Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Lijn 133 wordt niet doorgetrokken naar Rotterdam zuidplein omdat het traject Dirksland - Middelharnis - Oude-Tonge - Rotterdam R-Net wordt. En om nou naast een R-Net lijn ook nog lijn 133 te laten rijden lijkt mij een beetje overdreven.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Gekko123, zie mijn eerdere reacties. Heel ZWN wordt dalijk van Connexxion. Zij worden concessiehouder in Zeeland, Voorne-Putten en HGWO. Lijn 136 wordt gewoon lijn 133 van Middelburg via Oude-Tonge naar Zuidplein... en alle concessiegarages leveren 33% van het materieel!Gekko123 schreef:Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Traject 133 Middelburg - Oude Tonge blijft zoals het is, er komt een snelle overstap en het andere trajectdeel Oude-Tonge- Zuidplein lijn 133 wordt R-NET. Niets is onmogelijk!OV Hoekschewaard schreef:Lijn 133 wordt niet doorgetrokken naar Rotterdam zuidplein omdat het traject Dirksland - Middelharnis - Oude-Tonge - Rotterdam R-Net wordt. En om nou naast een R-Net lijn ook nog lijn 133 te laten rijden lijkt mij een beetje overdreven.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik denk niet dat lijn 130 nog blijft bestaan.Meltrain schreef:Wat in elk geval zeker is, is dat de lijn(en) Rotterdam - Oude Tonge - Dirksland onderdeel van R-Net worden (met in elk geval in de spits een sneldienst die niet via Oude Tonge rijdt), maar of er ook nog verder wordt gereden naar Ouddorp (eventueel in een lagere frequentie) en of lijn 130 (dus via Heinenoord) blijft bestaan, is nog niet eens zeker.
Maar ook ik ben heel benieuwd naar de vervoerplannen van Connexxion.
Zou dit ook de eerste concessiewisseling sinds tijden worden waar geen rechtszaak aan te pas hoeft te komen? :X
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Grappig dat ik dat eerder vroeg en toen een slecht antwoord kreegBusFreakRotterdam schreef:Gekko123, zie mijn eerdere reacties. Heel ZWN wordt dalijk van Connexxion. Zij worden concessiehouder in Zeeland, Voorne-Putten en HGWO. Lijn 136 wordt gewoon lijn 133 van Middelburg via Oude-Tonge naar Zuidplein... en alle concessiegarages leveren 33% van het materieel!Gekko123 schreef:Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Kan, het zou veel leuker zijn als er een gecombineerd lijnennet zou ontstaan met nieuwe lijnen(die nog wel dezelfde oude haltes en routes aandeden voor de bewoners) en niet zomaar bezuinigd wordt en er zomaar belangrijke punten worden weggeknipt.BusFreakRotterdam schreef:Traject 133 Middelburg - Oude Tonge blijft zoals het is, er komt een snelle overstap en het andere trajectdeel Oude-Tonge- Zuidplein lijn 133 wordt R-NET. Niets is onmogelijk!OV Hoekschewaard schreef:Lijn 133 wordt niet doorgetrokken naar Rotterdam zuidplein omdat het traject Dirksland - Middelharnis - Oude-Tonge - Rotterdam R-Net wordt. En om nou naast een R-Net lijn ook nog lijn 133 te laten rijden lijkt mij een beetje overdreven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Het is nu definitief de gunning gaat naar Connexxion. Arriva gaat de hoeksewaard verlaten.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Connexxion is definitief de nieuwe concessiehouder voor de busconcessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee. Vorige week verstreek de termijn waarbinnen partijen bezwaar konden aantekenen tegen het gunningsbesluit van de provincie. Niemand heeft van deze mogelijkheid gebruik gemaakt.
In de komende periode worden voorbereiding getroffen voor de start van de nieuwe concessie. Die gaat in per 13 december 2015. Connexxion, Arriva (de huidige concessiehouder) en de provincie spannen zich in om tot een soepele overgang van de concessie te komen.
Vernieuwingen
De nieuwe concessie is aan Connexxion verleend voor een periode van 8 jaar, met een verlengingsoptie van nog eens 2 jaar. Nieuw in de concessie is onder andere de lancering van R-net op de corridor Dirksland-Middelharnis/Sommelsdijk-Oude Tonge-Rotterdam Zuidplein, gratis Wifi op alle bussen en de inzet van een aantal zero-emissiebussen die op waterstof rijden. Met inbegrip van de verlengingsoptie is de totale waarde van de nieuwe concessie circa €200 miljoen.
Bron: Persbericht provincie Zuid-Holland
In de komende periode worden voorbereiding getroffen voor de start van de nieuwe concessie. Die gaat in per 13 december 2015. Connexxion, Arriva (de huidige concessiehouder) en de provincie spannen zich in om tot een soepele overgang van de concessie te komen.
Vernieuwingen
De nieuwe concessie is aan Connexxion verleend voor een periode van 8 jaar, met een verlengingsoptie van nog eens 2 jaar. Nieuw in de concessie is onder andere de lancering van R-net op de corridor Dirksland-Middelharnis/Sommelsdijk-Oude Tonge-Rotterdam Zuidplein, gratis Wifi op alle bussen en de inzet van een aantal zero-emissiebussen die op waterstof rijden. Met inbegrip van de verlengingsoptie is de totale waarde van de nieuwe concessie circa €200 miljoen.
Bron: Persbericht provincie Zuid-Holland
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
wat gaat Connexxion voor soort bussen bestellen, ben daar wel benieuwd naar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dat is nog niet bekendgemaakt.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Eindelijk een aanbesteding zonder rechtszaken. :D
Mooi dat Connexxion nu voldoende tijd heeft om de bussen te bestellen en de vervoerplannen uit te werken.
Mooi dat Connexxion nu voldoende tijd heeft om de bussen te bestellen en de vervoerplannen uit te werken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Waarschijnlijk Citea'sHendrik schreef:Dat is nog niet bekendgemaakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
ArrivaBas, ik denk niet dat Connexxion nog in de stemming van Citea´s zit. Ik denk dat ze de hele regio gewoon een kleurtje gaan geven. Dus dat houdt in dat het gewoon (Spijkenisse)grijs of (Zeeland)wit gaat worden met een opschrift erop van Connexxion of die nieuwe Zeeland uitstraling.
Maar het is wel een goede suggestie omdat er door Arriva eerst met Ambassadors reed. Dus dat Connexxion het nu gaat opvolgen door middel van Citea´s, is geen stomme gedachte. Voor de normale streek althans.
Maar voor de R-net kan het gewoon waar zijn wat hij zegt. Als een groot deel niet op waterstof gaat rijden.
Maar ik zelf denk dat ze voor Iveco Crossway´s gaan. En zelf hoop ik dat ze voor de Man Lion´s City LE gaan zodat in Rotterdam voor een groot deel met MAN wordt gereden.
Maar het is wel een goede suggestie omdat er door Arriva eerst met Ambassadors reed. Dus dat Connexxion het nu gaat opvolgen door middel van Citea´s, is geen stomme gedachte. Voor de normale streek althans.
Maar voor de R-net kan het gewoon waar zijn wat hij zegt. Als een groot deel niet op waterstof gaat rijden.
Maar ik zelf denk dat ze voor Iveco Crossway´s gaan. En zelf hoop ik dat ze voor de Man Lion´s City LE gaan zodat in Rotterdam voor een groot deel met MAN wordt gereden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Aan de andere kant: dat er nauwelijks geboden is en er van de bezwaarmogelijkheid helemaal geen gebruik is gemaakt zegt ook wel wat over de commerciële interesse voor deze concessie.Meltrain schreef:Eindelijk een aanbesteding zonder rechtszaken. :D
Mooi dat Connexxion nu voldoende tijd heeft om de bussen te bestellen en de vervoerplannen uit te werken.
Voor wat betreft de bussen: ik heb het programma van eisen niet paraat maar volgens mij worden er - op die waterstofbussen na - geen bijzondere dingen geëist voor wat betreft de aandrijving of de kleur. Dan kan het in principe elke standaard low-entry bus zijn, waarbij het dan voornamelijk afhangt van a) de kosten en b) de beschikbaarheid. Een huisstijl zoals in Zeeland is sowieso niet van toepassing want de Hoeksche Waard en Goeree-Flakoverkee zijn Zuid-Holland.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Die variant heb ik nog nooit gezien...nvdw schreef:Goeree-Flakoverkee
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik had niet aan de MAN Lion's City's gedacht. dan wordt het de TÜ.OmniLezer schreef:ArrivaBas, ik denk niet dat Connexxion nog in de stemming van Citea´s zit. Ik denk dat ze de hele regio gewoon een kleurtje gaan geven. Dus dat houdt in dat het gewoon (Spijkenisse)grijs of (Zeeland)wit gaat worden met een opschrift erop van Connexxion of die nieuwe Zeeland uitstraling.
Maar het is wel een goede suggestie omdat er door Arriva eerst met Ambassadors reed. Dus dat Connexxion het nu gaat opvolgen door middel van Citea´s, is geen stomme gedachte. Voor de normale streek althans.
Maar voor de R-net kan het gewoon waar zijn wat hij zegt. Als een groot deel niet op waterstof gaat rijden.
Maar ik zelf denk dat ze voor Iveco Crossway´s gaan. En zelf hoop ik dat ze voor de Man Lion´s City LE gaan zodat in Rotterdam voor een groot deel met MAN wordt gereden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Wat ik gehoord heb waarom arriva niet gewonnen heeft is dat het bod van de provincie te laag vonden. En daarom om niet in hoger beroep gaan.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Arriva heeft extra geld aan de provincie gevraagd voor de nieuwe concessie. Daarom heeft de provincie besloten het bod van Arriva niet eens te beoordelen.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik hoorde van een chauffeur iets over 13 meter crossway's voor r-net
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik heb veel gehoord in m'n tijd op flakkee, maar dit?Hendrik schreef:Die variant heb ik nog nooit gezien...nvdw schreef:Goeree-Flakoverkee
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik denk ook dat het crossway's worden.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
in IJsselmond en Zeeland rijden ze ook.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Maar ik vraag me één ding af.
Waar vinden ze nou een Streekbus die op Waterstof rijdt en geschikt is voor lange afstanden(lijn 396).
(Eentje die gelijk is aan en Scania, Volvo of Ivecobus)
De meeste(enige) bussen die op waterstof rijden, zijn stadsbussen.
Dat valt best tegen of niet.
Waar vinden ze nou een Streekbus die op Waterstof rijdt en geschikt is voor lange afstanden(lijn 396).
(Eentje die gelijk is aan en Scania, Volvo of Ivecobus)
De meeste(enige) bussen die op waterstof rijden, zijn stadsbussen.
Dat valt best tegen of niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Denk dat we het maar even af moet wachten, is waarschijnlijk beter dan elk te bedenken bustype maar op te noemen. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Misschien zijn die busjes bedoeld voor de lijntjes naar Oud-BeijerlandOmniLezer schreef:Maar ik vraag me één ding af.
Waar vinden ze nou een Streekbus die op Waterstof rijdt en geschikt is voor lange afstanden(lijn 396).
(Eentje die gelijk is aan en Scania, Volvo of Ivecobus)
De meeste(enige) bussen die op waterstof rijden, zijn stadsbussen.
Dat valt best tegen of niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten