OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Hoe werkt zo een eenmansbediening als je naar de loc moet? Sleutel omdraaien, eruit trekken en vlug naar buiten huppen voordat je tussen de deuren komt? Lijkt me nu niet de meest arbovriendelijke job. Kans op blessures is redelijk.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Etienne schreef:Dat had ook nog te maken met een technische storing in de tunnel van Best, waardoor er geen treinen konden rijden tussen Boxtel en Eindhoven.
Dat was gisteren of in ieder niet vanochtend, want richting Tilburg/'s-Hertogenbosch reed het gewoon op de Schipholtrein na.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Hoe werkt zo een eenmansbediening als je naar de loc moet? Sleutel omdraaien, eruit trekken en vlug naar buiten huppen voordat je tussen de deuren komt? Lijkt me nu niet de meest arbovriendelijke job. Kans op blessures is redelijk.
precies op deze manier. SLT was arbovriendelijker geweest, eerlijk gezegd hoop ik dat eenmansbediening in de toekomst meer voor gaat komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Er speelde nogal wat personeel verstoppertje vandaag... op een rondje (of nouja, eigenlijk meer een achtje :P ) Amersfoort - Zwolle - Mariënberg - Almelo - Amsterdam Centraal - Amersfoort gewoon geenenkele conducteur gezien met als enige uitzondering het stukje Zwolle - Mariënberg waar de steward wel een rondje kwam maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Er speelde nogal wat personeel verstoppertje vandaag... op een rondje (of nouja, eigenlijk meer een achtje :P ) Amersfoort - Zwolle - Mariënberg - Almelo - Amsterdam Centraal - Amersfoort gewoon geenenkele conducteur gezien met als enige uitzondering het stukje Zwolle - Mariënberg waar de steward wel een rondje kwam maken.
Komt me bekend voor. Heb zelf Utrecht - Den Bosch, Den Bosch-Geldermalsen, Geldermalsen-Tiel, Tiel-Arnhem, Arnhem-Zwolle, Zwolle-AlmereC, AlmereC-Utrecht gedaan.

In totaal 2 conducteurs gezien. Tussen AlmereC en Utrecht zat die gezellig in de 1e klas, 2 stoeltjes verder dan ik. De enige controle die ik heb gehad was van Arriva op het traject Tiel-Arnhem. Wat trouwens aardig vreemd was, dat hij mijn Weekend Vrij van NS goedkeurde, terwijl er bij Arriva staat ''Geen AVR-NS''. Was overigens nog ingecheckt bij NS en niet bij Arriva.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Tochjo »

Abonnementen als Weekend Vrij zijn geldig bij alle treinvervoerders, ook bij Arriva. Als je reist bij Arriva moet je wel bij Arriva zijn ingecheckt. AVR-NS staat voor "Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen". Deze voorwaarden zijn specifiek voor reizen met NS, dus is het niet gek dat ze bij Arriva niet gelden. Arriva heeft haar eigen voorwaarden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door deadlock »

Tochjo schreef:Abonnementen als Weekend Vrij zijn geldig bij alle treinvervoerders, ook bij Arriva. Als je reist bij Arriva moet je wel bij Arriva zijn ingecheckt. AVR-NS staat voor "Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen". Deze voorwaarden zijn specifiek voor reizen met NS, dus is het niet gek dat ze bij Arriva niet gelden. Arriva heeft haar eigen voorwaarden.
En dat heeft ervoor gezorgd dat ik bij Arriva (met nog steeds grote dank voor ze!) in het tweede weekend van januari een brommer mee mocht nemen in de trein! Bij NS staat er heel duidelijk in de voorwaarden dat álles met verbrandingsmotoren niet mee mag, Bij Arriva ging die gozer van de klantenservice gewoon bellen met de Meester om te vragen of het mocht en die zei; ja waarom zou ik nee zeggen als iemand het gewoon op zo'n keurige manier vraagt; BAZEN.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hainje »

Bij NS is het misschien risicomijdend gedrag, bij Arriva gewoon boerenverstand.
Bedoel, hoe groot is de kans nu werkelijk dat het motortje van een brommer ontploft of iets dergelijks. :')
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Bij NS is sowieso de ruimte ook vaak krapper, dat speelt natuurlijk ook een rol want de meeste gemotoriseerde voertuigen zijn nu eenmaal wat groter dan een fiets. In die GTWs van Arriva is dat allemaal wat makkelijker en zeker als je het dan even netjes vraagt kan er inderdaad heel veel. Heb zelf op die manier ooit ook een fiets in de bus mee mogen nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren bevond de HC van de t2171 zich gedurende de hele reis in de achterste machinistencabine van de VIRM. Op Sloterdijk had hij in zijn grandieuze wijsheid besloten om tijdens de stop de achterste cabinedeur (die uitkomt op het balkon) wagenwijd open te laten staan. En ja, aangezien ik ook vanwege mijn visuele beperking moeite heb met overgangen van licht naar donker (dus van een licht perron naar het relatief donkere interieur van een trein) en meneer de HC ook niet waarschuwde, heb ik kennis gemaakt met deze deur. Ook geen 'sorry' of 'oh, heeft u u bezeerd?'. Beetje jammer...

Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.

Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?

Overigens had ik na die t752695 op Sloterdijk een mooie aansluiting op de laatste IC naar Alkmaar, die mett +9 reed. Dus uiteindelijk met iets van -20 in Zaandam aangekomen. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.

Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?
Zo te zien is daar iets mis gegaan bij het doorgeven van die trein in de informatiesystemen. In IFF/AR-NU (zelfde systeem als NS gebruikt voor de vertrektijden in de app) is ook geen *2695 doorgekomen, terwijl de trein ervoor (2693) en de trein er na (2697) wel doorgegeven zijn. Gek dat deze trein dan wel uit de reisplanner gekomen is.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door MdJ »

Pendel Enschede Centraal - Enschede De Rutbeek tbv Freshtival wordt gereden Connexxion Tours met o.a. de groene 9152 en een blauw/witte (ex-) GVU citaro.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Milco »

Die blauw/witte is de 9149 van Connexxion Tours, zag ik afgelopen week op stage.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door MdJ »

Pendel Hengelo FBK-stadion-Hengelo CS werd door Syntus gereden, met in ieder geval de rode duvedec 3402.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

Weet niet wat er vandaag te doen is in Brabant, maar de voorste 1e klascompartimenten van t3649 was gevuld met zuipjongeren :neg:
Nadat een paar medereizigers een joint opstaken ben ik vertrokken uit de 1e klas stiltezone, gelukkig was het achterin in de achterste 1e klas rustig :)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door waldo79 »

En heb je de conducteur nog ingeseind?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef:Gisteren bevond de HC van de t2171 zich gedurende de hele reis in de achterste machinistencabine van de VIRM. Op Sloterdijk had hij in zijn grandieuze wijsheid besloten om tijdens de stop de achterste cabinedeur (die uitkomt op het balkon) wagenwijd open te laten staan. En ja, aangezien ik ook vanwege mijn visuele beperking moeite heb met overgangen van licht naar donker (dus van een licht perron naar het relatief donkere interieur van een trein) en meneer de HC ook niet waarschuwde, heb ik kennis gemaakt met deze deur. Ook geen 'sorry' of 'oh, heeft u u bezeerd?'. Beetje jammer...

Weet iemand daarnaast wat voor geneuzel er precies gisteravond was met de t752695? Volgens mij waren er ergens rond Dordt werkzaamheden. Maar deze trein was wel in de reisplanner te vinden, maar niet bij de AV op de NS app. En op Leiden Centraal stond hij als volgt op de TBP:
00:58 Speciale Trein/+5 minuten
Via Schiphol en Sloterdijk
Vertrekt later i.v.m. werkzaamheden
Intercity 00:57 rijdt niet i.v.m. werkzaamheden
01:38 Intercity Utrecht C.

Is dit niet heel veel gedoe voor een trein die één minuut later vertrekt?

Overigens had ik na die t752695 op Sloterdijk een mooie aansluiting op de laatste IC naar Alkmaar, die mett +9 reed. Dus uiteindelijk met iets van -20 in Zaandam aangekomen. *O*
Niet echt netjes van de HC. Kan er geeneens een excuus vanaf?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef:Niet echt netjes van de HC. Kan er geeneens een excuus vanaf?

Totaal geen reactie. Nul-komma-noppes. Gelukkig kan ik wel tegen een stootje, maar gaat beetje om het principe en de hele houding (of gebrek daaraan). Lijkt mij toch dat het opvalt als er een blindenstok binnen komt wandelen bij de deur waar jij gaat sleutelen.
Beul van de blindegeleidelijn
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hageneis »

Mr-W schreef:
waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.
Zou het geholpen hebben als er weer spoorwegpolitie was geweest, die ze hadden kunnen oproepen?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

Denk het wel, de groep zat vanaf Oss al in de trein volgens een medereiziger.
Volgens een kennis van me uit Breda was er een of ander dance-event waardoor er meerdere treinen gevuld waren met uitgaanspubliek, dus dan had de spoorwegpolitie/ S&V een flink dagdeel Roosendaal?-Rotterdam- Tilburg-Den Bosch? moeten controleren om orde te houden in de trein.

Gelukkig ging de terugweg vlekkeloos :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Michael »

Dance Tour was gisteren in Breda. Is altijd gigantisch druk.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dennistd »

MdJ schreef:Pendel Hengelo FBK-stadion-Hengelo CS werd door Syntus gereden, met in ieder geval de rode duvedec 3402.
Check in Hengelo, ik zag dat er als lijn 804 gereden werd. Ook een Citea reed mee. Ik heb maar meteen even een wiki-pagina gemaakt.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door matti93 »

Mr-W schreef:
waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.
Laten gaan en niet in je eentje of met z'n tweeën ingrijpen is toch wel een verschil. Als er geen spoorwegpolitie is, dan is dat toch geen excuus om vandalen maar hun gang te laten gaan - waarom stond er geen (gewone) politie bij het eerstvolgende station?
Blijkbaar kan je dus zonder problemen roken in de eerste klas, als je maar met een grote groep bent :?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Mr-W »

matti93 schreef:
Mr-W schreef:
waldo79 schreef:En heb je de conducteur nog ingeseind?
Jup, maar vanwege de grote van de groep (20 man) lieten ze het vanwege hun eigen veiligheid gaan,waar ik begrip voor heb.
Laten gaan en niet in je eentje of met z'n tweeën ingrijpen is toch wel een verschil. Als er geen spoorwegpolitie is, dan is dat toch geen excuus om vandalen maar hun gang te laten gaan - waarom stond er geen (gewone) politie bij het eerstvolgende station?
Denk dat het met de grote van de groep te maken heeft en het publiek wat ook in de andere treinen zit,waardoor ze ook de politie inzet beperken tot zware incidenten, maar dat is speculatie van mijn kant.
Verder had de trein 1 conducteur en 1 conductrice.
matti93 schreef:Blijkbaar kan je dus zonder problemen roken in de eerste klas, als je maar met een grote groep bent :?
Overlastgevend alcoholgebruik,zwartrijden/grijsrijden en het gebruik van verdovende middelen mogen er ook nog bij :neg:
Verder is het inderdaad schandalig dat ze straffeloos dit gedrag kunnen vertonen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten