Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Daniel »

't was even denken waar ik de verplichte vrije vrijdag na Hemelvaartsdag eens heen zou gaan, maar uiteindelijk viel de keuze op de omgeving van Arnhem. Werd toch maar eens tijd om wat ideetjes qua fotolocaties die ik ten tijde van de OVNL-meeting afgelopen jaar had opgedaan eens in de praktijk te gaan brengen. En daarnaast had ik nog wat veranderingen überhaupt niet in beeld.

Als eerste ging het even een stukje omhoog waar ik lijn 2 op weg naar z'n eindpunt in Hoogkamp trof...
Afbeelding
Breng 5237 - Arnhem, Izaak Evertslaan

Naast Breng komt ook Syntus met diverse lijnen Arnhem in, zoals hier over de Amsterdamseweg fraai door 't groen...
Afbeelding
Syntus 5103 - Arnhem, Amsterdamseweg

En dan wordt het tijd voor de plekjes waar ik nog niet echt vaak geweest was. De buurt die naast opstelterrein Arnhem Berg ligt is, what's in a name, best heuvelachtig. En aldaar kon lijn 9 die de Veluwestraat afdaalt vastgelegd worden...
Afbeelding
Breng 5237 - Arnhem, Veluwestraat

De tegemoetkomende bus trof ik op een wat vlakker plekje al verraad de achtergrond wel dat het hier helemaal niet zo vlak is in de omgeving...
Afbeelding
Breng 5361 - Arnhem, Noordelijke Parallelweg

Arnhem werd daarna verruild voor Oosterbeek. En meestal zie je daarvandaan toch vooral plaatjes als deze langskomen, want tja, die lange rechte weg door het dorp heen waar het meeste rijdt is natuurlijk wel makkelijk...
Afbeelding
Breng 5216 - Oosterbeek, Utrechtseweg

De mooiere plaatjes zijn echter juist te maken in Oosterbeek-Laag waar alleen lijn 51 doorheen rijdt. En mooie plekjes hebben soms ook wel van die onhandig lange straatnamen...
Afbeelding
Breng 5430 - Oosterbeek, Jhr. Nedermeijer van Rosenthalweg

Helemaal aan de rand van Oosterbeek, zo'n beetje in de uiterwaarden van de Rijn, ligt ook nog een mooi klein oud kerkje. Toepasselijk genoeg net halte "Oude Kerk" gepasseerd trof ik daar alweer lijn 51 in een best fraai decor...
Afbeelding
Breng 5401 - Oosterbeek, Benedendorpsweg

Eerst dacht ik daarna nog door Doorwerth heen te gaan om daarna de Rijn over te steken, maar de mogelijkheid een stukje af te snijden liet ik niet onbenut. Werd even muntjes tellen dus en gelukkig wist ik nog een euro bij elkaar te verzamelen zodat met het Drielse Veer over te steken. Helaas miste ik het pontje net dus was er aan de overkant wat meer tijd die dan maar gebruikt werd om eerst even lijn 53 in het dorpje Driel zelf op te zoeken. In de vertragingstijd van de bus was helaas het fotomotiefje weggewandeld dus jullie zullen het met één koe in de compositie moeten doen :P
Afbeelding
Breng 5359 - Driel, Dorpsstraat

Terug naar de dijk ging het vervolgens want de route langs de Rijn van lijn 36 doet het wel leuk voor de foto. Ik zal er maar even bij zeggen dat de Rijn dus links in beeld ligt want het was nogal laag water dus echt zien doe je 'm niet...
Afbeelding
Breng 5383 - Driel, Drielse Rijndijk

Nou loopt de Rijn even verderop wat dichter langs de dijk, dus in beeld kwam 'ie alsnog samen met de volgende bus 36. En tja zo'n toevalstreffer als op dat Haagse plaatje wat ik gisteren elders al postte had ik hier niet. Jammergenoeg kwam de trein net een paar minuten later langs...
Afbeelding
Breng 5386 - Elden, Drielse Rijndijk

En dan maar weer iets "nieuws" want veel plaatjes op het nieuwe stuk van trolleylijn 2 had ik nog niet...
Afbeelding
Breng 5248 - Arnhem, Sint Gangulphusplein

Nu lijn 53 is ingekort wordt de verbinding tussen Het Duifje en Kronenburg door de nieuwe lijn 11 verzorgt en die rijdt met klein materieel. Zodoende zijn deze schattige busjes nu ook binnen Arnhem te vinden...
Afbeelding
Breng 1036 - Arnhem, Koppelstraat

Elders in Arnhem-Zuid was Breng zo aardig de kleur van de passerende bus bijpassend bij de bloesem te laten zijn...
Afbeelding
Breng 5413 - Arnhem, Dovenetellaan

Een best wel bekend plekje in Arnhem voor mij is de Velperweg. Een plek waar qua lijnen het nodige is verandert sinds ik er 10 jaar geleden dagelijks heen mocht voor m'n stage, maar lijn 7 rijdt er nogsteeds...
Afbeelding
Breng 5240 - Arnhem, Velperweg

En ook niet verandert is dat je op de Rosendaalseweg best fraaie plaatjes kunt maken...
Afbeelding
Breng 5212 - Arnhem, Rosendaalseweg

De serie busjes sluit ik dan weer af op een stukje lijn 9 waar ik juist weer nooit eerder een plaatje gemaakt had. Desondanks is 't best een fraai stukje daar op de Onder de Linden...
Afbeelding
Breng 5340 - Arnhem, Onder de Linden

En tot slot ging het dan, om er nog maar eens even van te genieten, per Plan V richting Ede-Wageningen. 'tis ook de trein met de beste aansluiting naar Amersfoort dus dat kwam mooi uit. Hier dus de 947 even voor ik erin zou stappen...
Afbeelding
Plan V 947 (Sprinter 7566 Arnhem - Ede-Wageningen) te Arnhem

En na me bedacht te hebben dat ik zo bijdehand was geweest om nog net in de spits in te checken ging het dan maar weer via de Valleilijn terug naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door isadora »

Over the hills and far away.........................en prachtig weer schildert het decor perfect. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Etienne »

Mooie foto's :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Maurice Hooikammer »

Echt mooi. Maar ja, MAN Lion City is ook erg fotogeniek!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Hendrik »

Mooie reportage! Zeker met al het frisse groen erbij! :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :pos:
Daniel schreef:Jammergenoeg kwam de trein net een paar minuten later langs...
En daar heb je dan weer geen foto van? :wink:
(Die foto van lijn 36 die hier bij hoorde was wel echt heel mooi.)
Maurice Hooikammer schreef:Echt mooi. Maar ja, MAN Lion City is ook erg fotogeniek!
Trolleybussen ook. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Milco »

Mooie foto's weer (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #97: Over heuvels en langs de Rijn

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten