OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door isadora »

Dan rijdt er iets van DB...................
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk wilde de loc ook staken.
Dus ja, als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. :P
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Er is momenteel een 'eerdere tunnelstoring' waardoor de s3500 er maar geheel uit is gemikt. De s3100 kan blijkbaar wel gewoon rijden. Het is weer knus.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag was 't feest op Den Haag Centraal wegens een wisselstoring.
Ik wandelde iets na 17:00 nietsvermoedend spoor 9 op, bleek de s2100 uit te zijn gevallen: de VIRM langs het perron stond dus lekker uit z'n neus te peuteren. De NS app weigerde dienst (had pas later door dat ik was verbonden met stationswifi, en dan heeft 'ie er geen zin in...). Volgens het omroepbericht mocht ik met de Sprinter van 17:17 naar Weesp mee, vanaf spoortje 7. Tamelijk nutteloos bleek, want ik heb die hele trein afgelopen en kon nergens bij. Het volgende omroepbericht had het over de s12600 van 17:03 vanaf spoor 10. Onderweg daar naartoe werd ik tegengehouden door een servicemedewerker die vroeg waar ik mee bezig was aangezien hij mij telkens op en neer zag lopen (had ook op een wat meer vriendelijke toon gekund, maargoed...). Uiteindelijk slechts met +14 in Zaandam aangekomen, dus de schade viel mee. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Tochjo »

JWM schreef:Er is momenteel een 'eerdere tunnelstoring' waardoor de s3500 er maar geheel uit is gemikt. De s3100 kan blijkbaar wel gewoon rijden. Het is weer knus.
De s3100 heeft dan ook weinig last van een storing bij Best.

Vanochtend met de trein uit Woerden om 7:10 aangekomen op spoor 18 in Utrecht. Dan is het vaak erg frustrerend om de sprinter aan de overkant van het perron richting Geldermalsen, die ik moet hebben, te zien vertrekken. Maar vandaag kon ik hem nog halen, dus ik was blij. Een mooie dag diende zich aan.

Helaas, trein vertrok niet, borden gingen naar +5 en +10 en de volgende sprinter werd al op spoor 12 binnengenomen. Zo rond 7:21 kijk ik eens op het perron wat de stand van zaken is, maar het vertreksein brandt inmiddels, dus ik wacht rustig af. In de daaropvolgende minuten wordt het sein herroepen, trein opgeheven en kunnen we nog net vanaf perron 19 de sprinter naar Tiel zien vertrekken vanaf spoor 12. Daar ging mijn mooie dag.

Conductrice kreeg een hoop reizigers over zich heen, maar kon er ook weinig aan doen; tot op het laatst was het plan dat de trein wel ging rijden en toen duidelijk werd dat dat niet zo was, was het al te laat voor een verwijzing naar spoor 12. Niet haar fout dus, wel zuur voor de reizigers.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

Tochjo schreef:
JWM schreef:Er is momenteel een 'eerdere tunnelstoring' waardoor de s3500 er maar geheel uit is gemikt. De s3100 kan blijkbaar wel gewoon rijden. Het is weer knus.
De s3100 heeft dan ook weinig last van een storing bij Best.
Die rijdt via Arnhem, Tochjo, niet langs Eindhoven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Ik vind dat de verbinding Eindhoven - Heerlen er altijd wel makkelijk uitgegooid wordt bij storingen. Pak een ICMetje, een machinist en een conducteur uit Eindhoven en je kunt een vervangende treindienst opstarten. Soms heb ik het gevoel dat het ordinaire bezuinigingen zijn, voor de handigheid een complete treinserie opheffen in plaats van deelvervoer aanbieden op trajecten die het wel doen.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door deadlock »

ArrivaBas schreef:Die rijdt via Arnhem, Tochjo, niet langs Eindhoven.
Ja dat zegt hij toch ook?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Freek »

Maar in combinatie met de verstoring in Utrecht heeft de 3100 lange tijd niet gereden. Ook toen Utrecht weer opgelost zou zijn volgens de storingspagina. Dat leverde drukte op voor de s3000 richting Nijmegen. Ik had die van 16.23 uit Utrecht. De s3100 van 16.08 en 16.38 reden niet. Richting Den Bosch reed op dat tijdstip helemaal niets dus ook omreizers gingen mee. Volle bak dus en achterblijvers in Utrecht. In Driebergen leek iedereen mee te kunnen, maar zou iemand toch net pech gehad kunnen hebben.

@dordrecht: oorzaak is scheurtje in een spoorstaaf. Vervanging is vannacht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door deadlock »

Grmbl, ja dat snapt m'n neushaar ook, waar Tochjo op doelde is dat er NOG een storing was:
http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... ch-tilburg
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Freek »

Kalm maar hoor dat ontken ik toch ook niet. Ik constateerde alleen dat uitspraak van NS.nl en jwm over de s3100 niet overkwam met de werkelijkheid buiten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

nou... sorry hoor...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

De 3100 heeft dan ook weinig last van een storing bij Best.
Ow, ik dacht bij tunnelstoring dat Schiphol weer eens het probleem was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

't stukke locje staat nog altijd op spoor 10 te Utrecht. Schijnt pas vannacht afgesleept te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Zo'n beetjes alles op de route van de s3500 lag vandaag in storing behalve de Schipholtunnel. Mag ook wel eens gezegd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Ach, een stel Argentijnen waarmee ik in die knusse s3100 aan de praat was geraakt waren erg onder de indruk van het Nederlandse spoorwegnet. Soms klagen we ook teveel op de NS :)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

Vooral de IC Direct krijgt het zwaar te verduren. :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Gezellig 20 minuten door kunnen brengen in de t1775: het treindeel uit Den Haag had ruim een kwartier vertraging. Opvallend genoeg blijkt te t575 ons nog ergens gepasseerd te zijn in Utrecht want die heb ik nergens gezien, maar allicht maar goed ook dat niet alle reizigers ri. Amersfoort overstapten want 't was een klein contrast tussen de vertraagde VIRM-12 en een losse ICM-IV in de volgende trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:'t stukke locje staat nog altijd op spoor 10 te Utrecht. Schijnt pas vannacht afgesleept te worden.
Niet dus, om maar even mezelf te quoten... hij stond er vanmorgen om 7.30 uur nog. Wel zag ik vanuit de bus een losse 6400 langsrijden aan de zuidzijde van het station dus mogelijk kwam die de defecte BR189 afslepen.
Leverde in ieder geval heel wat spoorwijzigingen op om de s8800 op spoor 18 kwijt te kunnen (die kon immers nu niet meer om de s2000 heen rijden): Sprinters naar Geldermalsen op 12 hierdoor wat weer vrijkwam door de sprinters naar Veenendaal via spoor 14 te sturen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Heerlen - Schiphol lag er weer compleet uit, schijnbaar storing na Roermond zover ik in het passeren van de Eindhovense stationshal kon zien. Waarom gooit men er dan de gehele 3500 uit? Die kan toch gewoon prima keren in Eindhoven, treinstellen zat lijkt me. Lijkt me stug dat elk vrij materiaal in het zuiden van Limburg staat.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Etienne »

Dat had ook nog te maken met een technische storing in de tunnel van Best, waardoor er geen treinen konden rijden tussen Boxtel en Eindhoven.

Ook was er gisterenochtend nog een stremming tussen Amersfoort en Utrecht i.v.m. de vondst van een verdacht pakketje in Den Dolder.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

alles ligt dan gelijk plat... in plaats van dat de sprinters dan door mogen rijden naar Bilthoven
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

Afbeelding

Nou was dat even toevallig. Ik wil net een post maken dat die Belgotrein netjes op de TB7 staat in Hengelo hoor ik ineens het kenmerkende geluid van een TRAXX. Kwam wel een cargo aan maar het geluid was dichterbij. Stond plots deze loc met dito rijtuigen in Hengelo even te wachten op de reis naar Oldenzaal tot de intercity naar Den Haag langs het perron stond. Direct ook de rede dat ik geen tijd had om een foto van de voorkant te maken.

Loc 2862 komt met een variërende sleep Belgische rijtuigen aan in Hengelo met ruim een uur vertraging onderweg naar Oldenzaal waar de loc omgelopen zal worden en de trein daarna weer naar Hengelo zal komen voor een trip naar Antwerpen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

Mooie foto's Thom!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

Vandaag met buurtbus 468 meegeweest tussen Boekel en Bakel en had tussen Gemert en Bakel een medereiziger :pos:

Verder nog in Horst Sevenum geweest en wat een geniaal bed and breakfast/ stationsrestauratie hebben ze daar. Heerlijk terras met vrij uitzicht op het spoor.
Volgens mij steken ze elkaar aan op Eindhoven-Venlo want Deurne,Brouwhuis, Helmond en Horst hebben allemaal goede restauraties.
In de trein naar Deurne nog in gesprek geraakt met een voetballer van FC Eindhoven uit Venlo, was best gezellig 8-)

En daarna de s9600 naar huis, die met eenmansbediening werd gereden. We waren stipt op tijd en dat met DDAR :D *O* :pos: (extra looptijd om de loc in te klimmen)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten