OVer Missers in de Reisinformatie #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Etienne »

Gisterenochtend werd op Rotterdam Centraal omgeroepen dat de s1900 niet zou stoppen op Rotterdam Blaak, maar wel op Lage Zwaluwe als gevolg van de storing beneden Dordrecht. Vooral dat eerste was nogal opmerkelijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Als het de automatische omroep was is dat niet opmerkelijk. Zodra er een afwijking in het stoppatroon ontstaat door een extra stop worden automatisch alle afwijkingen op het gebruikelijke stoppatroon voor een treinserie omgeroepen.
In dit geval is dat inderdaad dat hij niet in Blaak stopt: om te voorkomen dat de meerderheid van de ICs die wel in Blaak stopt de melding "Stopt ook in Blaak" krijgt heeft dit station de IC-status gekregen in InfoPlus, wat dus bij de s1900 de melding geeft dat ´ie er niet stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

maar, volgens mij stopt de s1900 niet in blaak. De s2200 en s2600 wel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Hendrik »

Dat zegt Daniël toch ook?
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Berk-24 »

Ik heb het geval het gevoel dat in de standaardomroep gemeld wordt dat de s3000 ook in Veenendaal-De Klomp en de s3100 ook in Driebergen-Zeist en Bijlmer ArenA stopt. Ook bij alleen een vertraging of spoorwijziging.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Dat zegt Daniël toch ook?
Dat was mij niet duidelijk
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:Maandag was er ook een dergelijke mededeling op de borden in Enschede en Hengelo: "Door technische werkzaamheden tonen de informatieborden op dit moment geen actuele maar geplande tijden" of iets dergelijks
Er was een updaten voor het Ebs en alles wat er bij hoort. SVL was bijvoorbeeld ook alleen via de telefoon bereikbaar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Thom91 »

Dat doe je dan ook lekker midden op de dag :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Geert »

Gisteren waren er problemen bij GOVI, dat is de partij die de brondata verzorgt voor een groot aantal informatieborden. Ik begreep via twitter dat de dienstregeling van Connexxion wel werd gewist om 23.59 uur, maar dat het inlezen van de nieuwe dienstregeling om 00.01 uur niet lukte omdat er blijkbaar een regel is dat er geen nieuwe data op de dag zelf wordt ingelezen. Gevolg: er werden geen ritten van Connexxion meer doorgegeven.

Foutje bedankt :)
Oorzaak: correcte CXX dienstregeling kwam laat binnen. Werd ingelezen op dag/nacht overgang. oude 23:59 gewist 00:01 inlezen niet toegestaan
https://twitter.com/openOVLoket/status/ ... 9143241728
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Somoht »

Syntus is qua actuele reisinformatie-datastroom een dikke ramp ja, afgelopen jaar 10+ zondagen helemaal plat gelegen en maandag was er ook weer eens midden op de dag onderhoud aan het systeem, wat compleet mis ging en het daarna nog eens 26 uur stuk was...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

dan is Arriva in Dordt net wat beter, maar je moet wel kunnen rekenen. bijv. 5 Sterrenburg 12:57 +8. (voordat iemand gaat zaniken, het is een voorbeeld)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Somoht »

Dat is onhandig want dus geen indicatie wanneer realtime info ontbreekt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

ze berichten (anders dan RET) ook geen werkzaamheden door op de borden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Ik heb mij gisteren (helaas alweer) behoorlijk geërgerd aan de informatierotzooi op Schiphol die ontstond door de stroomstoring in Almere.

De automatische omroep gaat blijkbaar volledig zelfstandig rare dingen roepen zoals "De intercity naar Amsterdam Sloterdijk en Groningen van 22:44 vertrekt over ongeveer een kwartier". Die trein was ingekort tot Amsterdam Centraal maar maakt daar geen gewag van, pas vlak na vertrek van de trein naar Amersfoort werd dat handmatig omgeroepen.

Er reed ook de gehele avond een omloop van de s4300 met VIRM met chronische vertraging rond. Rond 19:00 was het +40, tegen 23:00 in de t4385 +15. Maar wel genoeg om achter de t5785 terecht te komen. Het informatiesysteem op Schiphol kan als eenmaal een trein met DVM is aangewezen dergelijke afwijkingen niet aan en dus stond die trein naast het verkeerde bord. Dit leverde vijf minuten "relvertraging" op door schreeuwende en rennende reizigers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

22 december 2013 schreef ik in een vorig deel van deze topicreeks iets over de TBP's van Den Haag Centraal : viewtopic.php?t=9695#p281973

Vandaag heb ik gezien dat er aan het plafond bij het begin van de perrons een constructie is aangebracht waar een TBP aan opgehangen kan worden. Ik neem aan dat deze de komende maanden verplaatst gaan worden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Somoht schreef:Dat is onhandig want dus geen indicatie wanneer realtime info ontbreekt.
Dat die indicatie ontbreekt is onhandig ja, maar verder is dat wel een vele malen betere manier van weergeven. Juist zo'n DRIP waarop de bus eerst over 2 minuten komt, dan over 4, vervolgens over 1 en uiteindelijk over 3 minuten werkt verwarrend. Echter is het weer volstrekt logisch als je in zo'n geval steeds dezelfde tijd ziet maar alleen een veranderend getalletje achter "+".

Overigens ook niet zo handig: in Arriva GTW 521 werden rond 14.00 uur de aansluitingen van rond 21.00 uur getoond bij de diverse stations. Al vraag ik me sowieso af wat je hebt aan de aansluitingen op andere treinen in Dalfsen en Ommen, die ene bus die er tussen stond had dan nog meer nut.

En owja, ik miste toch wel een treinsamenstellingsbord in Almelo. Was even goed opletten waar nu de 1e klasse van de omgeleide ICB zat (voor of achter). Werd dus achter en in dat rijtuig bleek de omroepinstallatie defect, da's ook niet praktisch bij een omleiding op de route. Tot slot in Amsterdam hadden de drie TBPs op 10b het volgende in de aanbieding: blanco met de IC van 18.01 naar Amersfoort in de blauwe balk onderaan, er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar en op nummer drie dan toch nog de IC van 17.31 met eveneens die van 18.01 in de blauwe balk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door waldo79 »

Overigens ook niet zo handig: in Arriva GTW 521 werden rond 14.00 uur de aansluitingen van rond 21.00 uur getoond bij de diverse stations
Zulke fouten zie ik met enige regelmaat in de treinen in s31100.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Dat die indicatie ontbreekt is onhandig ja, maar verder is dat wel een vele malen betere manier van weergeven. Juist zo'n DRIP waarop de bus eerst over 2 minuten komt, dan over 4, vervolgens over 1 en uiteindelijk over 3 minuten werkt verwarrend. Echter is het weer volstrekt logisch als je in zo'n geval steeds dezelfde tijd ziet maar alleen een veranderend getalletje achter "+".
Mwah, "veel beter" zou ik niet willen zeggen. Het nadeel van dit systeem is dat je zelf moet kijken hoe laat het is, en dan moet uitrekenen hoe laat de bus komt ten opzichte van de huidige tijd. Met een aftellende tijd zie je "5 min." en weet je genoeg.

Overigens vind ik het onderscheid wel/geen realtime informatie in de Mijksenaar-standaard ook niet uitblinken van duidelijkheid: gebruik van de vertrektijd ipv afteltijd verhoogt wel de attentiewaarde, maar aan de andere kant is een dergelijke inconsequentie ook weer onlogisch. Afteltijd met extra indicator zou denk ik duidelijk zijn.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door cassie127 »

Wubbo schreef:Vanavond op de DRIPs van het busstation van Amersfoort: "Ivm een technische storing kunnen de informatiepanelen geen of onjuiste informatie tonen. De busse..."
Is dat Amersfoorts ofzo? ;-)
Ook in Overijssel (Zwolle, Deventer, Raalte e.o)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

De HC van de t1571 riep last minute in Hilversum nog even om dat reizigers voor de richting Deventer - Enschede daar ook konden overstappen, waarop plots de halve eerste klasse bak leeg was. Gebeurde nog toen we al ruimschoots stilstonden dus iedereen haastte zich er ook nog uit terwijl ze gewoon hadden kunnen blijven zitten tot Amersfoort om op exact dezelfde trein over te stappen. Geen idee waarom er dan nog zo'n laat bericht in Hilversum kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef:ze berichten (anders dan RET) ook geen werkzaamheden door op de borden.
Ja maar de RET toont weer geen actuele reisinformatie over storingen.

Afgelopen donderdag (21 mei 2015) reden er door een baanstoring geen metro's tussen de stations Nesselande en De Tochten. Maar op de DRIMM'S was hierover geen informatie te vinden. Deze info stond dan wel weer op de site van de RET en op twitter. Maar als je niet over mobiel internet beschikt heb je er helaas niets aan.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Berk-24 »

Lijn 50 tussen Maastricht en Aachen liep gisteren door de pinksterdrukte flink vertraging op. Doordat Vaals-Aachen concessietechnisch waarschijnlijk niet verplicht is werden veel ritten ingekort tot Vaals. Met als gevolg dat ik in Aachen drie kwartier moest wachten op een bus zonder enige vorm van informatievoorziening. Brrr. Is lijn 50 altijd zo'n ramp qua punctualiteit en uitval op Vaals-Aachen?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Hendrik »

KM46 schreef:
ArrivaBas schreef:ze berichten (anders dan RET) ook geen werkzaamheden door op de borden.
Ja maar de RET toont weer geen actuele reisinformatie over storingen.

Afgelopen donderdag (21 mei 2015) reden er door een baanstoring geen metro's tussen de stations Nesselande en De Tochten. Maar op de DRIMM'S was hierover geen informatie te vinden. Deze info stond dan wel weer op de site van de RET en op twitter. Maar als je niet over mobiel internet beschikt heb je er helaas niets aan.
Normaal gesproken staat zoiets gewoon op de DRIM's én het wordt omgeroepen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

Waar dan?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daelea »

Op de DRIM's op de onderste regel, met een scrollend bericht (net als werkzaamheden), en de omroep gewoon op het perron .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten