OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

- IRM-IV 9407 reed trein t5114
- een van de koersdisplays van ICMm 4016 zit scheef gemonteerd, nogal slordig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Trein t12522 reed vanaf Leeuwarden met 7 bakken. Vanaf Zwolle werden aan de achterzijde 4 bakken bijgevoegd, gevolg: vertrek met +4. Bij Amersfoort aansluiting weer eens filerijden. Trein t1622 kwam voorbij gereden, na enkele minuten mocht de t12522 erachter aan. Aankomst in Amersfoort +6. Aansluiting op de t1622 naar Schiphol niet overgenomen, ook niet vanuit de t522. Trein t1522 naar Amsterdam reed met VIRM 9550, in plaats van ICL. Trein t4925 vanuit Almere naar Utrecht, vertrek Hilversum reed afwijkend met 2x Plan T (521 en 516).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Is er een DD-AR stam met drie bakken? Het nummer van de trein was 73**, terwijl volgens er volgens mij alleen 74** en 78** stammen rondrijden.

En wordt de s700 omgeleid via Amsterdam Centraal? Er reden om tien over half elf twee of drie ICM's met Groningen op de koersrol/bestemmingdisplay met passagiers zonder stoppen door het station heen.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 16 mar 2009, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Gisteravond zat ik in t776 vanaf Groningen tot Amersfoort. Hij reed met 1x ICM4, vanaf Assen moesten er 21 mensen staan in het gangpad van de bak waar ik in zat. Veel boekenweek geschenken denk ik. Het viertje vanuit Leeuwarden wat er in Zwolle voor kwam was gelukkig nog lang niet vol, waardoor een hoop reizigers uit het Groningse deel daar een plek konden vinden uiteindelijk.
In de t4500 voor Sloterdijk werd omgeroepen: Deze trein stopt NIET in Zaandam en Purmerend, ik herhaal we stoppen NIET in Zaandam en Purmerend, we rijden RECHTSTREEKS door naar Hoorn. Komt even later de hc controleren, blijkt dat de man tegenover me er in Zaandam Kogerveld uit wou. Sommige mensen luisteren ook echt niet.

Nog van Zaterdag: een omroep in de t4500 voor Sloterdijk richting Centraal: Dames en heren we rijden zo Amsterdam Sloterdijk binnen, we zijn enkele minuten te vroeg. Hierdoor kunt u nog overstappen naar Haarlem om .16 en Schiphol .17,
Dames en Heren, ik wil u er op attenderen dat u nu 20 minuten eerder op uw bestemming aankomt indien u op een van deze 2 treinen zal overstappen, doordat we te vroeg zijn. (hc ook telkens de woorden ''te vroeg'' en ''eerder'' heel duidelijk benadrukken :lol: )
In het ICMm stel voor station Zwolle naar Groningen werd echter helemaal niets omgeroepen over welke treinstellen waar heen gingen. Aangezien ik in het middelste stel zat van de 5, was het een beetje op goed geluk, en kijken naar de CTA's en waar het treinpersoneel voor Leeuwarden stond opgesteld op het perron.
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 16 mar 2009, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

@Bee: Er rijdt volgens mij nog steeds een 73xx-stam (dus loc+3 rijtuigen) rond ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Klopt, stam 7364 ;)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Mikos »

Bee schreef:En wordt de s700 omgeleid via Amsterdam Centraal? Er reden om tien over half half twee of drie ICM's met Groningen op de koersrol/bestemmingdisplay met passagiers zonder stoppen door het station heen.
Vanochtend was er een seinstoring Amsterdam Zuid - RAI, waardoor de 3500 en de 700/1600 werden omgeleid via Amsterdam Centraal.
Caspar schreef:In het ICMm stel voor station Zwolle naar Groningen werd echter helemaal niets omgeroepen over welke treinstellen waar heen gingen.
Zeer waarschijnlijk een van de nieuwste stellen, waar de combinatie omroep en koersborden nog niet aanwezig is, ivm achterstand van de leverancier. :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Zit nu in SLT 2402 als t9856 :) Bevalt vooralsnog goed, maar we rijden nog maar net.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Blijkbaar vonden de beide heren van het HC-corps in trein 1559 het nodig een 2e klas ICL-compartiment voor hun zelf te behouden, getuige het feit dat zo'n compartiment afgesloten was tijdens de haltering in Hvs en na vertrek werd ontgrendeld door beide heren. Kansloooos :roll:

Trein 12561 vertrek met +4 uit Amf en eveneens met +4 uit Zl maar aankomst in Lw was met -3. Lang leve rijtijdspeling.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Het reisje met de 2402 is me goed bevallen: comfortabel en rustig rijdend treintje :) Omroep van Utrecht Terwijde was wel rijkelijk laat, namelijk toen we al langs het perron stonden... lijkt een gevalletje verkeerde GPS-coördinaten want de overige stations werden wel vóór aankomst omgeroepen. Helaas wel met +1 op Gouda aangekomen waardoor de t12756 daar een fraaie sluitseinaansluiting bood, achja, met de t4063, t1967 (ICK! :D ) en t32569 kwam ik ook thuis en wel 5 minuten later als wanneer de aansluiting goed gegaan was.

Nog een fototje van de 2402 tijdens de lange stop op Gouda Goverwelle...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

Het liep aan het eind van de middag niet lekker op de Heuvellandlijn:

Trein t32056 vertrok (door koppelproblemen) met +9 uit Heerlen met een 2/6 en een 2/8. Onderweg kwamen we twee keer tot stilstand (bij Voerendaal en voor Maastricht) door een snelremming en in Valkenburg reed de trein niet ver genoeg door waardoor de achterste deur achter het hek stond. Aankomst in Maastricht werd +12. Trein t32152 heeft achter de stoptrein aangereden en kwam met +11 aan. Later bleek dat trein t32059 (juist ja, de stellen die problemen hadden met koppelen) defect stonden in Maastricht Randwyck. Reizigers vanuit Maastricht konden gebruik maken van trein t32153 (deze reed met een 2/6, hier moesten de stoptreinreizigers in die normaal met een 2/8 en een 2/6 vervoerd worden en de normale sneltreinreizigers). Trein t32058 kwam op Randwyck binnen op bezet spoor en stond helemaal vooraan op spoor 3.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Weet iemand wanneer dat Hoogwaardig Openbaar Electrisch Railvoertuig ook in het weekend gaat rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Helaas wel met +1 op Gouda aangekomen waardoor de t12756 daar een fraaie sluitseinaansluiting bood
Dat is dan ook geen aansluiting te noemen. Als je hem haalt mag je van geluk spreken. Op dat tijdstip stikt het van de faalaansluitingen: s9500 -> s2000, s9500 -> Noordoost naar Rotterdam, s9500 -> s9800, s9800 -> Noordoost naar Rotterdam zouden allemaal erg handige aansluitingen zijn, maar op geen van allen is te vertrouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Het maken van trein t3357 verliep bepaald niet vlekkeloos. De DDAR van t3344 kwam mooi op tijd binnen op spoor 2 te Hnk. De versterkings-DDAR kwam op hetzelfde moment via spoor 1 met seinbeeld knipper-geel naar het spoortje voorbij Hnk waar normaal gesproken gekeerd wordt. De machinist van t3344 had blijkbaar wel in de smiezen dat-ie met twee treinstellen terug zou gaan, maar hij dacht blijkbaar dat er een extra DDAR uit de richting Hn naar spoor 2 zou komen. Dus, hij zet z'n trein alleen wat verder langs perron 2. Op het moment dat kopgemaakt is, krijgt die DDAR ook knipper-geel naar het spoortje voorbij Hnk.

Pas tegen vertrektijd van de t3357 vertrok de oorspronkelijke t3344 naar de andere DDAR om te koppelen. Dit na allerlei gewirrewar per telefoon, ongeduld bij de nog altijd gesloten overweg van Hnk en twee dienstmededelingen via de stationsomroep. Zo gebeurt er nog eens wat in het anders zo matte Kersenboogerd. 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Na eerst op de meeste stations al die chipkaartpaaltjes allemaal van hun kap te ontdoen, zodat het beeldschermpje van die paaltjes goed zichtbaar is, zijn ze bij de NS nu weer bezig een ander soort klepje op de paaltjes te doen, om de lezer en de beeldscherm af te dekken. Jaja :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Nog altijd logischer dan op Dordrecht waar ze eerst paaltjes neergezet hadden om na enige tijd weer de helft weg te halen. Dat had er geloof ik mee te maken dat ze zo slim waren geweest op het Arriva-perron in/uitcheckzuilen neer te zetten die alleen met NS konden communiceren :P Nu staat dus alleen de helft van de paaltjes er nog waarop je bij NS kunt in/uitchecken als je van/op Arriva overstapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Vanochtend weer een klassiekertje :?

Sprinter Ut - Rhn van 7:45 +4
IC Ut - Nm van 7:53 kan daar dus tot aan Har achteraan sukkelen
Aankomst Ed +3
Bijna de terreurexpres gemist :roll:

En dat probleem gaat nog wel een aantal jaren blijven spelen, zelfs als er NU een besluit genomen wordt om te gaan verdubbelen tot Ah (of minstens tot Har). Weet iemand of zulke dingen sowieso ooit in de planning zitten? :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Driebergen–Zeist is het grootste deelproject binnen Traject Oost. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft geld gereserveerd om bij station Driebergen-Zeist een extra spoor aan te leggen en de Hoofdstraat/Driebergseweg onder het spoor door te laten lopen. Ook het stationsgebouw, het busstation en het voorplein worden de komende jaren aangepakt.
Ssssjonge :shock: :roll:

Wat een inzicht weer. Ik heb nooit begrepen waarom die eerdere perronverlenging juist aan de westkant moest: Dat is erg onhandig rijden, zeker voor vrachtverkeer, en het loste het grootste probleem niet op. Kennelijk is er toch eentje wakker geworden daar. Nog wat belastingcenten nodig? Wij dokken wel hoor! Faalhazen :neg:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door reisthijs »

Bij perronverlenging aan het andere uiteinde had je dan toch aan de oostkant hetzelfde probleem gehad? En wat was volgens jou het grootste probleem, dat niet is opgelost?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:Bij perronverlenging aan het andere uiteinde had je dan toch aan de oostkant hetzelfde probleem gehad? En wat was volgens jou het grootste probleem, dat niet is opgelost?
Nee juist niet. Bij perronverlenging aan de oostkant stel ik me zo voor dat dat gepaard gaat met ondertunneling van de Driebergseweg/Hoofdstraat. Die is veel drukker dan de Kwekerijweg.

Als er meteen in 2004 aan de andere kant was ondertunneld, had dat perronverlengen volgens mij tegen betrekkelijk geringe kosten in 1 keer gedaan kunnen worden. Nou zijn ze eerst een tijd druk geweest om de Kwekerijweg om te leggen in eoa bizarre haarspeldbocht, en moet er ALSNOG ondertunneld worden aan de Hoofdstraat :|

Dat is toch niet slim?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Probleem is dat de perronverlenging nu in korte tijd gedaan is, omdat al in 2004 de treinen uit de toenmalige serie s2000 met meer dan 9 bakken gingen rijden. Voor datzelfde doel zijn toen ook de perrons van Veenendaal-de Klomp en Woerden verlengd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Ja, dat zal beslist wel. Maar ook toen al had men kunnen zien aankomen dat die overweg in de Hoofdstraat binnen niet al te lange tijd ondertunneld moest gaan worden. Dan had dat beter, eerder, sneller en goedkoper toen in 1 keer gedaan kunnen worden dan wat er nu gedaan wordt: 2 keer in een paar jaar tijd grote werkzaamheden, het nodeloos omleggen van de Odijkerweg (niet de Kwekerijweg, sorry :) ), en het kostbaarste deel: de tunnel, wordt nu 5 jaar later gebouwd tegen (inflatie) aanzienlijk hogere kosten :? Ik blijf het kortzichtig vinden.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:Ja, dat zal beslist wel. Maar ook toen al had men kunnen zien aankomen dat die overweg in de Hoofdstraat binnen niet al te lange tijd ondertunneld moest gaan worden.
Ja, en waarschijnlijk besefte men dat ook wel. Maar de tunnel had niet op dusdanige termijn gebouwd kunnen worden, dat de treinen op het station konden blijven stoppen. Alternatief was dan een tijdelijk noodstation aan oost- of westzijde realiseren, terwijl op de oorspronkelijke plek de werkzaamheden voltrokken werden. Of daar überhaupt plaats voor is daar, weet ik niet en maakt me ook niet zoveel uit. ;-)
Dan had dat beter, eerder, sneller en goedkoper toen in 1 keer gedaan kunnen worden dan wat er nu gedaan wordt: 2 keer in een paar jaar tijd grote werkzaamheden, het nodeloos omleggen van de Odijkerweg (niet de Kwekerijweg, sorry :) ),
En hoeveel kost het omleggen van zo'n weggetje? Niet zoveel, denk ik. Minder in elk geval dan de omvangrijke procedure die ik hier boven beschreef...
en het kostbaarste deel: de tunnel, wordt nu 5 jaar later gebouwd tegen (inflatie) aanzienlijk hogere kosten :? Ik blijf het kortzichtig vinden.
Waarschijnlijk beter doordacht dan jij denkt en doet voorkomen. En...
van Dale schreef:in·fla·tie de; v -s waardevermindering vh geld, hetgeen leidt tot prijsstijgingen
Is dat voor een overheid wel zo'n issue? En houdt je redenering wel steek? Ja, inflatie treedt vrijwel elk jaar op in de Westerse wereld, maar de lonen worden daar doorgaans voor gecorrigereerd. De overheid krijgt dan dus ook meer BTW (prijsstijging) en loonbelasting (looncorrecties) binnen.

En bovendien kan de economische crisis juist gunstig zijn voor een dergelijk project: de bouw is een van de sterkst getroffen sectoren, met een dergelijk overschot van arbeid en kapitaal (machines) in die sector, is het best mogelijk dat bouwbedrijven lager inschrijven, omdat werkloos toekijken nog duurder is of de nekslag voor een bedrijf kan zijn. En bovendien betekent de teruglopende vraag naar grondstoffen, dat die, ondanks de inflatie, goedkoper worden. Bovendien verschaffen grote projecten (hoewel dat effect natuurlijk nog groter is bij megaprojecten zoals HSL Oost ;-) dan bij 'grote projecten') werkgelegenheid, en dat stimuleert de economie weer.

Tsja, zonder uitvoerig onderzoek te doen weet je niet of het project nu duurder of goedkoper dan 5 jaar uitgevoerd kan worden, omdat er zoveel dingen invloed hebben op zulke dingen... ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

ja okee, die inflatie is niet echt een boeiend punt :D Maar goed, het zal idd wel doordacht zijn. Toch blijf ik erbij dat het blijkbaar ad hoc ineens geregeld moest worden omdat blijkbaar te kort van tevoren bekend werd dat er langere treinen gingen rijden. Dat had beter gekund.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten