Mag ik even kwijt #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Caspar »

Halal of Surinaamse? Is het aangepast per stad? Kan me niet voorstellen dat in bv Groningen of Leeuwarden veel behoefte is aan een halal broodje. Wanneer doet de eerste hallalebitterbal zijn intrede bij de Smullers?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Vinny »

Oh dat hebben ze in Amsterdam nu ook, ach ik zie het op zich als culturele verrijking. Een Nederlands saucijzenbroodje kun je ook nog altijd krijgen. Die eeuwige Kebap komt me overigens wel een beetje de strot uit :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Daan »

Pfff, onzin zeg, opbokken met je halal...

Oja, me verveelt zich. :x
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Vinny »

Pfff, onzin zeg, opbokken met je halal...
He hallo, je gaat er niet dood van ofzo. Halal is prima vlees, kan jou het schelen dat ze dat etiket erop plakken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Caspar »

Ik ben principieel tegen dat dierenleed wat bij het slachten van Halal vlees ontstaat.
(in de winkel koop ik zo veel mogelijk biologisch vlees, maar bij de snackbar zondig ik).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Pfff, onzin zeg, opbokken met je halal...
He hallo, je gaat er niet dood van ofzo. Halal is prima vlees, kan jou het schelen dat ze dat etiket erop plakken...
Donder op zeg. Het is hetzelfde als dat je midden in Marokko in een provinciestadje Couscous staat te bestellen en dat je te horen krijgt dat dat niet gaat lukken, maar dat je wel kan kiezen uit boerenkool en erwtensoep. Dan draai je je toch ook om?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Karl »

In Breda kan je ook een halal kaassouflé krijgen - niet op het station though - maar eh...
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Fles »

Karl schreef:In Breda kan je ook een halal kaassouflé krijgen - niet op het station though - maar eh...
Het gaat mij er heus niet om dat je ergens halal voer kan krijgen.

Het gaat er mij om dat je ALLEEN NOG MAAR halal voer kan krijgen :evil:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Bastiaan »

Vinny schreef:He hallo, je gaat er niet dood van ofzo. Halal is prima vlees, kan jou het schelen dat ze dat etiket erop plakken...
Ja, wat maakt het ook allemaal uit? Eigenlijk kunnen we beter gewoon alles aanpassen, aangezien het ons toch al wordt opgedrongen :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Wubbo »

Makkelijk hoor, vegetariër zijn 8-).
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door BR628 »

Moet er niet aan denken, geen vlees te eten. Er gaat niets boven dat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Geert »

Och, over het algemeen gaat dat best goed (en af en toe natuurlijk wel een lekker biefstukje) :)
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Bastiaan »

Ik hoorde laatst dat vegetariërs dan wel weer vis eten :roll: Want vissen voelen niets ofzo? :?
Laatst gewijzigd door Bastiaan op di 17 mar 2009, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Mark »

Mijn ma is vegetariër en die eet echt geen vis i.i.g...

Maar halal word zo langzamerhand steeds meer opgedrongen inderdaad.
Laatst gewijzigd door Mark op di 17 mar 2009, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Bastiaan »

Nog wel een ECHTE vegetariër dus :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

Bastiaan schreef:Ik hoorde laatst dat vegetariërs dan wel weer vis eten :roll: Want vissen voelen niets ofzo? :?
Dat maakt elke vegetariër voor zichzelf uit. Net als dat niet elke treinfreak van VIRM houdt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Wat is dit voor land joh :x

Kom bij de C'est du Pain eXpresse op Ed

Fles: "één saucijzebroodje alstublieft."
Miep: "de Surinaamse of de Halal?"

What the hell is dit joh?? Ben ik op interrail of wat?? Ik wil gewoon een normaal ouderwets recht-door-het-midden saucijzebroodje. :evil: :neg:
Dat vind ik dus ook met Koffie. Koffie hoort ZONDER SMAAKJE. Sodeflikker op met je frappamongool. Espresso kan ik nog begrijpen. Cappuccino een beetje. Maar de rest, bah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: Dat vind ik dus ook met Koffie. Koffie hoort ZONDER SMAAKJE. Sodeflikker op met je frappamongool. Espresso kan ik nog begrijpen. Cappuccino een beetje. Maar de rest, bah.
Ah, iemand die weet wat 'ie wil. Wat voor koffieproducerend apparaat heb je thuis staan?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Wubbo »

Bastiaan schreef:Ik hoorde laatst dat vegetariërs dan wel weer vis eten :roll: Want vissen voelen niets ofzo? :?
Da's heel wisselend per vegetarier. Je hebt zelfs vegetariers die wel gevogelte eten. Ergens moet je de grens trekken. Als echte vegetarier zou je ook geen drop moeten eten, want daar zit gelatine in wat een dierlijk product is.

Ik eet persoonlijk wel vis. Niet omdat dat niet zielig is, maar omdat de bestanddelen uit vis moeilijker te vervangen zijn dan die uit vlees (oa omega-3), en omdat ik heb gemerkt dat het voor veel mensen en restaurants moeilijk is om echt vegetarisch te koken. Het is dus een gemakskwestie.

En oja, dropjes eet ik ook gewoon ;-).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Chauf21 »

Daan schreef:Voor de liefhebbers, 13x gelede Van Hool naar Slowakije:

http://www.youtube.com/watch?v=zQ6wjEsKNN4
En een vervolgreportage vanuit Slowakije:
http://translate.google.nl/translate?hl ... &ct=result
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Suus »

Hebben ze die wagens eerst netjes helemaal wit gemaakt, vergeten ze de 09009292 sticker :lol:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Als echte vegetarier zou je ook geen drop moeten eten, want daar zit gelatine in wat een dierlijk product is.
Er is natuurlijk ook genoeg gelatinevrije drop te vinden, net als dat er vegetarische kaas bestaat (want in de meeste kaas zitten ook dierlijke producten; in Euroshopper brie dan weer niet, bijvoorbeeld. ;-)).

En toch, blijf ik de term 'echte vegetariër' ongelukkig vinden. M.i. is het niet 'de mate' van vegetarisme die je echt of 'minder echt' vegetariër maakt, maar de mate waarin je je houdt aan de grenzen die je zelf gesteld hebt. Als je gekozen hebt wel vis te eten, ben je een echte vegetariër wanneer je vis eet, maar niet soms even een burgertje haalt bij de Mc uit gemakzucht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:
deadlock schreef: Dat vind ik dus ook met Koffie. Koffie hoort ZONDER SMAAKJE. Sodeflikker op met je frappamongool. Espresso kan ik nog begrijpen. Cappuccino een beetje. Maar de rest, bah.
Ah, iemand die weet wat 'ie wil. Wat voor koffieproducerend apparaat heb je thuis staan?
Een cafétiere, een senseo voor de snel, en een italiaans espressoapparaat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Vinny schreef:
Pfff, onzin zeg, opbokken met je halal...
He hallo, je gaat er niet dood van ofzo. Halal is prima vlees, kan jou het schelen dat ze dat etiket erop plakken...
Donder op zeg. Het is hetzelfde als dat je midden in Marokko in een provinciestadje Couscous staat te bestellen en dat je te horen krijgt dat dat niet gaat lukken, maar dat je wel kan kiezen uit boerenkool en erwtensoep. Dan draai je je toch ook om?
Erwtensoep is ook een Marokkaans gerecht :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Daan »

Ja, als we die neprotterdammer moeten geloven wel... :x
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten