Eurovisiesongfestival 2015

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Meltrain »

Het beste van de hele avond vond ik eigenlijk die ene minuut dat een "voorpremière" van het nummer van Australië te horen was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door JWM »

Zegt het veel over de staat van dit forum dat dit topic beduidend meer reacties heeft dan die over de fyra-enquête?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Hangt ervan af, volgens mij heb ik bijna 15% van dit topic gevuld :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Ardan »

Het interesseert me niet zo :) En op Fok zijn een paar gekkies alles minutieus aan het volgen en posten over die Fyra dus ik krijg toch alles wel mee :P
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Dit forum kent te weinig mensen die er wat van weten, laat staan er wat nuttigs over te zeggen :P
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Wubbo »

Overdag werk ik en heb ik geen tijd om TV (of stream) te kijken. 's Avonds wel, dat scheelt ook ;-)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door isadora »

Thom91 schreef:Dit forum kent te weinig mensen die er wat van weten, laat staan er wat nuttigs over te zeggen :P
Zou als nuance het woord 'willen" aanbrengen, zowel voor "weten" als voor "zeggen". :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef:Overdag werk ik en heb ik geen tijd om TV (of stream) te kijken. 's Avonds wel, dat scheelt ook ;-)
Je wilt zeggen dat je anders het percentage van Thom overtreft? Nee, oké. Ik vind het maar galblazerij van die Timmer die vandaag aan het woord was. Het is altijd de schuld van de ander....
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Gerard Timmer is al sinds 1 januari 2014 weg bij de NPO. Of gaat het over iets anders, want dan zit je in het verkeerde topic. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Jef400 »

Ik splits 'm wel op Bee. Ik doelde eigenlijk op het feit dat ik de parlementaire enquête maar geneuzel vind. Maar je hebt gelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Samenvattingen van de recensies in de Volkskrant voor de tweede halve finale, vanavond om 21:00 op NPO1.
  1. Litouwen - Monika Linkyte en Vaidas Baumila - This Time: Het nummer doet denken aan Mumford & Sons op een shabby hotelkamer in gezelschap van LeAnn Rimes en Ilse DeLange. Het gitaartje beklijft, net als het vrolijke maar pretentieloze refrein. Cijfer: 7
  2. Ierland - Molly Sterling - Playing with Numbers: Dromerig-meisje-en-piano-liedje. Met een beetje goede wil zou je kunnen zeggen dat deze 17-jarige veel naar Tori Amos heeft geluisterd, maar naar eigen zeggen is Meat Loaf haar inspiratiebron. Daar is gelukkig niets meer van te horen. Cijfer: 7.
  3. San Marino - Anita Simoncini & Michele Perniola - Chain of Lights: Net als voorgaande jaren huurt San Marino satan in eigen persoon in: componist Ralph Siegel die al 22 pogingen heeft gedaan de Eurovisiekijker van het balkon te jagen. Om het toch leuk te houden: ontdek het gejatte stukje van Opus' terrorhit "Life is Life" en de raadselachtige tekst "Chain of Farts". Cijfer: 3.
  4. Montenegro - Knez - Adio: De viool en het snaarinstrument uit de luitfamilie doen denken dat het een droevig liedje is, en als je de songtekst vertaalt is dat ook zo, maar toch komt er na twee minuten een eurodancebeat in. Met je ene hand de tranen wegvegen en met de andere hand een vuistpomp maken. Cijfer: 6.
  5. Malta - Amber - Warrior: Wéér een vrouw die een liedje vertolkt dat Warrior heet. Georgie deed dat ook al, verwarrend. Deze judoka zingt bloedserieus over het overwinnen van problemen door een innerlijke kracht. Deed eerder al vier pogingen voor Malta mee te doen. Cijfer: 6.
  6. Noorwegen - Mørland & Debrah Scarlett - A Monster Like Me: Prima ballad. Duetje. Rustig begin, eindigen in een climax. Scarletts stem heeft wat weg van Adele. Maakt volgens de bookmakers een goede kans, maar die moeten een draai om de oren krijgen want DIT IS EEN DOODSAAI LIEDJE. Cijfer: 6.
  7. Portugal - Leonor Andrade - Ha um mar que nos sepera: Even dachten we Seven Nation Army te horen, maar helaas daalt het al snel af naar 1996: 'Inwisselbare en slaapverwekkende poprock waarbij de hoop is gevestigd op de looks van een zuidelijke schone die in de videoclip op blote voeten door een duinpan sloft'. De vuur in het liedje evenaart die van de afdeling Klein Huishoudelijk van Blokker. Cijfer: 4.
  8. Tsjechië - Marta Jandová en Václav Noid Bárta - Hope Never Dies: Zoals gerookte kipfilet bij de Ap niet echt gerookt is, zo heeft Václav geen rockstem maar een kunstmatig raspje ala Nickelback. Een wat onaangenaam rockduet in de sfeer van schelle oprotmuziek in een café waar de TL-lichten zijn aangegaan. Cijfer: 4.
  9. Israël - Nadav Guedj - Golden Boy: Een gebroken hart van het jankerigste soort, gevolgd door een zelfverklaarde 'king of fun' met moves van Timberlake en een hoop van Montell Jordan. Een drie minuten durende viering van hedonisme. Cijfer: 7.
  10. Letland - Aminata - Love Injected: Moeilijk en wat rommelig liedje. Wel een goed woordje voor de zangeres omdat ze echt wat anders probeert. Cijfer: 5.
  11. Azerbeidzjan - Elnur Huseynov - Hour of the Wolf: Azerbeidzjan doet het altijd goed bij de stemmers. Geen idee waarom, maar dit nummer is een belediging voor dramatiek, achtergrondkoren, bombastische drumroffels en fatsoenlijk Engels-sprekende mensen over de gehele wereld. Stop de genetische manipulatie van mannen die zingen als Celine Dion maar eruit zien als Wesley Sneijder. Cijfer: 5.
  12. IJsland - Maria Ólafs - Unbroken: Heeft een geschiedenis als musicalster en was een Von Trapp-dochter in een The Sound of Music-opvoering. Het liedje is top 40 genoeg om je te laten vermoeden dat je het eerder hebt gehoord, waarschijnlijk bij de H&M. Cijfer: 7.
  13. Zwitserland - Mélanie René - Time to Shine: Een hitgevoelige powerballad met duikbootgeluiden, drumcomputerbeats en foute jaren '80 gitaarsolo. De tekst barst van de clichés. Ze zingt "The sky is the limit", maar we hopen dat de eerste ronde die limit is. Cijfer: 5.
  14. Zweden - Måns Zelmerlöw - Heroes: Hier hoor je dat de Zwede de popmuziek wél hebben uitgevonden. Aanstekelijk cowboykinderliedjesintro, maar al snel een genadeloze dansvloerloper met lekker stuiterritme en een groot genoeg refrein om de Stadthalle te laten verzuipen. En dan is er ook nog goed nagedacht over de animatievisuals. Cijfer: 8,5.
  15. Cyprus - John Karayiannis - One Thing I Should Have Done: Luisterde vroeger graag naar Eminem, Linkin Park en Metallica maar dat is moeilijk te geloven. Nu zingt hij zoete songfestivalliedjes waar je je geen buil aan kan vallen. Heeft 58ste gestaan in de World of Warcraft-ranglijst. Cijfer: 7.
  16. Slovenië - Maraaya - Here for You: Klinkt een beetje als Duffy met wat helium, wat prima past bij het stoere maar vrolijke up-tempo-beatje. Het refrein is als hardnekkige maar prettige jeuk tussen de billen. Cijfer: 7.
  17. Polen - Monika Kuszynska - In the Name of Love: Vorig jaar karnende F-cups, dit jaar een andere hoek van het Vegasiaanse spectrum: Witte jurken, wapperende voiles en kersenbloesem van een deels verlamde zangeres. Het vereist veel volharding om toch op het ESF te komen en volharding heeft publiek ook nodig, want het is een ballad-volgens-het-boekje. Cijfer: 5.
En de automatisch gekwalificeerde deelnemers van de finale aanstaande zaterdag:
  1. Australië - Guy Sebastian - Tonight Again: Na dertig jaar toekijken schiet het nu meteen raak. De zanger is vier boybandleden in een en komt met trompetjes, een boybandintro, een boybandrefrein, een discovloer en een who-ho-ho-hooo. Cijfer: 8,5.
  2. Oostenrijk - Makemakes - I Am Yours: Als je de genen van Paolo Nutini, Waylon en Hozier in een reageerbuisje stopt krijg je dit aardige maar bloedeloze resultaat. Een gevoelige soundtrack die elke Amerikaanse dramaserie kan dienen. De kaarsen en de soulgroove maken het er niet eigenzinniger op. Cijfer: 6,5.
  3. Frankrijk - Lisa Angell - N'oubliez pas: Een nummer over de oorlog en een verwoest dorp. Ook dit jaar wordt het thema niet geschuwd. Het lied valt was tegen ondanks de krachtige stem en de emotionele uithalen. Cijfer: 6.
  4. Duitsland - Ann Sophie - Black Smoke: Ann Sophie is 24, heeft veel te veel tanden en komt geforceerd overgeacteerd over. Dit is popmuziek zoals Duitsers denken dat popmuziek hoort te klinken: flets en niksig. Cijfer: 5.
  5. Italië - Il Volo - Grande Amore: Ondanks de sinistere strijkers die een treurspel aankondigen blijft de zang van dit trio overeind. Verder is het veel van alles wat je van Italië verwacht: te kwistig met Amore en kleffe operette. Cijfer: 6,5.
  6. Spanje - Edurne - Amanecer: Dit heeft kwaliteit in het genre dat liefde een strijd tegen de elementen is, jurken flappen hebben die weer flappen hebben en tijgers achter haviken aanzitten en de sluizen voor trommels, strijkers en tapijtsynthesizers altijd vol open staan en je de helft van de tijd doorbrengt in pseudo-keltisch oerlandschappen onder het slaken van diep smachtende kreten. Cijfer: 5.
  7. Verenigd Koninkrijk - Electro Velvet - Still in Love with You: Een aangenaam verrassende combinatie van vintage en modern. Swingmuziek van een entertainmentprogramma op een cruiseschip opgekalefaterd met subtiele electronische beats. En de zang deugt ook nog. Cijfer: 7,5
Ik ben zelf ook aangenaam verrast over Australië (dat toch een gunfactor heeft) en het VK, dat jarenlang alleen maar bagger instuurde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door isadora »

