Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik weet het alleen voor Zeeuws-Vlaanderen en dat zijn er twee. Veolia had in Zeeuws-Vlaanderen twee controleurs in dienst die per 1 maart over zijn gegaan naar Connexxion. Deze twee zijn naast hun werkzaamheden als controleur van het Service & Veiligheid team ook nog gewoon chauffeur.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Heeft iemand al de bussen gespot met het "DOORZeeland" logo en uitstraling? :D
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nee er rijdt nog helemaal niets. Dit lag een tijdje geleden in onze postvakjes.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ziet er wel gaaf uit hoor!datm schreef:Nee er rijdt nog helemaal niets. Dit lag een tijdje geleden in onze postvakjes.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Als die Iveco's zijn gearriveerd, gaan die Volvo's en al het andere materieel weg(naast die van Van Oeveren en de MAN's)ricardo schreef:Ziet er wel gaaf uit hoor!datm schreef:Nee er rijdt nog helemaal niets. Dit lag een tijdje geleden in onze postvakjes.
Of blijven ze daar rijden, maar dan in DoorZeeland kleur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Alles wat geen MAN is of niet van een onderaannemer is tijdelijk materieel, dus de rest gaat allemaal weg.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Alles gaat weg behalve de aardgasbussen die blijven rijden. Connexxion heeft in Zeeland ongeveer 40 aardgasbussen rijden waarvan 10 geleed dacht ik.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Hier heb ik twee foto's dan heb je een idee waar we op dit moment mee rijden in Zeeuws-Vlaanderen naast die aardgasbussen.
Deze foto is een paar weken geleden genomen op het busstation in Oostburg
MAN 8876 op de stalling in Oostburg
Deze foto is een paar weken geleden genomen op het busstation in Oostburg
MAN 8876 op de stalling in Oostburg
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja, en natuurlijk het diverse wagenpark van de onderaannemers. Blijft het materieel van de onderaannemers wel gewoon rijden, al dan niet met nieuwe bestickering?datm schreef:Hier heb ik twee foto's dan heb je een idee waar we op dit moment mee rijden in Zeeuws-Vlaanderen naast die aardgasbussen.
Deze foto is een paar weken geleden genomen op het busstation in Oostburg
MAN 8876 op de stalling in Oostburg
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
En vergeet van Oeveren niet. De bussen zijn inmiddels al wit gespoten en hoeven dus alleen nog maar bestickerd te worden.datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Ben benieuwd of AMZ blijft rijden, een tijdje terug zijn ze door Cxx er uit geflikkerd en nu rijden ze toch weer voor hun...
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja, en AMZ rijdt ook Hulst- Kloosterzande.Springer schreef:En vergeet van Oeveren niet. De bussen zijn inmiddels al wit gespoten en hoeven dus alleen nog maar bestickerd te worden.datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Ben benieuwd of AMZ blijft rijden, een tijdje terug zijn ze door Cxx er uit geflikkerd en nu rijden ze toch weer voor hun...
Dus als ik het goed begrijp, blijft het wagenpark van Van Oeveren blijft dus gewoon rijden, maar dan met andere bestickering?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
610 is Hulst-Kloosterzande ;)
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Volgens Connexxion niet: de huidige ritten Kloosterzande - Hulst vallen onder lijn 10, terwijl lijn 610 alleen in de wintermaanden rijdt en via een iets andere route.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lijkt me sterk dat AMZ eruit is geflikkerd ze hadden toch een eeuwig contract met ZWN en opvolger CXX?Springer schreef:En vergeet van Oeveren niet. De bussen zijn inmiddels al wit gespoten en hoeven dus alleen nog maar bestickerd te worden.datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Ben benieuwd of AMZ blijft rijden, een tijdje terug zijn ze door Cxx er uit geflikkerd en nu rijden ze toch weer voor hun...
Sowieso is het een opvallend dat er overgestapt moet worden in Kloosterzande, de route als 1 geheel rijden komt de reizigers aantallen ten goede.Meltrain schreef:Volgens Connexxion niet: de huidige ritten Kloosterzande - Hulst vallen onder lijn 10, terwijl lijn 610 alleen in de wintermaanden rijdt en via een iets andere route.
Wie rijdt de haltetaxi eigenlijk, TCR?datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Verder is het opvallend dat AMZ die ritjes rijdt omdat ze waarschijnlijk duurder zijn door het tolgeld, in (Zeeuws) Vlaanderen lijkt me dat er wel een goedkopere onderaannemer mogelijk moet zijn. (Bijv. Waaslandia)
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Van Oeveren heeft een contract van 100 jaar. AMZ is een "gewone" inhuurder.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De haltetaxi wordt door verschillende taxibedrijven gereden waaronder Taxi Zegers uit Philipine. Voor zover ik weet rijdt TCR geen halte taxi.Mr-W schreef:Wie rijdt de haltetaxi eigenlijk, TCR?
Verder is het opvallend dat AMZ die ritjes rijdt omdat ze waarschijnlijk duurder zijn door het tolgeld, in (Zeeuws) Vlaanderen lijkt me dat er wel een goedkopere onderaannemer mogelijk moet zijn. (Bijv. Waaslandia)
Inderdaad ik snap de keuze ook niet helemaal. Voorheen reed de lijn 10 Middelburg-Terneuzen-Kloosterzande-Hulst dat was voor de passagiers een stuk prettiger. En sowieso begrijp ik de beslissing niet om de lijn 10 te schrappen op de zondag. Ik had begrepen dat er met de TCR busjes die ieder uur op zondag reden toch ±200 man gebruik van maakte.Mr-W schreef:Sowieso is het een opvallend dat er overgestapt moet worden in Kloosterzande, de route als 1 geheel rijden komt de reizigers aantallen ten goede.
100 jaar? Welke gek heeft dat bedacht?MdJ schreef:Van Oeveren heeft een contract van 100 jaar. AMZ is een "gewone" inhuurder.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In 1951 is de concessie voor Schouwen-Duiveland waar Van Oeveren het busvervoer verzorgde aan de RTM gegeven, in ruil daarvoor is een contract voor honderd jaar afgesloten dat Van Oeveren (een deel van) het vervoer in dit gebied mag verzorgen voor de RTM en haar rechtsopvolgers (ZWN, Connexxion).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Oorspronkelijk zou lijn 10 ingekort worden tot Terneuzen - Kloosterzande en zou er alleen in de wintermaanden een vervangende schoolbus (lijn 610) tussen Kloosterzande en Hulst rijden.datm schreef:Inderdaad ik snap de keuze ook niet helemaal. Voorheen reed de lijn 10 Middelburg-Terneuzen-Kloosterzande-Hulst dat was voor de passagiers een stuk prettiger. En sowieso begrijp ik de beslissing niet om de lijn 10 te schrappen op de zondag. Ik had begrepen dat er met de TCR busjes die ieder uur op zondag reden toch ±200 man gebruik van maakte.Mr-W schreef:Sowieso is het een opvallend dat er overgestapt moet worden in Kloosterzande, de route als 1 geheel rijden komt de reizigers aantallen ten goede.
Last minute (lees: enkele dagen voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling) is besloten om (in elk geval tot de zomervakantie) "de grootste knelpunten in de nieuwe dienstregeling van het openbaar vervoer op te lossen", waarbij ook de verbinding Kloosterzande - Hulst op werkdagen behouden bleef.
Omdat Connexxion zijn dienstroosters al lang en breed klaar had, worden die ritten Kloosterzande - Hult uitbesteed, in dit geval dus aan AMZ. Waarom precies AMZ, weet ik ook niet, vermoedelijk omdat zij meteen met groot materieel konden gaan rijden.
Mogelijk wordt lijn 10 (vanaf of) na de zomervakantie weer een doorgaande lijn Terneuzen - Kloosterzande - Hulst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
is ook al op een eerdere pagina (pag 48) van dit topic ter sprake gekomen:
viewtopic.php?f=36&t=9545&start=1175
viewtopic.php?f=36&t=9545&start=1175
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat maakt toch niet uit?
De vraag werd opnieuw gesteld en opnieuw beantwoord.
De vraag werd opnieuw gesteld en opnieuw beantwoord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Volgens ovzoeker rijdt op lijn 602 nu voertuig 63. Weet iemand van welke onderaannemer deze bus is?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat zou betekenen dat Van Oeveren dit busnummer heeft hergebruikt. Want de O408 die vroeger onder dit nummer reed, is allang weg bij Van Oeveren...
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nee, hoor: http://vanoeveren.nl/busbedrijf/wagenpark.phpHendrik schreef:Dat zou betekenen dat Van Oeveren dit busnummer heeft hergebruikt. Want de O408 die vroeger onder dit nummer reed, is allang weg bij Van Oeveren...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten