OVer je reiservaringen in mei 2015
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Hoe werkt zo een eenmansbediening als je naar de loc moet? Sleutel omdraaien, eruit trekken en vlug naar buiten huppen voordat je tussen de deuren komt? Lijkt me nu niet de meest arbovriendelijke job. Kans op blessures is redelijk.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Dat was gisteren of in ieder niet vanochtend, want richting Tilburg/'s-Hertogenbosch reed het gewoon op de Schipholtrein na.Etienne schreef:Dat had ook nog te maken met een technische storing in de tunnel van Best, waardoor er geen treinen konden rijden tussen Boxtel en Eindhoven.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
precies op deze manier. SLT was arbovriendelijker geweest, eerlijk gezegd hoop ik dat eenmansbediening in de toekomst meer voor gaat komen.fogeltje schreef:Hoe werkt zo een eenmansbediening als je naar de loc moet? Sleutel omdraaien, eruit trekken en vlug naar buiten huppen voordat je tussen de deuren komt? Lijkt me nu niet de meest arbovriendelijke job. Kans op blessures is redelijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Er speelde nogal wat personeel verstoppertje vandaag... op een rondje (of nouja, eigenlijk meer een achtje ) Amersfoort - Zwolle - Mariënberg - Almelo - Amsterdam Centraal - Amersfoort gewoon geenenkele conducteur gezien met als enige uitzondering het stukje Zwolle - Mariënberg waar de steward wel een rondje kwam maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Komt me bekend voor. Heb zelf Utrecht - Den Bosch, Den Bosch-Geldermalsen, Geldermalsen-Tiel, Tiel-Arnhem, Arnhem-Zwolle, Zwolle-AlmereC, AlmereC-Utrecht gedaan.Daniel schreef:Er speelde nogal wat personeel verstoppertje vandaag... op een rondje (of nouja, eigenlijk meer een achtje ) Amersfoort - Zwolle - Mariënberg - Almelo - Amsterdam Centraal - Amersfoort gewoon geenenkele conducteur gezien met als enige uitzondering het stukje Zwolle - Mariënberg waar de steward wel een rondje kwam maken.
In totaal 2 conducteurs gezien. Tussen AlmereC en Utrecht zat die gezellig in de 1e klas, 2 stoeltjes verder dan ik. De enige controle die ik heb gehad was van Arriva op het traject Tiel-Arnhem. Wat trouwens aardig vreemd was, dat hij mijn Weekend Vrij van NS goedkeurde, terwijl er bij Arriva staat ''Geen AVR-NS''. Was overigens nog ingecheckt bij NS en niet bij Arriva.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Abonnementen als Weekend Vrij zijn geldig bij alle treinvervoerders, ook bij Arriva. Als je reist bij Arriva moet je wel bij Arriva zijn ingecheckt. AVR-NS staat voor "Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen". Deze voorwaarden zijn specifiek voor reizen met NS, dus is het niet gek dat ze bij Arriva niet gelden. Arriva heeft haar eigen voorwaarden.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
En dat heeft ervoor gezorgd dat ik bij Arriva (met nog steeds grote dank voor ze!) in het tweede weekend van januari een brommer mee mocht nemen in de trein! Bij NS staat er heel duidelijk in de voorwaarden dat álles met verbrandingsmotoren niet mee mag, Bij Arriva ging die gozer van de klantenservice gewoon bellen met de Meester om te vragen of het mocht en die zei; ja waarom zou ik nee zeggen als iemand het gewoon op zo'n keurige manier vraagt; BAZEN.Tochjo schreef:Abonnementen als Weekend Vrij zijn geldig bij alle treinvervoerders, ook bij Arriva. Als je reist bij Arriva moet je wel bij Arriva zijn ingecheckt. AVR-NS staat voor "Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen". Deze voorwaarden zijn specifiek voor reizen met NS, dus is het niet gek dat ze bij Arriva niet gelden. Arriva heeft haar eigen voorwaarden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Bij NS is het misschien risicomijdend gedrag, bij Arriva gewoon boerenverstand.
Bedoel, hoe groot is de kans nu werkelijk dat het motortje van een brommer ontploft of iets dergelijks. :')
Bedoel, hoe groot is de kans nu werkelijk dat het motortje van een brommer ontploft of iets dergelijks. :')
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Bij NS is sowieso de ruimte ook vaak krapper, dat speelt natuurlijk ook een rol want de meeste gemotoriseerde voertuigen zijn nu eenmaal wat groter dan een fiets. In die GTWs van Arriva is dat allemaal wat makkelijker en zeker als je het dan even netjes vraagt kan er inderdaad heel veel. Heb zelf op die manier ooit ook een fiets in de bus mee mogen nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Gisteren bevond de HC van de t2171 zich gedurende de hele reis in de achterste machinistencabine van de VIRM. Op Sloterdijk had hij in zijn grandieuze wijsheid besloten om tijdens de stop de achterste cabinedeur (die uitkomt op het balkon) wagenwijd open te laten staan. En ja, aangezien ik ook vanwege mijn visuele beperking moeite heb met overgangen van licht naar donker (dus van een licht perron naar het relatief donkere interieur van een trein) en meneer de HC ook niet waarschuwde, heb ik kennis gemaakt met deze deur. Ook geen 'sorry' of 'oh, heeft u u bezeerd?'. Beetje jammer...
Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.
Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?
Overigens had ik na die t752695 op Sloterdijk een mooie aansluiting op de laatste IC naar Alkmaar, die mett +9 reed. Dus uiteindelijk met iets van -20 in Zaandam aangekomen. *O*
Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.
Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?
Overigens had ik na die t752695 op Sloterdijk een mooie aansluiting op de laatste IC naar Alkmaar, die mett +9 reed. Dus uiteindelijk met iets van -20 in Zaandam aangekomen. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Zo te zien is daar iets mis gegaan bij het doorgeven van die trein in de informatiesystemen. In IFF/AR-NU (zelfde systeem als NS gebruikt voor de vertrektijden in de app) is ook geen *2695 doorgekomen, terwijl de trein ervoor (2693) en de trein er na (2697) wel doorgegeven zijn. Gek dat deze trein dan wel uit de reisplanner gekomen is.VIRM schreef:Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.
Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Pendel Enschede Centraal - Enschede De Rutbeek tbv Freshtival wordt gereden Connexxion Tours met o.a. de groene 9152 en een blauw/witte (ex-) GVU citaro.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Die blauw/witte is de 9149 van Connexxion Tours, zag ik afgelopen week op stage.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Pendel Hengelo FBK-stadion-Hengelo CS werd door Syntus gereden, met in ieder geval de rode duvedec 3402.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Weet niet wat er vandaag te doen is in Brabant, maar de voorste 1e klascompartimenten van t3649 was gevuld met zuipjongeren :neg:
Nadat een paar medereizigers een joint opstaken ben ik vertrokken uit de 1e klas stiltezone, gelukkig was het achterin in de achterste 1e klas rustig :)
Nadat een paar medereizigers een joint opstaken ben ik vertrokken uit de 1e klas stiltezone, gelukkig was het achterin in de achterste 1e klas rustig :)
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
En heb je de conducteur nog ingeseind?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Niet echt netjes van de HC. Kan er geeneens een excuus vanaf?VIRM schreef:Gisteren bevond de HC van de t2171 zich gedurende de hele reis in de achterste machinistencabine van de VIRM. Op Sloterdijk had hij in zijn grandieuze wijsheid besloten om tijdens de stop de achterste cabinedeur (die uitkomt op het balkon) wagenwijd open te laten staan. En ja, aangezien ik ook vanwege mijn visuele beperking moeite heb met overgangen van licht naar donker (dus van een licht perron naar het relatief donkere interieur van een trein) en meneer de HC ook niet waarschuwde, heb ik kennis gemaakt met deze deur. Ook geen 'sorry' of 'oh, heeft u u bezeerd?'. Beetje jammer...
Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.
Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?
Overigens had ik na die t752695 op Sloterdijk een mooie aansluiting op de laatste IC naar Alkmaar, die mett +9 reed. Dus uiteindelijk met iets van -20 in Zaandam aangekomen. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
ArrivaBas schreef:Niet echt netjes van de HC. Kan er geeneens een excuus vanaf?
Totaal geen reactie. Nul-komma-noppes. Gelukkig kan ik wel tegen een stootje, maar gaat beetje om het principe en de hele houding (of gebrek daaraan). Lijkt mij toch dat het opvalt als er een blindenstok binnen komt wandelen bij de deur waar jij gaat sleutelen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Zou het geholpen hebben als er weer spoorwegpolitie was geweest, die ze hadden kunnen oproepen?Mr-W schreef:Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Denk het wel, de groep zat vanaf Oss al in de trein volgens een medereiziger.
Volgens een kennis van me uit Breda was er een of ander dance-event waardoor er meerdere treinen gevuld waren met uitgaanspubliek, dus dan had de spoorwegpolitie/ S&V een flink dagdeel Roosendaal?-Rotterdam- Tilburg-Den Bosch? moeten controleren om orde te houden in de trein.
Gelukkig ging de terugweg vlekkeloos :)
Volgens een kennis van me uit Breda was er een of ander dance-event waardoor er meerdere treinen gevuld waren met uitgaanspubliek, dus dan had de spoorwegpolitie/ S&V een flink dagdeel Roosendaal?-Rotterdam- Tilburg-Den Bosch? moeten controleren om orde te houden in de trein.
Gelukkig ging de terugweg vlekkeloos :)
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Dance Tour was gisteren in Breda. Is altijd gigantisch druk.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Check in Hengelo, ik zag dat er als lijn 804 gereden werd. Ook een Citea reed mee. Ik heb maar meteen even een wiki-pagina gemaakt.MdJ schreef:Pendel Hengelo FBK-stadion-Hengelo CS werd door Syntus gereden, met in ieder geval de rode duvedec 3402.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Laten gaan en niet in je eentje of met z'n tweeën ingrijpen is toch wel een verschil. Als er geen spoorwegpolitie is, dan is dat toch geen excuus om vandalen maar hun gang te laten gaan - waarom stond er geen (gewone) politie bij het eerstvolgende station?Mr-W schreef:Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Blijkbaar kan je dus zonder problemen roken in de eerste klas, als je maar met een grote groep bent :?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2015
Denk dat het met de grote van de groep te maken heeft en het publiek wat ook in de andere treinen zit,waardoor ze ook de politie inzet beperken tot zware incidenten, maar dat is speculatie van mijn kant.matti93 schreef:Laten gaan en niet in je eentje of met z'n tweeën ingrijpen is toch wel een verschil. Als er geen spoorwegpolitie is, dan is dat toch geen excuus om vandalen maar hun gang te laten gaan - waarom stond er geen (gewone) politie bij het eerstvolgende station?Mr-W schreef:Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Verder had de trein 1 conducteur en 1 conductrice.
Overlastgevend alcoholgebruik,zwartrijden/grijsrijden en het gebruik van verdovende middelen mogen er ook nog bij :neg:matti93 schreef:Blijkbaar kan je dus zonder problemen roken in de eerste klas, als je maar met een grote groep bent :?
Verder is het inderdaad schandalig dat ze straffeloos dit gedrag kunnen vertonen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten