Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door marvinkok »

Dank voor de uitleg!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door marvinkok »

HEt viel me gisteren op dat er geen aankomsttijden meer worden weergegeven in de app. Is dat een keuze van de app-ontwikkelaar of wordt die data niet meer doorgegeven? Vond het altijd wel handig om te zien of een aankomende bus vertraging had.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Er is niets veranderd maar qua overzicht wordt aankomsttijd alleen getoond als die afwijkt van vertrektijd. Bij de meeste vervoerders staat op elke halte 0 seconden wachttijd gepland.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Even 'eindhaltes weergeven' aanvinken in het menu :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

Kunnen we trouwens nog een update verwachten met betrekking tot het uiterlijk? Meer richting Android Material design?
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

ja
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:Even 'eindhaltes weergeven' aanvinken in het menu :Y
Oeps... Nieuwe telefoon dus dat vinkje stond inderdaad uit (a)
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Het viel me gisteren op dat lijn 304 twee ritten tegelijk heeft, waarvan slechts 1 de echte rit is.
Afbeelding

De groen onderstreepte is de echte, die gaat via de Peizerbaan. De andere gaat via Station Noord.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Zijn er twee vervoerders op de lijn? In dat geval is dat een bekend probleem en vergeet een van de vervoerders de ritten van de concurrent uit zijn eigen systeem te filteren. Gaat bij Breng/Arriva eigenlijk bij elke softwareupdate mis, de ene keer Arriva, dan weer Breng.
"Een touringcar is geen bus"
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Nee, de 304 is volledig van Qbuzz. De 314 is weer van Arriva, maar die rijdt dezelfde route als de 304 van Qbuzz, maar slaat een paar haltes over.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Arriva heeft dus ook een dienstregeling in haar systeem staan voor de 304 want ze rijden daar soms een rit op. Die hele lijn komt dus ook wel eens per ongeluk door de filters bij Arriva heen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Somoht, kun jij misschien de ritten van Arriva Brabant eens nakijken of niet alle haltes op tijdhalte staan? Ik zie nergens (in Tilburg i.i.g.) meer de aanduiding -x, terwijl een bus overduidelijk te vroeg is. Sowieso zie ik dat bij lijn 4 en lijn 7, maar ik denk dat het geen kwaad kan om alle lijnen eens een keer door te vlooien. Een tijdje geleden had ik jou dit al via Twitter gemeld, maar ik heb niet de indruk dat Arriva hier iets mee gedaan heeft.

Edit: Of heeft dit misschien iets te maken met de DRIS-en? Dat alle haltes om een of andere reden als tijdhalte zijn gemarkeerd en dat dit weer ongedaan gemaakt wordt als alle nieuwe DRIS-borden in Tilburg geplaatst zijn?
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

DRIS heeft niets te maken met tijdhaltes, is gewoon een verkeerskundige die iets te enthousiast rondstrooit met tijdhaltes. Niet alles staat op Tilburg lijn 3/4 nu overigens op tijdhaltes maar wel een hoop.
Ik ga eens weer wat mensen schoppen. Overigens vermoed ik dat dit ook een dure grap is gezien GOVI volgens mij gewoon keiharde meetrapportages maakt hoeveel bussen er te vroeg langs tijdhaltes komen.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Schijnbaar heeft CXX voor de Walibi Express (247) een andere naam gegeven aan station Harderwijk. Deze komt niet voor op "station", maar op "Busstation"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Not anymore
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Top service!


Overigens heb ik nog even intensief gezocht naar een lijn 304 van Arriva, maar kan niets vinden. Overigens zijn de tijden niet erg geloofwaardig. Hoofdstation-Station Noord in 2 minuten gaat gewoonweg niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door marvinkok »

Bij station Rijssen worden de bussen van Twents weergegeven bij halte "Station Ns", die van Overijssel bij "Station" en staat de halte "Stationsdwarsweg" ook bij het station genoemd terwijl die toch echt 3 haltes verderop ligt ;)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

De app geeft in Zwolle nog steeds als halte naam: "Isala Kl. Weezenlanden" aan terwijl deze halte naam sinds 14 december 2014 veranderd is naar "Groot Wezenland" (ja, met 1 e) en ede halte "Park Weezenlanden" in Zwolle hoort eigenlijk "Park Wezenlanden" te zijn (zijn maar kleine foutjes zo ook bijvoorbeeld: Dr. Hengeveldweg die eigenlijk Dokter Hengeveldweg heet) Maar waarschijnlijk zit de typefout bij Connexxion aangezien ik dat alleen in die bussen tegenkom.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

aangepast iig in Zwolle. Dit hele haltegedoe moet ik allemaal handmatig doen en blijft wel eens liggen. Volgende versie word dit anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Ik zie net opeens dat OVinfo nu ook treinstelnummers toont. Niet bij alle treinen nog, maar in veel gevallen wel. En ook niet gegarandeerd kloppend, of er moet gewoon een stel ontbreken in de IC naar Rotterdam/Den Haag waarvan beide vleugels met hetzelfde stel zouden rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Tsja het goede nieuws is dat NS aangeven heeft weer de (NS) materieelnummers in DVS te gaan zetten (zie tweedekamer brief inzake motie Dik-Faber), slechte nieuws is toekomst bij NS meestal een termijn van 10 jaar is. Wat je ziet is mijn knutselwerkje om de data die raildar.nl gebruikt te combineren met DVS; echt tevreden ben ik niet;
De Fnfoplus data die die feed gebruikt is nog falender dan DVS en dan moet ik nog extra match uitvoeren tussen die feed en DVS zelf. Zaken als treinen die keren op Utrecht keren maken het nog moeilijker ...
Anyways het is dat de tekst voor het treinnummer zo klein is dat ik het nog laat staan :P
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Omdat ik ook even moest zoeken, het gaat om dit stuk: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 5-2693.pdf
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

We hebben een datum voor de materiaalnummers: 1 februari 2016...
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Aan het bestand in KV1 te zien ligt de fout aan de kant van Arriva, maar het heeft een jammerlijk effect in de app: Vandaag gaat de nieuwe route van lijn 37 in ZHN in, deze doet nu o.a. de halte Universiteitsterrein aan waar ook lijn 43 komt. In de dienstregeling staat deze halte echter vermeld als 'Univeriteitsterrein', dus zonder 's' tussen 'Univer' en 'iteit'. Slordig, maar daardoor staan bij deze halte de 43 en 37 niet bij elkaar..
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dat laatste is nu iig gefixed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten