Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

Op alle huidige treinseriespagina's moeten dan wel de spoorlijnen worden toegevoegd met een bepaalde code en volgens mij hebben lang niet alle huidige treinseries zo'n spoorlijnenoverzicht. Zie als voorbeeld [wiki]Treinserie 12700 (2015)#Spoorlijnen[/wiki]. Bij Apeldoorn-Deventer is het automatische lijstje wel compleet.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Dat heeft er eigenlijk ooit allemaal wel opgestaan, maar dat is de laatste twee jaar op de een of andere manier van de pagina's verdwenen. Die info moet niet alleen bij het huidige jaar toegevoegd worden, maar ook bij de pagina's van afgelopen jaren.

Verder zou het wel mooi zijn als alle voormalige stations/haltes in Nederland een eigen pagina krijgen. Wat dat betreft lijkt het Belgische spoorwegnet soms verder te zijn dan het Nederlandse (en eerlijk gezegd had ik dat liever andersom gezien). Ik zal eens kijken of ik nog wat kan toevoegen, hoewel het aantal projecten dat ik op de wiki heb lopen al veel te groot is voor de tijd die ik er momenteel voor heb.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Misschien kun je je mede-beheerder schoppen? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Zelfs op de pagina's waar wel gebruik wordt gemaakt van {{TSlijnen}} zijn niet altijd alle spoorlijnen ingevuld. Automatiseren is een noodzakelijke stap, maar dat begint met het op orde brengen van de basis, in dit geval de treinseries.

Ik had er eerlijk gezegd geen erg in dat er bij de Nederlandse stations nog diverse hiaten waren, ik zal er mijn licht eens over laten schijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Frank schreef:Ik zal eens kijken of ik nog wat kan toevoegen, hoewel het aantal projecten dat ik op de wiki heb lopen al veel te groot is voor de tijd die ik er momenteel voor heb.
Nou Frank als je hulp nodig hebt. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Graag zelfs :) (het is immers een wiki).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Dus wat kan ik voor je doen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Nou ja, er staat genoeg open natuurlijk. Zelf was ik begonnen met het naar het nieuwe formaat omzetten van de entiteit Limburg. Ik was ergens bij de spitsbussen gebleven en ik zie dat Bee van de rest ook al een deel gedaan heeft, maar het zou wel mooi zijn als dat afgerond wordt.

Het toevoegen van oude dienstregelingen is ook zo'n project (het aantal bus- en spoorboekjes dat ik in bezit hebt neemt harder toe dan het aantal boekjes dat ik ingevoerd heb), maar naast dat dat praktisch wat onhandig is, lag je interesse daar toch niet zo? Verder moet er rondom het Nederlandse spoor nog wel een en ander gebeuren, zie ook de bewerkingen die Bee en ik vandaag gedaan hebben.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Vraag me af. Wat doen we met de bussen uit Koblenz/Regensburg? [wiki]Categorie:Concessie VRM[/wiki] & [wiki]Categorie:Concessie RVV[/wiki]
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Nomineren voor eliminatie?

Jullie zijn de zwakste schakel! Tot ziens!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ben ik eigenlijk wel mee eens. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Ik kom bij enkele lijn (onder andere lijn 140) een blauwe stip tegen in de routestrip. Wat is de betekenis daarvan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Stefan »

Als je je muis er op houdt, komt er een venstertje met 'belangrijke halte' tevoorschijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Nutteloos icoon, afvoeren die handel. Waaraan ontleent die halte die status?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door webguy »

Zeker 'Nagele, Domineesweg' - zo'n beetje de halte met minste in/uitstappers of ook maar iets in de buurt...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef:Vraag me af. Wat doen we met de bussen uit Koblenz/Regensburg? [wiki]Categorie:Concessie VRM[/wiki] & [wiki]Categorie:Concessie RVV[/wiki]
Staan die bussen in de weg? Gewoon lekker laten staan, eventueel op voormalig zetten als actualiteit niet klopt (maar een enkeling kan ik wel doen omdat ik daarvan de huidige dienstregeling heb).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Wat bedoel je?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Even bij 'hulp' kijken. Daar staan nog lijsten met extra icoonen... ook die belangrijke halte...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Maar waarom dan een blauwe stip? Kan volgens mij net zo goed betekenen dat de bushalte geen alcohol drinkt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Wat mij betreft wordt die blauwe stip eruit gehaald. Voegt niets toe en lokt alleen maar discussie uit wat nu een belangrijke halte is en wat niet.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Wat mij betreft wordt die blauwe stip eruit gehaald. Voegt niets toe en lokt alleen maar discussie uit wat nu een belangrijke halte is en wat niet.
Tja wat is een belangrijke halte.... Voor die ene persoon die er wil op en afstappen is tie belangrijk.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... ipsymbolen

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Besta ... e_rsOr.svg
Laatst gewijzigd door huibf op zo 17 mei 2015, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

huibf schreef:Even bij 'hulp' kijken. Daar staan nog lijsten met extra icoonen... ook die belangrijke halte...
Er is maar één officiële helppagina voor de routestrips en dat is deze. En aangezien daar de blauwe stip niet bij staat is hij gewoon niet bestemd voor gebruik in routestrips.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Daniel schreef:
huibf schreef:Even bij 'hulp' kijken. Daar staan nog lijsten met extra icoonen... ook die belangrijke halte...
Er is maar één officiële helppagina voor de routestrips en dat is deze. En aangezien daar de blauwe stip niet bij staat is hij gewoon niet bestemd voor gebruik in routestrips.
Maar onderaan staan twee links naar andere lijsten... Daarbij kom ik toch ook heel veel andere bolletjes tegen zoals de tijdelijk vervallen halten.

Een de groene uit de serie waarnaar ik verwees is helemaal grappig. Halte op verzoek?
In NL zouden dat 3 lijnen zijn, als je kijkt waar het symbool gebruikt wordt. P+R Soesterberg. Maar is dat nog wel zo ? Op de CXX site kom ik het niet tegen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Die links mogen daar dan wel staan maar het zijn nogsteeds geen officiële symbolen want die staan allemaal al op de pagina die ik linkte. Je kunt er dus geen rechten aan ontlenen.

Dat P+R Soesterberg een halte op verzoek is klopt sinds medio april inderdaad. Daar stoppen nu alle spitsbussen op verzoek i.p.v. alleen lijn 276 altijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Die links mogen daar dan wel staan maar het zijn nogsteeds geen officiële symbolen want die staan allemaal al op de pagina die ik linkte. Je kunt er dus geen rechten aan ontlenen.
Volgens mij staat dat eigenlijk wel onder het kopje aanvullende symbolen. Er staat namelijk: ''De symbolen vallen niet onder de verantwoording van het beheer van de OVinNL-wiki.''

Ik heb een aantal van deze symbolen gemaakt omdat ze me handig leken. De blauwe stip gebruik ik eigenlijk alleen op de Veluwe om overstaphaltes duidelijk aan te geven (misschien is belangrijke halte misplaatst). En de groene gebruik ik bij Duitse treinseries (veel stations in Duitsland die alleen op verzoek worden aangedaan). Zo zijn er nog wel een aantal symbolen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten