True. Als je het doet, doe het dan goed. Dat is zeker het geval bij de Combino's. Op dat gebied moet ik je gelijk geven.Natorious schreef:Ik vind zo'n totaalreclame een stuk mooier dan die halfreclames die je kan vinden op Antwerpse trams. Ik vind ook dat dit de Combino's goed past.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Afgezet tegen die zwart/roze gevallen natuurlijk.fred1954 schreef:Dat is jouw persoonlijke mening. Ik vind het foeilelijk.JWM schreef:Kijk, dat ziet er pas fraai uit :D
https://www.flickr.com/photos/flyingjoost/17747013051
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er is meer informatie beschikbaar over het vervoerplan GVB 2016. Wat ligt er op tafel:
- Tram 24 keert terug op de oude route via het Ferdinand Bol - Ceintuurbaan.
- Lijn 22 en 48 wisselen van eindbestemming: 22 Muiderpoort - Sloterdijk en 48 Houthavens - Borneo Eiland.
- Lijn 45 wordt opgeheven, lijn 41 neemt het gedeelte tussen Kraaiennest en Holendrecht over. Andere routes in ZO blijven zoals ze zijn.
- Lijn 36 wordt doorgetrokken naar het Buikslotermeerplein (halte op het viaduct)
- Lijn 61: Lusje Nieuw Sloten vervalt, rijdt voortaan via halte Maaseikpad naar Slotervaartziekenhuis.
- Lijn 145: gaat vanaf Badhoevedorp niet meer door Sloten, maar via Plesmanlaan, Laan van Vlaanderen, Louwesweg en Huizingalaan naar Station Lelylaan.
- Lijn 194: Wordt doorgetrokken naar Rotonde Baden Powelweg/Osdorperban.
- Lijn 192 en 195: Opgeheven
- Lijn 348: Gaat niet meer via het Leidseplein, via Haarlemmer Houttuinen en Spaarndammerstraat naar Sloterdijk.
- Lijn 352: Ongewijzigd
- Lijn 353: Vanaf CS via van Hallstraat naar Marnixplein, verder ongewijzigd.
- Lijn 354: Ingekort tot Amstelveen Busstation
- Lijn 355: Gewijzigde route in Duivendrecht, via van der Madeweg naar Gooiseweg en Daalwijkdreef naar Bijlmer ArenA, verder ongewijzigd.
- Lijn 357: Niet meer via Gaasperplas
- Lijn 358: Rechtdoor over de Stadionweg (niet meer via station Zuid) en ingekort met een rondje Nieuw Sloten (niet meer naar Badhoevedorp.
- Lijn 359: Niet meer over het Java-Eiland maar over de Piet Heinkade.
- Lijn 361: Vanaf IJtunnel via Waddenweg, Purmerplein, Waterlandplein, IJdoornlaan, Buikslotermeerplein terug naar CS. Dus niet meer via Banne Buiksloot en van der Pekbuurt.
- Lijn 363: Niet meer via van der Pekbuurt en Tuindoorp Oostzaan.
- Lijn 369: Volledig opgeheven.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Inspraakdocumenten van GVB. Neem aan dat die ook wel ergens online staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan de documenten waar deze wijzigingen instaan niet online vinden. Ik heb de documenten wel zelf in bezit en naar mijn weten is het nog onder embargo totdat de RAR haar advies heeft gegeven en de SRA akkoord is.
Maar als JMW blijkbaar weet dat het embargo er af is, dan meng ik me graag in de discussie rond deze plannen.
Maar als JMW blijkbaar weet dat het embargo er af is, dan meng ik me graag in de discussie rond deze plannen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Stadsdeel Zuid (agendapunt 9): http://zuid.notudoc.nl/cgi-bin/agenda.c ... ew/id=3221
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Fantastisch! Dan ga ik me beraden op een mooi inhoudelijk commentaar op de plannen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik moest ook wel even zoeken voordat ik iets kon vinden. Opvallend dat het bijvoorbeeld wel uitgebreid behandeld is in Nieuw West maar daar de documenten ontbreken. Wellicht heeft Zuid iets gedaan wat niet helemaal de bedoeling is. Anderzijds, waarom dit soort dingen pas openbaar gooien op het moment dat alles al vast staat?
De frequentietabel had ik nog niet gezien. Ik vind de frequentie van lijn 7 en 10 van 7x/u wel wat merkwaardig, net als die 'pilot' voor de metro met 8-minuten intervallen.
De frequentietabel had ik nog niet gezien. Ik vind de frequentie van lijn 7 en 10 van 7x/u wel wat merkwaardig, net als die 'pilot' voor de metro met 8-minuten intervallen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Welke haltes krijgt de 24 er dan bij?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als lijn 194 één halte zuidelijker gaat op de Baden Powellweg kan er nog een mooie overstap op tramlijn 17 ontstaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat eindpunt van 194 is inderdaad best hopeloos. Had dan doorgereden over de route van lijn 63 naar Lelylaan zodat die lijn ook kan vervallen. In het document wordt ook gesproken over een overstap op tram 1. Gaat die dan een rondje maken bij de eindlus de Aker?
Verder gok ik dat lijn 61 niet meer geleed gaat rijden.
Verder gok ik dat lijn 61 niet meer geleed gaat rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Deze rijdt dan na de Albert Cuypstraat door naar Ceintuurbaan, vervolgens richting Roelof Hartplein. De 24 zal Ruysdaelstraat en Museumplein niet meer bedienen.VIRM schreef:Welke haltes krijgt de 24 er dan bij?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Best een aardig vervoerplan.
Paar opmerkingen:
Lijn 353: Waarom het pendeltrajectje naar station Lelylaan behouden? Er stoppen geen nachttreinen op Lelylaan. Station Zuid, Duivendrecht en Muiderpoort zijn ook uit het nachtnet gehaald om routes te kunnen strekken en verkorten.
Lijn 357: Heeft het op te heffen pendeltrajectje naar Gaasperplas geen POD functie? (Personeel Ophaal Dienst)
Lijn 369: Opheffen is begrijpelijk, maar is er niet een vrijstelling van het PVE nodig om de bediening van Schiphol te laten vervallen?
Bijlmer: Met het openstellen van de lijnen naar Almere / Gooi voor lokaal vervoer kan de stadsvervoerfunctie van halte Eekholt behouden blijven. Verder zijn de plannen begrijpelijk.
Lijn 22/48: Goed idee, maar is een frequentie 4x per uur in de spits niet te laag voor de nieuwe lijn 48 tussen Houthavens en CS?
Osdorp/Sloten:
Lijn 194: Opmerkelijk eindpunt. Waarom niet doorrijden naar Osdorpplein en eventueel vanaf daar zelfs lijn 63 overnemen naar station Lelylaan? Dan kan lijn 63 vervallen. Nu wordt er een dubbelling van lijn 63 en 194 voorgesteld op de Ookmeerweg die qua reizigersvraag niet nodig is.
Pendelbus Riekerpolder: Is het niet handiger om lijn 61 door te laten rijden naar Riekerpolder in plaats van het pendelbusje? Sowieso is de frequentie van de pendelbus een beetje raar: 8x per uur om aan te sluiten op bus 69 die 6x per uur gaat rijden.
Bus 61/69: Hoe wordt de aftstemming als lijn 61 4x per uur rijdt en lijn 69 6x per uur?
Van het Schiphol Sternet blijft nu wel heel weinig over. Alleen lijn 198 en 199 nog als bus die alle dagen van de week rijdt buiten het terrein van Schiphol zelf.
Maar alle puntjes zijn kleinigheidjes, want in het algemeen genomen vind ik het prima plannen. En natuurlijk sorry voor de lobbyisten van lijn 21/62. Geen aanpassingen voor hen.
Paar opmerkingen:
Lijn 353: Waarom het pendeltrajectje naar station Lelylaan behouden? Er stoppen geen nachttreinen op Lelylaan. Station Zuid, Duivendrecht en Muiderpoort zijn ook uit het nachtnet gehaald om routes te kunnen strekken en verkorten.
Lijn 357: Heeft het op te heffen pendeltrajectje naar Gaasperplas geen POD functie? (Personeel Ophaal Dienst)
Lijn 369: Opheffen is begrijpelijk, maar is er niet een vrijstelling van het PVE nodig om de bediening van Schiphol te laten vervallen?
Bijlmer: Met het openstellen van de lijnen naar Almere / Gooi voor lokaal vervoer kan de stadsvervoerfunctie van halte Eekholt behouden blijven. Verder zijn de plannen begrijpelijk.
Lijn 22/48: Goed idee, maar is een frequentie 4x per uur in de spits niet te laag voor de nieuwe lijn 48 tussen Houthavens en CS?
Osdorp/Sloten:
Lijn 194: Opmerkelijk eindpunt. Waarom niet doorrijden naar Osdorpplein en eventueel vanaf daar zelfs lijn 63 overnemen naar station Lelylaan? Dan kan lijn 63 vervallen. Nu wordt er een dubbelling van lijn 63 en 194 voorgesteld op de Ookmeerweg die qua reizigersvraag niet nodig is.
Pendelbus Riekerpolder: Is het niet handiger om lijn 61 door te laten rijden naar Riekerpolder in plaats van het pendelbusje? Sowieso is de frequentie van de pendelbus een beetje raar: 8x per uur om aan te sluiten op bus 69 die 6x per uur gaat rijden.
Bus 61/69: Hoe wordt de aftstemming als lijn 61 4x per uur rijdt en lijn 69 6x per uur?
Van het Schiphol Sternet blijft nu wel heel weinig over. Alleen lijn 198 en 199 nog als bus die alle dagen van de week rijdt buiten het terrein van Schiphol zelf.
Maar alle puntjes zijn kleinigheidjes, want in het algemeen genomen vind ik het prima plannen. En natuurlijk sorry voor de lobbyisten van lijn 21/62. Geen aanpassingen voor hen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Badhoevedorp heeft wel reden tot klagen:
- Geen directe verbinding meer met Amsterdam-Centrum
- Geen directe verbinding meer met Osdorpplein
- Geen Nachtbus meer
- Langere reistijd naar metro 50
Verder is het opmerkelijk dat vanaf Riekerpolder geen directe verbindingen worden aangeboden door het stadsvervoer en richting Schiphol maar er gelijktijdig wel bussen zijn naar Purmerend en Zaandam. Het opheffen van lijn 195 met als argument dat lijn 69 dan vaker kan rijden is ook vreemd want die zitten niet echt in elkaars vaarwater.
- Geen directe verbinding meer met Amsterdam-Centrum
- Geen directe verbinding meer met Osdorpplein
- Geen Nachtbus meer
- Langere reistijd naar metro 50
Verder is het opmerkelijk dat vanaf Riekerpolder geen directe verbindingen worden aangeboden door het stadsvervoer en richting Schiphol maar er gelijktijdig wel bussen zijn naar Purmerend en Zaandam. Het opheffen van lijn 195 met als argument dat lijn 69 dan vaker kan rijden is ook vreemd want die zitten niet echt in elkaars vaarwater.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Find_your_spot en ik hadden eigenlijk ook wel verwacht dat er een lijn 60, spitslijn 260 en nachtlijn 360 op het traject Zaanstraat - Houthavens zou komen, echt een gemiste kans...
Maar terug serieus; wat het nou voor nut heeft om bijvoorbeeld Java-eiland over te slaan, zo'n omweg is dat niet.
Dat ze het op en neer pendelen naar verlaten metro/trein-stations e.d. eruit halen kan ik wel begrijpen maar om gewoon een hele wijk over te slaan vind ik wat vreemd. Is die nachtbus soms bedoeld om lucht te vervoeren i.p.v. reizigers?
Maar terug serieus; wat het nou voor nut heeft om bijvoorbeeld Java-eiland over te slaan, zo'n omweg is dat niet.
Dat ze het op en neer pendelen naar verlaten metro/trein-stations e.d. eruit halen kan ik wel begrijpen maar om gewoon een hele wijk over te slaan vind ik wat vreemd. Is die nachtbus soms bedoeld om lucht te vervoeren i.p.v. reizigers?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 359 heeft nu een rijtijd van 33 minuten. Door het Java-eiland over te slaan wordt dat waarschijnlijk iets minder dan 30 minuten, waardoor de gehele lijn met slechts één bus te rijden is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Houthavens zijn in ontwikkeling, de reizigersaantallen zullen in de loop der jaren wel gaan stijgen maar momenteel zal het alleen rond de voorstellingen in het theater druk zijn. Verder worden de drukste haltes Oostzaanstraat en Spaarndammerstraat ook door lijn 22 aangedaan dus reizigers blijven hier niet speciaal op de 48 wachten. Blijft alleen omgeving van Diemenstraat nog over. Richting Borneo-eiland vissen 22 en 26 ook deels uit dezelfde vijver. Met een lage frequentie prijst de 48 zichzelf wel uit de markt waardoor een kwartierdienst straks wel zal voldoen.Lijn 22/48: Goed idee, maar is een frequentie 4x per uur in de spits niet te laag voor de nieuwe lijn 48 tussen Houthavens en CS?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In eerste instantie werden de eindpunten van lijn 22 en 48 niet omgedraaid wegens een gebrek aan een pauzeruimte voor de chauffeurs van 48. Blijkbaar is daar nu een oplossing voor gevonden (misschien met het straks overbodige hok dat nu nog op Gaasperplas staat?).
De rest moet ik even naar kijken, maar sommige maatregelen begrijp ik nog niet zo goed, vooral het praktisch onbereikbaar maken van Badhoevedorp vanuit Amsterdam.
De rest moet ik even naar kijken, maar sommige maatregelen begrijp ik nog niet zo goed, vooral het praktisch onbereikbaar maken van Badhoevedorp vanuit Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er staat aan de Houthaven al een huisje. Opmerkelijk vindt ik het verdwijnen van lijn 145 van de Sloterweg. Dit deel van de lijn is feitelijk een GVB stadsdienst (waarbij het GVB abonnement echter niet geldig is!). Hierbij verliest naast een deel van Sloten ook het sportpark Sloten en de hotels aan het eind van de Sloterweg zijn verbinding.Bee schreef:In eerste instantie werden de eindpunten van lijn 22 en 48 niet omgedraaid wegens een gebrek aan een pauzeruimte voor de chauffeurs van 48. Blijkbaar is daar nu een oplossing voor gevonden (misschien met het straks overbodige hok dat nu nog op Gaasperplas staat?).
De rest moet ik even naar kijken, maar sommige maatregelen begrijp ik nog niet zo goed, vooral het praktisch onbereikbaar maken van Badhoevedorp vanuit Amsterdam.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zullen we een apart topic openen 'GVB dienstregeling 2016'?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die hotelgasten kunnen ook een stukje lopen naar tram 2 en het sportpark kan ook bediend worden met een halte voor lijn 69 bij de rotonde met dat kunstwerk waarvan niemand weet of het een konijn of een molen moet voorstellen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oh dat ding? Dat is een vlinder op een Amsterdammertje. Omdat zoveel mensen het op een molen vonden lijken heet het kunstwerk Vlindermolen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Begrijp ik heel goed ;)Bee schreef: vooral het praktisch onbereikbaar maken van Badhoevedorp vanuit Amsterdam.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wmb nietsneltram schreef:Zullen we een apart topic openen 'GVB dienstregeling 2016'?
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 213 gasten