Gaaf, volgend jaar het EurovisieSongFestijn vanuit Sydney. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door baladid »

Maak daar maar Hamburg van... Als Australië wint mag SBS (de Australische Publieke Omroep) het songfestival weliswaar organiseren, maar niet in Australië. Ze moeten een Europese partner vinden en volgens geruchten is dat de Norddeutsche Rundfunk, een van de negen omroepen die op "Das Erste" (In Nederland beter bekend als "Duitsland 1") uitzenden.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Z2N »

Persoonlijk ben ik iets beter gestemd over Slovenië dan de V-Jury (mits het goed uitgevoerd wordt vanavond), maar de winst gaat in mijn ogen waarschijnlijk naar Zweden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Mooiste vrouw van de avond tot nu toe is de zangeres van Noorwegen, maar het nummer is wel heel erg saai. Technisch wel helemaal in orde trouwens, in tegenstelling tot San Marino en Malta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Wubbo »

Ik had deze halve finale op moeten nemen. Ideaal voor als je niet kan slapen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Ardan »

Ik kijk nu niet, maar als ik zo hier en op fb kijk mis ik ook niks :P Geef je even een gil als er wat appetijtelijks voorbij komt Wubbo?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Daantje »

Portugal vond ik best okee (y)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Wubbo »

O jee. Israël met Golden Boy. Ik hou mijn gedachtes maar voor me ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Mooiste vrouw van de avond tot nu toe is de zangeres van Noorwegen,
Echt niet, dat is de zangeres van Malta, gevolgd door die uit Portugal en Litouwen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:O jee. Israël met Golden Boy. Ik hou mijn gedachtes maar voor me ;-)
Veel te jengelig nummer
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ik kijk nu niet, maar als ik zo hier en op fb kijk mis ik ook niks :P Geef je even een gil als er wat appetijtelijks voorbij komt Wubbo?
Israel kan je wel bekoren denk ik. Fris boybandje :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Wubbo »

Heeft mij niet bekoord...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Geert »

Als je voor jong gaat dan was San Marino wat voor je Ardan ;)
Israël kon mij ook niet zo bekoren. Letland is weer saai...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

De hele avond is zo depri tot nu toe. Israël was iig even anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten