OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daelea »

Goed punt. Ik kwam er zelf ook achter en had m'n bericht al aangepast vlak voordat je postte ;-)

Feit blijft dat het er goed uitziet, zo op een groot HD-scherm :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door regenmaker »

Gisteren zat ik in de 231 van Arnhem naar Apeldoorn. Stond er file op de A50, dus kreeg ik is een toeristische route (via de route van lijn 191). Duurde een dik kwartier langer dan normaal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Voor mijn huis staat een locje nu al zeker 40 minuten stuk te wezen :P Treinverkeer ging er in eerste instantie enkelspoor langs maar nu zijn er toch wat treinen geschrapt tussen Deventer en Almelo.

Afbeelding
(Foto op afstand helaas doordat er ook een Berlijnse Muur voor mijn huis staat..)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Geert »

Dat is toch een VST? (Videoschouwtrein)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Edit: 'tis inderdaad een videoschouwtrein ja zie ik nu. De VST07-3 zo te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Hij heeft er maar liefst 2,5 uur gestaan :') Wegslepen niet gezien helaas.
Wat zal de machinist zich kapotverveeld hebben.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door cassie127 »

Heerlijk als je zo'n Chauffeur hebt die op een 70 weg 40 gaat rijden en op een 80 weg 60 :') en dan onderweg ook nog eens ergens stoppen omdat die iets moest halen bij een winkel :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Veel gestress gisteren en vandaag, verbaas me dat ik overal op tijd ben geweest. Gisteren ging het eerst van Fogeltown naar Hoevelaken. Ik zag in OVInfo dat lijn 122 naar Gemert een dikke vertraging had, gezien die bus daar direct keert als lijn 122 naar Eindhoven (welke ik wilde hebben) zou die vertraging alleen maar meer worden. Ze hadden in Eindhoven "logistieke problemen" gehad, dus of de bus was kwijt of ze hadden geen chauffeur.

Enfin, ik was vroeg genoeg van huis weg gegaan om vlug naar de halte Brandstraat te waggelen en dan maar lijn 25 naar Helmond te pakken. Dan maar geen loempia halen. Lijn 25 was afgeladen met chauffeurs, een achter het stuur en nog 3 of 4 erbij. Een van hen was denk ik nieuw. Verder zat er nog 1 passagier in. Maak niet vaak mee dat chauffeurs in de meerderheid zijn ALS er al passagiers zijn.

Een bijkomend voordeel was dat ik in Helmond even bij de Sandroos, een kleine koffie/lunchzaak in het station, voorbij kon. Vervolgens stapte ik op de IC naar Rotterdam CS om naar Eindhoven te gaan, uiteindelijk zou ik dezelfde trein kunnen halen als wanneer 122 gewoon op tijd was geweest. Ik had nog een gratis overgangsbewijs 1e klasse dus het was wel nice dat ICMm kwam aanzetten. In Eindhoven besloot ik daarom ook niet de trein van 12:32 te pakken maar te wachten op de trein naar Schiphol, hopende dat ik dan niet VIRM krijg. Ik had inderdaad geluk. Er kwam uit Den Bosch een ICMm aanzetten (storing tussen Eindhoven en Geldrop, dus alles keerde in Eindhoven). Ook NS had logistieke problemen (ze riepen om dat ze geen conducteur konden vinden) dus we vertrokken wederom met +15. Gelukkig had ik alles heel ruim gepland. Helaas had ik wel een ICMm zonder stopcontact in de 1e klasse. Verder was het een relaxte rit. In Utrecht besloot is rustig aan te doen en niet te rennen voor de trein van 13:50 maar te wachten op de IC naar Amersfoort van 14:06. Dit keer had ik pech, VIRM. Wel een van de laatste levering, die zitten toch weer net iets fijner. In Amersfoort deden alle NS-palen moeilijk, ik krijg bij uitchecken steeds de medeling "probeer opnieuw". Ik heb vijf palen gehad en bij de vijfde ging het ook pas na 5 keer. Bij Connexxion kon ik in 1x inchecken. Het reisje met de Protos was kort en de eerste klasse stelt niet zoveel voor, je hebt er alleen tafeltjes bij. In Hoevelaken stond een bus (102) te wachten, maar ik had de looproute al uitgezocht. Toen ik de weg overstak kwam er net een buurtbusje aanrijden, dan leek me dan weer wel leuk. Navraag leverde op dat hij net op weg was richting het centrum van Hoevelaken en langs het hotel kwam waar ik moest zijn. Bovendien had hij geen chipkaartapparatuur dus ik kon gratis twee haltes mee. Dat was dan wel weer leuk. Jammer dat het zo kort duurde, want de chauffeur was best gezellig.

Kort voor middernacht was het dan tijd om terug te gaan, dit keer lopend naar Hoevelaken CS. Wederom deed de paal moeilijk bij inchecken, maar dit keer lukte het al na twee keer. Beetje vreemd, want ik doe niet anders dan anders en nooit problemen gehad en in de bus gaat het ook goed. Er kwam weer een Protos aanzetten en inmiddels was mij verzekerd dat mijn overgangsdagkaart gewoon tot einde dienstregeling geldig is en ik ondanks datum 16 mei gewoon 1e klasse kon reizen zonder bang zijn afgeslagen te worden door een overijverige conducteursploeg die preventief willen ageren bij zwartrijders. In Ede kwamen we aan op spoor 3 en ik kon het overstapmeubel niet vinden. Bleek dat we op een ander perron dan usual kwamen en ik eerst naar spoor 1 moest, daar uitchecken, terug naar spoort 3 en daar inchecken .Gelukkig had ik een half uur overstaptijd. Uiteindelijk had ik een trein later kunnen pakken want de IC kwam met +5 aankakken en vertrok met +8 naar Nijmegen...leuk bij een overstaptijd van 7 minuten in Nijmegen op de nachtbus (volgende 75 minuten later). De kering in Arnhem verliep vlotter dan verwacht. @NS_online adviseerde mij de conducteur te zoeken, wellicht kon die iets betekenen (Breng bellen ofzo), maar die was natuurlijk niet te vinden. In Elst keek ik even uit een deur, maar voordat ik de cabine had bereikt waar de conducteur wellicht in was geglipt waren we al bijna in Nijmegen. Met drie minuten haalde ik de bus dan toch met gemak (NS-paal werkte mee!), en ook vertrok de bus drie minuten later :')

Pff, al die opwinding. En vandaag weer. Lijn 9 was vrij op tijd in Nijmegen Dukenburg, maar op de Graafsebrug stond een korte file, een tractor met aanhanger had een deel van zijn lading verloren (gemaaid gras, wellicht bedoeld om hooi van te maken). Dus daar was men aan het opruimen en moest de politie verkeer leiden. Lijn 99 had al vertraging en liep daardoor natuurlijk nog niets meer op en vertrok met +6 uit Grave bij een overstaptijd van 2 minuten in Uden. Chauffeur contacteerde CVL, maar uiteindelijk bleken de OV-goden mij genoeg gepest te hebben en we waren nog gewoon op tijd in Uden. Het scheelt dat we in Zeeland vlot konden doorrijden, dat wil wel eens anders zijn.

Nu heb ik een weekend nodig om van de reisstress bij te komen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:In Amersfoort deden alle NS-palen moeilijk, ik krijg bij uitchecken steeds de medeling "probeer opnieuw". Ik heb vijf palen gehad en bij de vijfde ging het ook pas na 5 keer. Bij Connexxion kon ik in 1x inchecken. [...] Wederom deed de paal moeilijk bij inchecken, maar dit keer lukte het al na twee keer. Beetje vreemd, want ik doe niet anders dan anders en nooit problemen gehad en in de bus gaat het ook goed.
Heb je misschien je id-kaart of rijbewijs in je portemonnee verplaatst? Want daar zitten ook van die RFID-chips in die een conflict op kunnen leveren met de OVC. Het is ook maar net afhankelijk van hoe scherp een kaartlezer afgesteld staat of deze ook gaat lopen fiepen.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Nee, ik heb mijn chipkaart juist om dat soort redenen (ook omdat ik er twee heb) altijd los in mijn zak zitten tijdens het reizen en bied hem dus ook los aan de paal aan en kom met mijn portemonnee niet eens in de buurt van de paal. De crux leek hem te zitten in de kaart op kleine afstand van de paal te houden en vooral niet dichterbij te komen. Wat vreemd is, want dezelfde handeling die ik normaliter uitvoer (en nu dus een paar keer stuk ging) heeft mij nog ooit eerder problemen opgeleverd. Gezien het in bussen vlekkeloos verloopt lijkt er ook niets met mijn kaart te zijn.Beetje vreemd allemaal, maar ik ga er komende tijd even op letten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

Mja, maar zo'n kaart lijdt ook ontzettend als ie los in een zak zit. Het zal mij niets verbazen dat er ergens een barstje in de spoel van de chip zit en dat die de ene keer wel en de andere keer geen contact maakt.

Persoonlijk haal ik de kaart altijd uit mijn portemonnee als ik in/uitcheck. Nooit problemen verder.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door webguy »

Een ICM zonder stopcontacten in 1e klas, bestaat dat? Bij ICM zitten stopcontacten (afwijkend) bovenin bij de leeslampjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Geert »

Volgens mij ontbreken ze in ICM-III bij de kleine coupé'tjes en hebben de viertjes daar wel stopcontacten, in de grote coupe zouden ze volgens mij overal moeten zitten...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Het waren in ieder geval de kleine coupe's, dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik heb er niet op gelet of ik in een ICM-3 of 4 zat.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Mja, maar zo'n kaart lijdt ook ontzettend als ie los in een zak zit. Het zal mij niets verbazen dat er ergens een barstje in de spoel van de chip zit en dat die de ene keer wel en de andere keer geen contact maakt.

Persoonlijk haal ik de kaart altijd uit mijn portemonnee als ik in/uitcheck. Nooit problemen verder.
Mijn oude kaart heeft het vijf jaar zo volgehouden. Deze kaart is spiksplinternieuw. Hij zit altijd los in een jaszak, nooit broekzak. Ik zou bij defect meer problemen verwachten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Mijn oude kaart heeft het vijf jaar zo volgehouden.
Deze uitspraak is natuurlijk een beetje van het kaliber "Mijn oma rookte een pakje zware van Nelle per dag en is toch nog 93 geworden." :P Maar goed, verder zou ik het zo ook niet weten wat de oorzaak is.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Ik wil het niet uitsluiten, maar ervan uitgaande dat chipkaarten niet minder robuust zijn geworden lijkt me dit bij dezelfde behandeling niet aannemelijk, zeker omdat ik in de bus geen enkel probleem had. Als ik daar nu ook tegen allemaal gekke dingen aanliep ... Wellicht was het een tijdelijke bug tussen NS en mij. We zullen zien de eerstvolgende keer dat ik weer met de trein ga.

Bijkomend voordeel van de hele ellende, mijn broer had nog een paar oude OV-dingen gevonden, voornamelijk lijnnetkaarten van Nijmegen en volgens mij zag ik daar een enkele kaart bij waarvan ik wel het boekje maar niet de kaart heb :)

En een busboekje wat ik bij de laatste bestelronde bij ADVweb had besteld...maar dat boekje van mijn broer is in betere staat.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Etienne »

Vanwege de Marikenloop in Nijmegen reden vandaag extra treinen tussen Nijmegen en Mook-Molenhoek, deze extra ritten werden met de Lintjes gereden op 8 minuten na de reguliere trein ( :? ) en de reguliere treinen reden tussen Nijmegen en Venlo met 2 stellen.

In Roermond nog een stukje klantvriendelijkheid :pos: . De chauffeur van lijn 178 bracht nog een blinde reiziger naar lijn 73 die reeds vertrokken was en voor het negenoog stond.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef: Enfin, ik was vroeg genoeg van huis weg gegaan om vlug naar de halte Brandstraat te waggelen en dan maar lijn 25 naar Helmond te pakken. Dan maar geen loempia halen. Lijn 25 was afgeladen met chauffeurs, een achter het stuur en nog 3 of 4 erbij. Een van hen was denk ik nieuw. Verder zat er nog 1 passagier in. Maak niet vaak mee dat chauffeurs in de meerderheid zijn ALS er al passagiers zijn.
Goed dat CXX zijn taxichauffeurs op (betaalde) lijnverkenning stuurt :pos:
fogeltje schreef:Een bijkomend voordeel was dat ik in Helmond even bij de Sandroos, een kleine koffie/lunchzaak in het station, voorbij kon
Volgens mij heeft die zaak ondertussen het halve forum al over de vloer gehad :mrgreen:
fogeltje schreef:Vervolgens stapte ik op de IC naar Rotterdam CS om naar Eindhoven te gaan, uiteindelijk zou ik dezelfde trein kunnen halen als wanneer 122 gewoon op tijd was geweest. Ik had nog een gratis overgangsbewijs 1e klasse dus het was wel nice dat ICMm kwam aanzetten. In Eindhoven besloot ik daarom ook niet de trein van 12:32 te pakken maar te wachten op de trein naar Schiphol, hopende dat ik dan niet VIRM krijg. Ik had inderdaad geluk. Er kwam uit Den Bosch een ICMm aanzetten (storing tussen Eindhoven en Geldrop, dus alles keerde in Eindhoven). Ook NS had logistieke problemen (ze riepen om dat ze geen conducteur konden vinden) dus we vertrokken wederom met +15. Gelukkig had ik alles heel ruim gepland. Helaas had ik wel een ICMm zonder stopcontact in de 1e klasse. Verder was het een relaxte rit.
Is inderdaad jammer dat de 6 persoonscoupés geen stopcontacten hebben, maar desondanks blijft het de fijnste plek van ICMm vanwege de privacy 8-)

Mijn reiservaring blijft beperkt tot een ritje naar t winkelcentrum, vanmorgen heb ik voor het eerst de flexlus in Brandevoort gereden. Volgens de chauffeur was het druk vandaag en moest hij op de 2e rit 2 reizigers achterlaten omdat de bus vol zat.
Het gaat de goede kant op met Lijn 552 Helmond, Brandevoort - Station :pos:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Thom91 »

Ik zat laatst in een coupe en daar zat zeer zeker een stopcontact in, of dat een viertje of drietje was weet ik niet meer.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Persoonlijk haal ik de kaart altijd uit mijn portemonnee als ik in/uitcheck. Nooit problemen verder.
Dat doe ik ook. En dat heb ik nog een reserve kaart bij me voor als mijn persoonlijke onderweg defect raakt. Dan kan ik toch nog thuis komen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Mijn ov-chipkaart zit in een leren pasjeshouder van een tientje. Gebruik 'm al jaren naar tevredenheid!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Ik zat laatst in een coupe en daar zat zeer zeker een stopcontact in, of dat een viertje of drietje was weet ik niet meer.
De viertjes hebben ze wel en de drietjes niet dacht ik (en anders was het andersom). Er zit iig verschil tussen beide series.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dennistd »

Klopt helemaal, alle verschillen tussen ICM-III en ICM-IV:
1e klas: III heeft een halve bak met alleen stilte in de kleine coupe's, IV heeft een hele bak waarvan ook een 'normaal' deel stilte is.
toiletten: III heeft één toilet, dat loost op het spoor. IV heeft twee toiletten (waarvan 1 voor rolstoel), beide met gesloten systeem.
stopcontacten: III heeft alleen stopcontacten het 'normale' deel, IV ook in de kleine coupe's (onder tussen de stoelen).
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door microshit »

Pff wilde vandaag eigenlijk 1e klas reizen naar m'n werk toe. Voorheen kon je dan een toeslag kopen voor een enkele reis. Kan kennelijk tegenwoordig niet meer, en is het een Dagproduct van €25 geworden... Hoe belachelijk :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten