Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

Ederveen schreef:hoeveel mensen er vanuit De Tempel en Blixembosch meereizen is helaas niet duidelijk).
Tussen de eindpunten Barrier en Blixembosch Oost versus de vermelde halte Autowijk en Rooseveltlaan liggen evenveel halten. Namelijk 7.
het geeft dus een goed beeld wat betreft de bezetting.

Tussen station en de vermelde halten vervaagd het beeld.
lijn 1 komt over een gezamelijke as, er zijn uitstappers van WC Woensel etc.

Juist door de de exacte cijfers in de verre wijk. Die in 90% vd gevallen van/naar Station komen/gaan.
Is het raar dat HOV juist zoveel meer krijgt dan de stadslijnen 2 en 4.
Door de frequentie oneerlijk te verdelen krijg je een gevaarlijk fenomeen.
Vervoerder moet duur en geleed materieel aanschaffen dat leeg rondrijdt terwijl de drukke lijn het met minder moet doen.
Door frequenties te eisen die overeenkomen met de VRAAG is er een potentieel gevaar minder
De vervoeder mag meer bieden, maar op = op.
De vervoerder moet welliswaar voldoende capaciteit bieden, maar als concessieverlener moet je ook eerlijk zijn naar de VRAAG. Je kan een pluspakket wensen, maar daar is niets 'plus' aan als het opgaat in zaken die gewoon nodig zijn voor een fatsoenlijk ov.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Maar ik denk dat het schema wel degelijk aangeeft dat lijn 1 een belangrijke lijn is! Lijn 1 heeft weliswaar minder reizigers uit de Achtse Barrier en minder reizigers dan lijn 2, maar tussen Artoislaan en Gildelaan blijft het aantal reizigers op lijn 1 flink groeien, ook al deelt het zijn traject met andere bussen daar.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Ederveen »

Hainje schreef:
Ederveen schreef:
Mr-W schreef:de A24(Westparallel) te rijden.
Ik ben benieuwd hoe je bij A24 komt, aangezien dat een nog niet aangelegd stuk snelweg tussen Vlaardingen en Rozenburg is. Dus niet echt in de buurt:

http://www.wegenwiki.nl/A24_(Nederland)
Deze A24 ligt in België is het verlengde van de N69 in Nederland. :P
Ah je bedoelt de N74, omdat het niet een 'echte' snelweg is. Ik dacht dat het (tegenwoordig?) in België gebruikelijker was de E-nummers te gebruiken voor hun autosnelwegen in plaats van de A-nummers trouwens?
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Ederveen »

huibf schreef:
Ederveen schreef:hoeveel mensen er vanuit De Tempel en Blixembosch meereizen is helaas niet duidelijk).
Tussen de eindpunten Barrier en Blixembosch Oost versus de vermelde halte Autowijk en Rooseveltlaan liggen evenveel halten. Namelijk 7.
het geeft dus een goed beeld wat betreft de bezetting.

Tussen station en de vermelde halten vervaagd het beeld.
lijn 1 komt over een gezamelijke as, er zijn uitstappers van WC Woensel etc.

Juist door de de exacte cijfers in de verre wijk. Die in 90% vd gevallen van/naar Station komen/gaan.
Is het raar dat HOV juist zoveel meer krijgt dan de stadslijnen 2 en 4.
Door de frequentie oneerlijk te verdelen krijg je een gevaarlijk fenomeen.
Vervoerder moet duur en geleed materieel aanschaffen dat leeg rondrijdt terwijl de drukke lijn het met minder moet doen.
Door frequenties te eisen die overeenkomen met de VRAAG is er een potentieel gevaar minder
De vervoeder mag meer bieden, maar op = op.
De vervoerder moet welliswaar voldoende capaciteit bieden, maar als concessieverlener moet je ook eerlijk zijn naar de VRAAG. Je kan een pluspakket wensen, maar daar is niets 'plus' aan als het opgaat in zaken die gewoon nodig zijn voor een fatsoenlijk ov.
Ik begrijp dat lijn 2 over het algemeen een drukke stadslijn is. Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat lijn 2 zou vervangen worden door een 'halve' HOV-lijn die niet meer over de Kloosterdreef zou gaan, maar wel via de Rooseveltlaan naar Blixembosch Oost, hetzelfde verhaal voor 3. Dit was in ieder geval 1 van de vooruitzichten een aantal jaar terug.
Dat de lijn over de Cuyperslaan/Kloosterdreef vervalt ondanks het rendement was ergens wel te verwachten. Ik ben benieuwd hoeveel langer de route over de Boschdijk gaat worden, en in welke route vorm. De Barrierweg is mogelijk, al is het af en toe wat krap (moet geen probleem zijn gezien bijv. een lijn 19 door de Gestelsestraat, of een lijn 5 in een grijs verleden door de Fazantlaan).
In principe blijft de bus grotendeels in de huidige frequentie bestaan over de Rooseveltlaan/Antwerpenlaan, maar dus met grotere omweg naar het station na het Catherina. En ondanks dat aangemoedigd wordt om daar dan over te stappen zullen mensen dat niet graag doen, hoe makkelijk het ook wordt gemaakt voor ze.
Misschien dat er een soort 'lijn 13' verhaal gaat komen om het vervallen van haltes tegen te gaan. Die lijn was in de eerste instantie ingekort tot 't Ven, maar mensen waren het niet eens met het gemis van een bus over de Halvemaanstraat.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door waldo79 »

Ederveen schreef:
Hainje schreef:
Ederveen schreef:
Mr-W schreef:de A24(Westparallel) te rijden.
Ik ben benieuwd hoe je bij A24 komt, aangezien dat een nog niet aangelegd stuk snelweg tussen Vlaardingen en Rozenburg is. Dus niet echt in de buurt:

http://www.wegenwiki.nl/A24_(Nederland)
Deze A24 ligt in België is het verlengde van de N69 in Nederland. :P
Ah je bedoelt de N74, omdat het niet een 'echte' snelweg is. Ik dacht dat het (tegenwoordig?) in België gebruikelijker was de E-nummers te gebruiken voor hun autosnelwegen in plaats van de A-nummers trouwens?
Omdat er in het geheel geen snelweg ligt, gaat het E-nummer ook niet voor. Maar dat is in een discussie over busverbindingen allerminst relevant :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

Rapport gespreksronde met gemeenten Eind 2014. > Kies bij punt 15: -25-JT-Voorzieningenniveau-Openbaar-Vervoer.pdf


Overzicht van de inspraaknotities, van de 'SRE Gemeenten', voor de liefhebbers:

Asten: https://raad.asten.nl/nc/vergaderingen/ ... A6237.html

Bergeijk: http://www.bergeijk.nl/bestuur-en-organ ... 05539.html > kies RIB Openbaar Vervoer aanbesteding

Best: https://best.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc ... B150088%22 [PDF]

Cranendonck: Niets gevonden

Deurne: www.deurne.nl/document.php?m=4&fileid=1277633&f=e5667af3a11c9a08244fee38a37304a0&attachment=0&c=31351 COPY/PASTE de URL (!)

Eersel: Niets gevonden

Eindhoven: http://eindhoven.notudoc.nl/cgi-bin/sho ... rabant.pdf [PDF] / (niet in het aanlever format)

Geldrop: http://raad.geldrop-mierlo.nl/data/verg ... totaal.pdf [PDF] / (niet in het aanlever format)

Gemert-Bakel: http://www.gemert-bakel.eu/gemert-bakel ... d_848.html > Kies bij 10: Inspraakreactie gemeente Gemert Bakel op ontwerp PvE

Heeze-Leende: Niets gevonden

Helmond: http://www.deweblogvanhelmond.nl/wp-con ... ervoer.pdf [PDF]

Laarbeek: Niets gevonden

Nuenen: Niets gevonden

Oirschot: Niets gevonden

Reusel de Mierden: Niets gevonden

Someren: https://raad.someren.nl/nc/vergaderinge ... A6199.html [PDF]

Son en Breugel: Niets gevonden

Valkenswaard: Niets gevonden

Veldhoven: Niets gevonden

Waalre: http://www.waalre.nl/index.php?&simacti ... t_id=12023 Kies: bij punt 15: -25-JT-Format-inspraakreacties-PvE-Openbaar-Vervoer.pdf
Laatst gewijzigd door huibf op zo 17 mei 2015, 17:32, 32 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Raymond »

Eindhoven wil de Airport Shuttle dus op de HOV1 infrastructuur hebben. Verder zie ik bij diverse gemeenten dezelfde zorgen terugkomen (gaat zero-emissie ten koste van het vervoersaanbod; te sterke aandacht voor het kernnet; te weinig mogelijk in plusnet; bushaltes die buiten gebruik dreigen te raken). Geldrop valt me verder vooral op met een voor een kleine gemeente behoorlijk uitgewerkt voorstel wat mij het overwegen zeker waard lijkt. Hopelijk doet de provincie er wat mee.

Reactie Best: https://best.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc ... B150088%22 [PDF]
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

Raymond schreef: Reactie Best: https://best.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc ... B150088%22 [PDF]
Ik heb 'm toegevoegd aan het overzicht
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Ik kan Waalre en Gemert-Bakel niet openen :(

Verder leuke documentjes. Het is grappig om te zien hoe bijna elke gemeente liever ziet dat de huidige situatie gehandhaafd blijft.

EDIT: Waalre nu wel
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Mr-W »

Gemeente Boekel gaat ook nog een reactie sturen en heeft dit op hun website staan.
Boekel.nl schreef:Op basis van actuele reizigersinformatie heeft de provincie een voorstel gemaakt. Voor Boekel betekent dit voorstel voorlopig dat voor lijn 121 (Uden-Eindhoven) de avondbus in het weekend en op zon- en feestdagen geschrapt kan worden.
Laat uw stem horen!
De gemeente Boekel wil voor 18 mei een zienswijze indienen, maar is benieuwd welke studenten of bezoekers in het weekend na 18.00 uur de bus gebruiken.
Komt u door het mogelijk schrappen van de avondbus in het weekend en op feestdagen in de problemen? Laat het ons weten of stuur zelf een reactie naar de Provincie! ovaanbesteding@brabant.nl.

St. Agathaplein 2
5427 AB Boekel
Tel. (0492) 326800
Fax (0492) 324495
info@boekel.nl
Ik mis eerlijk gezegd nog iets van de Gemeente Uden en de Gemeente St Anthonius en Boxmeer, naast de bovengenoemde Voormalig SRE gemeentes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door fogeltje »

Het zou me niets verbazen als Laarbeek het weer heeft verslapen, net zoals met de grote tussentijdse wijzigingen in 2011. Ik heb me nog steeds niet kunnen verdiepen in het PvE overigens :oops:
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Nieuwe reactie binnen. Niet zo heel interessant, maar voor de volledigheid:

Deurne: http://www.deurne.nl/document.php?m=4&f ... =0&c=31351

En ik kan zien dat gemeente Laarbeek het PvE besproken heeft in een vergadering op 1 mei, maar ik kan verder geen documentje vinden :(
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

Yanaike schreef:Nieuwe reactie binnen. Niet zo heel interessant, maar voor de volledigheid:

Deurne: http://www.deurne.nl/document.php?m=4&f ... =0&c=31351

En ik kan zien dat gemeente Laarbeek het PvE besproken heeft in een vergadering op 1 mei, maar ik kan verder geen documentje vinden :(
Dat zie ik bij meer gemeenten... Enfin nog 2 dagen en dan is de korte inspraakronde voorbij...
Die van Deurne heb ik voor de volledigheid toegevoegd aan het overzichtje. Link moet je copy/pasten.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

De inspraakbrief van het ROB staat online op de website.
De bijlagen zoals de inspraak zijn op te vragen bij hetzelfde bureau.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door fogeltje »

Yanaike schreef:En ik kan zien dat gemeente Laarbeek het PvE besproken heeft in een vergadering op 1 mei, maar ik kan verder geen documentje vinden :(
Waar zie jij dat precies staan? Als je even linkt, dan zoek ik wel even verder. Wellicht kan ik eventueel ook notulen van de vergadering opvragen in het kader van die wet die openheid van bestuur waarborgt of hoe dat ook heet.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Ik weet niet meer zeker of het Laarbeek was, eerlijk gezegd. Terugzoeken levert mij alleen deze link op: http://www.laarbeek.nl/bestuur-en-organ ... n_472.html

Daarin wordt iets OV gerelateerds besproken, maar volgens mij niet helemaal wat we zoeken...
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Bij Laarbeek kan ik overigens ook dit nog vinden:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6505,d.d24

En dan puntje 1.4. Kan ik daaruit opmaken dat ze akkoord zijn met het PvE, of alleen dat ze akkoord zijn met de mogelijkheid tot inspreken? :S

En een reactie (soort van?) van Boekel: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6505,d.d24
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

Yanaike schreef:Ik weet niet meer zeker of het Laarbeek was, eerlijk gezegd. Terugzoeken levert mij alleen deze link op: http://www.laarbeek.nl/bestuur-en-organ ... n_472.html

Daarin wordt iets OV gerelateerds besproken, maar volgens mij niet helemaal wat we zoeken...
Nee, maar de koffie was lekker !
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Yanaike schreef:En ik kan zien dat gemeente Laarbeek het PvE besproken heeft in een vergadering op 1 mei, maar ik kan verder geen documentje vinden :(
Waar zie jij dat precies staan? Als je even linkt, dan zoek ik wel even verder. Wellicht kan ik eventueel ook notulen van de vergadering opvragen in het kader van die wet die openheid van bestuur waarborgt of hoe dat ook heet.
Op die link van Yanaike is helaas geen reactie van de gemeente Laarbeek te vinden -o-
Maar volgens mij worden alle inspraakreacties na het antwoord van de provincie openbaar.

Afbeelding
OPINIE - D66 wil meer ruimte voor pilots om innovatief vraaggestuurd openbaar vervoer te introduceren in de regio Eindhoven.

Voor een aantal buslijnen zouden pilots opgestart moeten worden door de nieuwe vervoerder om met moderne toepassingen vraaggestuurd bussen te laten rijden. Minder lege bussen, minder verspilling, meer flexibiliteit, meer op klantvraag.

Doelstellingen
De D66-fracties van Provinciale Staten en de gemeenteraden uit de regio Eindhoven, zijn blij met een aantal doelstellingen uit het programma van eisen zoals hoogwaardig openbaar vervoer in het stedelijk gebied, bereikbaarheid landelijk gebied in stand houden en reductie van de milieubelasting van bussen.

Maar de doelstelling van vraaggestuurd openbaar vervoer wordt onvoldoende innovatief ingevuld met het concept Programma van Eisen. Tellingen van reizigers uit het verleden zijn niet geschikt om tien jaar mee vooruit te kunnen. D66 wil een nieuwe busmaatschappij selecteren die durft in te schrijven met innovaties op het gebied van Smart Mobility in bussen. Brabant zou een vervoerder moeten selecteren die de eerste stappen naar echt vraaggestuurd busvervoer kan aanbieden, in goede samenwerking met bedrijven, maatschappelijke instellingen en openbaar vervoer gebruikers. Triple helix noemen ze dat in Brainport Eindhoven. Daar wil D66 mee doorgaan.

Slimme opties moeten voor een optimale invulling zorgen voor bijvoorbeeld woon-werkverkeer, ziekenhuisbezoek en recreatie. Aan de westkant van Eindhoven denkt D66 daarbij aan de buslijn Best - Eindhoven Airport - Veldhoven. Een ideale lijn om samen met bedrijven als ASML, Philips Healthcare, Eindhoven Airport, de nieuwe bedrijven op Brainport Innovatie Campus, Maxima Medisch Centrum, legerplaats Oirschot en het vliegveld naar behoeftes aan openbaar vervoer te kijken. Aan de oostkant van Eindhoven denkt D66 aan een lijn tussen Nuenen, Geldrop-Mierlo en Heeze-Leende, zodat ook het St. Annaziekenhuis, het Strabrechtcollege, de industrieterreinen De Spaarpot en Eeneind en recreatiepark Dierenrijk per bus bereikbaar zijn vanuit de buurgemeenten.

Oplossingen
D66 heeft daarbij oplossingen in gedachte die al in regio's als Boston en Helsinki in gebruik zijn en gebaseerd zijn op kleinere bussen die via smartphones weten waar reizigersbehoefte is. Ook denkt D66 aan Uber-achtige systemen voor groepstaxi's die op aanvraag rijden in plaats van een vaste frequentie. De concessie voor traditioneel busvervoer moet stapsgewijs veranderen richting een mobiliteitsconcessie.
ED.nl
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Interessant artikel. Ik zat ook al aan zo'n soort systeem te denken, maar kon geen goede referentie vinden waar zoiets al in werking was. Ik ga eens wat meer informatie opzoeken over hoe dit werkt in Boston en Helsinki.

Overigens denk ik dat lijn 9/11, 21, 22, 24, stadsbus Helmond en 150 ook potentieel interessante lijnen zijn voor dit concept.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

We moeten die D66 dingen maar niet helemaal serieus nemen.
Klinkt allemaal leuk maar als lijn 103 tussen Veldhoven en Airport al niet vol is te krijgen nu dan gaat dat in 2017 ook niet ineens lukken. Al denkt de provincie daar anders over. Die hebben namelijk ook dat idee in het de opzet PVE staan.

Dat ze nu eens werk maken van een serieuze belgische lijn. Hasselt - Eindhoven Airport of iets in die trant, maar geen kleine net-niet oplossingen
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Yanaike »

Maar als die niet vol te krijgen is, waarom zou je er dan geen kleinschalige mobiliteitsoplossing op toepassen? In plaats van elk halfuur verplicht een grote bus kun je dan naar elk halfuur een potentiële kleine bus.

Lijnen naar België zijn ook interessant, maar vereist wel samenwerking met De Lijn en lijkt mij meer iets voor het 'Ideeën in OV' forumdeel.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door Mr-W »

Yanaike schreef:Interessant artikel. Ik zat ook al aan zo'n soort systeem te denken, maar kon geen goede referentie vinden waar zoiets al in werking was. Ik ga eens wat meer informatie opzoeken over hoe dit werkt in Boston en Helsinki.
https://kutsuplus.fi/tour, http://www.ovmagazine.nl/tag/kutsuplus/, het systeem in Boston ken ik niet, maar daar speelt wel het kostenvoordeel dat iemand met een autorijbewijs een 12 persoonsbus mag rijden.
Verder is het Nyc-dollar-vans systeem ook interessant om te lezen.
Yanaike schreef:Overigens denk ik dat lijn 9/11, 21, 22, 24, stadsbus Helmond en 150 ook potentieel interessante lijnen zijn voor dit concept.
Zeker,maar dan ook echt flexibel zodat deur tot deur verplaatsingen mogelijk zijn. Haltes en stations zijn geen plekken waar mensen moeten zijn.
Yanaike schreef:Maar als die niet vol te krijgen is, waarom zou je er dan geen kleinschalige mobiliteitsoplossing op toepassen? In plaats van elk halfuur verplicht een grote bus kun je dan naar elk halfuur een potentiële kleine bus.

Lijnen naar België zijn ook interessant, maar vereist wel samenwerking met De Lijn en lijkt mij meer iets voor het 'Ideeën in OV' forumdeel.
Mwa, samenwerking met De Lijn kan juist zeer intressant zijn, ze hebben immers al een belbus en De Lijn is zeker geinteresseert om dat systeem effcienter te maken, en verder speelt natuurlijk dat in de regio een grote wens leeft om een fatsoenlijke verbinding met Belgisch Limburg te realiseren.

Afbeelding
http://app.transitmix.net/map/55226
Het lusje naar de Gulberg lijkt me veel tijd kosten. Daarnaast lijkt me Geldrop-Leende sowieso overbodig, buurtbussen voldoen daar al aan de vraag, voor Leende-Strabrecht kan er misschien een scholierenlijn rijden, waarbij de aansluiting op de bus uit Sterksel een aandachtpunt is.

Geldrop-Eeneind-Nuenen lijkt me een flexbus/flexbuurtbus het beste, evt gekoppeld aan Budel-Geldrop.
Waarbij lusjes over het industrieterrein alleen bij vraag worden bedient.
Gulberg/Dierenrijk ligt dusdanig afgelegen dat er meer in de haltetaxi/belbus sfeer gezocht moet worden lijkt me.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door huibf »

OR van Hermes heeft ook van zich laten horen:
http://www.brabant.nl/politiek-en-bestu ... ?qvi=53717

ROB heeft haar reactie ook op de website staan:
http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/alle-adviezen
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Bericht door CamilleKreemers »

hoi, weet iemand wat de reizigersinkomsten zijn van deze concessie?
Tenderned heeft het na rekenwerk over 10 miljoen euro "niet-SOV"-OVC-gelden.
Ik neem aan dat er ook inkomsten uit het SOV-contract zijn, maar die kan ik op Tenderned niet terugvinden.

Daarnaast hoop ik dat die buslijnen die dit jaar nieuw zijn wel worden opgenomen in de nieuwe concessie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten