Het grote computertopic! #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door STF »

Zoals ik al zei; echt nagenoeg alles staat op slot, tegen bijbetaling vrij te krijgen.
De abonnementen tot en met 18 Mbit downloadsnelheid hebben echter (op een enkele uitzondering na) al dat soort poorten gewoon gratis open, maar de zwaardere abonnementen hebben dat dus niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

STF schreef:Poort 10000 staat ook geblokkeerd, eigenlijk zo'n beetje elke mogelijke poort die je maar kunt bedenken.
Alles wat niet official is in deze tabel: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TC ... nown_ports hoort niet geblokkeerd te zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Dank voor de link. Een familielid van mij zocht hier een weekje geleden nog te vergeefs naar.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door STF »

Ik heb eens de twee belangrijkste problemen die wij met die router van het gastennetwerk hebben zo eens in Google ingetypt, verschillende forums en websites worden getoond waar (vrijwel) precies diezelfde klacht(en) over dit merk en model op staan. Gelukkig maar, want normaal gesproken lijken wij altijd de enige met een bepaald probleem te zijn.

Toch is er afgezien van die router ook nog iets anders aan de hand volgens mij, maar wat... Bijvoorbeeld af en toe direct de melding "Kan geen verbinding met dit netwerk maken." te zien krijgen maar bij ongeveer de derde of vier poging toch wel ineens werken, dat speelt bij minstens twee à drie access-points en was vorig jaar al zo toen we deze router nog helemaal niet hadden.
Of het dal hier nou te "vervuild" is met al die WiFi-signalen...??? Bij het bungalowpark heb ik voor zover ik weet zulk soort meldingen nog nooit te zien gekregen en betreft precies dezelfde access-points en configuratie.
Als je daar echter naar andere WiFi-signalen laat zoeken krijg je geloof ik maar hooguit twee zwakke signalen van omliggende huizen, verder totaal niets. Hier bij ons een aantal van zo rond de 25; andere horecabedrijven, buren, etc.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Heb je al eens met een wifi-meter gekeken welke netwerken op welk kanaal zitten? Zijn leuke apps voor je telefoon voor, iOS is er niet zo heel goed in trouwens, een high-end Android-toestel is aangeraden vanwege de kwaliteit van je chipset. Een telefoon werkt meestal beter dan een laptop omdat je daar vaak afhankelijk bent van brakke drivers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door STF »

Ze zitten bijna allemaal op kanaal 1, daarom gebruiken wij dat nummer zelf niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Geert »

STF schreef:Toch is er afgezien van die router ook nog iets anders aan de hand volgens mij, maar wat... Bijvoorbeeld af en toe direct de melding "Kan geen verbinding met dit netwerk maken." te zien krijgen maar bij ongeveer de derde of vier poging toch wel ineens werken, dat speelt bij minstens twee à drie access-points en was vorig jaar al zo toen we deze router nog helemaal niet hadden.
Ik weet niet precies welke software je moet nemen (zeker niet voor Windows) maar je kunt volgens mij wel zien of er veel wifi-pakketjes met fouten zijn ontvangen. Als er heel veel foute pakketjes tussen zitten kun je waarschijnlijk geen verbinding maken, en een groot aantal wifi-netwerken in de buurt kan er de oorzaak van zijn (of een storingsbron zoals een magnetron).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

WireShark werkt daar prima voor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door STF »

Oke bedankt voor de tip.

In zal in ieder geval access-point 1A en 1B wat uit elkaar proberen te hangen, want juist die twee lijken de meeste problemen te hebben.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Geert »

deadlock schreef:WireShark werkt daar prima voor.
Wireshark heeft toch alleen zin als je al een werkende connectie hebt? Ik bedoelde eigenlijk specifiek het radioverkeer zelf, alhoewel corrupte/missende UDP/TCP pakketjes ook een goede indicatie kunnen geven.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door webguy »

Wireshark laat geloof ik wel resends/failures/etc zien op TCP niveau
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Wireshark heeft toch alleen zin als je al een werkende connectie hebt? Ik bedoelde eigenlijk specifiek het radioverkeer zelf, alhoewel corrupte/missende UDP/TCP pakketjes ook een goede indicatie kunnen geven.
Ja het is wel voor gevorderden maar je kan met een beetje handigheid eenvoudig de hoeveelheid retransmitverzoeken zien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Thom91 »

Waarom zijn er zo weinig beamers 16:9 en doet powerpoint standaard 16:9 powerpoints maken..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door webguy »

Beeldschermen zijn tegenwoordig 16:9 maar beamers lopen achter...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Niet alleen beamers, presentaties met scrollbalken in Lync zijn ook altijd zo ontzettend handig maar niet heus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door STF »

Een paar dagen geleden heeft de fabrikant van de router een firmware-update uitgebracht, daarmee lijken (tot op heden) de problemen opgelost, behalve dan dat een van de access-points echt voortdurend storing heeft (gemiddeld een keer per uur).
Zowel de leverancier als ik begrijpen er echt niets meer van.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Vijf verschillende access-points
-Drie verschillende voedingen
-Andere antenne
-Andere antennekabel
-Andere netwerkkabel
-Andere bliksembescherming en gewijzigde aarding
-Alle mogelijke kanalen van laag tot hoog en automatisch
-Alle mogelijke zendsterktes van zwak tot sterk en automatisch
-Aangesloten op een andere router (die nog nooit problemen had)
-De access-points die in de buurt hangen enkele uren uitgeschakeld

Het helpt allemaal niets, daardoor zitten de kampeerplaatsen 1 t/m 10 om de haverklap zonder internet en de andere (storingsvrije) access-points zijn veelal net iets te ver weg om verbinding mee te maken.
Het stomme is dat juist op deze locatie van dit ontzettende probleemgeval ooit in juni 2007 de allereerste access-point kwam te hangen, die werkte geheel storingsvrij tot in mei 2009 de bliksem bij de overburen insloeg. Vervangen door hetzelfde model, welke ook prima functioneerde, tot augustus vorig jaar de stekkerpennen van de adapter af begonnen te vallen (de kunststof vergrendeling was half verpulverd), met regelmatig stevig aandrukken heeft ie het nog de rest van seizoen 2014 weten vol te houden. Sinds er dit jaar een nieuwe access-point op dat punt hangt is de ellende begonnen.

Ik zat net zelf vanaf ongeveer 2.00 uur te internetten via dat probleemgeval, tot 3.05 uur niets aan de hand, daarna begon het tot 3.10 uur al een beetje te haperen (internetpagina's kwamen te traag binnen), even later was het helemaal over, wel ontvangst en een kloppend IP-adres maar je hebt er niets aan, werkt niet. Al maak je tien keer opnieuw WiFi-verbinding, het helpt niets.

Na het weekend ga ik een andere access-point de hoek om verplaatsen, zodat die tien kampeerplaatsen tenminste daar nog verbinding mee kunnen maken. Ik weet zo langzamerhand echt niets anders meer te verzinnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Aha ... behalve een grasmaaiersoap hebben we nu ook een computersoap uit Luxemburg :wink: .

Het is me wat op die camping daar :? .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Hainje »

Die computersoap was er anders al eerder dan de grasmaaiersoap hoor KM46 ;).
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Zo, nieuw printertje ook weer geïnstalleerd. Doet 't goed en ook wel handig voor sommige gevallen dat ik nu ook vanaf m'n mobiel en tablet kan printen :P Al vraag ik me af hoe vaak ik die specifieke optie nu echt ga gebruiken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Fijn dat er steeds meer informatie op het internet via PDF - bestanden beschikbaar is. Maar is het vervolgens wel een ramp om dezelfde PDF - bestanden te converteren naar bijvoorbeeld een Word bestand :? .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Thom91 »

Adobe Reader DC heeft dat standaard ingebouwd zag ik laatst.

Waarom zou je verder de informatie weer in Word willen hebben als het al in de PDF staat?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Om diverse reden. Onder andere het maken van een boekje / website.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Adobe Reader DC heeft dat standaard ingebouwd zag ik laatst.
Dat heb ik inderdaad ook gezien ja. Maar het kan alleen online. En ik hou er niet zo van om bewerkingen online te doen terwijl het ook gewoon offline op je eigen computer moet kunnen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Thom91 »

Zo ver was ik niet eens gekomen, je moet er inderdaad voor betalen :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door ODRAIL »

Zover was ik wel gekomen. En ik ben (in het verleden) wel eens opzoek gegaan naar conversie software hiervoor. Maar de meeste programma's doen het alleen online of je moet een duur programma kopen :? .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 121 gasten