Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

SuperGhost schreef:Die stations wil Overijssel allang, maar zolang NS niet mee wil werken, komen die er niet.
Staphorst komt voor 2028:
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... tions.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door SuperGhost »

Oke, mooi. :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Klaasje »

De stoptrein Zwolle-Leeuwarden gaat daar stoppen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

En voor Bathmen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 24&cad=rja

300 reizigers per dag en het zou leegloop voor Colmschate kunnen betekenen. Niet per se een goed idee dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door CamilleKreemers »

Roeland schreef:
CamilleKreemers schreef:Stel dat wij het voor het zeggen hebben, welke wijzigingen zullen we dan voorstellen aan Overijssel om het tekort te doen krimpen?
Openen stations in Staphorst en Bathmen, waardoor parallelle bussen kunnen vervallen.
Verder inderdaad lijn 29 door Berkum.
En misschien kan er op de stadsdienst Deventer nog wat weggeschaafd worden zonder dat het al te veel pijn doet?
enige wijzigingen in Deventer die ik kan zien zijn:
- lijn 7 pendelen tussen Colmschate en Centraal via bedrijventerrein
- lijn 161 dat deel van lijn 2 over laten nemen en tussen Olst en Deventer 2x/uur laten rijden. Hierbij kun je met een aansluiting van 10 minuten ervoor zorgen dat je met een extra bus op lijn 161 een pendel kan krijgen en Diepenveen en zo als stadswijk van Deventer gaan fungeren.

Ik denk trouwens dat je lijn 40 toch deels in leven moet houden om de ontsluiting van het bedrijventerrein overeind te laten.
Lijn 29 kent nu 4 ritten per uur en 2 hiervan zou ik in de daluren omzetten naar lijn 83. Kun je 15 minuut sneller in Zwolle komen, dus beter alternatief en misschien dat dit juist die reizigersgroei oplevert die de provincie graag wil.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Er is een miljoenentekort eah, dat betekent niet dat je een lege buslijn (161) even in frequentie kan verdubbelen. Ook nog eens omdat hij parallel loopt aan een spoorlijn waarvan het opzich al twijfelachtig is dat er ieder half uur een trein rijdt...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door starx »

Buslijn 161 kan wat mij betreft helemaal verdwijnen en vervangen worden door buurtbussen eventueel aangevuld met school-/spitsbussen. Diepenveen kan dan geïntegreerd worden in het stadsnet van Deventer met minimaal 2x/u een bus die daar dan ook een lus rijdt. Ik denk dat de meeste reizigers dat zelfs als een vooruitgang zullen ervaren.

Eventueel kan de stadslijn 1 keer per uur naar Olst rijden als mocht blijken dat er behoefte is aan een snellere verbinding vanuit Diepenveen naar Zwolle.

Lijn 40 boven Meppel kan ook opgeheven worden. Nijeveen kan dan worden overgenomen door lijn 79 (al is dat eigenlijk een zaak van de provincie Drenthe).

Volgens mij zijn dit allemaal aanpassingen waar het Rocov mee kan leven..
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Goede suggesties (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door CamilleKreemers »

deadlock schreef:Er is een miljoenentekort eah, dat betekent niet dat je een lege buslijn (161) even in frequentie kan verdubbelen. Ook nog eens omdat hij parallel loopt aan een spoorlijn waarvan het opzich al twijfelachtig is dat er ieder half uur een trein rijdt...
Lijn 161 rijdt alleen tussen Olst en Deventer 2x/uur, om juist Diepenveen te ontsluiten. Hierbij integreer ik lijn 2 en 161 samen in mijn idee.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Nee jongen, je loopt aan een dood paard te trekken. Diepenveen zou misschien nog kunnen maar doe dat dan met de bus naar Raalte ofzo, daar zit potentie in, je gaat toch niet nog meer reizigers bij het nog duurdere vervoermiddel weghalen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door CamilleKreemers »

Welke route moet vaker rijden dan? De route Deventer - Raalte via Schalkhaar?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:En voor Bathmen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 24&cad=rja

300 reizigers per dag en het zou leegloop voor Colmschate kunnen betekenen. Niet per se een goed idee dus.
Juist GEEN leegloop. Er staat vrij geciteerd 'ondanks een kleine overlap met het bedieningsgebied van Deventer Colmschate ondervindt Dvc geen derving als Bathmen wordt geopend.
Vind 300 reizigers wel erg schraal trouwens, dorpen van vergelijkbare grootte langs regiolijntjes komen met gemak aan 800 tot 1000.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Ardan »

CamilleKreemers schreef:- lijn 7 pendelen tussen Colmschate en Centraal via bedrijventerrein
Bespaar je niks mee. Lijn 7 wordt nu prima gebruikt en je hebt er precies één bus voor nodig.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

CamilleKreemers schreef:Welke route moet vaker rijden dan? De route Deventer - Raalte via Schalkhaar?
Het liefst niets natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Ardan »

CamilleKreemers schreef:Welke route moet vaker rijden dan? De route Deventer - Raalte via Schalkhaar?
Neu. Schalkhaar krijgt de laatste jaren alleen wel een steeds toeristischere route naar CS, dat kan zoveel sneller..
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Juist GEEN leegloop. Er staat vrij geciteerd 'ondanks een kleine overlap met het bedieningsgebied van Deventer Colmschate ondervindt Dvc geen derving als Bathmen wordt geopend.
Vind 300 reizigers wel erg schraal trouwens, dorpen van vergelijkbare grootte langs regiolijntjes komen met gemak aan 800 tot 1000.
Dat is niet wat er in een ander gedeelte van hetzelfde stuk staat. En Bathmen heeft een iets andere bevolkingssamenstelling dan de andere dorpen en ligt net op dat punt van; Hier kind, hey' een brommert, ga lekker naar De Waerdenborgh of naar EHL.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Ardan »

Wat is er eigenlijk mis met EHL dat mokerveel blagen uit Devsko en Bathmen in Holten naar school gaan :')
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Wat is er eigenlijk mis met EHL dat mokerveel blagen uit Devsko en Bathmen in Holten naar school gaan :')
Het politiek incorrecte maar enige factueel juiste antwoord is; Witte vlucht. Marktaandeel is bijna 100% onder niet westerse allochtonen, 50% onder autochtonen. 75% voor alle niveaus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Ardan »

Zou het echt zo erg zijn ja?
Ik snap sowieso geen kloot van die scholen hier.
Ik zie het elke ochtend als ik om 8 uur van Foekie in Borgele naar mijn Residentie in de Rivierenbijlmer fiets. Ik rij constant in een treintje scholieren die van Borgele en Keizerslanden naar Het Stormink in de Rivierenbijlmer gaan, en aan de andere kant van de weg eenzelfde hoeveelheid treintjes van de Rivierenbijlmer naar Het Vlier in Borgele :')
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Zou het echt zo erg zijn ja?
Als ik dit niet hard zou kunnen onderbouwen dan zou ik het niet openbaar neergekwakt hebben. Met dit soort uitspraken moet je erg voorzichtig zijn.
Ik snap sowieso geen kloot van die scholen hier.
Ik zie het elke ochtend als ik om 8 uur van Foekie in Borgele naar mijn Residentie in de Rivierenbijlmer fiets. Ik rij constant in een treintje scholieren die van Borgele en Keizerslanden naar Het Stormink in de Rivierenbijlmer gaan, en aan de andere kant van de weg eenzelfde hoeveelheid treintjes van de Rivierenbijlmer naar Het Vlier in Borgele :')
Wat is daar raar aan, Het Stormink is een brede onderbouwschool en Het Vlier is bovenbouw HAVO/VWO/Gymnasium. Dit systeem werkt dusdanig goed dat Het Vlier tot de absolute top van Nederland behoort (bron: www.vospiegel.nl ).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door sirvinniei »

starx schreef:Buslijn 161 kan wat mij betreft helemaal verdwijnen en vervangen worden door buurtbussen eventueel aangevuld met school-/spitsbussen. Diepenveen kan dan geïntegreerd worden in het stadsnet van Deventer met minimaal 2x/u een bus die daar dan ook een lus rijdt. Ik denk dat de meeste reizigers dat zelfs als een vooruitgang zullen ervaren.

Eventueel kan de stadslijn 1 keer per uur naar Olst rijden als mocht blijken dat er behoefte is aan een snellere verbinding vanuit Diepenveen naar Zwolle.

Lijn 40 boven Meppel kan ook opgeheven worden. Nijeveen kan dan worden overgenomen door lijn 79 (al is dat eigenlijk een zaak van de provincie Drenthe).

Volgens mij zijn dit allemaal aanpassingen waar het Rocov mee kan leven..
Hoe zie je dan die buurtbus voor je? Boskamp-Olst-Den nul lijkt mij het efficientst maar wat doe je dan met windesheim?
Ik heb geen onderschrift
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door starx »

Ik had het nog niet zo kant en klaar uitgewerkt :oops: , maar ik zal mijn best doen:

Sowieso lijkt mij dat een school-/spitsbus vanuit Windesheim naar Zwolle er nog wel vanaf kan. Nummer wordt dan 661.

- Een idee kan zijn om vanuit Windesheim een buurtbus te laten rijden naar het WKC in Zwolle-Zuid, om daar op de stadsbussen aan te sluiten, net zoals lijn 503 vanuit Liederholthuis en Laag Zuthem.
- Wat ook kan is dat diezelfde 503 een kleine omweg maakt langs Windesheim.
- Wat ook nog zou kunnen is dat een stadslijn 1x/u verder doorrijdt naar Windesheim, al is dat met de huidige dienstregeling van lijn 2 en 4 niet erg handig.

Ik geef meteen toe dat dit voor sommige reizigers wel degelijk een achteruitgang zal zijn, maar ik denk dat de verslechtering overkomelijk is.

Verder denk ik dat ditzelfde verhaal voor de lijnen 166 en 167 ook wel toe te passen is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door Suus »

Diepenveen krijgt wat mij betreft een gedeelde Uber voor een vast bedrag van vier euro van de regionale taxidienst. Twee afzet-/oppikhaltes in Deventer: Rotonde Beeckestein en Station, in Diepenveen wordt je voor de deur opgehaald/afgezet, de Randerstraat is de noordelijke limiet voor deze dienst. Laatste vertrek in Deventer vijf minuten na de aankomst van eerste trein uit Amersfoort na 21:00.

De busdienst naar het bedrijventerrein in Deventer gewoon opheffen, laat de bedrijvenvereniging op het terrein maar een pendelbusje naar het station rijden als mensen zo nodig met de bus willen komen.

Verder in Deventer de routes van de stadsbus zoveel mogelijk strekken, een bus moet in principe in 24 minuten van het station naar de wijk en weer terug kunnen. Maximaal vier lijnen, met rondjes van 24 minuten heb je zo maar vier bussen nodig. Deventer heeft nu echt een buitengewoon royale hoeveelheid bushaltes en lijnen voor een plaats van 80.000 inwoners.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door starx »

Voor een plaats van 80000 inwoners met ook nog een goed gebruikt station zullen 4 standaardbussen in de spits veel te weinig zijn. Ik denk dat sommige lijnen in het dal wel naar 2x/u terug kunnen, maar zo onrendabel is het OV in Deventer nou ook weer niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Bericht door deadlock »

Bee schreef:De busdienst naar het bedrijventerrein in Deventer gewoon opheffen, laat de bedrijvenvereniging op het terrein maar een pendelbusje naar het station rijden als mensen zo nodig met de bus willen komen.
Dat is helemaal niet nodig als je 56/81 iets strategischer door het bedrijventerrein laat rijden en het kan nog zonder grote reistijdverlenging ook.
Verder in Deventer de routes van de stadsbus zoveel mogelijk strekken, een bus moet in principe in 24 minuten van het station naar de wijk en weer terug kunnen. Maximaal vier lijnen, met rondjes van 24 minuten heb je zo maar vier bussen nodig. Deventer heeft nu echt een buitengewoon royale hoeveelheid bushaltes en lijnen voor een plaats van 80.000 inwoners.
24 minuten voor een retourrit? Want ik gok dat dat heel erg moeilijk wordt voor lijn 4 naar Raalte en dat ding naar Colmschate :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten