Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Meer bussen in Zeeland tot eind augustus

MIDDELBURG - De aangepaste dienstregeling voor het busvervoer in Zeeland wordt met 1,5 maand verlengd. Dat heeft het dagelijks provinciebestuur besloten. De provincie heeft fors bezuinigd op het busvervoer.

Meer bussen
Daardoor rijden er sinds 1 maart minder bussen door de provincie. Vanwege de vele protesten besloot de provincie de grootste knelpunten op te lossen en meer bussen in te zetten. Die oplossingen zouden aanvankelijk gelden tot 12 juli.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2015 ... Vodyvntmko

Er wordt dus gewerkt aan een nieuwe dienstregeling door Connexxion en de provincie voor de periode na 30 augustus.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ezra schreef:
Hendrik schreef:Dat zou betekenen dat Van Oeveren dit busnummer heeft hergebruikt. Want de O408 die vroeger onder dit nummer reed, is allang weg bij Van Oeveren...
Nee, hoor:
http://vanoeveren.nl/busbedrijf/wagenpark.php
Die lijst met bussen komt uit 2012, want de 92 en 93 staan er nog niet op. Overigens heeft de 63 afgelopen maand nog een apk keuring gehad.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Die lijst is inderdaad nogal verouderd...
De Van Oeveren 63 is bij Verschoor Reizen beland (al weet ik niet of ie daar nog rijdt).
Ook de op de website vermelde 57, 58, 61, 64, 65 en 66 rijden niet meer bij Van Oeveren. Ik weet niet van elke bus waar ie beland is. Wel weet ik dat er een aantal bij AMZ terechtgekomen zijn.
EDIT: Nu ben ik misschien iets te enthousiast met nummertjes... :wink: Hoe dan ook: de Van Oeveren-website is echt niet meer actueel! :P
Laatst gewijzigd door Hendrik op ma 18 mei 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Die lijst is inderdaad nogal verouderd...
De Van Oeveren 63 is bij Verschoor Reizen beland (al weet ik niet of ie daar nog rijdt).
Ook de op de website vermelde 57, 58, 61, 64, 65 en 66 rijden niet meer bij Van Oeveren. Ik weet niet van elke bus waar ie beland is. Wel weet ik dat er een aantal bij AMZ terechtgekomen zijn.
Volgens mij rijden de 58 en de 64 nog. De 66 stond afgelopen vrijdag nog bij een chauffeur van van oeveren in Bruinisse.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Ik denk dat ik inderdaad te veel nummertjes in mijn post heb gezet... ;-)
En eigenlijk hoop ik ook dat ik ongelijk heb, want vooral de 58 (een O405G) blijft een mooie bus! *bus*
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:Ik denk dat ik inderdaad te veel nummertjes in mijn post heb gezet... ;-)
En eigenlijk hoop ik ook dat ik ongelijk heb, want vooral de 58 (een O405G) blijft een mooie bus! *bus*
De 66 heb ik vorige maand nog via ovzoeker op lijn 628 gezien. 628 wordt bij mijn weten door Van Oeveren en Cxx zelf gereden. Via ovzoeker ben ik ook al enige tijd op zoek naar Van Oeveren 58.....
Mochten er overigens mensen zijn die graag een keer een rit in een o405G willen maken. TCR 398 rijdt s'ochtends om 08.20u vanuit Oosterhout op lijn 625 richting Breda.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ezra schreef:
Hendrik schreef:Ik denk dat ik inderdaad te veel nummertjes in mijn post heb gezet... ;-)
En eigenlijk hoop ik ook dat ik ongelijk heb, want vooral de 58 (een O405G) blijft een mooie bus! *bus*[/quote
De 66 heb ik vorige maand nog via ovzoeker op lijn 628 gezien. 628 wordt bij mijn weten door Van Oeveren en Cxx zelf gereden. Via ovzoeker ben ik ook al enige tijd op zoek naar Van Oeveren 58.....
Mochten er overigens mensen zijn die graag een keer een rit in een o405G willen maken. TCR 398 rijdt s'ochtends om 08.20u vanuit Oosterhout op lijn 625 richting Breda.
Ik heb de 58 laatst nog op lijn 631 gezien, maar meestal een citaro (g) of een integro.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door dennistd »

Bee schreef:In 1951 is de concessie voor Schouwen-Duiveland waar Van Oeveren het busvervoer verzorgde aan de RTM gegeven, in ruil daarvoor is een contract voor honderd jaar afgesloten dat Van Oeveren (een deel van) het vervoer in dit gebied mag verzorgen voor de RTM en haar rechtsopvolgers (ZWN, Connexxion).
Hoe zou dat gegaan zijn als Syntus gewonnen zou hebben? Dat is immers geen rechtsopvolger van de RTM, en heeft dan ook niks met een contract uit 1951 te maken lijkt me.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SuperGhost »

Daarnaast: hoe houdbaar is een 100-jarige concessie juridisch gezien? Zo lang mag een concessie toch niet zijn?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

SuperGhost schreef:Daarnaast: hoe houdbaar is een 100-jarige concessie juridisch gezien? Zo lang mag een concessie toch niet zijn?
Het is in principe ook geen 100-jarige concessie, maar een 100-jarig contract om een deel van het ov op schouwen-Duiveland te mogen verzorgen.
Aangezien syntus geen rechtsopvolger van de rtm is, had syntus geen reden gehad om van oeveren als onderaannemer in dienst te nemen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ik heb net met van oeveren gebeld en bus 63 is niet van van oeveren. Ik ga nu naar AMZ bellen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Hij is ook niet van AMZ. Ik ben vanmiddag toch in Middelharnis dus ik ga even kijken.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Voor de liefhebbers: Voertuig 66 rijdt nu op lijn 628 richting Westenschouwen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Extra maatregelen busvervoer tot eind augustus verlengd

MIDDELBURG - Zeeland krijgt eind augustus een definitieve dienstregeling voor het openbaar vervoer. Die regeling loopt door december 2016. Mogelijk worden nog wat onrendabele buslijnen geschrapt.

In maart besloot het dagelijks provinciebestuur de toen net ingevoerde dienstregeling met extra busritten uit te breiden om knelpunten op te lossen. Daarvoor was tot medio juli geld gereserveerd. Gedeputeerde Staten stellen nu voor die dienstregeling door te laten lopen tot 30 augustus. Dat kost bijna 80.000 euro. De verlenging geldt niet voor de scholierenlijnen, want die rijden niet in de vakantie.

Eind augustus komt Connexxion op basis van een evaluatie van de huidige dienstregeling met een nieuwe. Normaal gesproken wijzigen dienstregelingen één keer per jaar, op de tweede zondag in december, maar deze loopt dan door tot december 2016.

Bron: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/e ... -1.4934035
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ik weet dat ie hier niet thuishoort, maar toch voor de liefhebbers, tcr 399 ( een o405gn) nu op lijn 639 richting ouddorp
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Hoe durf je iets over Goeree-Overflakkee in een topic over Zeeland te zetten... :lol:
Er rijdt trouwens wel vaker een O405GN op deze lijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

@ henk1234: Hadje nog opvallende (Zeeuwse) bussen in Middelharnis gezien gisteren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Nee, gisteren reed de 602 alleen om 13:05, omdat de andere school dan eerder uit is. En toen zat ik in een lokaal waarvandaan ik de bushalte niet kon zien. Overigens wel de 9144 op lijn 631. normaal rijdt daar alleen maar van oeveren materieel en al helemaal geen cxx geledes
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Hoe durf je iets over Goeree-Overflakkee in een topic over Zeeland te zetten... :lol:
Er rijdt trouwens wel vaker een O405GN op deze lijn.
Ik had ze al een tijd niet meer gezien, volgens mij omdat ze ergens in brabant zitten, en normaal rijdt er volgens mij alleen op dinsdag geleed materieel.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Van Oeveren heeft inmiddels een bus in de Door Zeeland huisstijl *bus*
Afbeelding
Bron http://www.facebook.com/zeeuwseovbussen

En ook buurtbusvereniging Oost-Zeeuws-Vlaanderen heeft een nieuw busje en dito huisstijl
Afbeelding
PZC.nl
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Ziet er netjes uit! :pos:
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

Mr-W schreef:Van Oeveren heeft inmiddels een bus in de Door Zeeland huisstijl *bus*
Afbeelding
Bron http://www.facebook.com/zeeuwseovbussen

En ook buurtbusvereniging Oost-Zeeuws-Vlaanderen heeft een nieuw busje en dito huisstijl
Afbeelding
PZC.nl
Ziet er netjes uit, alleen jammer dat ze die onderste groene lijn niet door hebben getrokken over de bumper heen. En ik mis eigenlijk de van Oeveren logo's aan de voorkant.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Het ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd of de Interliner-bussen (met name de 75, 76 en 77) ook deze kleurstelling krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Springer schreef:Ziet er netjes uit, alleen jammer dat ze die onderste groene lijn niet door hebben getrokken over de bumper heen.
Eensch, maar goed, Eerste Wereld Problemen zullen we maar zeggen. :p
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Van oeveren 90 is ook bestickerd
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten