Ardennen, Pasen, Sneeuw

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Fles »

Afgelopen zondag, Tweede Paasdag, *moest* ik voor het oplossen van het Mysterie van Station Molin even de Ardennen in. En zoals we inmiddels allemaal hebben mogen beleven, waren de weersomstandigheden allerminst gebruikelijk voor een Tweede Paasdag. Het sneeuwde dat het een naam had (althans, naar Hollandse begrippen toch :D ). Dat leidde tot de volgende foto's.

Station Liotte, in de sneeuw:

Afbeelding

Station Molin, toch zeker een meter of 50 verderop langs de lijn :mrgreen:

Afbeelding

Overige plaatjes:

Liège-Guillemins, 24 maart 2008. Deense neus 569 loopt met dichtgesneeuwde kop binnen.

Afbeelding

Liège-Guillemins, 24 maart 2008. Loc 1504 met een CFL-30er in opzending aan kop van IR 117 naar Luxembourg

Afbeelding

Rivage, 24 maart 2008. Stationnetje in de sneeuw.

Afbeelding

Namur, 24 maart 2008. Klassiekje 159, één van de oudste nog rondrijdende motorstellen van de NMBS, staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Huy en Liège-Guillemins.

Afbeelding

En nog een tip voor de gespierde souvenirjagers: Rivage, wachthokje spoor 2. Betonnen hectometerpaal "9"

Afbeelding

En de oogst uiteraard:

Afbeelding

Enjoy 8-)
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 25 mar 2008, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatjes verkleind
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Sebastiaan »

Leuke (sfeer)plaatjes :D . Is die reeks 15 trouwens voor die helling in Luik, of was de reeks 13 kapot?
mvg,
Sebastiaan
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Fles »

Was geen derTIEN maar een derTIG, CFL dus. Of hij kapot was weet ik niet, maar het was iig een overbrenging.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door JeePee »

Leuk verslag Fles. Maar nu weten we nog steeds niet waarom dat station Molin er staat. We weten nu wel hoe het heet :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Maar nu weten we nog steeds niet waarom dat station Molin er staat. We weten nu wel hoe het heet :)
Waarom het er staat is geloof ik nog wel uit te leggen. Maar waarom er Molin op geschilderd is, niet. De mensen aan wie het in 1985 verkocht is, heten niet zo, namelijk.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Ruben »

Als ik google op Molin kom ik wel op een betonboer, die plaat waar het op staat is wel van beton, dus merk?? :mrgreen:

Wederom leuke plaatjes, Fles, het lijkt wel alsof je elk weekend op bordjestocht kan (jaloers). ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:het lijkt wel alsof je elk weekend op bordjestocht kan (jaloers). ;)
Je mag best een keer mee anders hoor, de meester aan het werk zien ;) :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Ruben »

Hahah, ok, alleen de stations zien er al zo idyllisch uit dat ik al mee ga, bijkomend voordeel idd het afkijken van deze bordjesschiettechnieken, al waag ik me daar zelf maar niet aan. Heb niet eens een fatsoenlijke camera. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door M57 »

Heerlijke sneeuwfoto's Fles. En uiteraard je altijd goede aandacht voor randzaken naast de treinen zelf :)

En ja ook ik ga (weer) eens een keertje mee. Is best leuk hoor, NS-R! :lol:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door mb90 »

Leuk verslag en leuke plaatjes, Fles! :) Vooral dat plaatje van de dichtgesneeuwde Deense neus is geinig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Meltrain »

Erg mooie foto's inderdaad. :D
Die sneeuw heeft toch altijd wat. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ardennen, Pasen, Sneeuw

Bericht door Ronald »

Leuke winterse reportage! Wat voor kaartjes gebruik je trouwens voor België? Een Rail-pass of zijn er nog andere (voordelige) mogelijkheden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten