Abellio is naast DB Regio en Nord-Ostsee-Bahn (Veolia) een van de drie kandidaten voor de concessie Marschbahn in Schleswig-Holstein. Deze concessie houdt de RE-verbinding Hamburg - Westerland/Sylt in. De nieuwe vervoerder moet het leaseverdrag van de maried-pair-rijtuigen overnemen van de bestaande vervoerder en krijgt de beschikking over nieuwe locomotieven uit een pool van de deelstaatregering.
Bron: Zughalt
Abellio kandidaat voor Marschbahn-concessie
Abellio kandidaat voor Marschbahn-concessie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Abellio kandidaat voor Marschbahn-concessie
Er zijn zeer sterke geruchten dat DB Regio deze concessie gaat winnen. Abellio zou tweede geworden zijn en de NOB, de huidige vervoerder, zou laatste zijn geworden: http://www.shz.de/lokales/sylter-rundsc ... 30116.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Abellio kandidaat voor Marschbahn-concessie
Toch apart dat de DB zich wel als zichzelf kan inschrijven voor een concessie, maar als in Nederland de ns hetzelfde zou doen er moord en band geschreeuwd word.
Ik heb geen onderschrift
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Abellio kandidaat voor Marschbahn-concessie
Wat noem jij 'als zichzelf', is DB Regio geen dochteronderneming?
NS schrijft vaak genoeg in als zichzelf zonder dat daar grote ophef over is.
NS schrijft vaak genoeg in als zichzelf zonder dat daar grote ophef over is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten