(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag hoorde ik in RET-Citaro 213 op lijn 66 een nieuwe omroep. Het was nu met een nieuwe stem :"Volgende halte 'naam halte' i.p.v. "halte 'naam halte'. Het klonk nu duidelijker, vond ik. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Gisterochtend waren er een stuk of 20 controleurs op metrostation Wilhelminaplein. :shock:
Een paar hadden problemen met een vrouw, maar de meeste waren er volgens mij voor niks. Ze stapten net als ik wel in de eerstkomende metro, maar hebben geen controle meer uitgevoerd. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Zo, inderdaad, ik zat ook even raar te kijken. :shock:

We stonden al zo lang stil op Rijnhaven, ik snapte daarna waarom dat was.:P Bij mij werd er toch wel aardig gecontroleerd, ze hebben iedereen gehad geloof ik. En het ging sneller dan ik dacht. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Vandaag (rond 13:30) werd er gecontroleerd tussen Nieuw Verlaat en Graskruid. Er zat meer Controlepersoneel (10 m/v) in het voetuig dan reizigers (6 personen) :shock:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Met een aantal van die boa's en agenten heb ik toen staan praten tijdens de introductie van de OV-Chipkaart, en de technieken die ze toepassen zijn soms best wel intressant. Het moet heel erg intimiderend werken, zodat het ook preventief werkt (goh, zoveel man, daar win ik het nooit van). Soms staan ze ook verdekt bij stationspoortjes opgesteld om mensen eruit te pikken. Met de OV-Chipkaart gaat dat nog beter, omdat de poortjes niet zomaar open gaan.

Wat ook gebeurt is dat ze alle mensen die op een station uitstappen als ze controle zien, maar het station niet verlaten, alsnog eruit pikken vlak voordat de volgende trein komt. In ieder geval elke keer net wat anders, waardoor de notoire zwartrijder niet elke keer dezelfde tactiek kan gebruiken. Je moet er in ieder geval stevig in je schoenen voor staan, want je krijgt echt flink wat naar je hoofd geroepen. Het hakt er mentaal flink in. Als je al ziet wat er soms aan reacties ontstonden over de chipkaart, dan lijkt mij dat totaal niet overdreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

In de categorie opvallende bestemmingen: 180 Besloten Vervoer (scrollend) op de lijn tussen Utrecht en Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik had vanochtend de Arriva 8375.. Wat een drama ding, alles piept, kraakt en rammelt aan dat ding.. Zal de nieuwigheid wezen. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Ach, da's nog minder irritant dan de Arriva 728 die ik had. Steeds na het sluiten van de voordeur hoorde je de lucht weglekken en dat elke halte weer. Gelukkig hoefde na de laatste halte van de wijk de voordeur niet meer open tot vlak voor het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag vanochtend de 2420 op lijn 179. Hier een gammele foto:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Nadat een groot deel van Rotterdam al vol met het nieuwe model abri's stond, is sinds vandaag ook de halte bij mij om de hoek (de halte Markerstraat voor RET-Buslijn 44, 63, 64, B-7 en B-11) omgetoverd met dit soort haltes:
Afbeelding
(dit is een foto van mei 2008 vanuit het reiservaringen topic van die maand)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daan »

Groningen staat ook vol met die dingen :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

De RET 823 was vandaag actief op de 8. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

In Utrecht was er vanochtend "bus-onderzoek". Althans, dat stond achterop 2 huurbusjes die in de berm stonden in Rijnsweerd. Alle haltes in de stad waren voorzien van 2 oranje hesjes die min of meer geinteresseerd aan een klapper stonden te klungelen. Maar alleen de haltes in de richting Uithof. Wie weet hier meer over?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Dat gebeurt wel vaker, dan kijken ze volgens mij of de bus op tijd rijdt en dergelijke. Heb het in Rotterdam en in Zeist ook al gezien.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Vanmorgen in Leeuwarden:

Alliance B91 (2301, ex-Midnet, groen) op scholierenlijn 9
Jan Hofstra (die oude Zwitserse postbus) als versterkingsrit op lijn 51
Voor Qbuzz reed een Den Oudsten B88 (van Coulant) op lijn 514
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

In de omleidingtram (tram 25, deze werd gisterenmiddag in de spits gereden door een 700/800) zaten maar liefst 6 kinder/wandelwagens :shock:. Het was dus proppen. Bijna in de chaos bij het uitstappen vergeten uit te checken, het ging nog net goed :?.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 17 mar 2009, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

BR628 schreef:Jan Hofstra (die oude Zwitserse postbus) als versterkingsrit op lijn 51
:lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag net rond 12.40u een Citaro G op lijn 431 (Honselersdijk, Bloemenveiling - Rtd) bij Zuidplein. Beetje overkill. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Een Combino met lijn 50 Geen dienst op de display aan de zijkant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Stefan schreef:Ik zag net rond 12.40u een Citaro G op lijn 431 (Honselersdijk, Bloemenveiling - Rtd) bij Zuidplein. Beetje overkill. :P
Die rijdt er vaker. :wink: Blijkbaar zit de lijn tot aan de Slinge toch wel vol. Ik heb hem zelf daar alleen nog nooit gezien. Bij het Zuidplein is de bus inderdaad vrij leeg.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik de eerste nieuwe TCR Integro voor Qliner 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland v.v.) in dienst: de TCR 450. :) Een nette bus en hier een foto vanaf de Zuiderparkweg in Rotterdam:
Afbeelding

Op lijn 171 naar Oud Beijerland reed echter een oudje, deze O405GN2, de TCR 395:
Afbeelding

Ook bij de RET reed er een leuk busje rond en wel deze Alliance 817 i.p.v. een Alliance uit de 900-serie op lijn 72 (Zuidplein - Sluisjesdijk). De foto is gemaakt toen ik opweg naar de fotostek van hierboven was, dus hier was nog geen zon:
Afbeelding

Edit 18:05 uur: Om 17:20 uur vertrok er ook nog een onbekende Arriva Qliner Integro als Lijn 190 vanaf het Zuidplein naar Streefkerk i.p.v. een Wright. En ook reed de RET 205 eindelijk met de juiste bestemming voor lijn 71 rond, namelijk Maasstad Zkh. Clara.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Oh ja mijn terreur-expres kwam +5 aan bij de halte en +17 (ach waar hebben we t over) bij Ed, waardoor ik niet alleen mijn planmatige overstap maar ook de daaropvolgende trein miste. +30 en bedankt. Gelukkig scheen het zonnetje.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Raymond »

En nu natuurlijk de grote vraag: hoe kan die vertraging opeens met 12 minuten oplopen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Raymond schreef:En nu natuurlijk de grote vraag: hoe kan die vertraging opeens met 12 minuten oplopen?
Omdat het verkeer zoals gebruikelijk muurvast stond.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

In plaats van de TCR 395 (die hierboven te zien is) reed vandaag op lijn 171 weer een O405, maar nu een veel leukere, namelijk deze TCR 86 8-) :
Afbeelding
Hij is alleen dus wel kleiner dan een gelede bus (die er normaal hoort te rijden), dus het zal wel vanaf industrieterrein De Bosschen naar Zuidplein druk zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten