OVer Missers in de Reisinformatie #40

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ODRAIL »

Hendrik schreef:
KM46 schreef:
ArrivaBas schreef:ze berichten (anders dan RET) ook geen werkzaamheden door op de borden.
Ja maar de RET toont weer geen actuele reisinformatie over storingen.

Afgelopen donderdag (21 mei 2015) reden er door een baanstoring geen metro's tussen de stations Nesselande en De Tochten. Maar op de DRIMM'S was hierover geen informatie te vinden. Deze info stond dan wel weer op de site van de RET en op twitter. Maar als je niet over mobiel internet beschikt heb je er helaas niets aan.
Normaal gesproken staat zoiets gewoon op de DRIM's én het wordt omgeroepen.
In dit geval helaas niet :? .

En het valt me op dat door de vele informatie over werkzaamheden de actuele storingsinfo er regelmatig bij in schiet. terwijl dit toch wel belangrijker is lijk mij.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Thom91 »

sneltram schreef:Op de verstrekstaten van Amf staat dat op 25 mei een trein rijdt naar Zl om 01:07 (http://www.ns.nl/vertrekstaten/amf2.pdf). Maar deze staat niet in de reisplanner. Dus, wat wordt nu vanavond de laatste trein naar Zl? Om 00:07 of 01:07?
Even een tweetje sturen
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Goed, ik snap wat ze eigenlijk bedoelde. Maar als de HC omroept "In Utrecht wordt dit treinstel uit elkaar gehaald" dan stel ik mij daar toch wat grootschaliger werkzaamheden bij voor dan simpel splitsen van de trein :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Meltrain »

Toen ik gisteravond via OVAUB keek hoe laat lijn 5 naar Nootdorp vanaf de halte Kurhaus vertrok, kreeg ik gedurende zeker 7 minuten steeds dat hij tussen de anderhalve en twee minuten zou vertrekken. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:Goed, ik snap wat ze eigenlijk bedoelde. Maar als de HC omroept "In Utrecht wordt dit treinstel uit elkaar gehaald" dan stel ik mij daar toch wat grootschaliger werkzaamheden bij voor dan simpel splitsen van de trein :lol:
Ik zie het al helemaal voor me :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Hageneis »

De doorgewinterde hooligan moet daar niet veel problemen mee hebben :-)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

Absoluut niet, hoor het maar vaak genoeg... :cry:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door huibe »

Al enige tijd ontbreekt lijn 327 op alle drips in Breda.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Marc »

In Maastricht kwam ik de 3860 tegen (Volvo 7700) op lijn 3 die "Blaak" filmde. Vreemd, want de 3860 is gewoon een "Maastrichtse" 7700. Wellicht dat alle bestemmingen ingeprpgrammeerd zijn, zodat bussen uitwisselbaar waren?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door bartjemestrom »

Normaal gezien kan dat niet. Bussen die zich aanmelden in een Limburgse stalling krijgen dan ook de Limburgse data ingesteld. Gaat een Maastrichtse 7700 bijv naar Den Haag en daar verbinding maakt met de wifi aldaar, wordt alle Limburgse data gewist en wordt de Haagse data ingeladen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Marc »

Ah, weer wat geleerd :). Het lijkt erop dat bij deze bus Brabantse data is ingelezen. Na een ritje Station-Wolder-Amby-Station werd de bus uit dienst gehaald. Tijdens stilstand kwam ook nog even "Haagse Beemden" voorbij :D
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Michael »

je kan wel handmatig bestemmingen van andere regio's filmen.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door bartjemestrom »

Voor zover ik weet niet. Ik heb wel eens codes gezien van andere regio's en die werden wel eens geprobeerd, maar helaas werkten die niet. Het kon wel een tijdje dat Haaglanden alle bestemmingen kon tonen, maar kan inmiddels ook niet meer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

'tis weereens zover... vandaag dus een s3500 die niet tussen Utrecht en Den Bosch rijdt wat gewoon helemaal nergens staat vermeld. In de AV op NS.nl is zelfs heel die serie verdwenen, staat er zelfs niet als niet-rijdend.

Ook vaag trouwens dat de NS-site hier automatisch 28 mei als datum invulde als ik de site vandaag open, vooral gezien 'ie op een dag bleef hangen waarop ik die site niet bezocht heb :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door webguy »

AV toont altijd op basis van dagplan. s3500 valt uit wegens werkzaamheden, dus dat klopt
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door JWM »

Dat staat nergens in het werkzaamhedenoverzicht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door webguy »

Ja, dat is een probleempje ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

De s3500 rijdt tussen Ht en Hrl.

De s11600 en s1600 rijden helemaal niet. De s1700 rijdt 2x/uur. De treinen die extra rijden staan van Es tot Apd als IC Den Haag vooraan, IC Gouda achteraan op de borden, maar rijden vaak ook met een treinstel....

Verder heb ik de hele ochtend "de informatie op de borden op de perrons klopt mogelijk niet" op de ARGOS zien staan...
Laatst gewijzigd door Suus op za 30 mei 2015, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Ardan »

Aanrijding Gouda-Den Haag, rijdt nu alles naar Rotterdam?
Ik doe ook maar wat
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Hendrik »

Intercity's rijden tot Gouda, Sprinters tot Ypenburg.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daelea »

Het geeft wel weer een extra laag aan de falende reisinfo rondom deze series: voor de s11700 waarmee ik nu uit Utrecht wegrij is het compleet onduidelijk waar het deel naar Den Haag heen gaat. Volgens de NS-app tot Gouda, volgens Rijden de treinen naar Rotterdam (dus beide stellen), volgens de TBP tot Gouda (i.v.m. werkzaamheden, zucht), volgens de trein zelf (koersdisplay) naar Den Haag Centraal en volgens de HC naar Den Haag Centraal.

Een paar minuten na vertrek uit Ut volgt het omroepbericht van de HC: voor Rtd mee met deze IC, voor tussengelegen stations de sprinter. Echter voegt de HC hier nog het volgende aan toe: "U kunt ook meereizen tot Zoetermeer en daar overstappen op de RandstadRail, dan komt u ook in Den Haag. Dus aan u de keus: of u rijdt mee tot Rotterdam, of u rijdt mee tot Zoetermeer of Ypenburg en u stapt daar over op de RandstadRail."

Eh? Dit impliceert dat het stel naar Den Haag als sprinter doorrijdt naar Ypb, maar dat lijkt me toch echt niet. We houden u op de hoogte vwb wat er te Gd gaat gebeuren..!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

Zeer verwarrend zeg! :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daelea »

Vlak voor Gd kwamen dan de verlossende woorden: de trein gaat als geheel door naar Rtd, reizigers voor Gvc moeten met deze trein mee naar Rtd en daar overstappen. Alleen reizigers voor de stations tussen Gd-Ypb worden aangeraden met de sprinter mee te gaan.

Zo zie je maar : het is goed om volledige reisinfo te geven (dus inclusief RandstadRail aangezien dat sneller is dan via Rtd volgens mij), maar soms creëer je zo alleen maar meer onduidelijkheid.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ODRAIL »

Hier staat inmiddels een reisadvies:

http://www.ns.nl/storingen/index.form
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Srananbloke »

Ik zat in de trein die betrokken was bij die aanrijding. Er zouden vervangende bussen worden ingezet voor reizigers naar Den Haag Centraal, maar die zouden natuurlijk niet binnen 5 minuten op komen dagen. Veel mensen werden al snel erg ongeduldig. Zo ongeduldig dat ze zich massaal in een toevallig voorbijkomende lijn 45 propten.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten