit de Combino's goed past.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik zag hem net in het echt op lijn 9 en vond hem op de foto toch mooier. Neemt niet weg dat een beetje afwisseling wel leuk is natuurlijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten