Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Bij een aanrijding op een spoorwegovergang in Ibbenbüren op de spoorlijn Amsterdam - Hannover zijn zaterdagochtend twee doden en twintig gewonden gevallen. De trein van de Westfalenbahn was onderweg van Osnabrück naar Rheine en reed op de overweg tegen een mestwagen. Een tractor was deze mestwagen verloren bij het passeren van de overweg en de bestuurder kon deze niet meer van het spoor krijgen.
Bron: http://www.focus.de/reisen/bahn/ungluec ... 86142.html
Bron: http://www.focus.de/reisen/bahn/ungluec ... 86142.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Gadsiedarrie, veel sterkte voor de nabestaanden
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Opvallend dat beide doden in de trein zijn gevallen (ik kan uit de berichten niet halen of het passagiers zijn of de machinist). Dat roept toch behoorlijke vragen op...
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Die giertank was waarschijnlijk gevuld en had dus massa, want anders zou die niet losraken van het vervoersmiddel. Vraag is alleen; waarom is het niet eerder of vaker gebeurd. Verder was de trein in een bocht en zal de machinist het obstakel veel en veel te laat gezien om de voorkant van de trein te verlaten.
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Op de site van RTL Nieuws staat een foto waarop de voorkant van de trein te zien is. Ziet er niet heel best uit en laat ook wel zien dat de machinist geen schijn van kans gehad heeft, d'r is gewoon helemaal niets van de cabine meer over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
En dan vraag je je af hoe het zit met de botsnormen/TSI. Zouden deze Flirts dezelfde neus hebben als de GTW, en dan vooral qua sterkte? Optisch lijkt het op elkaar.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
De Nederlandse GTW's hebben van die 'buffers' als extra bescherming bij botsingen, deze Flirts hebben dat niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Ik vraag mij serieus af of dat hier veel geholpen zou werden. De wagens achter tractoren staan toch vaak op erg hoge wielen, de buffers zitten op een meter hoogte ongeveer en zouden hooguit tegen de wielen geslagen hebben. Als die tank gevuld was is het zwaartepunt van die aanhangwagen ook vrij hoog en dan krijg je alleen maar als effect dat je de aanhangwagen omver schoffelt met de tank frontaal tegen je cabine.
En die tank moet je vergelijken met een fles frisdrank. Als een fles leeg is kan je zelfs met de dop erop zo'n fles nog wel indeuken, maar als de fles gevuld is met frisdrank dan lukt dat niet en is het een zwaar projectiel. Dat slaat dwars door alles heen.
En die tank moet je vergelijken met een fles frisdrank. Als een fles leeg is kan je zelfs met de dop erop zo'n fles nog wel indeuken, maar als de fles gevuld is met frisdrank dan lukt dat niet en is het een zwaar projectiel. Dat slaat dwars door alles heen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
De aanrijding gebeurde in een bocht, toch? Dus én het was een flink zware mestwagen, én de machinist kon pas op het laatste moment een remming inzetten. Dat zou dus betekenen dat die trein zo'n beetje op maximumsnelheid op een loeizwaar object geklapt is. Zijn botsnormen daar op berekend of wordt er vanuit gegaan dat een machinist nog een seconde of 10 heeft om een snelremming in te zetten en de cabine te verlaten?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
Als ik die foto uit m'n vorige bericht zo eens zie dan hadden die buffers helemaal niets geholpen. De kop van de trein is op de plek waar die dingen zouden zitten immers nagenoeg onbeschadigd terwijl net daarboven gewoon de complete cabine weggevaagd is.reisthijs schreef:De Nederlandse GTW's hebben van die 'buffers' als extra bescherming bij botsingen, deze Flirts hebben dat niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Twee doden bij aanrijding Westfalenbahn met mestwagen
erg vervelend, die mesttank heeft die hele kop eraf gerukt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten